ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2017 рокуЛьвів№ 876/1972/17
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Запотічного І.І.,
суддів - Довгої О.І., Каралюса В.М.,
при секретарі судового засідання: Нефедовій А.О.,
з участю представника відповідача: ОСОБА_1,
розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю Агропромисловий комплекс "Доброта" на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.01.2017р. по справі № 809/1929/16 за позовом Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю Агропромисловий комплекс "Доброта" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 12 495,55 гривень,
ВСТАНОВИВ:
Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося в суд з адміністративним позовом до ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю Агропромисловий комплекс "Доброта"про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 12 495, 55 гривень.
В обгрунтування заявленого позову посилається на те, що відповідач, в порушення статей 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , не сплатив адміністративно-господарські санкції за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда та не зайняте ним в 2015 році в розмірі 11 111, 11 гривень та пеню нараховану за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій в розмірі 1 384, 44 гривень. Загальна сума несплачених адміністративно-господарських санкцій та пені становить 12 495, 55 гривень.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.01.2017р. позов задоволено повністю, стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю агропромисловий комплекс "Доброта" на користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом за 2015 рік та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 12 495 гривень 55 копійок.
Не погоджуючись із зазначеною постановою суду відповідач ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю Агропромисловий комплекс "Доброта" подала апеляційну скаргу, у якій, з посиланням на недоведеність обставин, які мають значення для справи, і які суд першої інстанції вважає встановленими та порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою відмовити Івано-Франківському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів в задоволені позову.
В судовому засіданні представник апелянта надав пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі, просив скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволені позову Івано-Франківському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів.
Позивач повідомлявся судом про час та місце розгляду справи, однак явки представника в судове засідання не забезпечив, що не перешкоджає розгляду справи без їхньої участі.
Заслухавши суддю-доповідача та представника апелянта, обговоривши доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю Агропромисловий комплекс "Доброта" є юридичною особою, яка здійснює господарську діяльність та використовує найману працю.
На підставі інформації Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, Івано-Франківським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів встановлено, що середньооблікова кількість штатних працівників відповідача облікового складу за 2015 рік становила 9 чоловік, кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування інвалідів, відповідно до 4% нормативу, становить одну особу, якій встановлено інвалідність, у зв'язку із чим відповідачем не забезпечено працевлаштування одного інваліда.
Судом першої інстанції встановлено, що фонд оплати праці штатних працівників становив 200 000 гривень в рік. Середня заробітна плата штатного працівника відповідача становила 22 222, 22 гривень. Сума адміністративно-господарських санкцій за 2015 рік за одного не працевлаштованого інваліда становить 11 111, 11 гривень та пеня, нарахована за несвоєчасну сплату адміністративного-господарських санкцій, становить 1 384, 44 гривень. Приймаючи оскаржувану постанову суд першої інстанції прийшов до висновку про обгрунтованість позовних вимог.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.
Статтею 4 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні встановлено, що діяльність держави щодо інвалідів виявляється у створенні правових, економічних, політичних, соціальних, психологічних та інших умов для забезпечення їхніх прав і можливостей нарівні з іншими громадянами для участі в суспільному житті та полягає у: виявленні, усуненні перепон і бар'єрів, що перешкоджають забезпеченню прав і задоволенню потреб, у тому числі стосовно доступу до об'єктів громадського та цивільного призначення, благоустрою, транспортної інфраструктури, дорожнього сервісу (далі - об'єкти фізичного оточення), транспорту, інформації та зв'язку, а також з урахуванням індивідуальних можливостей, здібностей та інтересів - до освіти, праці, культури, фізичної культури і спорту; охорони здоров'я; соціальному захисті; забезпеченні виконання індивідуальної програми реабілітації інвалідів; наданні пристосованого житла; сприянні громадській діяльності.
Згідно ч. 3 ст.18 вказаного Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до положень ч. 1, 2 ст. 19 зазначеного Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості 1 робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною 1 цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Виконанням нормативу робочих місць відповідно до змісту ч. 5 статті 19 Закону, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Статтею 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні встановлено обов'язок підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Відповідно до ч. 2 статті 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.
Також постановою Кабінету Міністрів України за №70 від 31 січня 2007 року «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» затверджено Порядок реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю. Згідно вказаного порядку роботодавці реєструються у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців. Для реєстрації пунктом 3 вказаного Порядку встановлено обов'язок роботодавців подати (надіслати рекомендованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінпраці.
Даною постановою Кабінету Міністрів України за №70 від 31 січня 2007 року затверджено Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування. Згідно якого, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Окрім того, Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування передбачає, обов'язок роботодавців подання центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів.
Зважаючи на вищевикладене колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що обов'язки роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштування передбачають собою: виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, в тому числі спеціальних робочих місць; створення для інвалідів умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації; Надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для працевлаштування інвалідів; звітування Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів; забезпечення інших соціально-економічних гарантій, передбачених чинним законодавством.
Оскільки відповідач, в порушення статей 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , не виконав нормативу по працевлаштуванню одного інваліда та в строк до 15 квітня 2016 року не сплатив адміністративно-господарські санкції за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом в розмірі середньої річної заробітної плати на робочому місці, на загальну суму 11 111, 11 гривень, то позивач за порушення відповідачем термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, у відповідності до частини 2 статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , нарахував пеню в розмірі 1 384, 44 гривень.
ОСОБА_3 апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції
Враховуючи вищезазначене, апеляційний суд вважає, що судом першої інстанції правомірно задоволено позовні вимоги Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю Агропромисловий комплекс "Доброта" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, а тому апеляційну скаргу ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю Агропромисловий комплекс "Доброта" слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст. 160 ч.3, ст. ст. 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю Агропромисловий комплекс "Доброта" залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.01.2017р. по справі № 809/1929/16 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя ОСОБА_4 судді ОСОБА_3 ОСОБА_5
Повний текст судового рішення виготовлено 25.05.2017р.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2017 |
Оприлюднено | 31.05.2017 |
Номер документу | 66763621 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні