ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
"10" травня 2007 р.
Справа № 14/29-07-963
За позовом Фізичної
особи-підприємця ОСОБА_1
до
відповідачів Контрольно-ревізійного управління в Одеській області та
Головного управління
державного казначейства України в Одеській області
про
повернення помилково перерахованих коштів
Суддя Горячук Н.О.
Представники:
Від позивача: по дов. ОСОБА_2
Від відповідачів: від
Контроль-ревізійного управління в Одеській області по дов. Бабін К.В., від
Головного управління державного казначейства України в Одеській області по дов.
Кривогуз С.Ю.
В засіданні суду була оголошена
перерва по 10.05.2007р., згідно зі ст.77 ГПК України.
Суть спору: Позивач звернувся
до суду з позовом та уточненням до нього про зобов'язання Головного управління
державного казначейства України в Одеській області і Контрольно-ревізійне
управління в Одеській області повернути з Державного бюджету України
фізичні й особі-підприємцю
ОСОБА_1 19470 грн., які були помилково перераховані в Державний бюджет України,
та стягнути судові витрати. Відповідачі позовні вимоги не визнають з підстав
викладених у відзивах на позов
Розглянувши матеріали справи та
заслухавши представників сторін встановлено наступне:
Ізмаїльською районною радою
Одеської області були оголошені торги (тендер) на закупівлю лаків і фарб, про
що було надруковане оголошення в інформаційному бюлетені Тендерної палати
України №17(36)/24.04.2006 року.
За умовами тендера до 16 травня
2006 року необхідно було подати тендерні пропозиції. Торги повинні були
відбутися 16.05.2006 року. Для участі в торгах необхідно було представити
тендерне забезпечення - банківську гарантію, поручительство, або внести грошову
суму на розрахунковий рахунок, зазначений тендерним комітетом Ізмаїльської
районної ради.
Після проведення торгів позивач був
оголошений переможцем, про що було надруковано в інформаційному бюлетені
Тендерної палати України №24(43)/12.06.2006 року.
26 травня 2006 року з позивачем, як
з переможцем тендеру був укладений договір №92 на закупівлю лакофарбових
матеріалів. Як гарантію тендерного забезпечення, після укладання договору,
тендерний комітет Ізмаїльської районної ради запропонував позивачу перелічити
на зазначений комітетом розрахунковий рахунок 19470 грн.
Позивач платіжним дорученням
НОМЕР_1 перелічив зі свого розрахункового рахунка на розрахунковий рахунок
НОМЕР_2 в Управлінні державного казначейства України в Одеській області (код
23214695, МФО 828011) 19470 грн., вказавши одержувачем Ізмаїльська районна
рада, а призначенням платежу: «гарантія тендерного забезпечення згідно договору
НОМЕР_3 на закупівлю фарб».
Відповідно до п.12.4 умов
проведення торгів тендерне забезпечення повинне бути повернуте учасникові
протягом 10 календарних днів після укладання Договору з учасником, що став
переможцем торгів.
Коли позивач звернувся до
тендерного комітету із проханням повернути гроші, що є гарантією тендерного
забезпечення, з'ясувалося, що розрахунковий рахунок, на який вони перераховані,
є рахунком Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 24062000) і
що тендерний комітет не може дати розпорядження про повернення грошей із
зазначеного рахунка, тому що не правомочний розпоряджатися грішми Державного
бюджету України.
Тендерний комітет Ізмаїльської
районної ради прийняв рішення про повернення зазначених коштів і звернувся з
проханням повернути їх у відділення державного казначейства України в
Ізмаїльському районі.
Відділення державного казначейства
в Ізмаїльському районі грошові кошти повернути відмовилося, порекомендувавши
звернутися до Управління державного казначейства України в Одеській області.
Позивач звернувся в Управління
державного казначейства України в Одеській області з проханням повернути
перераховані кошти в сумі 19470 грн.
Головне управління державного
казначейства України в Одеській області прохання позивача залишило без задоволення,
і грошові кошти повернути відмовилося, пославшись на те, що органом, що
здійснює контроль за рухом платежів по зазначеному коді бюджетної класифікації
(24062000), є Контрольно-ревізійне управляння і тільки по його висновку, або за
рішенням суду можливе повернення коштів.
Статтею 50 Бюджетного кодексу
України передбачено, що Державне казначейство України веде бухгалтерський облік
усіх надходжень, що належать Державному бюджетові України, і по представленню
органів стягнення здійснює повернення коштів, що були помилково або зайво
перераховані в бюджет.
Додатком №8 до Закону України про
державний бюджет України на 2006 рік визначений перелік органів, за якими
закріплений контроль за здійсненням (стягненням) платежів у бюджет.
Здійснення контролю по коду
бюджетної класифікації, по якому позивачем здійснено платіж - 24062000 (за
результатами реалізації матеріалів ревізій і перевірок) закріплено за Головним
контрольно-ревізійним управлінням.
Контрольно-ревізійне управляння в
Одеській області відмовило позивачу в проведенні відповідної перевірки
посилаючись на відсутність її у своєму плані перевірок. Крім того, воно надало
довідку НОМЕР_4, в якій повідомляється, що штрафні та фінансові санкції до
позивача не застосовувалися на протязі 2006 року та поточного періоду 2007року.
Також слід зазначити, що згідно
витягу з протоколу засідання єдиного районного постійно діючого тендерного
комітету від 09.10.2006р. було прийнято рішення про повернення переможцю торгів
ОСОБА_1 забезпечення виконання договору у повному обсязі у сумі 19470 грн.
Таким чином, позовні вимоги про
повернення помилково перерахованих коштів в Державний бюджет України у сумі
19470 грн. обґрунтовані і підлягають задоволенню.
Стосовно стягнення судових витрат, то
позивач не надав доказів що помилкове перерахування коштів в Державний бюджет
України у сумі 19470 грн. сталося внаслідок діяльності, або бездіяльності
відповідачів. Крім того, слід зазначити, що помилкове заповнення платіжного
доручення НОМЕР_1 про перерахування тендерного забезпечення виконання
договору у сумі 19470 грн. було
здійснено самим позивачем. Доказів, що його було неправильно інформовано з
цього питання тендерним комітетом позивач не надав. Таким чином, позовні вимоги
в цій частині не обґрунтовані і задоволенню не підлягають.
Враховуючи вищевикладене позовні
вимоги підлягають задоволенню частково у сумі 19470 грн.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85
Господарського процесуального кодексу
України суд, -
В И Р І Ш И
В:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Державного бюджету
України в особі Головного управління державного казначейства України в Одеській
області (м. Одеса, вул. Садова, 1а, код 23214695, р/р 31113140600214 УДК в м.
Одесі, код за яким закріплен р/р 31113140600214 є 24062000 та належить ГКРУ) на
користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, р/р ІНФОРМАЦІЯ_1, код
НОМЕР_5) помилково перерахованні кошти у
сумі 19470 грн. шляхом перерахування на його рахунок в установі банку.
Наказ видати згідно зі ст.116 ГПК України.
3. В решті позову відмовити
Рішення підписано 15.05.07р.
відповідно зі ст. 85 ГПК України.
Рішення набирає законної сили
згідно зі .ст. 85 ГПК України.
Суддя
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 666854 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Горячук Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні