Постанова
від 28.02.2017 по справі 810/475/17
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 лютого 2017 року №810/475/17

Суддя Київського окружного адміністративного суду Басай О.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Васильківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрошляхбуд" про стягнення заборгованості щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Васильківське об'єднане управління Пенсійного фонду України Київської області (далі - позивач, УПФУ) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрошляхбуд" (далі - відповідач, Товариство), в якому просить стягнути заборгованість щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у розмірі 74955,38 грн.

В позовній заяві позивач зазначив, що Товариство станом на 25.08.2016 має заборгованість перед УПФУ, оскільки не відшкодовує фактичні витрати на виплату та доставку пенсій пенсіонерам, які набули на ТОВ "Агрошляхбуд" стаж на пільгових умовах згідно із Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" в загальній сумі 74 955,38 грн. за період з липня 2016 року по серпень 2016 року (включно). Просив суд задовольнити адміністративний позов.

Від відповідача заперечень проти позову, заяв чи клопотань до суду не надходило.

28 лютого 2017 року Київський окружний адміністративний суд постановив ухвалу про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши позовну заяву, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

Відповідно до спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1002105497 від 01.02.2017, Товариство зареєстроване як юридична особа 17.07.2001, якій присвоєно ідентифікаційний код 03580699 (Том 1 а.с.25-29).

Згідно з довідкою від 20.02.2017 №959/02, Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрошляхбуд" перебуває на обліку Васильківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області з 11.06.1997 (Том 1 а.с. 55).

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1Г.), який працював на Товаристві, звернувся до Васильківського міськрайонного суду Київської області з позовом до УПФУ в м. Василькові та Васильківському районі Київської області, третя особа: ТОВ "Агрошляхбуд" про зобов'язання вчинити дії.

Постановою Васильківського міськрайонного суду Київської області від 18 лютого 2016 року позов ОСОБА_1 задоволено. Зобов'язано УПФУ в м. Василькові та Васильківському районі Київської області здійснити призначення та виплату ОСОБА_1 пільгової пенсії у відповідності до пункту "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 21 вересня 2012 року.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 06 квітня 2016 року скасовано рішення суду першої інстанції та прийнято нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог. Однак, ухвалою Вищого адміністративного суду України від 31 травня 2016 року постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 06 квітня 2016 року скасовано, а постанову Васильківського міськрайонного суду Київської області від 18 лютого 2016 року залишено в силі.

Із службової записки начальника відділу з призначення, перерахунку та виплати пенсії УПФУ від 13.07.2016 судом встановлено, що на підставі постанови Васильківського міськрайонного суду від 18.02.2016 по справі №362/1888/13-а та ухвали Вищого адміністративного суду України від 31.05.2016 року по справі №К/800/11680/16 позивачем 22.06.2016 було здійснено призначення та виплату ОСОБА_1 пенсії за віком та умовами призначення за списком №2 з 21.09.2012 (розпорядження №169681 від 22.06.2016). Загальна сума призначення 63140,78 грн. (протокол від 23.06.2016).

УПФУ на адресу відповідача надіслало розрахунок №23 від 13.07.2016 фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з липня 2016 року, в якому зазначило розмір суми фактичних витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах ОСОБА_1, що підлягають відшкодуванню Товариством в розмірі 64572,39 грн. (63140,78 грн. - зобов'язання зі сплати відшкодувань фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за списком №2, призначених розпорядженням №169681 від 22.06.2016 та 1431,61 грн. - розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за липень 2016 року).

Вказаний розрахунок отримано уповноваженою особою Товариства, що підтверджується рекомендованими повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься у матеріалах справи.

У липні 2016 року ОСОБА_1 додав до заяви про призначення пенсії довідку про заробітну плату №36/10-13 від 24.10.2015 за період з 01.01.1991 по 31.12.1995. В результаті чого 05.07.2016 Васильківським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Київської області було здійснено допризначення пенсії починаючи з 21.09.2012. Сума допризначення склала 13 505,85 грн. (розпорядження №169681 від 05.07.2016).

12 липня 2016 року ОСОБА_1 подав заяву про перерахунок пенсії (збільшення стажу) та додав дані персоніфікованого обліку за період з 01.09.2012 по 31.05.2016. Сума перерахунку склала 12,11 грн. (розпорядження №169681 від 19.07.2016).

На адресу відповідача УПФУ надіслало розрахунок №41 від 08.08.2016 фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з серпня 2016 року, в якому зазначило розмір суми фактичних витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах ОСОБА_1, що підлягають відшкодуванню Товариством в розмірі 15225,07 грн. (13517,96 грн. - зобов'язання зі сплати відшкодувань фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за списком №2, донарахованих розпорядженнями №169681 від 05.07.2016 та від 19.07.2016, а також 1707,11 грн. - розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за серпень 2016 року).

Вказаний розрахунок отримано уповноваженою особою Товариства, що підтверджується рекомендованими повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься у матеріалах справи.

Отже, загальна сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах ОСОБА_1, що підлягають відшкодуванню Товариством складає 79797,46 грн. (розрахунок №23 від 13.07.2016 та розрахунок №41 від 08.08.2016).

Водночас, із картки особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2 Товариства за період з 01.07.2016 по 31.12.2016 судом встановлено, що відповідачем зараховувались кошти на відшкодування пенсій за списком №2, а саме: 06.06.2016 - 3414,22 грн., 23.06.2016 - 1707,11 грн., 25.10.2016 - 1707,11 грн., 28.11.2016 - 1707,00 грн. Таким чином, сума заборгованості Товариства по відшкодуванню фактичних витрати на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2 з липня та серпня 2016 року складає 74955,38 грн., оскільки із загальної суми фактичних витрати на виплату та доставку пільгових пенсій за вказаний період (79797,46 грн.) позивачем сплачено кошти на особовий рахунок в розмірі 4842,08 грн., які пішли на погашення пенсії за жовтень 2013 року - 1427,97 грн., липень 2016 року - 1707,11 грн., серпень 2016 року - 1707,00 грн.

У зв'язку із тривалою несплатою Товариством вказаної суми, що призводить до неможливості виплати пенсій УПФУ звернулось з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Порядок справляння та використання збору на обов'язкове державне пенсійне страхування визначені Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 №400/97-ВР (далі - Закон №400/97-ВР).

Пунктом 1 статті 1 Закону №400/97-ВР визначено, що платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 №1058-ІV (далі - Закон №1058-ІV).

Згідно з абзацом другим пункту 1 статті 14 Закону №1058-ІV, страхувальниками є роботодавці - підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи-підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб-підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Частиною першою статті 15 Закону №1058-ІV встановлено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 цього Закону.

Згідно з частиною першою статті 8 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 №1788-XII (далі - Закон №1788-XII), виплата пенсій здійснюється за рахунок коштів Пенсійного фонду України.

Відповідно до абзацу першого пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону №1058-ІV, пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

Коло осіб, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах, незалежно від місця останньої роботи за списком №2, визначено пунктами "б"-"з" частини першої статті 13 Закону №1788-XII.

Абзацом другим пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону №1058-ІV встановлено, що до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом №1788-XII. У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Пунктом 6.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України №21-1 від 19.12.2003, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України за №64/8663 від 16.01.2004 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Інструкція), визначено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Згідно з пунктом 6.7 Інструкції, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

Відповідно до пункту 1 статті 1 та абзацу четвертого пункту 1 статті 2 Закону України від 26.06.1997 №400/97-ВР, для суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднань, бюджетних, громадських та інших установ та організацій, об'єднань громадян та інших юридичних осіб, а також фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону №1788-XII до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону №1058-ІV.

Судом встановлено, що у відповідача утворилась заборгованість щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з липня 2016 року по серпень 2016 року (включно) за списком №2 у розмірі 74955,38 грн., яка до дня розгляду справи по суті не відшкодована.

Вказана заборгованість підтверджується розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", а також карткою особового рахунку по відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2 за період з 01.07.2016 по 31.12.2016.

Крім цього, суд звертає увагу на те, що суду не надано доказів оскарження Товариством вказаних розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Відповідно до частини дванадцятої статті 20 Закону №1058-ІV, страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника та мають пріоритет перед всіма іншими зобов'язаннями, у тому числі із сплати податків та інших обов'язкових платежів.

Також, слід звернути увагу, що доказів сплати відповідачем вказаної суми заборгованості до суду не надано.

З огляду на зазначене, суд вважає, що вимоги позивача є правомірними і обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрошляхбуд" (08600, Київська область, м. Васильків, вул. Чехова, буд. 3-А, ідентифікаційний код:03580699) на користь Васильківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області (08600, Київська область, м. Васильків, вул. Соборна, буд. 105, ідентифікаційний код: 37885812) заборгованість щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №2 у розмірі 74955,38 грн. (сімдесят чотири тисячі дев'ятсот п'ятдесят п'ять грн. 38 коп.)

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Басай О.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2017
Оприлюднено31.05.2017
Номер документу66762212
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/475/17

Ухвала від 08.08.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Постанова від 28.02.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 28.02.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 01.02.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні