Справа № 314/1846/17 Провадження № 1-кс/314/780/2017
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19.05.2017 м.Вільнянськ
Слідчий суддя Вільнянського районного суду Запорізької області ОСОБА_1 ,
за участю прокурора ОСОБА_2 ,
секретаря судового засідання ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Вільнянського відділу Токмацької місцевої прокуратури ОСОБА_2 , про проведення позапланової перевірки по матеріалу досудового розслідування, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12014080210001773 від 13.11.2014, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 197 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Вільнянського відділу Токмацької місцевої прокуратури ОСОБА_2 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про проведення позапланової перевірки.
В обґрунтування клопотання прокурор зазначив, що 12.11.2014 до Вільнянського РВ надійшло повідомлення щодо порушення охорони (використання) земельної ділянки комунальної форми власності на території Михайлівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області.
13.11.2014 відомості про вказану подію слідчим відділенням Вільнянського РВ внесені до ЄРДР за № 12014080210001773 з попередньою правовою кваліфікацією за ст. 197 КК України.
Під час проведення досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що 20.02.2009 Михайлівська сільська рада Вільнянського району Запорізької області уклала договір оренди земельної ділянки з ТОВ «Тантал 2007» (ЄДРПОУ 35258110) на 49 років. Об`єктом оренди є земельна ділянка за кадастровим номером 2321584000:10:004:0053 площею 15,04 га, яка надана для забудови житловими будинками та об`єктами громадського призначення.
Також 17.08.2008 Михайлівською сільською радою Вільнянського району Запорізької області укладено договір оренди земельної ділянки з ТОВ «Ніка-Дизайнбуд» (ЄДРПОУ 34023125) на 49 років. Об`єктом оренди є земельна ділянка за кадастровим номером 2321584000:10:004:0052 площею 5,29 га, яка надана для забудови житловими будинками.
Як вбачається з відповіді Михайлівської сільської ради Вільнянського району від 11.08.2014 вищезазначені земельні ділянки за цільовим призначенням не використовуються.
За результатами проведеного огляду 17.06.2015 встановлено, що земельні ділянки за кадастровими номерами 2321584000:10:004:0052 та 2321584000:10:004:0053 розташовані в с. Михайлівка Вільнянського району Запорізької області піддаються сільськогосподарській обробці та засіяні сільськогосподарською культурою пшеницею.
З метою підтвердження факту нецільового використання земельних ділянок процесуальним керівником прокурором прокуратури Вільнянського району ОСОБА_2 24.06.2015 винесено постанову про призначення перевірки спеціалістами Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області.
Проте, листом від 15.07.2015 Державна інспекція сільського господарства в Запорізькій області повідомила про неможливість виконання постанови у зв`язку з ліквідацією Державної інспекції сільського господарства України, на підставі постанови КМУ від 10.09.2014 №442, та рекомендувала звернутись до Державної екологічної інспекції в Запорізькій області. У подальшому постановою процесуального керівника від 31.07.2015 призначено перевірки спеціалістами Державної екологічної інспекції в Запорізькій області. Разом з тим, вказана постанова так й не була виконана посадовими особами Державної екологічної інспекції України.
Повторним оглядом вищезазначених земельних ділянок, проведеним 05.05.2017 встановлено, що й на теперішній час земельні ділянки використовуються з порушенням цільового використання, а саме піддаються сільськогосподарській обробці та вирощуються сільськогосподарська культура озимий ячмінь.
Вказані дії орендарів порушують умови договорів оренди (пп. 8.1, 8.7 договору від 17.11.2008, та пп. 15, 17, 31 договору від 20.02.2009) та вимоги чинного законодавства (ч.1 ст.96 Земельного кодексу України), та є підставою для припинення права користування земельною ділянкою відповідно до ст. 141 Земельного кодексу України.
Заслухавши думку учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання та додані матеріали, суд приходить до наступного висновку.
Згідно з статтею 84, 99 КПК одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких зокрема віднесено і акти перевірок.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до п.6, п.5, п.12 Положення «Про Державну екологічну інспекцію України» - Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження та розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства.
Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що заходи державного нагляду (контролю) це планові та позапланові заходи, які здійснюють шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до ст.ст. 2, 3 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» до 31.12.2017 року встановлено мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. До 31.12.2017 року позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органами державного нагляду (контролю):
1) з підстави, передбаченої частиною другою цієї статті (за погодженням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності (далі - Державна регуляторна служба);
2) за письмовою заявою суб`єкта господарювання до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
3) за рішенням суду;
4) у разі настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.
Відповідно до ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» державний нагляд (контроль) у галузі охорони лісів здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Положення «Про державну екологічну інспекцію України», затверджену указом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011 року, визначено, що Держекоінспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.
Розділом VI Закону України «Про охорону земель» визначено заходи щодо охорони земель при здійсненні господарської діяльності. Так, ст. 35 вказаного Закону власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов`язані забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням та дотримуватися встановлених обмежень (обтяжень) на земельну ділянку.
Згідно з ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням - це невикористання земельної ділянки, крім реалізації науково обґрунтованих проектних рішень, або фактичне використання земельної ділянки, яке не відповідає її цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянки у власність чи наданні в користування, в тому числі в оренду, а також недодержання режиму використання земельної ділянки або її частини в разі встановлення обмежень (обтяжень).
Відповідно до підпунктів 30, 31 пункту 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 № 333, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.10.2016 за № 1391/29521, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема:
-здійснює державний нагляд (контроль) в агропромисловому комплексі у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення;
-обстежує земельні ділянки, які підлягають рекультивації, та видає спеціальні дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до проектів, затверджених у встановленому порядку, а також обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу.
За наведених обставин, та у відповідності з чинним законодавством, слідчий суддя вважає клопотання прокурора обґрунтованим та наявні всі підстави для задоволення такого клопотання частково в частині надання дозволу на проведення перевірки.
Відповідно клопотання про прийняття слідчим суддею відповідних розпоряджень відносно учасників процесу, слідчий суддя приходить до висновку про відмову в цій частині, оскільки прийняття таких рішень не віднесено до повноважень слідчого судді.
Керуючись ст.ст. ст.ст. 9, 131, 132, 164 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора Вільнянського відділу Токмацької місцевої прокуратури ОСОБА_2 про проведення позапланової перевірки по матеріалу досудового розслідування, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12014080210001773 від 13.11.2014, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 197 КК України задовольнити частково.
Дати дозвіл на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) у формі перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Ніка-Дизайнбуд» (ЄДРПОУ 34023125) щодо законності використання земельної ділянки за кадастровим номером 2321584000:10:004:0052 площею 5,2945 га, що знаходиться в с. Михайлівка, Вільнянський район, Запорізька область, та яка перебуває в оренді ТОВ «Ніка-Дизайнбуд» на підставі договору оренди від 17.11.2008 (зареєстрованого 01.08.2008 у ЗРФ Центр ДЗК за №040826000085), укладеного з Михайлівською сільською радою Вільнянського району Запорізької області, проведення якого покласти на посадових та службових осіб Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області.
В решті вимог клопотання відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
19.05.2017
Суд | Вільнянський районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 66642758 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Вільнянський районний суд Запорізької області
Капітонов Є. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні