233 № 233/2470/17
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2017 року Слідчий суддя Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора відділу нагляду прокуратури Донецької області радником юстиції ОСОБА_3 , старшого слідчого в ОВС СВ Управління СБ України в Донецькій області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши клопотання старшого слідчого в ОВС СВ Управління СБ України в Донецькій області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_4 , погоджене з прокурором відділу нагляду прокуратури Донецької області радником юстиції ОСОБА_3 про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22017050000000124 від 27 березня 2017 року відносно підозрюваного:
ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який народився у м. Макіївка Донецької області, громадянин України, не працює, раніше не судимий, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
12 травня 2017 року до Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС СВ Управління СБ України в Донецькій області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_4 , погоджене з прокурором відділу нагляду прокуратури Донецької області радником юстиції ОСОБА_3 про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22017050000000124 від 27 березня 2017 року відносно підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України.
В обґрунтування клопотання слідчим зазначено, що в провадженні слідчого відділу Управління СБ України в Донецькій області перебуває кримінальне провадження №22017050000000124 від 27.03.2017 року за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до абзацу 19 статті 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» (далі Закон) терористичною організацією визнається стійке об`єднання трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів. Організація згідно зазначеного абзацу визнається терористичною, якщо хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.
При цьому, терористична діяльність відповідно до статті 1 Закону охоплює зокрема фінансування тероризму - тобто надання чи збір активів будь-якого роду з усвідомленням того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей окремим терористом, терористичною групою або терористичною організацією, а також для створення терористичної групи чи терористичної організації, сприяння вчиненню терористичного акту, будь-якої іншої терористичної діяльності, а також спроби здійснення таких дій.
07 квітня 2014 року у м. Донецьк Донецької області з метою здійснення терористичної діяльності утворено «Донецьку народну республіку» (далі «ДНР»), одним із основних завдань якої є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України (а саме - шляхом відокремлення від України території Донецької області в порушення порядку, встановленого Конституцією України, згідно ст. ст. 2, 73 якої територія України є цілісною і недоторканою, а питання про зміну території України вирішуються виключно всеукраїнським референдумом). Вказана організація є стійким об`єднанням невизначеного кола осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому її структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації.
13.04.2014 року Радою національної безпеки і оборони України прийнято рішення «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України, яке введено в дію Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» №405/2014 від 14.04.2014 року, відповідно до якого на території України розпочато антитерористичну операцію.
07.10.2014 року наказом керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України за №33/6/9 районами проведення антитерористичної операції визначені території Донецької та Луганської областей.
17 березня 2015 року Верховна Рада України своєю постановою № 254-VIII визнала тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей, в яких відповідно до Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування, до момент) виведення усіх незаконних збройних формувань, російських окупаційних військ. їх військової техніки, а також бойовиків та найманців з території України та відновлення повного контролю України за державним кордоном України.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей, до яких належать райони, міста, селища, села, що визначаються рішенням Верховної Ради України.
17.03.2015 року постановою Верховної Ради України № 252-ІІІ визначено, що до окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких відповідно до Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" тимчасово запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування, належать райони або їх частини, міста, селища і села, що знаходяться на територіях, які розташовані між державним кордоном України з Російською Федерацією, урізом води Азовського моря та лінією, яка визначена додатком до цієї Постанови, які згідно до постанови Верховної Ради України №254-VIII водночас є тимчасово окупованою територією, в т.ч. м. Макіївка Донецької області.
Терористична організація «ДНР» діє на території України незаконно та її учасники вчиняють терористичні акти - захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування із застосуванням зброї, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії (зокрема, артилерійські обстріли), які створюють небезпеку для житія та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, в тому числі щодо визнання легітимності діяльності «ДНР» та влади її керівників, а також перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України, військовослужбовцями Збройних Сил України й інших військових формувань України, задіяними у проведенні антитерористичної операції на території Донецької області.
Чисельні злочини, вчинені представниками терористичної організації «ДНР» або за їх участі, визнані у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДІІР» терористичною організацією. Зокрема, у Зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою - агресором, затвердженому Постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року за № 129-VІІІ, та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав-членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому Постановою ВРУ від 14.01.2015 за №106-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за №1597-VІІ, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за №337-VIIІ, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за №1596-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за №145-VIII.
Вказана терористична організація є стійкою, має чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, а також розподіл функцій між її учасниками, на яких покладені відповідні обов`язки згідно з планом спільних злочинних дій.
На керівників блоків покладається керівництво, організація дій та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що входили до вказаних блоків.
При цьому, на керівників та учасників силового блоку (спеціально створених «ДНР» для вчинення терористичних актів не передбачених законом збройних формувань та терористичних груп) покладається забезпечення стійкості терористичної організації шляхом вчинення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних сил України. У свою чергу, на представників політичного блоку покладаються організація збору та отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до терористичної діяльності, чим також забезпечується існування вказаної терористичної організації.
«ДНР» має стабільний склад лідерів, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організації, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.
Так, на учасників силового блоку (не передбачених законом збройних формувань та терористичні групи), відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:
- ведення терористичної діяльності проти органів державної влади, військових підрозділів України та мирного населення, а саме здійснення з використанням невстановленої органами досудового розслідування, військової техніки, в тому числі артилерійського озброєння (самохідні артилерійські установки, реактивні системи залпового вогню, тощо), вогнепальної зброї (кулемети, автомати, гвинтівки, тощо) та боєприпасів (артилерійські снаряди, міни, гранати, тощо) терористичних актів (обстріли з артилерійського озброєння та вогнепальної зброї) відносно військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань України, задіяних в проведенні Антитерористичної операції на території Донецької області, працівників органів влади України та інших осіб, в тому числі і мирного населення, з метою дестабілізації обстановки на території Донецької області та України в цілому, сприяння втрати авторитет) органів державної влади України та сприяння подальшому захопленню території Донецької області не передбаченими законом збройними формуваннями терористичної організації «ДНР»;
- організація та ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції;
- створення не передбачених законом збройних формувань та участь у їх діяльності;
- вчинення терористичних актів та диверсій на території України;
- з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними силами України, організація у груші осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників «ДНР», озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями;
- вербування нових учасників до складу силового блоку «ДНР» (не передбачених законом збройних формувань) та керівництво їхніми діями;
- захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Донецької області;
- захоплення зброї чи заволодіння у інший спосіб боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та забезпечення власної злочинної діяльності;
- викрадення осіб з мстою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу легітимну владу в Україні;
- силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні незаконного референдуму на території Донецької області про визнання суверенітету незаконного державного утворення «ДНР», а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд;
- організація поставок зброї, бойових припасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичної організації;
- організація виробництва, налагоджування ремонту деяких видів зброї та бойових припасів, створення так званого військово-промислового комплексу «ДНР».
На учасників політичного блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:
-створення так званих органів державної влади «ДНР» та організація їх діяльності;
-видання так званих нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади «ДНР»;
-організація та проведення незаконного референдуму на території Донецької області про визнання суверенітету незаконного державного утворення «ДНР»;
-проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності терористичної організації «ДНР» з метою схиляння їх до участі у вказаній терористичній організації та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України;
-організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до їх діяльності, а також її розподілу;
-налагодження взаємодії з терористичною організацією «Луганська народна республіка» та її керівниками з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених па зміну меж території та державного кордону України в порушення порядку, встановленого Конституцією України;
-налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності терористичної організації «ДНР», що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам України та Збройним силам України;
-налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітації, висвітлення діяльності «ДНР», дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та формування думки серед населення про законність власних дій. а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених па зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;
-надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам силового блоку «ДНР» (не передбачених законом збройних формувань) для забезпечення їх протиправної діяльності;
-забезпечення учасників «ДНР» транспортом, символікою та агітаційним!! матеріалами.
Утримання частини території Донецької області, взятої представниками терористичної організації «ДНР» під контроль шляхом насильницьких злочинних дій, потребує значних активів будь-якого роду, зокрема фінансових та матеріальних, надання яких здійснюється окремими суб`єктами господарської діяльності та громадянами України, лояльно налаштованими до ідей та діяльності «ДНР», невстановленими на цей час представниками влади та ЗС РФ. окремими іноземними громадянами тощо.
В свою чергу з метою створення в очах міжнародної спільноти та місцевих мешканців образу «ДНР» як легітимного державного утворення, надання легітимності процесу обігу фінансових активів, зокрема їх збору, на території Донецької області, що перебуває під контролем терористичної організації «ДНР», її лідерами прийнято рішення щодо створення та функціонування окремих так званих «установ фінансового сектору» політичного блоку «ДНР».
Так, постановою № 32-3 від 08.09.2014 так званої «Ради міністрів» терористичної організації «ДНР» створено «Міністерство фінансів «ДНР» та постановою № 37-8 від 06.10.2014 - «Міністерство доходів та зборів «ДНР».
03.10.2014 року прийнято та введено в дію «Временное Положение о налоговой системе Донецкой народной республики», яким визначено податкову систему «ДНР», введено реєстрацію підприємств та підприємців в так званих «податкових органах «ДНР». Також. 07.10.2014 «Міністерством фінансів «ДНР» створено так званий «Центральный Республиканский Банк «ДНР», який відповідно до «Положения о Центральном Республиканском Банке «ДНР» виконує функції розрахунково-касового центра «ДНР» та здійснює діяльність з надання банківських, фінансових та інших послуг, визначених Положенням.
Достовірно усвідомлюючи, що «ДНР» є терористичною організацією, на початку 2015 року (точна дата та час органом досудового розслідування не встановлені) заступник директора ТОВ «СЛАДКАЯ ЖИЗНЬ» (код ЄДРПОУ 30936954) ОСОБА_6 , який є лояльно налаштованим до її діяльності та обізнаним про існування у складі «політичного» блоку терористичної організації «ДНР» так званих «Міністерства фінансів «ДНР», «Міністерства доходів та зборів «ДНР», «Центрального Республіканського Банку «ДНР», усвідомлюючи, що грошові активи, збір та обіг яких відбувається на території Донецької області, підконтрольній терористичній організації «ДНР». буде використано повністю або частково для цілей вказаної терористичної організації, зокрема щодо насильницької зміни меж (території України, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою фінансового та матеріального забезпечення терористичної організації «ДНР», а також отримання незаконних доходів на тимчасово окупованій території Донецької області, прийняв рішення щодо продовження діяльності ТОВ «СЛАДКАЯ ЖИЗНЬ» (код ЄДРПОУ 30936954), юридичною адресою якого є: 86123, Донецька область, місто Макіївка, вулиця Тайгова (Тайожна), будинок 1К. приміщення 1, під свої безпосереднім керівництвом виключно на території, яка підконтрольна терористичній організації «ДНР», незалежно від директора вказаного підприємства ОСОБА_7 , який усунувся від керівництва підприємством на окупованій території.
З цією метою ОСОБА_6 зареєстрував ТОВ «СЛАДКАЯ ЖИЗНЬ» (код ЄДРПОУ 30936954) в так званому «Департаменті державної реєстрації Міністерства доходів та зборів Донецької Народної Республіки» та відкрив рахунок ТОВ «СЛАДКАЯ ЖИЗНЬ» (код ЄДРПОУ 30936954) за № НОМЕР_1 у «Центральному республіканському Банку «ДНР».
Після чого за вказівкою ОСОБА_6 підприємством ТОВ «СЛАДКАЯ ЖИЗНЬ» (код ЄДРПОУ 30936954) до так званого «бюджету «ДНР» в «Центральний Республіканський Банк «ДНР» сплачено: за І квартал 2015 року - 7 298,1 тисяч російських рублів, за II квартал 2015 року - 8 540 тисяч російських рублів, за липень 2015 року - 1 754,5 тисяч російських рублів, за серпень 2015 року - 3 042,8 тисячі російських рублів, за вересень 2015 року - 3 541,4 тисяч російських рублів, за жовтень 2015 року - 1 636,1 тисяч російських рублів, загалом - 25 812900 російських рублів.
Крім того, ОСОБА_6 , перебуваючи на території міста Макіївки Донецької області, усвідомлюючи, що грошові активи, збір та обіг яких відбувається на території Донецької області, підконтрольній терористичній організації «ДНР», буде використано повністю або частково для цілей вказаної терористичної організації, зокрема щодо насильницької зміни меж території України, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою безперешкодного отримання незаконних доходів на тимчасово окупованій території Донецької області України, а також фінансового та матеріального забезпечення терористичної організації «ДНР» створив так зване «ООО МАК - ИНВЕСТ» (код 50006439), юридична адреса: 86123, Донецька область, місто Макіївка, вулиця Тайгова (Тайожна), будинок 1К, приміщення 1.
16 березня 2017 року зазначене утворення ОСОБА_6 зареєстрував в так званому «Департаменті державної реєстрації Міністерства доходів та зборів Донецької Народної Республіки» - свідоцтво про реєстрацію юридичної особи серії НОМЕР_2 , - виступивши його засновником та директором. З моменту утворення та по теперішній час «ООО МАК - ИНВЕСТ» (код 50006439), яке не пройшло офіційної реєстрації на території України, здійснює сплату податків до так званого «бюджету «ДНР».
Так, за вказівкою ОСОБА_6 до так званого «бюджету «ДНР» в «Центральний Республіканський Банк «ДНР» «ООО МАК - ИНВЕСТ» (код 50006439) сплачено: за II квартал 2015 року - 589.7 тисяч російських рублів, за липень 2015 року - 159,6 тисяч російських рублів, за серпень 2015 року - 509.6 тисяч російських рублів, за вересень 2015 року - 800 тисяч російських рублів, за жовтень 2015 року - 1 995,1 тисяч російських рублів, загалом - 4 054 000 російських рублів.
Також, 21 грудня 2016 року за вказівкою ОСОБА_6 , який перебував на території м. Макіївка Донецької області та який переслідував мету безперешкодного отримання незаконних доходів на тимчасово окупованій території Донецької області України та матеріального забезпечення терористичної організації «ДНР», невстановленими працівниками ТОВ «СЛАДКАЯ ЖИЗНЬ» (код ЄДРПОУ 30936954) здійснена передача продуктів харчування представникам так званого «політичного
блоку терористичної організації «ДНР» - «Макеевской городской администрации ДНР» в якості спонсорської допомоги.
Вина ОСОБА_6 у вчиненні вказаного тяжкого злочину підтверджується матеріалами кримінального провадження, зокрема: протоколом допиту свідка ОСОБА_7 від 01.02.2017; протоколом допиту свідка ОСОБА_8 від 07.02.2017; протоколом допиту свідка ОСОБА_9 від 07.02.2017; протоколом допиту свідка ОСОБА_10 від 07.02.2017; протоколом за результатами проведення оперативно - технічного заходу від 27.10.2016; протоколом за результатами проведення негласного розшуковоґо заходу № 56/6/1 - 8728 від 24.11.2016; протоколом за результатами проведення негласного розшукового заходу № 56/6/1 1092 від 27.02.2017; протоколом за результатами проведення негласного розшукового заходу № 56/6/1 - 5453 від 04.12.2015.
Також, вказані матеріали містять фактичні відомості щодо перебування підозрюваного ОСОБА_6 на території Червоногвардійського району м. Макіївки Донецької області, яка є місцем вчинення останнім злочину, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України.
20 березня 2017 року стосовно ОСОБА_6 складено повідомлення про підозру у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України, однак останньому повідомлення про підозру особисто не вручене внаслідок не встановлення його місцезнаходження на території будь-якого населеного пункту, де органи державної влади України повністю здійснюють свої повноваження, та встановлено, що ОСОБА_6 переховується від органів досудового слідства.
Згідно вимог, передбачених ч. 3 ст. 111, ст. 135 КПК України, вжито заходів для вручення повідомлення про підозру у спосіб, передбачений для вручення повідомлень.
Так, 15.03.2017 року, 20.03.2017 року за допомогою поштового зв`язку «Укрпошта» на адреси останнього фактичного місця проживання та реєстрації ОСОБА_6 відправлено повістки про виклик для проведення за участю підозрюваного процесуальних дій на 20.03.2017 року, 24.03.2017 року, 25.03.2017року, 27.03.2017 року.
Також, 15.03.2017 року та 20.03.2017 року на офіційному сайті СБ України розміщено повістки про виклик ОСОБА_6 до слідчого відділу Управління СБ України в Донецькій області на 20.03.2017 року, 24.03.2017 року, 25.03.2017 року, 27.03.2017 року.
Однак, ОСОБА_6 у визначений час до слідчого не з`явився та не повідомив причини не явки.
01.04.2017 року в газеті Урядовий кур`єр, яку на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року за № 972-р визначено друкованим засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, в якому у 2017 році розміщуються оголошення про виклик до суду відповідача, третіх осіб, свідків, місце фактичного проживання (перебування) яких невідоме, повістки про виклик підозрюваного, обвинуваченого та інформація про процесуальні документи, розміщено оголошення про виклик підозрюваного ОСОБА_6 на 07.04.2017. Однак останній на вказаний виклик до слідчого відділу Управління СБ України в Донецькій області не з`явився.
08.04.2017 року підозрюваний ОСОБА_6 оголошений у розшук.
Станом на 11.05.2017 року підозрюваний ОСОБА_6 згідно отриманої інформації перебуває на території м. Макіївки Донецької області, де переховується від органів слідства та суду.
При цьому, м. Макіївка Донецької області відповідно до постанов Верховної Ради України № 254-VIII від 17.03.2015 року, № 252-VIII від 17.03.2015 (з додатком), Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" є тимчасово окупованою територією, та водночас відповідно до Указу в.о. Президента України від 14.04.2014 року за № 405/2014 та наказу керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 07.10.2014 року за № 33/6/9 є територією проведення антитерористичної операції.
Згідно з Розпорядженням Голови Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 02.09.2014 №27/0/38-14 розгляд справ, підсудних Червоногвардійському районному суду м. Макіївки, здійснюється Костянтинівським міськрайонним судом Донецької області.
Свідки, яких необхідно допитати під час розгляду даного клопотання, відсутні.
Відповідно до ст. 297-1 К11К України, спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень глави «Особливості спеціального досудового розслідування кримінальних правопорушень».
Згідно вимог п. 20-1 Розділу XI Перехідних положень КПК України, тимчасово дія положень ч. 5 ст. 139, ч. 2 ст. 297-1 та п. 4 ч. 2 ст. 297-2, ч. 1 та абз. 3 ч. 3 ст. 297- 4, абз. 1 ч. 3 ст. 323 КПК України зокрема поширюється на осіб, стосовно яких наявні фактичні відомості, що вони перебувають на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.
Приймаючи до уваги викладене та враховуючи положення абз. 6 пункту 20-1 розділу XI «Перехідні положення», розгляд клопотання у кримінальному провадженні №22017050000000124 про здійснення спеціального досудового розслідування стосовно підозрюваного ОСОБА_6 підлягає здійсненню Костянтинівським міськрайонним судом Донецької області.
З огляду на вищевикладене, старший слідчий в ОВС СВ Управління СБ України в Донецькій області старший лейтенант юстиції ОСОБА_4 просить надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22017050000000124 від 27.03.2017 року відносно підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .
В судовому засіданні слідчий та прокурор підтримали клопотання, посилаючись на викладені в ньому обставини.
Захисник підозрюваного просила розглянути клопотання на розсуд суду.
Заслухавши доводи сторін, дослідивши надані матеріали, слідчий суддя встановив наступне.
Кримінальне провадження № 22017050000000124 зареєстровано в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 27.03.2017 року.
20 березня 2017 на адресу ОСОБА_6 направлено повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.258-5 КК України.
27 березня 2017 року матеріали досудового розслідування відносно підозрюваного ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України виділені в окреме провадження.
08 квітня 2017 року старшим слідчим в ОВС слідчого відділу Управління СБ України в Донецькій області старшим лейтенантом юстиції ОСОБА_4 винесено постанову про оголошення розшуку підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду міста Маріуполя Донецької області від 20 квітня 2017 року старшому слідчому в ОВС слідчого відділу Управління СБ України в Донецькій області ОСОБА_4 надано дозвіл на затримання підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
На переконання слідчого судді, надані слідчим докази підтверджують обґрунтованість пред`явленої ОСОБА_6 підозри у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення.
Частина 1ст. 297-4 КПК Українизобов`язує слідчого суддю прийняти рішення про відмову в задоволенні клопотання лише у разі недоведеності того, що підозрюваний переховується від органів досудового розслідування з метою ухиленні від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук.
З наданої суду інформації вбачається, що ОСОБА_6 знаходиться на тимчасово окупованій території України.
Як свідчать подані матеріали, слідчим здійснено всі можливі заходи щодо повідомлення ОСОБА_6 про хід досудового розслідування та необхідність явки підозрюваного до органу досудового розслідування.
Враховуючи вищевикладене та зважаючи на встановлені слідчим суддею під час розгляду клопотання обставини, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.297-1,297-4 КПК України, слідчий суддя,
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого в ОВС СВ Управління СБ України в Донецькій області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_4 , погоджене з прокурором відділу нагляду прокуратури Донецької області радником юстиції ОСОБА_3 про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22017050000000124 від 27 березня 2017 року відносно підозрюваного ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України - задовольнити.
Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22017050000000124 від 27 березня 2017 року відносно підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Роз`яснити, що у разі, якщо перестали існувати підстави для проведення спеціального досудового розслідування останнє має здійснюватися згідно з загальними правилами, передбаченимиКПК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 66613285 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Сітніков Т. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні