ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 травня 2017 року о/об 16 год. 37 хв.Справа № 808/1257/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Ю.А., розглянувши у місті Запоріжжі адміністративну справу за поданням
Головного управління ДФС у Запорізькій області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Азовський завод насосно теплового обладнання"
про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
15.05.2017 о 17 год. 15 хв. від Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - заявник, ГУ ДФС у Запорізькій області) до суду надійшло подання про стягнення коштів за податковим боргом з податку на додану вартість у сумі 7577 грн. 00 коп. та з податку на прибуток підприємства у сумі 1721 грн. 57 коп. з рахунків платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "Азовський завод насосно теплового обладнання" (далі - ТОВ "АЗНТО") у всіх банках, обслуговуючих такого платника податків.
Заявник у поданні зазначив, що заборгованість ТОВ "АЗНТО" виникла з суми узгодженого податкового зобов'язання, визначеного ТОВ "АЗНТО" у податковій звітності.
Представник заявника підтримав вимоги подання, просив подання задовольнити.
Представник ТОВ "АЗНТО" до суду не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи ТОВ "АЗНТО" повідомлялося належним чином.
Згідно з ч.8 ст.183-3 КАС України розгляд подання відбувається за участю органу доходів і зборів, що його вніс, та платника податків, стосовно якого його внесено. Неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.
З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення подання з наступних підстав.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю "Азовський завод насосно теплового обладнання" зареєстроване як юридична особа за адресою: 71100, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Тищенка, буд.2, кв.93. ТОВ "АЗНТО" має ідентифікаційний код 37048179.
Заборгованість ТОВ "АЗНТО" з податку на прибуток підприємства виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного ТОВ "АЗНТО" самостійно у поданій до контролюючого органу: Податковій декларації з податку прибуток підприємства від 28.02.2017 за №9270564537, в якій задекларовано до сплати зобов'язання у сумі 2203 грн. 00 коп. (а.с.12).
Зважаючи на наявну переплату у сумі 481 грн. 43 коп., сума заборгованості з податку прибуток підприємства складає 1721 грн. 57 коп.
Доказів самостійної сплати податкового зобов'язання з податку прибуток підприємства (платіжних документів) ТОВ "АЗНТО" до суду не надало.
Заборгованість ТОВ "АЗНТО" з податку на додану вартість виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного ТОВ "АЗНТО" самостійно у поданій до контролюючого органу: Податковій декларації з податку на додану вартість від 20.02.2017 за №9023705188, в якій задекларовано до сплати зобов'язання у сумі 10067 грн. 00 коп. (а.с.13).
Зважаючи на наявну переплату у сумі 2490 грн. 00 коп., сума заборгованості з податку на додану вартість складає 7577 грн. 00 коп.
Доказів самостійної сплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість (платіжних документів) ТОВ "АЗНТО" до суду не надало.
Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1, пп.62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено п.1 Розділу І "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", затвердженого 07.04.2016 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі - "Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування") (який набрав чинності 10.06.2016), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.2 Розділу І "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Заявником в обґрунтування вимог подання надано до суду інтегровану картку ТОВ "АЗНТО" згідно з якою за платником податків обліковується борг з податку на прибуток підприємства у сумі 1721 грн. 57 коп. та з податку на додану вартість у сумі 7577 грн. 00 коп. (а.с.14).
Даних про розстрочення (відстрочення) податкового зобов'язання, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ - не містить.
ТОВ "АЗНТО" не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як зазначено у пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкова вимога - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Судом досліджено наданий заявником корінець податкової вимоги №417-17 від 06.03.2017 (а.с.10).
Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
У пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України зазначено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що ТОВ "АЗНТО" на час судового засідання має податковий борг з податку на прибуток підприємства у сумі 1721 грн. 57 коп. та з податку на додану вартість у сумі 7577 грн. 00 коп., який у добровільному порядку не погашений. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що подання підлягає задоволенню і вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з ТОВ "АЗНТО".
Із поданих до суду матеріалів не вбачається спір про право.
ТОВ "АЗНТО" не надано до суду доказів відсутності у нього коштів, які вважаються його власністю.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163, 183-3, 256 КАС України, ст.19 Конституції України, ст.95 Податкового кодексу України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Подання задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Азовський завод насосно теплового обладнання" (71100, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Тищенка, буд.2, кв.93; ідентифікаційний код 37048179) у банках, обслуговуючих даного платника податків, на користь бюджету: 1721 грн. 57 коп. з податку на прибуток підприємства (р/р33114318700011, код ОКПО 38042560, МФО 813015, банк отримувача ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач Бердянське УК/Бердянськ/11021000); 7577 грн. 00 коп. з податку на додану вартість (р/р31115029700011, код ОКПО 38042560, МФО 813015, банк отримувача ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач Бердянське УК/Бердянськ/140601).
Стягнення заборгованості здійснювати в порядку та у спосіб, встановлений ст.95 Податкового кодексу України.
Постанова суду підлягає негайному виконанню.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 183-3, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 17.05.2017.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2017 |
Оприлюднено | 29.05.2017 |
Номер документу | 66704407 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні