Рішення
від 25.05.2017 по справі 910/4184/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.05.2017Справа №910/4184/17 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Рада 5"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Печерські апартаменти"

про стягнення 8003,23 грн.

Суддя Усатенко І.В.

Представники сторін:

від позивача Гіневська-Фареник М.О. (за дов.)

від відповідача Куцар Х.П. (за дов.)

На підставі ст. 85 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні 25.05.2017 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Господарського суду міста Києва звернулось з позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Рада 5" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Печерські апартаменти" про стягнення заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги в сумі 8003,23 грн., з яких: 7789,39 грн. основного боргу, 176,10 грн. інфляційних втрат, 37,74 грн. 3% річних.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач як власник приміщення по вул. Старонаводницькій, 13, кв. 86б споживав комунальні послуги, однак договір з обслуговуючою організацією не уклав, вартість послуг не сплатив.

Ухвалою суду від 20.03.2017 порушено провадження у справі № 910/4184/17, розгляд останньої призначено на 11.05.2017.

11.05.2017 відділом діловодства суду від представника позивача отримано додаткові докази.

В судовому засіданні 11.05.2017 представником відповідача подано відзив на позовну заяву. В якому він проти позову заперечує, посилаючись на відсутність договору про надання житлово-комунальних послуг та не споживання відповідачем послуг позивача, оскільки, в квартирі, яка є власністю відповідача проживають не встановлені особи.

В судовому засіданні 11.05.2017 оголошено перерву до 25.05.2017.

В судовому засіданні 25.05.2017 представник позивача подала клопотання не приймати до уваги додаткові пояснення, що через загальний відділ діловодства суду надійшли від позивача, оскільки вони стосуються іншої судової справи.

Представник відповідача подав у судовому засіданні акт приймання-передачі майна до статутного капіталу, протоколи установчих загальних зборів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

На підставі акту державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту № 106/1 від 05.10.2001 ТОВ "Рада 5"є експлуатуючою організацією житлового будинку № 13 по вул. Старонаводницькій м Києва.

Об'єкт нерухомого майна (квартира, об'єкт житлової нерухомості) за адресою: м. Київ, вул. Старонаводницька, буд. 13, кв. 86б (загальна площа - 262,1 кв м, житлова площа - 13,9 кв м), належить ТОВ "Печерські апартаменти" на праві приватної власності, що підтверджується наявною в матеріалах справи Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 97762294 від 23.05.2017.

До матеріалів справи додано Протокол № 1 Установчих зборів ТОВ "Печерські апартаменти" від 23.03.2016, згідно якого вирішено створити ТОВ "Печерські апартаменти" та сформувати статутний капітал товариства за рахунок нерухомого майна: квартири № 86, загальною площею 563,80 кв. м, що знаходиться у м. Києві, по вул. Старонаводницькій, 13. Вказана квартира була передана від ТОВ "Фінансова ініціатива" до ТОВ "Печерські апартаменти" на підставі акту приймання-передачі від 01.06.2016.

Як зазначено позивачем, у період з 02.08.2016 по 31.01.2017 року відбулось фактичне споживання відповідачем комунальних послуг за адресою: м. Київ, вул. Старонаводницька, буд. 13, кв. 86б (загальна площа - 262,1 кв. м, житлова площа - 13,9 кв. м) в розмірі 7789,39 грн., які останнім не оплачені.

Згідно з статтею 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

В силу частин 1, 2 ст. 11 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема є: договори та інші правочини; створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтелектуальної, творчої діяльності: завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі; інші юридичні факти; цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Згідно з статтею 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо); 2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій; 3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків; 4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд.

Відповідно до ч. 3 статті 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" комунальні послуги надаються споживачу безперебійно, за винятком часу перерв на:

1) проведення ремонтних і профілактичних робіт виконавцем/виробником за графіком, погодженим з виконавчими органами місцевих рад або місцевими державними адміністраціями згідно з нормативними документами. Допустима тривалість перерв у наданні послуг, їх періодичність встановлюються Кабінетом Міністрів України на підставі стандартів, нормативів, норм, порядків та правил експлуатації, проведення випробувань теплових мереж, поточного і капітального ремонтів, реконструкції об'єктів житлового фонду;

2) міжопалювальний період для систем опалення, рішення про початок та закінчення якого приймається виконавчими органами відповідних місцевих рад або місцевими державними адміністраціями виходячи з кліматичних умов згідно з правилами та іншими нормативними документами;

3) ліквідацію наслідків аварій або дії обставин непереборної сили. Перерва у наданні комунальних послуг, яка виникла внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, має бути ліквідована у найкоротші терміни, що визначаються нормативними документами. Якщо ліквідація наслідків аварії або дії обставин непереборної сили потребує більше однієї доби, виконавець/виробник спільно з органами місцевого самоврядування здійснює заходи щодо зменшення її негативного впливу на споживачів.

Відповідно до ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Позивач звертався до відповідача з листом від 20.01.2017 № 05-0014, в якому пропонував укласти договір про надання житлово-комунальних послуг. Докази направлення в матеріалах справи.

Згідно з п. 5 ч. 3 статті 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" споживач зобов'язаний оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Таким чином, згідно із зазначеними нормами законодавства споживачі зобов'язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними. Відсутність договору на надання житлово-комунальних послуг не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі.

Позивач просить стягнути з відповідача вартість послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за період з серпня 2016 по січень 2017.

На підтвердження факту надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій позивач надав до матеріалів справи копії договорів з виконавцями послуг: договір на виконання робіт з технічного обслуговування та ремонту ліфтів по індивідуальному розрахунку від 01.10.2002, укладений між ТОВ "Рада 5" та Спеціалізоване ліфтове управління № 4 ЗАТ "Отіс"; договір на послуги водопостачання та водовідведення; договір на вивезення твердих побутових відходів від 03.01.2011, укладений між ТОВ "Рада 5" та ТОВ "Фірма "Володар-Роз"; договір про надання послуг диспетчеризації від 28.08.2013, укладений між ТОВ "Рада 5" та ТОВ "ОК "Сервіс24".

Крім того, позивач надав до матеріалів справи докази надання послуг та виконання робіт на підставі вищезазначених договорів за період з серпня 2016 року по січень 2017 року, зокрема: рахунки на оплату вартості робіт (послуг); акти приймання-передавання товарної продукції; акти здачі-прийняття робіт (надання послуг); акти надання послуг; акти прийомки виконаних робіт; розрахункові відомості по заробітній платі працівників ТОВ "Рада 5".

Вказані вище документи підтверджують надання послуг (виконання робіт) з утримання будинків та прибудинкових територій за адресою: м. Київ, вул. Старонаводницька, 13.

Відповідно до пп. 2 п. а ч.1 ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: встановлення в порядку і межах, визначених законом, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Відповідно до ст. 32 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку. У разі наявності засобів обліку оплата комунальних послуг здійснюється виключно на підставі їх показників на кінець розрахункового періоду згідно з умовами договору, крім випадків, передбачених законодавством.

Згідно Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19 червня 2015 року N 591 "Про внесення змін до Тарифів та структури тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надають виконавці цих послуг, по кожному будинку окремо" затверджено, що оплата послуг з утримання будинків та прибудинкових територій у м. Києві, вул. Старонаводницька, 13, наданих ТОВ "Рада 5" після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим, здійснюється згідно тарифу 4,98 грн. за 1 кв. м загальної площі квартири за місяць, крім квартир першого поверху.

Квартира, що належить на праві власності ТОВ "Печерські апартаменти" має загальну площу 262,1 кв. м. Згідно розрахунку суду, відповідач зобов'язаний був сплатити вартість послуг за утримання будинку та прибудинкової території, як власники квартири № 86б по вул. Старонаводницькій, 13 у м. Києві, за період з 02.08.2016 (частини серпня) по січень 2017 у розмірі 7747,29 грн.

Відповідач заперечив, проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що у квартирі № 86б по вул. Старонаводницькій, буд. 13, яка належить останньому на праві приватної власності, фактично проживають сторонні особи, які відмовляються її звільняти, в зв'язку із чим відповідач не є споживачем послуг, що надаються позивачем. Крім того, відповідач вказував, що позивач не надав на вимогу ТОВ "Народна позика" довідку форми 3 для встановлення осіб, що проживають у квартирі в„– 86б по вул. Старонаводницькій , 13.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких грунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Ці дані встановлюються, зокрема, письмовими і речовими доказами, висновками судових експертів.

Частиною 1 ст. 36 ГПК України встановлено, що письмовими доказами є документи i матеріали, які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

Відповідач документів, які б підтвердили, що протягом спірного періоду квартиру № 86б займали сторонні особи, а відповідач вказаною квартирою не користувався та, відповідно, послуги, надані позивачем не отримував, суду не надав. Крім того, не надання позивачем будь-яких довідок не скасовує обов'язок відповідача оплачувати надані йому комунальні послуги, як власника квартири.

Крім того, статтею 322 ЦК України встановлено, що власник зобов'язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

Отже відповідно до наведеного положення Закону, тягар утримання майна покладається законодавцем саме на власника цього майна.

Судом встановлено, що право власності відповідача на квартиру № 86б зареєстроване в установленому законом порядку 02.08.2016, а позивач просить стягнути з відповідача вартість послуг за період з серпня 2016 по січень 2017, тобто після набуття відповідачем права власності на квартиру № 86б.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про те, що доводи відповідача спростовані, а вимога позивача щодо стягнення з відповідача основного боргу за надані послуги є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню у розмірі розрахованому судом - 7747,29 грн.

Крім суми основної заборгованості позивач просить суд стягнути із відповідача інфляційну складову боргу в розмірі 176,10 грн., 3 % річних в розмірі 37,74 грн.

Відповідно до ст. 610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Згідно з ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання грошового зобов'язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Суд здійснив розрахунок суми втрат від інфляції та 3 % річних за період з 21.09.2016 по 31.01.2017 (період визначений позивачем у розрахунку) з урахуванням суми основного боргу, визначеної судом. Згідно розрахунку суду сума втрат від інфляції, що підлягає стягненню з відповідача становить 173,26 грн.

Згідно перерахунку суду сума 3% річних є більшою, ніж та, що заявлена позивачем до стягнення. Суд наділений повноваженнями виходити за межі позовних вимог, якщо про це є клопотання заінтересованої сторони. Позивач з відповідним клопотанням до суду не звертався. Сума 3 % річних підлягає стягненню у розмірі, визначеному позивачем - 37,74 грн

Згідно з ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 34 Господарського процесуального кодексу України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до статті 44 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору, сум, що підлягають сплаті за проведення судової експертизи, призначеної господарським судом, витрат, пов'язаних з оглядом та дослідженням речових доказів у місці їх знаходження, оплати послуг перекладача, адвоката та інших витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача пропорційно сумі задоволених вимог.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 32, 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд міста Києва,

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити частково.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Печерські апартаменти" (01004, м. Київ, Бесарабська площа, буд. 5, код ЄДРПОУ 40365399) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Рада 5" ( 02068, м. Київ, вул. А. Ахматової, 3, код ЄДРПОУ 32070545) основну заборгованість в розмірі 7747 ( сім тисяч сімсот сорок сім) грн. 29 коп., втрати від інфляції в розмірі 173 ( сто сімдесят три) грн. 26 коп., 3 % річних в розмірі 37 ( тридцять сім) грн.. 74 коп., судовий збір в розмірі 1591 (одна тисяча п'ятсот дев'яносто одна) грн. 02 коп.

3. В іншій частині позовних вимог відмовити.

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до частини 5 статті 85 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 85 Господарського процесуального кодексу України. Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 93 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 29.05.2017

Суддя І.В.Усатенко

Дата ухвалення рішення25.05.2017
Оприлюднено01.06.2017

Судовий реєстр по справі —910/4184/17

Рішення від 25.05.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Усатенко І.В.

Ухвала від 20.03.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Усатенко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні