Дата документу 30.05.2017
Справа № 501/960/17
3/501/363/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 травня 2017 року Іллічівський міський суд Одеської області у складі:
головуючого - судді Журавля П.І.,
за участю:
секретаря судового засідання - Тейбаш Н.Д.,
прокурора - Кравченко А.М.,
особи, що притягується до відповідальності - ОСОБА_1,
захисника - адвоката ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Чорноморську Одеської області справу про адміністративне правопорушення щодо:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянки України, приватний підприємець, яка зареєстрована та мешкає за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, смт.Олександрівка, вул.Гагаріна, 16, депутат Чорноморської (Іллічівської) міської ради VII скликання,
за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1 і 2 ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И В:
За протоколами про адміністративні правопорушення, складених заступником начальника міжрайонного відділу №2 управління захисту економіки в Одеській області ДЗЕ Національної поліції України ОСОБА_3 від 19 травня 2017 року, ОСОБА_1 будучи депутатом Чорноморської (Іллічівської) міської ради VII скликання, являючись, згідно п.п. б п.1 ч.1 ст.3 Закону України Про запобігання корупції суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення, діючи з прямим умислом, свідомо, в порушення вимог ст.ст. 28, 55 Закону України Про запобігання корупції , ст. 59і Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , не вжила заходів щодо усунення конфлікту інтересів та не повідомила невідкладно відповідну раду про наявність реального конфлікту інтересів , чим вчинила адміністративні правопорушення, пов'язанні з корупцією, передбачені частинами 1 і 2 ст.172-7 КУпАП.
Згідно офіційних даних оприлюднених на офіційному сайті Центрально виборчої комісії України, гр-ка ОСОБА_1 була обрана до депутатського складу (Іллічівської) Чорноморської міської ради VII скликання.
24 грудня 2015 року, за адресою розташування Чорноморської Іллічівської) міської ради: Одеська область, м. Чорноморськ, просп. Миру, 33, на 5-й сесії Чорноморської (Іллічівської) міської ради VII скликання розглядалося питання Про земельні правовідносини , в яке було включено перелік з 17 земельних питань, в тому числі Про надання ТОВ ІНВАР дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, площею 3,5300 га за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Промислова, 12, для реконструкції єдиного комплексу виробничої бази . Вказане питання, було включено до порядку денного 5-ї сесії Чорноморської (Іллічівської) міської ради VII скликання, з яким всі присутні 34 депутати міської ради були ознайомлені та за затвердження якого голосували.
Відповідно до протоколу 5-ї сесії Чорноморської (Іллічівської) міської ради VII скликання від 24.12.2015 та показань свідків (пояснення додаються), депутат ОСОБА_1 була присутня на вказаній сесії.
Згідно регламенту Чорноморської (Іллічівської) міської ради VII скликання, на кожній сесії ведеться протокол, в якому відображається хід засідання ради, виступи депутатів та інших осіб, які приймають участь в засіданні, заносяться депутатські запити і питання, прийняті рішення ради, в тому числі і за депутатськими запитами, результати голосування.
Як вбачається з протоколу 5-ї сесії Чорноморської (Іллічівської) міської ради VII скликання, котра відбулась 24.12.2015, при розгляді питання Про земельні правовідносини , в яке було включено перелік з 17 земельних питань, в тому числі Про надання ТОВ ІНВАР дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, площею 3,5300 га за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Промислова, 12, для реконструкції єдиного комплексу виробничої бази , всі присутні 34 депутати Чорноморської міської ради, в тому числі ОСОБА_4, проголосували ЗА прийняття відповідного рішення по всім 17-ти питанням, які були включені до питання Про земельні правовідносини . Жодних заяв та повідомлень про наявність будь-якого конфлікту інтересів а ні від посадових осіб та депутатів Чорноморської міської ради, а ні від будь-яких інших осіб на сесії не надходило.
З переліком вищевказаних 17-ти питань Про земельні правовідносини були ознайомлені всі присутні депутати Чорноморської (Іллічівської) міської ради, яким було роздано проекти відповідних рішень, перед голосуванням, а також відповідні питання були розміщені на офіційному сайті Чорноморської міської ради, за 20 днів до початку сесії.
За результатами голосування по питанню Про земельні правовідносини , було прийнято рішення від № 21-VII до № 21/16-VII від 24.12.2015, в тому числі рішення № 21-VII Про надання дозволу TOB ІНВАР на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, площею 3,5300 га за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Промислова, 12, для реконструкції єдиного комплексу виробничої бази, з подальшою передачею в довгострокову оренду, строком на 49 років .
Так, згідно витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, гр-н ОСОБА_5, який являється батьком гр-на ОСОБА_4, входить до складу засновників та кінцевих бенефіціарних власників ТОВ Інвар (код 20932970).
Таким чином, на думку особи, яка склала протоколи, 24.12.2015 в приміщенні Чорноморської (Іллічівської) міської ради Одеської області, гр-ка ОСОБА_1, усвідомлюючи про наявність у нього реального конфлікту інтересів, не вжив заходів щодо його врегулювання та самостійно публічно не повідомив Чорноморську (Іллічівську) міську раду, про наявність у нього реального конфлікту інтересів, як того вимагають норми Закону України Про запобігання корупції та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Так, на думку особи, яка склала протоколи, ОСОБА_1 своїми діями порушила вимоги ст.ст. 28, 55 Закону України Про запобігання корупції , ст. 59 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , та вчинив тим самим адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Згідно протоколу 5-ї сесії Чорноморської (Іллічівської) міської ради VII скликання від 24.12.2015, відеозапису 5-ї сесії та показань депутатів міської ради (пояснення та відеозапис додаються), жодних заяв та повідомлень про наявність будь-якого конфлікту інтересів а ні від посадових осіб та депутатів Чорноморської (Іллічівської) міської ради, а ні від будь-яких інших осіб на сесії не надходило.
На думку особи, яка склала протоколи ОСОБА_1, при розгляді питання Про надання TOB ІНВАР дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, площею 3,5300 га за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Промислова, 12, для реконструкції єдиного комплексу виробничої бази , виник реальний конфлікт інтересів, тобто суперечність між приватним інтересом та представницькими повноваженнями, що впливало на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень, про який гр-ка ОСОБА_1, у встановлений законом строк та спосіб, самостійно публічно не повідомила відповідну міську раду, як того вимагають норми Закону України Про запобігання корупції та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Таким чином, на думку особи, яка склала протоколи, ОСОБА_1, будучи депутатом Чорноморської (Іллічівської) міської ради VII скликання вчинила адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією, передбачені ч.1 і 2 ст. 172-7 КУпАП Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів - не вжила заходів та не повідомила у встановлений Законом спосіб і строк про наявність у неї реального конфлікту інтересів, вчинила дії та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів.
В судовому засіданні ОСОБА_1 були роз'ясненні права, передбачені ст.ст.59,63 Конституції України та ст.268 КУпАП.
ОСОБА_1 в судовому засіданні не визнала свою вину у вчиненні інкримінованих їй корупційних діянь та пояснив суду, що вона не знала на момент голосування, про те, що її чоловік ОСОБА_5 є одним із засновників ТОВ ІНВАР . В проекті рішення №21-VII Про надання дозволу ТОВ ІНВАР на розробку технічної документації із землеустрою, щодо поділу земельної ділянки, площею 3,5300 га., за адресою: Одеська область, м.Іллічівськ, вул.Промислова, 12 для реконструкції єдиного комплексу виробничої бази, з подальшою передачею в довгострокову оренду, строком на 49 років прізвище її чоловіка ОСОБА_5 не значиться. В заяві про надання дозволу записано Директор ТОВ ІНВАР - ОСОБА_6А. . При цьому ОСОБА_1 надала суду письмові пояснення до обох адміністративних протоколів.
Адвокат ОСОБА_1 - ОСОБА_2 теж заперечує проти викладеного в адміністративних протоколах про корупційні дії ОСОБА_1 обґрунтувавши свою позицію з посиланням на норми закону, правову позицію Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, викладену в роз'ясненнях Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення пов'язані з корупцією вих.№223-943/0/4-17 від 22.05.2017 р., на судову практику.
Прокурор вважає, що в діях ОСОБА_1 є склад адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1 і 2 ст.172-7 КУпАП, без будь-яких обґрунтувань.
Суд заслухавши позиції учасників процесу, вивчивши матеріали справи, дійшов наступного висновку.
Диспозицією ч.1 ст. 172-7 КУпАП передбачена відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Диспозицією ч.2 ст. 172-7 КУпАП передбачена відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
У примітці до статті 172-7 КУпАП зазначено, що суб'єктом правопорушень по вказаній статті є особи, зазначені у п.п.1, 2 ч.1 ст.3 Закону України Про запобігання корупції .
Відповідно до ст. 1 Закону України Про запобігання корупції :
в—Џпотенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об'єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;
в—Џреальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Таким чином, відмінність між цими поняттями полягає в тому, що для встановлення факту реального конфлікту інтересів недостатньо констатувати існування приватного інтересу, який потенційно може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а слід безпосередньо встановити, що, по-перше, приватний інтерес наявний, по-друге, він суперечить службовим чи представницьким повноваженням, а по-третє, така суперечність не може вплинути, а реально впливає на об'єктивність чи неупередженість прийняття рішень чи вчинення дій.
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ у листі № 223-943/0/4-17 від 22.05.2017 року Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов'язані з корупцією в п. 3 зазначив що для встановлення наявності факту прийняття рішення, вчинення чи невчинення дії в умовах реального конфлікту інтересів та розмежування реального і потенційного конфлікту інтересів особа, яка здійснює правозастосовну діяльність, для кваліфікації рішення як такого, що прийняте в умовах реального конфлікту інтересів, має встановити наявність обов'язкової сукупності таких юридичних фактів, як:
1. Наявність у правопорушника факту приватного інтересу, який має бути чітко сформульований (артикульований) та визначений.
2. Наявність факту суперечності між приватним інтересом і службовими чи представницькими повноваженнями із зазначенням того, в чому саме ця суперечність знаходить свій вияв або вплив на прийняття рішення.
3. Наявність повноважень на прийняття рішення.
4. Наявність факту реального впливу суперечності між приватним та службовим чи представницьким інтересом на об'єктивність або неупередженість рішення.
Без наявності хона б одного з фактів із цієї сукупності реальний конфлікт інтересів не виникає. Встановлення цих фактів має бути відображено в протоколі про адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, та, відповідно, в постанові суду.
Згідно ст. 1 Закону України Про запобігання корупції приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
В протоколі про адміністративне правопорушення не визначено в чому саме полягає приватний інтерес ОСОБА_1, про який він не повідомив Чорноморську міську раду на 5-й сесії VII скликання.
В протоколі про адміністративне правопорушення йдеться мова про рішення Чорноморської міської ради від 24.12.2015 року № 21-VII Про надання дозволу ТОВ ІНВАР на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, площею 3,5300 га за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Промислова, 12, для реконструкції єдиного комплексу виробничої бази, з подальшою передачею в довгострокову оренду, строком на 49 років .
ОСОБА_1 не є та ніколи не була а ні працівником, а ні засновником, а ні учасником ТОВ ІНВАР . Про те, що її чоловік ОСОБА_5 є одним із учасників даного товариства їй стало відомо лише в березні 2016 року при складенні декларації про майно, доходи, витрати та зобов'язання фінансового характеру за 2015 рік. В клопотанні ТОВ ІНВАР про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою та доданих до нього документів не зазначений склад засновників ТОВ ІНВАР . Клопотання подавалось директором ТОВ ІНВАР ОСОБА_6
Крім того, рішення Іллічівської міської ради від 24.12.2015 року № 21-VII не можуть бути віднесені до рішень, які винесені на користь ТОВ ІНВАР або особисто на користь ОСОБА_1
Вказані рішення не породжують виникнення права власності або використання земельної ділянки, надання ТОВ ІНВАР будь-яких пільг, переваг. Вказані рішення не могли прийматися міською радою й на конкурсній основі, оскільки інша особа не могла звернутися з заявою про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, оскільки вона була передана в довгострокову оренду ТОВ ІНВАР .
Мотивувальна частина вказаного рішення міської ради містить відомості про те, що земельна ділянка площею 3,5300 га перебуває в оренді у ТОВ ІНВАР за договором оренди землі від 27.09.2011 року, який зареєстрований у відділі Держкомзему у м. Іллічівськ Одеської області 18.10.2012 року № 511080004000386.
Рішення № 205/16-VІ про передачу вказаної земельної ділянки в користування ТОВ ІНВАР шляхом укладання договору оренди на 49 років було прийнято міською радою 21.06.2012 року.
Таким чином, рішення Іллічівської міської ради, зазначене в протоколі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1, має технічний характер, ніяким чином не змінює юридичний статус земельної ділянки переданої в оренду ТОВ ІНВАР , не змінює умов договору оренди.
Саме таку позицію за аналогічних обставин висловив апеляційний суд Одеської області в постанові від 12.11.2014 року по справі № 501/4463/14-п.
Депутати місцевих рад, які, крім конституційних гарантій, закріплених у ст. 38 Конституції України, з огляду на ч. 1 ст. 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та ч. 1 ст. 8, ч. 1 ст. 19 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , ст. 49 Закону України Про місцеве самоврядування зобов'язані брати участь у роботі сесії ради, користуються ухвальним голосом з усіх питань, що розглядаються на засіданнях рад та їх органів, до складу яких вони входять. Тобто до інтересів представницьких повноважень відноситься голосування на сесіях міської ради.
В протоколі про адміністративне правопорушення не зазначено, в чому саме інтерес представницьких повноважень (ОСОБА_1М.) увійшов в суперечність з будь-яким його приватним інтересом та в чому саме ця суперечність знайшла свій вияв або вплинула на прийняття рішення.
Беручи до уваги визначення поняття реальний конфлікт інтересів , згідно з яким він можливий при прийнятті рішення, а також роль окремої особи при прийнятті рішення колегіальним органом, можна констатувати, що голосування окремою особою само по собі не може створювати безпосередній причинно-наслідковий зв'язок між її діями та юридичними наслідками у формі прийнятого рішення колегіальним представницьким органом, яким є місцева рада.
Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією сільських, селищних, міських рад, тобто виборного колегіального органу, який наділений правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.
Таким чином, у разі, якщо, депутат місцевої ради, який виконує свої повноваження у складі такого колегіального органу, голосує за надання дозволу товариству на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, він одноособово не приймає такого рішення, таке рішення приймається колегіальним органом більшістю голосів. Відтак відсутній прямий і безпосередній причинно-наслідковий зв'язок між голосуванням та прийняттям рішення. Голосування депутата з цього приводу є її обов'язком, тобто участь у такому голосуванні є здійсненням депутатом його представницьких повноважень.
Таким чином, голосування ОСОБА_1 24.12.2015 року як депутата місцевої ради за рішення Чорноморської міської ради № 21-VII Про надання дозволу ТОВ ІНВАР на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, площею 3,5300 га за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Промислова, 12, для реконструкції єдиного комплексу виробничої бази, з подальшою передачею в довгострокову оренду, строком на 49 років було за відсутності реального конфлікту інтересів, оскільки:
в—ЏБув відсутній приватний інтерес. В протоколі про адміністративне правопорушення він взагалі не визначений.
в—ЏВідсутній факт суперечності між приватним інтересом і представницькими повноваженнями.
Рішення приймалось представницьким органом. Здійснення ОСОБА_1 представницьких повноважень як члена цього органу не впливало на об'єктивність або неупередженість рішення прийнятого колегіально.
При перегляді відеозаписів роботи 5-ї сесії Іллічівської міської ради VII скликання від 24.12.2015 року, не знайшло свого підтвердження голосування ОСОБА_4 за питання про земельні правовідносини. На цій сесії не ставилось на окреме голосування рішення Про надання дозволу ТОВ ІНВАР на розробку технічної документації… .
З урахуванням вищевикладеного суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутня наявність реального конфлікту інтересів, вона не мала умислу на вчинення адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1 і 2 ст.172-7 КУпАП, відсутні відомості та докази, які б достовірно свідчили про наявність у неї особистих інтересів чи обставини, що можуть призвести до невиконання чи неналежного виконання нею своїх представницьких повноважень, а тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП у зв'язку з відсутністю в діях останньої складів адміністративних правопорушень.
Керуючись ст.ст.1, 9, 23, 27, 33, 37, 38, 172-7, 247 КУпАП, Законом України Про запобігання корупції , -
П О С Т А Н О В И В:
Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення правопорушень, передбачених частинами 1 і 2 ст.172-7 КУпАП, закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП України у зв'язку з відсутністю в її діях складу адміністративних правопорушень.
Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Одеської області через Іллічівський міський суд Одеської області протягом десяти днів з дня наступного за проголошенням.
Суддя Журавель П.І.
Строк пред'явлення постанови до виконання
згідно Закону України Про виконавче провадження
Постанова набрала чинності з ___
Суд | Іллічівський міський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2017 |
Оприлюднено | 01.06.2017 |
Номер документу | 66782879 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Іллічівський міський суд Одеської області
Журавель П. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні