Рішення
від 17.05.2017 по справі 903/133/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

17 травня 2017 р. Справа № 903/133/17

Господарський суд Волинської області, розглянувши матеріали по справі

за позовом Локачинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Волинської області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Волиньгазбуд"

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача

- ОСОБА_1

про стягнення 25 873,86 грн. шкоди

Суддя: С.В. Бондарєв

За участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_2, дов. від 03.01.2017р. №27/07-30

від відповідача: н/з

від третьої особи: ОСОБА_1

Відповідно до ст. 20 Господарського процесуального кодексу України представнику позивача та третій особі роз'яснено право відводу судді. Відводу судді заявлено не було. В судовому засіданні учасникам судового процесу згідно ст.ст. 22, 27 ГПК України роз'яснено процесуальні права та обов'язки.

В судовому засіданні 17.05.2017 року відповідно до ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Суть спору: Локачинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Волинської області звернулось з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Волиньгазбуд» про стягнення 25 873,86 грн. шкоди внаслідок надміру виплаченої пільгової пенсії ОСОБА_1 на підставі довідок ТзОВ "Волиньгазбуд".

Позовні вимоги обґрунтовано таким:

Під час ревізії працівниками Луцької міжрайонної державної фінансової інспекції проведені зустрічні звірки у правонаступників або зберігачів архівів установ, організацій та підприємств, які протягом 1986-1990 років направляли своїх працівників для виконання робіт у зонах, що зазнали радіоактивного забруднення.

Зустрічними звірками, проведеними працівниками Держінспекції, встановлено факти не підтвердження інформації, зазначеної в документах, що слугували підставою для набуття, а в подальшому для призначення пенсії, допомог і компенсацій учасникам ліквідації аварії та постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, (чим порушено вимоги ст.10 Закону України «Пр статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» ), колишнім працівникам Волинського спеціалізованого будівельно-монтажного управління по газифікації треста «Івано-Франківськгазбуд» , в тому числі ОСОБА_1, який перебував на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Горохівському районі як отримувач пенсії.

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, жителю с. Ниви-Губинські з 25.03.2010 року призначено пенсію зі скороченням пенсійного віку згідно ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» .

Для уточнення періоду перебування на ліквідації з зазначенням пункту перебування залучено довідку №68 від 15.07.2010 року, видану ТзОВ «Волиньгазбуд» . На підставі даних документів ОСОБА_1 було призначено пенсію згідно Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та встановлено додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю згідно ст. 51 вищенаведеного Закону.

При проведенні перевірки правильності призначення пенсії Луцькою міжрайонною державною фінансовою інспекцією було встановлено безпідставність встановлення статусу учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1987 р. ОСОБА_1 У зв'язку з цим було направлено матеріали на розгляд комісії зі спірних питань визначення статусу осіб, які брали участь у ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС.

Згідно листа управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Горохівської районної державної адміністрації від 19.10.2012 року №1204 та протоколу №48 засідання комісії зі спірних питань визначення статусу осіб, які брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС Міністерства соціальної політики України від 07.06.2012 року, підлягає вилученню посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС категорії 2 серії №141711 від 16.07.1993 року у громадянина ОСОБА_1. Згідно протоколу посвідчення вилучено 10.09.2012р.

Рішенням комісії Управління Пенсійного фонду України в Горохівському районі Волинської області від 19.10.2012 року ОСОБА_1 припинено виплату пенсії з 01.10.2012 року.

За період з березня 2010 року по вересень 2012 року виникла переплата пенсії на загальну суму 25 873,86 грн. Дана переплата пенсії ОСОБА_1 зумовлена видачею ТзОВ „Волиньгазбуд" документів, що стали підставою для набуття, а в подальшому для призначення пенсії, допомог і компенсацій учасникам ліквідації аварії та постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Ухвалою суду від 16.02.2017р. порушено провадження у справі.

Позивач у судовому засіданні 27.02.2017р. звернувся до суду з клопотанням про продовження строку розгляду справи для представлення додаткових доказів.

Відповідач у судове засідання не з'явився, відсутні докази повідомлення відповідача, згідно витягу з Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" ухвала суду від 16.12.2017р. не вручена під час доставки.

Зважаючи на те, що рішення про стягнення надмірно виплаченої пенсії може вплинути на права та обов'язки ОСОБА_1, господарський суд, керуючись ст. 27 ГПК України, залучив його до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.

Ухвалою суду від 27.02.2017р. з метою повного та всебічного з'ясування всіх обставин по справі, виходячи з принципу диспозитивності сторін, зважаючи на неподання витребуваних доказів, необхідність витребування додаткових доказів, на підставі ст.ст. 69, 77 ГПК України, продовжено строк розгляду справи на п'ятнадцять днів до 28.04.2017р. Залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 (45750, Волинська обл., Горохівський район, с. Ниви-Губинські). Розгляд справи відкладено на 18.04.2017р. на 10год. 00хв.

Крім того, зобов'язано сторін представити суду: відповідача- пояснення (обґрунтовані доводи та заперечення) по суті позовних вимог; третю особу- пояснення (обґрунтовані доводи та заперечення) по суті позовних вимог.

Відповідно до відомостей, що містяться в табелі обліку робочого часу програмного комплексу "Діловодство спеціалізованого суду", суддя Філатова Світлана Тимофіївна у період з 13.03.2017р. по 28.04.2017р. перебуває у відпустці.

Розпорядженням керівника апарату господарського суду Волинської області "Щодо призначення повторного автоматизованого розподілу судових справ" №01-3/48 від 18.04.2017р. було призначено повторний автоматизований перерозподіл судової справи №90/133/17.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 18.04.2017р., у зв'язку з перебуванням у відпустці судді Філатової С.Т. на день судового засідання по справі №903/133/17, що призначене на 18.04.2017р. справу №903/133/17 розподілено судді Бондарєву С.В.

Ухвалою суду від 18.04.2017р. суддею Бондарєвим С.В. дану справу було прийнято до провадження.

В судовому засіданні 18.04.2017р. представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1 Михейович-в судовому засіданні 18.04.2017р. надав суду пояснення б/н (вх.№01-54/3834/17 від 18.04.2017р.), в яких вказав, що він працював у Волинському СБМУ по газифікації з 12.10.1987 року і був направлений на автомобілі ГАЗ-53 в якості слюсаря-водія в Київську область Поліський район село Бобер, де працював з 13.10.1987р. по 30.10.1987р.

В 1993 році йому було видано посвідчення ліквідатора аварії на ЧАЕС 2 категорії, а в 2012 році дане посвідчення було вилучено. На даний час хоче поновити статус ліквідатора.

Відповідач в судове засідання 18.04.2017р. не з'явився, вимог суду не виконав, про причини неявки суд не повідомив. Ухвала суду від 27.02.2017р., направлена на адресу відповідача, зазначену у позовній заяві та Витязі з ЄДР, а саме: м. Луцьк, вул. Львівська, 152Б, повернулась до суду органами поштового зв'язку з відміткою "через незапит".

Ухвалою суду від 18.04.2017р. з метою повного та всебічного з'ясування всіх обставин по справі, зважаючи на неявку відповідача в судове засідання, неподання ним витребуваних судом доказів та необхідність витребування додаткових доказів по справі, розгляд справи відкладався.

Крім того, зобов'язано сторін представити суду: позивача-додаткові письмові пояснення по суті позовних вимог, в т.ч. з врахуванням пояснень третьої особи; Положення про управління; довідку з ЄДР щодо місцезнаходження відповідача; матеріали за позовом до ОСОБА_1; акт ревізії; відповідача-пояснення (обґрунтовані доводи та заперечення) по суті позовних вимог; статут.

15.05.2017р. через відділ документального забезпечення та контролю суду від позивача надійшло до суду клопотання вих.№1884/07-22 від 15.05.2017р. (вх.№01-54/4566/17 від 15.05.2017р.), яким він долучив до матеріалів справи копії постанови Правління Пенсійного фонду України від 22.12.2014р. №28-2, Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах, постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1055, постанови Волинського окружного адміністративного суду від 06.02.2013р. у справі №803/103/13-а та акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління Пенсійного фонду в Горохівському районі за період з 26.04.1986р. по 01.12.2011р. від 29.02.2012р. №940-13/13.

В судовому засіданні 17.05.2017р. представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач в судове засідання 17.05.2017р. не з'явився вдруге, вимог суду не виконав, про причини неявки суд не повідомив. Ухвала суду від 18.04.2017р., направлена на адресу відповідача, зазначену у позовній заяві та Витязі з ЄДР, а саме: м. Луцьк, вул. Львівська, 152 Б, повернулась до суду органами поштового зв'язку з відміткою "через незапит".

У відповідності до п. 3.9.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. № 18 Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції за змістом зазначеної статті 64 ГПК, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Згідно із ч. 3 ст. 22 ГПК сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи. У разі неподання учасником судового процесу з неповажних причин або без повідомлення причин матеріалів та інших доказів, витребуваних господарським судом, останній може здійснити розгляд справи за наявними в ній матеріалами та доказами (Інформаційний лист Вищого господарського суду України від 15.03.2010р. №01-08/140 "Про деякі питання запобігання зловживанню процесуальним правами у господарському судочинстві").

Неподання або несвоєчасне подання доказів з неповажних причин, спрямоване на штучне затягування судового процесу, суперечить, зокрема, вимогам статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, учасником якої є Україна, стосовно права кожного на розгляд його справи судом упродовж розумного строку.

До повноважень господарських судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Примірник повідомлення про вручення рекомендованої кореспонденції, повернутий органами зв'язку з позначкою "через незапит" з урахуванням конкретних обставин даної справи є належним доказом виконання господарським судом обов'язку щодо повідомлення відповідача про вчинення цим судом певних процесуальних дій, а тому, беручи до уваги приписи ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод стосовно розгляду справи упродовж розумного строку, враховуючи те, що відповідач належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, господарський суд, заслухавши пояснення представника позивача та третьої особи, визнавши зібрані докази достатніми для розгляду спору за наявними в справі матеріалами відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, -

встановив:

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1055 "Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України" Управління Пенсійного фонду України в Горохівському районі реорганізовано шляхом злиття з Управлінням Пенсійного фонду України в Локачинському районі і правонаступником є Локачинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Волинської області.

Відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року № 384/2011, органи Пенсійного фонду України є органами виконавчої влади, що призначають пенсії та акумулюють кошти на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування для забезпечення фінансування витрат на виплату пенсій. Одним з основних завдань органів Пенсійного фонду України є ефективне та цільове використання коштів, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів.

Під час ревізії працівниками Луцької міжрайонної державної інспекції проведені зустрічні звірки у правонаступників або зберігачів архівів установ, організацій та підприємств, які протягом 1986-1990 років направляли своїх працівників для виконання робіт у зонах, що зазнали радіоактивне забруднення.

Зустрічними звірками, проведеними працівниками Держінспекції, встановлено факти не підтвердження інформації, зазначеної в документах, що слугували підставою для набуття, а в подальшому для призначення пенсії, допомог і компенсацій учасникам ліквідації аварії та постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, чим порушено вимоги ст.10 ЗУ "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" колишнім працівникам Волинського спеціалізованого будівельно-монтажного управління по газифікації треста "Івано-Франківськгазбуд", в тому числі ОСОБА_1, який перебував на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Горохівському районі як отримувач пенсії.

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, жителю с. Ниви-Губинські з 25.03.2010 року призначено пенсію зі скороченням пенсійного віку згідно ст. 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Для призначення пенсії, згідно Порядку подання документів для призначення (перерахунку) пенсії згідно Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", заявником згідно постанови правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року №22 були подані наступні документи: копія паспорта та ідентифікаційного коду; копія трудової книжки; копія атестату; копія військового квитка; довідка №36 від 31.03.2010 року, видана ТзОВ "Волиньгазбуд" про підтвердження періодів роботи /а.с. 18/; копія посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1987 p., виданого Волинською ОДА 16.07.1993 року /а.с. 19/; копії довідок, завірених Головним управлінням праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, виданих малим підприємством газифікації: №593 - про заробітну плату та №603 від 05.07.1993 року про підтвердження участі в роботах по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС /а.с. 21/; довідка про заробітну плату № 35 від 01.03.2010 року, видана ТзОВ "Волиньгазбуд" /а.с. 22/; довідка, видана ТзОВ "Волиньгазбуд", про підтвердження періоду роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та заробітну плату за участь у ліквідації /а.с.23 /; довідка №26 від 24.03.2010 року про заробітну плату за жовтень 1987 року, видана ТзОВ "Волиньгазбуд" /а.с. 24/.

Для уточнення періоду перебування на ліквідації з зазначенням пункту перебування залучено довідку №68 від 15.07.2010 року, видану ТзОВ "Волиньгазбуд" /а.с. 25/. На підставі даних документів ОСОБА_1 було призначено пенсію згідно Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та встановлено додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю згідно ст. 51 вищенаведеного Закону.

Як встановлено судом, при проведенні перевірки правильності призначення пенсії Луцькою міжрайонною державною інспекцією було встановлено безпідставність встановлення статусу учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1987 р. ОСОБА_1 У зв'язку з цим, було направлено матеріали на розгляд комісії зі спірних питань визначення статусу осіб, які брали участь у ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС.

Згідно листа Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Горохівської районної державної адміністрації від 19.10.2012 року №1204 /а.с. 26/ та протоколу №48 засідання комісії зі спірних питань визначення статусу осіб, які брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС Міністерства соціальної політики України від 07.06.2012 року підлягає вилученню посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС категорії 2 серії А №141711 від 16.07.1993 року у громадянина ОСОБА_1 /а.с. 28/. Згідно протоколу посвідчення вилучено 10.09.2012 року.

Згідно витягу з протоколу №48 від 07.06.2012 року на підставі представлених документів визнали безпідставною видачу посвідчення ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС категорії 2 ОСОБА_1, оскільки не підтверджено факту виконання робіт у зоні відчуження /а.с. 28/.

Враховуючи зазначене, рішенням комісії Управління Пенсійного фонду України в Горохівському районі Волинської області від 19.10.2012 року ОСОБА_1 припинено виплату пенсії з 01.10.2012 року /а.с. 29/.

Так, за період з березня 2010 року по вересень 2012 року виникла переплата пенсії на загальну суму 25 873,86 грн. Дана переплата пенсії ОСОБА_1 зумовлена видачею ТзОВ "Волиньгазбуд" документів, що слугували підставою для набуття, а в подальшому, для призначення пенсії, допомог і компенсацій учасникам ліквідації аварії та постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Відповідно до ст. ст. 15, 16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права та інтересу у разі його порушення, невизнання або оспорювання, шляхом звернення до суду у спосіб зокрема відшкодування збитків та інших способів відшкодування майнової шкоди.

Статтею 11 ЦК України встановлено, що підставою виникнення цивільних прав і обов'язків є, зокрема, завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі.

Відповідно до ст. 1166 Цивільного кодексу України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Статтею 101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" передбачено, що органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.

Частиною 1 ст. 50 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера з подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернені пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

Управлінням Пенсійного фонду України в Горохівському районі 06.06.2013 року у Волинський окружний адміністративний суд був подай позов до Товариства з обмеженою відповідальністю "Волиньгазбуд" про стягнення надмірно виплаченої пенсії у розмірі 25 873,86 грн. Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 25.06.2013 року у справі №803/1314/13-а в задоволенні позову відмовлено повністю. Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.10.2015 року у справі №876/10143/13 апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Горохівському районі Волинської області задоволено частково, постанову Волинського окружного адміністративного суду від 25.06.2013 р. скасовано, провадження у справі №803/1314/13-а - закрито (а.с. 31-32). Львівський апеляційний адміністративний суд при винесенні такого рішення керувався пунктом 1 частини 1 статті 157 КАС України. Ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.10.2015 року Управління Пенсійного суд України отримало 02.11.2015 року.

24.11.2015 року Управлінням Пенсійного фонду України в Горохівськоу районі Волинської області у Луцький міськрайонний суд Волинської області був поданий позов до Товариства з обмеженою відповідальність "Волиньгазбуд" про стягнення надмірно виплаченої пенсії у розмір 25 873,86грн. Ухвалою від 01 грудня 2015 року Луцький міськрайонний суд Волинської області відмовив у відкритті провадження в цивільній справі (а.с. 33). При винесенні такого рішення суд керувався п. 1 ч. 2 ст. 121 ЦПК України. Ухвалу Луцького міськрайонного суду Волинської області вії 01.12.2015 року управління Пенсійного фонду України в Горохівському районі отримало 25.01.2016 року.

Відповідно до п. 18 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" посадові особи, винні в порушенні законодавства про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Ст. 50 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що суми пенсій, виплачені надміру внаслідок подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

У відповідності до норм ст. 8 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні № 996 -XIV від 16 липня 1999 року, питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належить до компетенції його власника ( власників ) або уповноваженого органу (посадової) особи відповідно до законодавства та установчих документів.

Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Керівник підприємства зобов'язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

Згідно з п. 3 та п. 20 Положення про бухгалтерську службу, затвердженого постановою КМУ № 59 від 26.01.2011 р., головний бухгалтер у разі не виконання або неналежного виконання покладених на нього повноважень несе відповідальність згідно із законодавством. Бухгалтерська служба підпорядковується керівнику або його заступникові.

У відповідності до п. 4 Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади від 30.11.2011 р. № 1242, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України, відповідальність організації діловодства в установах, а також за зміст, якість підготовки та оформлення на належному рівні документів несуть їх керівники.

Отже, усі переплати, що утворилися через надання недостовірних довідок про заробітну плату, відшкодовуються за рахунок підприємств та організацій.

З огляду на викладене, суд вважає позовні вимоги щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Волиньгазбуд" на користь Локачинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України у Волинській області 25 873,86 грн. шкоди внаслідок надміру виплаченої пільгової пенсії підставниими та таким, що підлягають до задоволення в повному обсязі.

Згідно ст. 33 ГПК кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

В силу ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

З огляду на викладене, суд прийшов до висновку про підставність позову та необхідність його задоволення.

При цьому суд виходив з обставин повної підтвердженості пред'явлених позовних вимог належними та допустимими доказами.

Відповідно до ст. 256 ЦК України позовна давність це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права та інтересу.

Початок перебігу позовної давності обчислюється за правилами статті 261 Кодексу, частина перша якої пов'язує його з днем, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

Відповідно до частини сьомої статті 261 Кодексу винятки з цього правила можуть бути встановлені законом.

Відповідно до ч. ч. 3, 4 ст. 267 ЦК України, позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленої до винесення ним рішення.

В матеріалах справи відсутня заява відповідача про застосування строку позовної давності, а тому у суду відсутні підстави для застосування до спірних правовідносин строку позовної давності.

Оскільки спір до суду доведений з вини відповідача, витрати по сплаті судового збору в сумі 1 600,00грн. слід віднести на нього відповідно до ст.49 ГПК України.

Враховуючи викладене, господарський суд, керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, -

вирішив:

1. Позовні вимоги задоволити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Волиньгазбуд" (Волинська обл., м. Луцьк, вул. Львівська, 152-б, код 02127319)

на користь Локачинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Волинської області (Волинська обл., Локачинський р-н, смт. Локачі, вул. Володимирська, 22, код 40364531)

25 873,86грн.-шкоди в формі надміру виплачених коштів.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Волиньгазбуд" (Волинська обл., м. Луцьк, вул. Львівська, 152-б, код 02127319)

в доход державного бюджету (отримувач коштів - УДКСУ у м. Луцьку Волинської області, код за ЄДРПОУ 38009628, банк отримувача - ГУДКСУ у Волинській області, код банку отримувача (МФО) 803014, рахунок отримувача 31219206783002, код класифікації доходів бюджету 22030001 Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050)

1600, 00 грн. судового збору.

Повний текст рішення складено

22.05.2017

Суддя С. В. Бондарєв

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення17.05.2017
Оприлюднено25.05.2017
Номер документу66625048
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/133/17

Ухвала від 21.11.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Вороняк Андрій Сергійович

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Вороняк Андрій Сергійович

Судовий наказ від 02.06.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Судовий наказ від 02.06.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Рішення від 17.05.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Ухвала від 18.04.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Ухвала від 18.04.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Ухвала від 27.02.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Філатова Світлана Тимофіївна

Ухвала від 16.02.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Філатова Світлана Тимофіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні