Справа № 815/1308/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 травня 2017 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Танцюра К.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Державної екологічної інспекції в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничий комбінат АЛИКС про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція в Одеській області звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничий комбінат АЛИКС про застосування заходів реагування до ТОВ «Виробничий комбінат «АЛИКС» шляхом призупинення господарської діяльності товариства до отримання спеціального дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, дозволу на спеціальне водокористування та дозволу (декларації) на здійснення операцій поводження з відходами.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначала, що у період з 06.02.2017р. по 17.02.2017р. позивачем було проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України суб'єктом господарювання ТОВ«Виробничий комбінат «АЛИКС» та у ході перевірки встановлено факт провадження господарської діяльності без дозволу на спеціальне водокористування, дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та дозволу (декларації) на здійснення операцій поводження з відходами, одержання яких передбачене законодавством. У зв'язку з викладеним та керуючись ст. 16 Конституції України, ст. 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , ч.5 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності представник позивача просить суд застосувати заходи реагування до ТОВ«Виробничий комбінат «АЛИКС» шляхом призупинення господарської діяльності товариства до отримання спеціального дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, дозволу на спеціальне водокористування та дозволу (декларації) на здійснення операцій поводження з відходами.
Відповідач повідомлявся про день, час та місце слухання справи за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак конверти з повістками повернуто до суду з відміткою відділення поштового зв'язку про закінчення терміну зберігання.
Відповідно до ч.8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Згідно п.2 ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
У зв'язку із цим, суд вважає що відповідач ТОВ «Виробничий комбінат «АЛИКС» повідомлений про день та час слухання справи належним чином.
Згідно з ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
У період з 06.02.2017р. по 17.02.2017р. Державною екологічної інспекцією в Одеській області була проведена планова перевірка дотримання ТОВ «Виробничий комбінат «АЛИКС» вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, за поводженням із відходами та небезпечними хімічними речовинами, за результатами якої складено акт перевірки від 17.02.2017р. б/н (а.с.11-23)
Перевірка була проведена на підставі наказу Державної екологічної інспекції в Одеській області від 01.02.2017р. №51(а.с.10), направлення на проведення перевірки від 01.02.2017р.(а.с.8) та повідомлення про проведення планової перевірки направленого ТОВ АК АЛИКС (а.с.9).
Під час перевірки Державною екологічної інспекцією в Одеській області було виявлено наступне: з виїздом на місце за адресою м.Одеса, вул. Долинська 12, з метою проведення планової перевірки ТОВ ВК АЛИКС встановлено, що на вказаній території ведеться діяльність забою худоби та реалізація м'ясної продукції у магазині. Діяльність забою худоби згідно Постанови Кабінету Міністрів України №808 від 28.08.2013р. Про затвердження переліку видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку віднесено до об'єкту підвищеної екологічної небезпеки. Керівник ТОВ ВК АЛИКС на не однократні вимоги держінспекторів з'явитись для проведення планової перевірки не з'явився. На вимоги надання дозвільних документів екологічного характеру працівники ТОВ ВК АЛИКС відмовились. При обстеженні прилеглої до цеху забою худоби території було встановлено забруднені місця кров'ю худоби, внутрішніми органами, кучі навозу. До цеху забою худоби держінспекторів не допустили, але було чути вий худоби.
Як свідчать матеріали справи, до перевірки було залучено оперуповноваженого Хаджибеївського ВП мл. лейтенанта ОСОБА_1 та мл. лейтенанта ОСОБА_2, підписи яких наявні у акті перевірки від 17.02.2017р.(а.с.23)
Статтею 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря від 16 жовтня 1992 року N 2707-XII для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров'я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання викидів найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст.12 Закону України Про охорону атмосферного повітря господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Відповідно до ст.32 Закону України Про відходи від 05.03.1998р. N 187/98-ВР метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини забороняється провадити будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від місцевих органів виконавчої влади дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами відповідно до вимог цього Закону.
Статтею 55 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища 25 червня 1991 року1264-XII визначено, що суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення. Здійснення операцій у сфері поводження з відходами дозволяється лише за наявності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами на визначених місцевими радами територіях із додержанням санітарних та екологічних норм у спосіб, що забезпечує можливість подальшого використання відходів як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людей.
Згідно з п.9 ст.44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Статтею 48, 49 Водного кодексу України визначено, що спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб. Спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу.
Відповідно до ч.7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007р. N 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відповідно до п.5 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Державною екологічною інспекцією України в Одеській області, під час планової перевірки ТОВ «Виробничий комбінат «АЛИКС» було встановлено факт провадження господарської діяльності підприємства без дозволу на спеціальне водокористування, без спеціального дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та без дозволу(декларації) на здійснення операцій поводження з відходами.
Враховуючи викладене та те, що господарська діяльність ТОВ «Виробничий комбінат «АЛИКС» здійснюється з порушенням вимог природоохоронного законодавства, в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, за поводженням із відходами, доказів які б спростовували зазначене до суду надано не було, суд приходить до висновку про необхідність зупинити господарську діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничий комбінат АЛИКС за адресою вул. Долинська 12 у м.Одесі до отримання спеціального дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, дозволу на спеціальне водокористування та дозволу (декларації) на здійснення операцій поводження з відходами.
Частиною ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позивач довів суду обставини на яких ґрунтуються його позовні вимоги та надав суду необхідні докази, у підтвердження своїх позовних вимог, а тому, адміністративний позов Державної екологічної інспекції в Одеській області підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 158 - 163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної екологічної інспекції в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничий комбінат АЛИКС про застосування заходів реагування - задовольнити.
Зупинити господарську діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничий комбінат АЛИКС (код ЄДРПОУ 32020850) за адресою вул. Долинська 12 у м.Одесі до отримання спеціального дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, дозволу на спеціальне водокористування та дозволу (декларації) на здійснення операцій поводження з відходами.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя К.О. Танцюра
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2017 |
Оприлюднено | 31.05.2017 |
Номер документу | 66762633 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні