П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
17 травня 2017 р. Справа № 802/550/17-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Крапівницької Н.Л.,
розглянувши у письмовому провадженні в місті Вінниці адміністративну справу за позовом
Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
до товариства з обмеженою відповідальністю "Трудово-реабілітаційний центр воїнів АТО" ,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державна фіскальна служба України
про продовження дії спеціальної санкції,
В С Т А Н О В И В :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Міністерство економічного розвитку і торгівлі України з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Трудово-реабілітаційний центр воїнів АТО", третя особа на стороні позивача: Державна фіскальна служба України про продовження дії спеціальної санкції, а саме, тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності відповідача до усунення порушень вимог ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення зазначених порушень, що мали місце при виконанні експортних контрактів укладених з компаніями-нерезидентами - "AND TRADE LTD" (Сполучене Королівство), "Everest Komur Enerjisi Insaat Sanavi Ve Ticaret Limited" (Туреччина), "Ditex Enterprises LTD" (Беліз) та "Best Trade LTD" (Англія), "Akritas 2011 LTD" (Болгарія), "Gallteks Project LP" (Сполучене Королівство), "Spirit Trade Limited" (Гонконг).
Представник позивача у судове засідання не прибув, натомість подав клопотання у якому просив здійснювати розгляд даної справи без його участі.
Представник ДФС України також клопотав суд здійснювати розгляд справи без його участі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, хоча про час, місце та дату судового розгляду справи повідомлявся вчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
З урахуванням викладеного, керуючись положеннями частини 4 статті 122 та частини 6 статті 128 КАС України, суд вважає, що наявні підстави для розгляду справи в порядку письмового провадження.
Так, вивчивши матеріали справи, докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлено, Державна фіскальна служба України листом від 14.07.2016 року №12036/5/99-99-14-06-16 звернулась до Мінекономрозвитку з поданням щодо застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України TOB "Трудово-реабілітаційний центр воїнів АТО".
Подання ДФС України від 14.07.2016 року №12036/5/99-99-14-06-16 містило наступне:
- назва і реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності - товариство з обмеженою відповідальністю "Трудово-реабілітаційний центр воїнів АТО", вул. Соснова, 17, с. Зарванці, Вінницька область, 23223;
- код порушення - 00010, який зазначає порушення вимог статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (згідно з листом ДПА від 16.07.2007 №8747/5/22-6016 щодо тлумачення кодів порушень, які використовуються ДПА при наданні пропозицій на застосування спеціальних санкцій до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності);
- вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з поданням ДФС України суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності України ТОВ "ТРЦВ АТО" при здійсненні зовнішньоекономічних операцій допущено перевищення законодавчо встановлених строків розрахунків за експортними контрактами.
На підставі даного подання Мінекономрозвитку України, було винесено наказ від 29.09.2016 року №1624, яким за порушення вимог ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" до відповідача, як суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України, застосовано спеціальну санкцію у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно до ч. 1 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані спеціальні санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
Частиною 2 статті 37 вказаного Закону передбачено, що санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів державної податкової та контрольно-ревізійної служб, митних, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.
Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого Указом Президента України від 31.05.2011 року №634/2011, Мінекономрозвитку України входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики економічного і соціального розвитку, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної політики, державної політики у сферах торгівлі, інтелектуальної власності, державної регіональної політики, державної політики з питань розвитку підприємництва, технічного регулювання та захисту прав споживачів, а також міжвідомчої координації з питань економічного і соціального співробітництва України з Європейським Союзом.
В силу вимог ч. 6 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.
Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду. Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду (ч. 7, 8 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність").
Таким чином, позивач правомірно та у визначеному законом порядку звернувся з даним позовом про подовження дії спеціальної санкції у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ "ТРЦВ АТО" на підставі наказу Мінекономрозвитку України від 29.09.2016 року №1624.
Згідно з ч. 3 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" подання щодо застосування санкцій повинно містити такі дані: найменування та реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (для іноземних суб'єктів господарювання - мовою країни їхнього місцезнаходження), відомості про зміст порушення з посиланням на конкретні положення законодавства України, вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати, найменування та реквізити контрагента, при виконанні контракту з яким порушено законодавство, іншу доцільну інформацію.
З матеріалів справи вбачається, що внесене позивачу подання Державної фіскальної служби України від 14.07.2016 року №12036/5/99-99-14-06-16, відповідало вищезазначеним вимогам закону.
Таким чином, за порушення вимог ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" до ТОВ "ТРЦВ АТО", як суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України, застосовано спеціальну санкцію у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Цією статтею Закону передбачено, що виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені у контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Про факт порушення відповідачем законодавчо визначених строків розрахунків стало відомо на підставі повідомлень ПАТ КБ "Приватбанк" від 03.03.2016 року № Г-31.0.0.0/1-1497 та від 04.04.2016 року № Г-31.0.0.0/1-2147 про виявлені факти не погашення простроченої дебіторської заборгованості за експортними контрактами укладеними з іноземними контрагентами: "AND TRADE LTD" (Англія), "Everest Komur Enerjisi Insaat Sanavi Ve Ticaret Limited" (Туреччина), "Ditex Enterprises LTD" (Беліз) та "Best Trade LTD" (Англія), "Akritas 2011 LTD" (Болгарія), "Gallteks Project LP" (Сполучене Королівство), "Spirit Trade Limited" (Гонконг).
Відповідно до пп. 2.3 п. 2 Інструкції про порядок здійснення контролю і отримання ліцензій за експортними, імпортними та лізинговими операціями, затвердженої постановою Правління Національного банку від 24.03.1999 року №136, банк знімає експортну операцію резидента з контролю після зарахування виручки за цією операцією на поточний рахунок останнього.
Згідно з п. 5.9 Інструкції банк надає податковим органам інформацію про виявлені у звітному місяці факти порушень згідно з додатком 2 в разі ненадходження в законодавчо встановлені строки (або строки, визначені у висновках) виручки, товарів.
Отже, у зв'язку з недотриманням встановлених строків розрахунків відповідачем порушено статтю 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", внаслідок чого Мінекономрозвитку України правомірно застосовано спеціальну санкцію у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності відповідача.
Відповідно до абзацу другого підпункту 3.4 п. 4 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого наказом Мінекономіки та ДПА України від 09.11.2006 року №340/672 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2007 року за №30/13297, на підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) Мінекономрозвиток готує відповідну позовну заяву до суду.
Мінекономрозвитку листом від 26.12.2016 року №4102-11/41770-03 звернулося до ДФС України щодо розгляду питання доцільності подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності для суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України ТОВ "ТРЦВ АТО". ДФС України надіслала у відповідь лист, у якому зазначила, що порушення законодавчо встановлених строків розрахунків не усунуто. Підприємство відсутнє за місцезнаходженням. Відсутні відомості щодо погашення простроченої дебіторської заборгованості. До зазначеного листа надані документи для надання матеріалів для подання позову до суду щодо подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
З огляду на викладене та, беручи до уваги ту обставину, що відповідачем не усунуто порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" суд доходить висновку про правомірність заявлених Мінекономрозвитку позовних вимог та наявність достатніх правових підстав для подовження дії спеціальної санкції, застосованої до ТОВ "ТРЦВ АТО" Наказом Мінекономрозвитку від 29.09.2016 року №1624.
Згідно із ч. 9 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.
Суд погоджується з наведеними у позовній заяві доводами позивача про необхідність продовження дії спеціальної санкції щодо "ТРЦВ АТО" до часу усунення порушення ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" за експортними контрактами.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Отже, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосована наказом Мінекономрозвитку від 29.09.2016 №1624 до товариства з обмеженою відповідальністю "Трудово-реабілітаційний центр воїнів АТО" (код ЄДРПОУ 40123973, Вінницький район, с. Зарванці, вул. Соснова, 17) на термін до усунення товариством порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземної валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", при виконанні експортних контрактів укладених з компаніями-нерезидентами - "AND TRADE LTD" (Сполучене Королівство), "Everest Komur Enerjisi Insaat Sanavi Ve Ticaret Limited" (Туреччина), "Ditex Enterprises LTD" (Беліз) та "Best Trade LTD" (Англія), "Akritas 2011 LTD" (Болгарія), "Gallteks Project LP" (Сполучене Королівство), "Spirit Trade Limited" (Гонконг).
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя /підпис/ Крапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2017 |
Оприлюднено | 24.05.2017 |
Номер документу | 66617080 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні