Постанова
від 25.05.2017 по справі 712/5419/17
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Постанова

Іменем України

Справа № 712/5419/17

Провадження № 3/712/1391/17

25 травня 2017 року м. Черкаси

Суддя Соснівського районного суду м. Черкаси Орленко В.В., за участю прокурора Лисика М.А., захисника - адвоката ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_2 , народився 15.01.1983 року в м. Черкаси, ІНФОРМАЦІЯ_1, одруженого, працюючого помічником голови Черкаської обласної ради, проживаючого за адресою - м. Черкаси, пров. Айвазовського, 14/2, ід. н. НОМЕР_1,

за вчинення адміністративного правопорушення ( корупційного діяння ), передбаченого ч. 2 ст. 172 - 4 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2, рішеннями Чорнобаївської районної ради Черкаської області від 19.11.2015 року, обрано заступником голови районної ради та присвоєно йому 8-й ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах 4-ї категорії. Вказане рішення набрало чинності 01.12.2015 року, тобто після проведення стосовно ОСОБА_2 спеціальної перевірки.

Відповідно до ОСОБА_3 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.03.2017 року, ОСОБА_2 з 31.03.2012 року до часу сформування ОСОБА_3 з Реєстру є засновником (учасником) товариства з обмеженою відповідальністю АВТО-ХАУС ЧЕРКАСИ , юридична адреса: вул. Сумгаїтська, 15/1, м. Черкаси, код ЄДРПОУ 38161454, з розміром внеску до статутного фонду в сумі - 427 773,50 грн..

У відповідності до листа управління з питань державної реєстрації Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради №748/06-37.2-08 від 30.03.2017, органом управління товариства з обмеженою відповідальністю АВТО-ХАУС ЧЕРКАСИ є загальні збори.

Так, статтею 58 Закону України Про господарські товариства вищим органом товариства з обмеженою відповідальністю є Загальні збори учасників (засновників). Загальні збори складаються з учасників товариства або призначених ними представників.

Згідно із ч. 2 ст. 23 Закону України Про господарські товариства посадовими особами органів управління товариства є фізичні особи - голова та члени виконавчого органу, ревізійної комісії, ревізор товариства, а також голова та члени іншого органу товариства, наділені повноваженнями з управління товариством, якщо утворення такого органу передбачено установчими документами товариства.

У даному випадку ОСОБА_2, будучи засновником (учасником) ТОВ АВТО-ХАУС ЧЕРКАСИ входить до органу його управління. СТАТУТ

Крім того, відповідно до ОСОБА_3 з Реєстру, видами діяльності ТОВ АВТО-ХАУС ЧЕРКАСИ є торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, допоміжне обслуговування наземного транспорту, надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, а тому товариство має на меті одержання прибутку.

Відповідно до п. п. в п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції заступник голови районної ради є суб'єктом вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, та на нього розповсюджуються обмеження, передбаченні ст. 25 Закону.

Частиною 2 статті 25 Закону визначено, що особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 12 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування на посадових осіб місцевого самоврядування поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України Про запобігання корупції .

Частиною 1 ст. 36 Закону України Про запобігання корупції передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпункті а пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані протягом 30 днів після призначення (обрання) на посаду передати в управління іншій особі належні їм підприємства та корпоративні права у порядку, визначеному законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про запобігання корупції , правопорушення, пов'язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Отже, заступник голови Чорнобаївської районної ради ОСОБА_2, порушив вимоги ч. 2 ст. 12 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування , ч. 2 ст. 25 Закону України Про запобігання корупції в частині входження до органу управління товариства, що має на меті отримання прибутку.

Захисник ОСОБА_1 просив закрити адміністративну справу відносно ОСОБА_2 за відсутністю складу адміністративного правопорушення, виходячи з наступного. Вважає, що ОСОБА_2 не входив до складу виконавчих органів управління товариством. Більш того, ОСОБА_2 в 2015 році передав управління корпоративними правами третій особі. Також просив врахувати рішення Конституційного Суду України від 13.03.2012 року № 6-рп/2012, якими визнано неконституційними окремі положення Закону України Про засади запобігання і боротьби з корупцією .

В судовому засіданні ОСОБА_2 свою вину у вчиненні інкримінованого йому правопорушення не визнав, підтримав позицію свого захисника та від дачі додаткових пояснень відмовився.

Прокурор в судовому засіданні просив визнати ОСОБА_2 винним у вчиненні правопорушення - корупційного діяння, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, оскільки вважає, що його вина доведена повністю, оскільки останній входив до складу вищого органу управління товариством - зборів засновників ( учасників ), що прямо заборонено законодавством; посилання захисника на рішення Конституційного Суду необґрунтоване, оскільки вказане рішення стосується норм Закону, який на даний час втратив чинність.

Заслухавши думку учасників судового засідання, дослідивши матеріали адміністративної справи, приходжу до наступних висновків.

Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна (умисна або необережна ) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

З матеріалів справи вбачається, що 19.11.2015 року ОСОБА_2 визнано обраним депутатом Чорнобаївської районної ради, та рішеннями Чорнобаївської районної ради Черкаської області від 19.11.2015 року, ОСОБА_2 обрано заступником голови районної ради, та присвоєно йому 8-й ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах 4-ї категорії.

Згідно офіційної інформації (ОСОБА_3 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.03.2017 року), ОСОБА_2 з 31.03.2012 року до часу сформування ОСОБА_3 з Реєстру є засновником (учасником) товариства з обмеженою відповідальністю АВТО-ХАУС ЧЕРКАСИ . Згідно п. 10.1 Статуту вказаного підприємства, вищим органом управління товариства є загальні збори учасників; п. 3.1 цього ж Статут визначає, що товариство створюється з метою одержання прибутку. Стаття 2 Статуту визначає, що до складу засновників входить ОСОБА_2.

Крім того, відповідно до ОСОБА_3 з Реєстру, видами діяльності ТОВ АВТО-ХАУС ЧЕРКАСИ є торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, допоміжне обслуговування наземного транспорту, надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, а тому товариство має на меті одержання прибутку.

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України Про запобігання корупції правопорушення, пов'язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Відповідно до п. п. в п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції заступник голови районної ради є суб'єктом вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, та на нього розповсюджуються обмеження, передбаченні ст. 25 Закону.

Частиною 2 статті 25 Закону визначено, що особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Частиною 1 ст. 36 Закону України Про запобігання корупції передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпункті а пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані протягом 30 днів після призначення (обрання) на посаду передати в управління іншій особі належні їм підприємства та корпоративні права у порядку, визначеному законом.

Таким чином, заступник голови Чорнобаївської районної ради ОСОБА_2, будучи, з 01.12.2015 року ( з моменту підписання розпорядження № 28-к від 01.12.2015 року про виконання обов'язків заступника голови Чорнобаївської районної ради ) до прийняття рішення Чорнобаївською районною радою № 15-1/VII від 31.03.2017 Про дострокове припинення повноважень заступника голови районної ради ОСОБА_2А. , водночас являвся засновником ( учасником ) ТОВ АВТО-ХАУС ЧЕРКАСИ , порушив вимоги ч. 2 ст. 12 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування , ч. 2 ст. 25 Закону України Про запобігання корупції в частині входження до виконавчого органу товариства, що має на меті отримання прибутку, за що передбачена адміністративна відповідальність згідно з ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

Вина ОСОБА_2 у вчиненні інкримінованого йому правопорушення підтверджується сукупністю зібраних по справі доказів, досліджених в судовому засіданні, а саме :

- даними листа заступника начальника управління з питань державної реєстрації департаменту організаційного забезпечення ЧМР ОСОБА_4 від 30.03.2017 року, в якому вказано, що керівником та підписантом ТОВ АВТО-ХАУС ЧЕРКАСИ являється ОСОБА_2 ( а. с. 20 );

- даними витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.03.2017 року, згідно якого ОСОБА_2 з 31.03.2012 року до часу сформування ОСОБА_3 з Реєстру є засновником (учасником) товариства з обмеженою відповідальністю АВТО-ХАУС ЧЕРКАСИ , юридична адреса: вул. Сумгаїтська, 15/1, м. Черкаси, код ЄДРПОУ 38161454, з розміром внеску до статутного фонду в сумі - 427 773,50 грн. ( а. с. 21 - 25);

- даними протоколу першої чергової сесії Чорнобаївської районної ради від 19.11.2015 року (а. с. 31 - 38 ), згідно якого ОСОБА_2 було обрано заступником голови районної ради;

- даними рішення Чорнобаївської районної ради №1-2/VII від 19.11.2015 про обрання ОСОБА_2 заступником голови Чорнобаївської районної ради сьомого скликання ( а. с. 40 );

- даними витягу з офіційного веб-сайту Чорнобаївської районної ради щодо перебування ОСОБА_2 на посаді заступника голови ради ( публікація від 14.12.2015 року ) та рішення Чорнобаївською районною радою № 15-1/VII від 31.03.2017 Про дострокове припинення повноважень заступника голови районної ради ОСОБА_2А. ( а. с. 175- 178, 190 );

- даними роздруківки електронної декларації ОСОБА_2 за 2016 рік ( а. с. 179-188 ).

Твердження захисника та ОСОБА_2, що останній передав управління корпоративними правами третій особі - ФО СПД ОСОБА_5 згідно договору від 10.12.2015 року, спростовується : даними листа заступника начальника управління з питань державної реєстрації департаменту організаційного забезпечення ЧМР ОСОБА_4 ( а. с. 20 ) та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань від 30.03.2017 року ( а. с. 21 - 25 ), які підтверджують, що відповідні зміни у державного реєстратора проведені не були; про вказаний факт передачі в управління корпоративних прав в електронній декларації ОСОБА_2 (а. с. 179 - 188 ) відомості не зазначено; інформація про інформування НАЗК про передачу корпоративних прав в управління відсутня. Вказане дозволяє зробити висновок, що такий договір носить формальний характер, і за умов зазначеної невідповідності вимогам закону носить характер спрямованості на уникнення відповідальності за скоєне.

Посилання захисника на існування рішення Конституційного Суду України не може бути враховане в даному випадку як доказ невинуватості особи, що притягається до відповідальності, оскільки не стосується норм Закону України Про запобігання корупції , порушення яких інкримінується ОСОБА_2.

Також не може бути визнано доказом невинуватості ОСОБА_2 посилання захисника на апеляційну практику судів з аналогічних питань, оскільки в Україні функціонує не прецедентна система права, а тому рішення по справі повинне бути винесене виключно на підставі доказів, що знаходяться в даній конкретній справі. Окремо слід зазначити про існування судових рішень за квітень - травень 2017 року, які аналогічні дії осіб визнаються порушенням законодавства.

Враховуючи наведене, вважаю, що вина ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення повністю доведена. Невизнання ним вини необхідно розцінювати як обраний спосіб захисту, спрямований на уникнення відповідальності за скоєне.

Дії ОСОБА_2 суддя кваліфікує за ч. 2 ст. 172-4 КПпАП як порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління підприємства чи організації, яка має на меті одержання прибутку.

При притягненні ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності суддя враховує характер та ступінь суспільної небезпечності вчиненого правопорушення та особу правопорушника.

З урахування викладеного, вважаю за доцільне застосувати до правопорушника покарання у вигляді штрафу з конфіскацією отриманого доходу від участі в складі органу управління ТОВ АВТО-ХАУС ЧЕРКАСИ .

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 1, 3, 25, 36 Закону України Про запобігання корупції , ст. 9, ч. 2 ст. 172 - 4 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_2 винним в скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172 - 4 КУпАП.

Накласти на ОСОБА_2 адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 5100 ( п'ять тисяч сто ) гривень, з конфіскацією отриманого доходу від участі в складі органу управління ТОВ АВТО-ХАУС ЧЕРКАСИ .

Стягнути з ОСОБА_2 судовий збір в сумі 320 грн. 00 коп., який зарахувати на рахунок отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; Код за ЄДРПОУ: 37993783; ОСОБА_5 отримувача: Головне управління Державної казначейської служби України в м. Києві; Код банку отримувача: 820019; Рахунок отримувача: 31215256700001; Код класифікації доходів бюджету: 22030106.

Постанова судді може бути оскаржена до апеляційного суду Черкаської області через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня винесення постанови.

Суддя Соснівського районного суду

міста ОСОБА_3 Орленко

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення25.05.2017
Оприлюднено31.05.2017
Номер документу66729916
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —712/5419/17

Постанова від 24.07.2017

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Черкаської області

Поєдинок І. А.

Постанова від 24.07.2017

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Черкаської області

Поєдинок І. А.

Постанова від 25.05.2017

Адмінправопорушення

Соснівський районний суд м.Черкас

Орленко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні