Ухвала
від 22.11.2011 по справі 2-а-9969/09/2170
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 листопада 2011 р.Справа № 2-а-9969/09/2170

Категорія:8.2.6Головуючий в 1 інстанції: Хом'якова В.В.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого -Бітова А.І.

суддів -Милосердного М.М.

-ОСОБА_1

при секретарі -Гарник А.С.

з участю: представника Державного комунального підприємства теплових мереж "Каховтеплокомуненерго" -ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Каховської об'єднаної державної податкової інспекції Херсонської області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 25 березня 2011 року у справі за адміністративним позовом Державного комунального підприємства теплових мереж "Каховтеплокомуненерго" до Каховської об'єднаної державної податкової інспекції Херсонської області про визнання нечинними (недійсними) рішень та за позовом Каховської об'єднаної державної податкової інспекції Херсонської області до Державного комунального підприємства теплових мереж "Каховтеплокомуненерго" про стягнення штрафних санкцій,

В С Т А Н О В И Л А :

У квітні 2009 року Державне комунальне підприємство теплових мереж (далі ДКПТМ) "Каховтеплокомуненерго" звернулося до суду з адміністративним позовом до Каховської об'єднаної державної податкової інспекції (далі Каховська ОДПІ) Херсонської області про визнання нечинними (недійсними) рішень від 09 січня 2009 року:

- №000012301/0 про визначення податкового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 864 233 грн. та застосування штрафних санкцій в сумі 930 133 грн.;

- №0000022301/0 про визначення податкового зобов'язання по податку на додану вартість (далі ПДВ) в сумі 254 634 грн. та застосування штрафних санкцій в сумі 138 689 грн.;

- №0000032301 про застосування штрафних санкцій в сумі 52 895, 60 грн. за порушення норм з регулювання обігу готівки.

В обгрунтування своїх вимог ДКПТ "Каховтеплокомуненерго" вказувало, що оскаржені рішення прийняті без врахування особливостей комунального підприємства та обставин його господарської діяльності.

У червні 2009 року Каховська ОДПІ Херсонської області звернулася до суду з адміністративним позовом до Державного комунального підприємства теплових мереж "Каховтеплокомуненерго" про стягнення штрафних санкцій в розмірі 52 158, 04 грн., застосованих рішенням Каховської ОДПІ Херсонської області від 09 січня 2009 року №0000032301 за порушення законодавства про патентування та врегулювання норм обігу готівки.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 16 липня 2010 року справи за вказаними позовами об'єднані в одне провадження.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 25 березня 2011 року позов ДКПТМ "Каховтеплокомуненерго" задоволений частково. Визнано податкове повідомлення-рішення Каховської ОДПІ у Херсонській області №0000022301/0 від 09 січня 2009 року нечинним в частині визначення податкового зобов'язання по ПДВ в сумі 171 898, 78 грн. та застосування штрафних санкцій в сумі 97 321, 34 грн.; визнано нечинним податкове повідомлення-рішення №0000012301/0 від 09 січня 2009 року про визначення податкового зобов'язання по податку на прибуток в сумі 864 233 грн. та застосування штрафних санкцій в сумі 930 133 грн.; визнано податкове повідомлення-рішення №0000032301 від 09 січня 2009 року нечинним в частині застосування штрафних санкцій в сумі 49 207, 80 грн. В решті вимог ДКП теплових мереж "Каховтеплокомуненерго" відмовлено.

Позов Каховської ОДПІ Херсонської області про стягнення штрафної санкції задоволений частково. Стягнуто з ДКПТМ "Каховтеплокомуненерго" 3 687, 80 грн. В решті позову відмовлено.

В апеляційній скарзі Каховської ОДПІ Херсонської області ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права, а також що у зв'язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Каховської ОДПІ у Херсонській області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.

Перевіркою з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 липня 2006 року по 30 вересня 2008 року, виявлено порушення КПТМ "Каховтеплокомуненерго" ст.ст. 4, 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", ст.ст. 7, 11 Закону України "Про податок на додану вартість", п.п.1.2, 2.3, 2.11, 3.1 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні".

За результатами перевірки прийняті рішення, що оскаржуються.

Згідно з актом перевірки, підприємством була отримана субвенція на покриття від'ємного значення різниці в тарифах на послуги теплопостачання в сумі 3 883 432 грн.

Кошти субвенції в сумі 3 883 431, 82 грн. відображені в бухгалтерському обліку підприємства транзитом із подальшим погашенням заборгованості надавачам послуг:

- 2 081 311, 83 грн. ДП "Газ-тепло" - за теплову енергію (природний газ);

- 265 127,97 грн. ДК Укртранс-газ" - за транспортування природного газу;

- 330 529, 90 грн. ВАТ "Херсонгаз" за природний газ;

- 1 206 462, 12 грн. ДК "Газ-України" за природний газ.

Згідно з актом перевірки, порушення п.3.1 ст. 3, п.4.1 ст. 4, п.7.3 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" призвело до заниження податкових зобов'язань на суму 102 380 грн. і полягало у не включенні до декларації з ПДВ наявних первинних документів та виписаних податкових накладних, в тому числі за вересень 2007 року в сумі 14 022 грн., за жовтень 2007 року в сумі 18 396 грн., за листопад 2007 року в сумі 15 973 грн., за травень 2008 року в сумі 9 972 грн., за червень 2008 року в сумі 514 грн., за вересень 2008 року в сумі 43 503 грн.

В акті перевірки відсутні посилання на реквізити податкових накладних та первинних документів, щодо яких встановлено заниження податкових зобов'язань на суму 48 391 грн.

Також, згідно з актом перевірки, підприємством занижено задекларовані показники у рядку 1 Декларацій "операції на митній території України, що оподатковуються за ставкою 20 відсотків, крім імпорту" всього у сумі 53 989 грн., в тому числі за травень 2008 року в сумі 9 972 грн., за червень 2008 року в сумі 514 грн., за вересень 2008 року в сумі 43 503 грн., внаслідок порушення п.4.9 ст. 4 Закону України "Про податок на додану вартість" підприємством занижено податкові зобов'язання у зв'язку з ліквідацією основних виробничих фондів, не пов'язаною з дією обставин непереборної сили.

Основні фонди ліквідовані: згідно з актом ліквідації основних фондів за травень 2008 року, складові котельні №7 залишковою вартістю 49 862, 27 грн., згідно з актом ліквідації основних фондів за червень 2008 року, відрізок теплотраси залишковою вартістю 2 572 грн., згідно з актом списання основних фондів №55 від 11 вересня 2008 року, котельня №7 залишковою вартістю 217 517, 18 грн.

Згідно з актом перевірки, підприємством порушено вимоги п.2.3 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №637. Гранична сума готівкових розрахунків складає 10 000 грн.

20 березня 2008 року підзвітна особа ОСОБА_3 на підставі видаткового ордера №235/1 з каси КПТМ "Каховтеплокомуненерго" отримала готівкові кошти в сумі 47 970 грн. ОСОБА_3 внесла суму 44 250 грн. до каси банку в оплату за придбання автомобіля ВАЗ 210994 згідно з договором поставки №1/1 від 21 березня 2008 року, укладеного ТОВ "Авто-Технологія" з підприємством.

Пунктом 2.6 договору передбачено, що кошти за автомобіль перераховуються на рахунок ТОВ "Авто-Технологія" в ПАТ "ВТБ Банк" №26008301004731 МФО №321767. На підставі договору виписаний рахунок-фактура №146090-85 від 21 березня 2008 року. Згідно з актом приймання-передачі №3 від 21 березня 2008 року, видаткової накладної №А-00010225 від 21 березня 2008 року та накладної №198 від 30 квітня 2008 року, підтверджується факт отримання КПТМ "Каховтеплокомуненерго" автомобіля марки ВАЗ 210994-20.

Залишок готівки в касі на 21 березня 2008 року складав 1 008, 90 грн., ліміт залишку готівки в касі на 2008 рік встановлено в розмірі 10 655 грн.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що доводи податкового органу про необхідність визначення підприємству податкових зобов'язань: по ПДВ (171 898, 78 грн. -основний платіж; 97 321, 34 грн. - штрафні санкції); по податку на прибуток (864 233 грн. -основний платіж; 930 133 грн - штрафні санкції) та застосування штрафних 49 207, 80 грн. за порушення касової дисципліни виявились необґрунтованими та такими, що спростовані судово-економічною експертизою.

Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71, 72 КАС України, ст. 4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", ст.ст. 4, 11 Закону України "Про податок на додану вартість" (Закони втратили чинність, але регулювали спірні правовідносини на час їх виникнення).

В апеляційній скарзі Каховської ОДПІ Херсонської області вказується, що в порушення ст. 4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" субвенція, отримана підприємством, не була включена до валового доходу; в порушення ст.ст. 4, 7 Закону України "Про податок на додану вартість" підприємство занизило податкові зобов'язання з ПДВ за 2007 рік та травень-вересень 2008 року при знятті з балансу і ліквідації основних фондів. Також, вказується про порушення КПТМ "Каховтеплокомуненерго" касової дисципліни.

Судова колегія не приймає до уваги ці доводи апелянта, виходячи з наступного.

Статтею 4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", не передбачено включення субвенції державного бюджету до складу валових доходів.

Пунктом 8.1. ст. 8 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" встановлено, що при погашенні платниками податків заборгованості з частковою оплатою її суми сума такої заборгованості не включається до валових витрат кредиторів та до валового доходу дебіторів.

Таким чином, отримана із бюджету субвенція на покриття від'ємного значення різниці в тарифах на послуги теплопостачання в сумі 388 3432 грн. відображається тільки в бухгалтерському, проте не в податковому обліку підприємства. Відповідно, нарахування податковим органом КПТМ "Каховтеплокомуненерго" податкового зобов'язання з податку на прибуток у зв'язку з невключенням суми субвенції до складу валового доходу є неправомірним, що було вірно встановлено судом першої інстанції.

Стосовно заниження податкових зобов'язань з ПДВ, судова колегія зазначає наступне.

Згідно з актом перевірки, підприємством занижено податкові зобов'язання у зв'язку з невключенням до декларацій ПДВ податкових зобов'язань, визначених у реєстрі виданих податкових накладних згідно наявних первинних документів та виписаних податкових накладних.

Разом з тим, в акті відсутні дані про номери і дати податкових накладних за вересень 2007 року в сумі 14 022 грн., за жовтень 2007 року в сумі 18 396 грн. і за листопад 2007 року в сумі 15 973 грн., які включені до реєстрів але не включені до декларацій з ПДВ. Також, відсутні дані про первинні документи, які підтверджували б факт здійснення господарських операцій та їх відображення в бухгалтерському обліку.

За таких обставин, висновки Каховської ОДПІ щодо заниження підприємством податкових зобов'язань ПДВ за 2007 рік є необґрунтованими.

Також, на думку апелянта, КПТМ "Каховтеплокомуненерго" неправомірні занижені податкові зобов'язання з ПДВ за 2008 рік у зв'язку з ліквідацією основних виробничих фондів не пов'язаних з дією обставин непереборної сили.

Відповідно до п.4.9 ст. 4 Закону України "Про податок на додану вартість" -господарська операція з ліквідації основних фондів у зв'язку з їх непридатністю для подальшого використання не є об'єктом оподаткування.

З матеріалів справи вбачається, що основні фонди КПТМ "Каховтеплокомуненерго" були ліквідовані на підставі рішення виконавчого комітету Каховської міської ради від 17 квітня 2008 року №202 "Про надання дозволу на списання основних засобів" (як таких, що непридатні для подальшого використання).

Отже, операція з ліквідації основних фондів підприємства не є об'єктом оподаткування і, тому, доводи податкового органу про неправомірне заниження податкових зобов'язань у зв'язку з цією ліквідацією є безпідставними.

Також, згідно з актом перевірки, підприємство порушило вимоги п.2.3 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №637, а саме: допустило перевищення встановленого ліміту готівки в касі.

Згідно з вказаним п.2.3 Положення - гранична сума готівкового розрахунку одного підприємства (підприємця) з іншим підприємством (підприємцем) протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами встановлюється відповідною Постановою Правління Національного банку України. Платежі понад зазначену граничну суму проводяться виключно в безготівковій формі. Кількість підприємств (підприємців), з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.

З матеріалів справи вбачається, що КПТМ "Каховтеплокомуненерго" не здійснювало внесення готівкових коштів в сумі 44 250 грн. до каси ТОВ "Авто-Технологія" а внесло їх до каси банку ХФ ВАТ АБ "Укргазбанк" для оплати на рахунок ТОВ "Авто-Технологія" в ПАТ "ВТБ Банк" №26008301004731 МФО № 321767 код ЄДРПОУ №32665489.

Інструкцією про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті затвердженою Постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року №22 вставлено, що безготівковими розрахунками є перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів.

Отже, внесення КПТМ "Каховтеплокомуненерго" коштів в сумі 44 250 грн. до каси банку ХФ ВАТ АБ "Укргазбанк" для оплати на рахунок ТОВ "Авто-Технологія" в ПАТ "ВТБ Банк" відноситься до безготівкових розрахунків. Відповідно, КПТМ "Каховтеплокомуненерго" не допущено порушень п.2.3 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", що було вірно встановлено судом першої інстанції.

За таких обставин, висновки суду першої інстанції про необхідність задоволення позовних вимог КПТМ "Каховтеплокомуненерго" і, відповідно, відмови у задоволенні позовних вимог Каховської ОДПІ Херсонської області є правильними.

Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 196; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206; ч.5 ст. 254 КАС України, судова колегія, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Каховської об'єднаної державної податкової інспекції Херсонської області залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 25 березня 2011 року залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів з дня складання судового рішення в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 25 листопада 2011 року.

Головуючий:

Суддя:

Суддя:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2011
Оприлюднено25.05.2017
Номер документу66647449
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-9969/09/2170

Ухвала від 22.11.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 01.12.2010

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Ухвала від 26.01.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні