ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Жуковська Л.А.
Суддя-доповідач:Шидловський В.Б.
УХВАЛА
іменем України
"25" травня 2017 р. Справа № 817/1547/16
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Шидловського В.Б.
суддів: Капустинського М.М.
Мацького Є.М.,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненьської області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "16" лютого 2017 р. у справі за позовом Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненьської області до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області, Головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Управління ДАБІ у Рівненській області Тимощука Володимира Миколайовича про скасування постанови ,
ВСТАНОВИВ:
03 жовтня 2016 року Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненьської області звернулась до суду з адміністративним позовом до Головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області Тимощука Володимира Миколайовича, Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області, в якому з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, просила скасувати постанову про накладення штрафу у сфері містобудівної діяльності від 22 вересня 2016 року № 17-4.3/15.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 16 лютого 2017 року в задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.
Не погоджуючись з прийнятою постановою Клесівська селищна рада звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказану постанову та прийняти нову, якою позов задовольнити в повному обсязі. В апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування постанови суду першої інстанції.
Розглянувши матеріали справи, перевіривши законність та обгрунтованість судового рішення, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено, що Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Клесівською селищною радою Сарненського району Рівненської області під час будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с.Клесів по вул.Я.Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", результати якої оформлено актом від 20.09.2016 року за № 582 (а.с. 8-9).
За наслідками перевірки Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області прийнято (винесено):
- припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема, будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту чи будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт від 20.09.2016 року за № 250, яким Клесівську селищну раду Сарненського району Рівненської області зобов'язано зупинити подальше виконання робіт з будівництва електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с.Клесів по вул.Я.Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області та продовжувати їх подальше виконання після усунення порушень ч.1 ст.9, ч.ч.1-3 ст.11 Закону України "Про архітектурну діяльність", ч.8 ст.36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", п.11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, п.1.17 ДБН А.3.1:5-2009 "Організація будівельного виробництва";
- постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.09.2016 року № 17-4.3/15, якою Клесівську селищну раду Сарненського району Рівненської області визнано винною у вчиненні правопорушення, визначеного п.7 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 52200,00 грн. (а.с. 5-7).
Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04387674) виступала замовником будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с.Клесів по вул.Я.Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", про що зазначено у декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої в Інспекції з державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області 25.11.2013 року за №РВ 083133290341. Згідно відомостей, що містяться у цій декларації, технічний нагляд на об'єкті будівництва здійснює ОСОБА_4, авторський нагляд - ОСОБА_5 (а.с. 67-69).
Під час перевірки даного об'єкта будівництва встановлено, що замовником - Клесівською селищною радою Сарненського району Рівненської області не забезпечується здійснення авторського та технічного нагляду визначеними особами (а.с. 58-66).
Позивачем вказані обставини визнаються, представник позивача в судовому засіданні погодилась з тим, що виявлені під час перевірки і описані в акті, складеному за її наслідками порушення дійсно мали місце. Обставини справи, які визнаються сторонами доказуванню не підлягають.
Проте, позивач посилається на те, що на підставі рішення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області "Про утворення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області" від 06.11.2015 року №3 було утворено Клесівську селищну раду Сарненського району Рівненської області як юридичну особу публічного права та ліквідовано Клесівську селищну раду, Карпилівську та Карасинську селищні ради Сарненського району Рівненської області з центром в смт.Клесів Сарненського району Рівненської області в складі територіальних громад смт.Клесів, с.Клесів, с.Пугач, с.Карпилівка, с.Рудня-Карпилівська, с.Страшеве, с.Карасин (а.с. 57).
До Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис від 05.01.2016 року №16041120009000470 про припинення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04387674) за рішенням засновників (а.с. 33-35).
В той час як кодом ЄДРПОУ новоутвореної Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області є 40132726, в оспорюваній постанові про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.09.2016 року №17-4.3/15 зазначено код ЄДРПОУ Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області - 04387674.
Надаючи правову оцінку зазначеним спірним правовідносинам, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" від 05.02.2015 року № 157-VIII, об'єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об'єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об'єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.
Згідно з ч.3 ст.8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" від 05.02.2015 року №157-VIII, об'єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою. У разі об'єднання всіх територіальних громад одного району в одну об'єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об'єднаної територіальної громади, а пов'язані з таким майном права та обов'язки належать об'єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою.
У рішенні Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області від 06.11.2015 року № 3 "Про утворення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області" передбачено, що Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненської області є правонаступником Клесівської селищної ради, Карпилівської та Карасинської селищної ради Сарненського району Рівненської області
Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що в силу наведених норм законодавства та з урахуванням зазначеного рішення, позивач - Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненської області є правонаступником прав та обов'язків, у тому числі, як замовника будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с.Клесів по вул.Я. Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", а відтак, повинна нести відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, визначене п.7 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".
Зазначення в оспорюваній постанові невірного коду ЄДРПОУ суб'єкта містобудування не може слугувати самостійною підставою для звільнення від відповідальності, за умови доведеності факту вчинення правопорушення.
Таким чином, постанова Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.09.2016 року №17-4.3/15 прийнята на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений законом, а тому є правомірною і підстави для її скасування відсутні.
З урахуванням зазначених обставин, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
Відповідно до статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції. Постанова суду першої інстанції прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції є законною та обґрунтованою, відповідає матеріалам справи та чинному законодавству, а підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненьської області залишити без задоволення, постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "16" лютого 2017 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя В.Б. Шидловський
судді: М.М. Капустинський
Є.М. Мацький
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачу: Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненьської області вул.Свободи,10,смт.Клесів,Сарненський район, Рівненська область,34550
3- відповідачу: Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області вул. 16 Липня,38,м.Рівне,33028
4- відповідачу: Головний інспектор будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Управління ДАБІ у Рівненській області Тимощук Володимир Миколайович вул.16 Липня,38,м.Рівне,33028
- ,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2017 |
Оприлюднено | 31.05.2017 |
Номер документу | 66745039 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Шидловський В.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні