Постанова
від 26.04.2017 по справі 810/4093/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 квітня 2017 року № 810/4093/16

Київський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді Лапія С.М.,

При секретарі судового засідання - Феленюк О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за адміністративним позовом гр. ОСОБА_1 до Сектору державної реєстрації Таращанської районної державної адміністрації про зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Гр. ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить зобов'язати державного реєстратора Таращанського районного управління юстиції скасувати запис Стан суб'єкта: припинено , дата запису: 23.08.2016, номер запису 13481720004000083 в Державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо ТОВ АУРА , код ЄДРПОУ 20600143.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем при вчиненні запису стан припинено щодо ТОВ АУРА не дотримано вимог ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців у редакції, що діяла на дату внесення запису, а саме - на 01.01.2016.

Позивач та його представник у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив та просив у задоволенні позову відмовити.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, судом встановлено наступне.

Між ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_1 03.10.1994 було підписано установчий договір про створення товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» .

Розпорядженням Таращанської районної ради народних депутатів Київської області «Про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА від 28.10.1994 » №30 зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю «АУРА» та видано свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності від 28.10.1994.№ 20600143 Як слідує з матеріалів справи, Додатком до Установчого договору про створення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» від 05.01.1997, зареєстрованим у реєстрі за №131, доповнено установчий договір та визначено, що частка статутного фонду ОСОБА_2 у розмірі 25 відсотків та частка статутного фонду ОСОБА_4 у розмірі 25 відсотків передаються ОСОБА_1.

Також у вказаному Додатку передбачено, що всі права, обов'язки та повноваження учасників ТОВ «АУРА» передаються ОСОБА_1

Судом встановлено, що Арбітражним судом Київської області 26.07.1999 було прийнято рішення у справі № 75/15-99, яким скасовано державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» АДРЕСА_1.

Таращанська районна державна адміністрація зверталась до Арбітражного суду Київської області із заявою № 695 від 01.11.1999 для внесення доповнення до рішення суду від 26.07.1999.

За результатом розгляду заяви Арбітражний суд Київської області листом №75/15-99 від 15.11.1999 повідомив Таращанську районну державну адміністрацію про відсутність підстав для внесення доповнень до відповідного судового рішення.

На підставі цього рішення суду 14.12.1999 Таращанською районною державною адміністрацією прийнято розпорядження №368, яким скасовано держану реєстрацію ТОВ «АУРА» .

Судом встановлено, що з метою виконання вищевказаного рішення суду ОСОБА_1 як єдиним учасником і власником внесків до статутного капіталу ТОВ «АУРА» було прийнято рішення №1 від 12.05.2004 про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» шляхом його ліквідації.

З матеріалів справи слідує, що ОСОБА_1 було прийнято рішення від 28.07.2004 №2 про передачу майна, відповідно до якого було встановлено передати у власність ОСОБА_1 нерухоме майно ТОВ «АУРА» , що знаходиться на земельній ділянці у м. Тараща, вул. Білоцерківська, 93.

З матеріалів справи слідує, що позивач звертався до суду з позовом про визнання за ним права власності на майно, передане за актом передачі-приймання від 28.07.2004.

Рішенням Таращанського районного суду Київської області від 03.12.2012 у справі №2-439-2012 (1025/4286/2012) було відмовлено в позові, зокрема, з посиланням на те, що позивач не виконав законодавчі вимоги про державну реєстрацію змін до установчих документів щодо передачі йому рештою засновників своїх часток, чим позбавив себе відповідних прав на вказані частки та повноважень на вчинення дій від імені товариства і, як наслідок, неможливості передачі йому у власність ліквідаційною комісією товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» спірного майна, а відсутність таких прав породжує неможливість звернення позивача до суду за їх захистом.

Судом встановлено, що після цього, з урахуванням вищевказаних висновків суду, позивач звернувся до Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області із заявою про проведення державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» .

З матеріалів справи слідує, що державний реєстратор Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області листом № 109/04.03-15 від 10.11.2015 повідомив позивача про неможливість проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «АУРА» , оскільки вказана юридична особа припинена на підставі рішення Арбітражного суду Київської області від 26.07.1999 у справі № 75/15-99.

У подальшому позивач з метою перевірки правомірності проведення державної реєстрації припинення ТОВ «АУРА» звернувся до Міністерства юстиції з листом №156/19.3-32-15 від 15.12.2015 щодо дотримання законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором Таращанського районного управління юстиції у Київській області щодо ТОВ «АУРА» .

За результатами розгляду звернення позивача ОСОБА_5 територіальним управлінням юстиції у Київській області листом «Щодо розгляду звернення» №4438-3.3-1/3.3 від 24.12.2015 було повідомлено позивачу про те, що 14.12.1999 Таращанською районною державною адміністрацією було прийнято рішення про скасування держаної реєстрації ТОВ «АУРА» . При цьому, у вказаному листі зазначено, що 14.03.2005 державним реєстратором Таращанської районної державної адміністрації ОСОБА_6 було включено відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо ТОВ «АУРА» , вчинено реєстраційну дію «внесення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством» та вказано головою ліквідаційної комісії ТОВ «АУРА» ОСОБА_2

У зазначеному листі позивача була проінформовано про те, що 15.03.2005 державним реєстратором було проведено реєстраційну дію «державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Не погоджуючись з діями реєстратора Таращанської РДА Київської області ОСОБА_6 щодо внесення до державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №13481110001000083 про державну реєстрацію припинення ТОВ АУРА , позивач звернувся з позовом до Київського окружного адміністративного суду .

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 25.05.2016 (справа № 810/1176/16)позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено та скасовано запис державного реєстратора реєстраційної служби Таращанської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_6 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 13481110001000083 від 15.03.2005 про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» (ідентифікаційний код 20600143).

Відповідно до ч. 5 ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Згідно ч. 3 ст. 25 ЗУ від 15.05.2003 № 755-IV Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань суб'єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

Так, 26.07.2016 державним реєстратором було скасовано запис №13481110001000083 від 15.03.2005 року про державну реєстрацію припинення ТОВ АУРА .

Після виконання державним реєстратором рішення суду у справі №810/1176/16 від 25.05.2016 року ТОВ АУРА опинилось в стані припинення за судовим рішенням, яке прийняте судом до 1 липня 2004 року (номер дії 13481310000000083).

Відповідно до ч. 5 ст. 25 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави зазначеної в ст. 25 частини 4 п. 1 (судового рішення про скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 1 липня 2004 року, крім судового рішення про визнання юридичної особи банкрутом) розпочинає спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації.

Як слідує з матеріалів справи, 27.07.2016 відповідач розпочав спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, внісши до єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про початок процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, а також відправив повідомлення державним органам для отримання необхідних довідок.

Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 25 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації - не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей:

про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

про відсутність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента;

про відсутність нескасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства.

У разі неодержання від державних органів відомостей, зазначених у цій частині, у порядку та строки, визначені цим Законом, державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації проводиться за принципом мовчазної згоди.

Відповідно до довідок Таращанського відділення Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області від 2.08.2016 у ТОВ АУРА відсутня заборгованість із сплати податків і зборів та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Згідно довідки Департаменту корпоративного управління та корпоративних фінансів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 15.08.2016 у ТОВ АУРА відсутні нескасовані випуски цінних паперів юридичної особи - емітента та відсутня нескасована реєстрації випуску акцій акціонерного товариства.

Відповідно до довідки Управління Пенсійного фонду України у Таращанському районі від 02.08.2016 у ТОВ АУРА відсутня заборгованість із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Отже, відповідачем після отримання необхідних довідок від державних органів, на наступний день, а саме 23.08.2016, внесено запис до Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо ТОВ АУРА - Стан суб'єкта: припинено , дата запису: 23.08.2016, номер запису 13481720004000083.

Посилання представника позивача на те, що відповідачем не направлялося на адресу позивача повідомлення щодо проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації суд оцінює критично.

Так, відповідно до листа Центру поштового зв'язку № 1 КОД ПАТ Укрпошта від 23.03.2017 № 357 рекомендований лист № 0950001586163 на ім'я ОСОБА_1 вручений 26.08.2016 особисто одержувачу, рекомендований лист № 0950001504921 на ім'я ОСОБА_1 вручений ОСОБА_7 - дружина одержувача.

Отже, відповідачем було вчинено всі необхідні дії, які передбачені ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань для внесення оскаржуваного запису.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 11 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, відповідно, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 11, 14, 69, 70, 71, 94, 158-163, 167, 254, 257 КАС України, суд -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Лапій С.М.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 04 травня 2017 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2017
Оприлюднено31.05.2017
Номер документу66762223
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4093/16

Постанова від 14.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 20.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 12.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 21.08.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 21.08.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Постанова від 26.04.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні