Лебединський районний суд Сумської області
Справа № 580/627/17
Номер провадження 2-а/580/42/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" травня 2017 р. Лебединський районний суд Сумської області
в складі: головуючого - судді Чхайло О. В.
при секретарі - Івановій О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Лебедині справу за адміністративним позовом заступника керівника Роменської місцевої прокуратури Сумської області ОСОБА_1 до Рябушківської сільської ради Лебединського району Сумської області про визнання бездіяльності незаконною та зобов'язання вчинити певні дії;
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з даною позовною заявою, мотивуючи свої вимоги тим, що за результатами вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів виявлено ряд порушень щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків, розташованих на території Рябушківської сільської ради Лебединського району Сумської області. Встановлено, що в с. Рябушки знаходиться обладнання для чотирьох дитячих майданчиків, розташованих на території загального користування по вул. Миру (біля Меморіалу, біля будинку № 139, навпроти будинку № 73, біля будинку № 25). Вказані дитячі майданчики перебувають у власності територіальної громади і знаходяться на балансі Рябушківської сільської ради. Однак, згідно інформації, наданої відповідачем, плани паспортизації та інвентаризації вищевказаних дитячих майданчиків, відсутні. Вивченням Правил благоустрою населених пунктів Рябушківської сільської ради, затверджених рішенням сільської ради від 23.03.2010 року, встановлено, що ними не затверджено плани інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків. Технічна інвентаризація та паспортизація обладнання (елементів) дитячих майданчиків не проводилася. У результаті бездіяльності Рябушківської сільської ради Лебединського району Сумської області, підприємства, установи та організації, фізичні особи-підприємці у сфері благоустрою, за відсутності затверджених планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою (їх частин), позбавлені можливості проводити вказані заходи. Дані порушення негативно впливають на організацію належного утримання та раціональне використання територій, будівель та інженерних споруд, та можуть привести, у разі їх не усунення, до настання тяжких наслідків.
Тому прокурор просив визнати незаконною бездіяльність відповідача і зобов'язати Рябушківську сільську раду Лебединського району Сумської області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації обладнання (елементів) дитячих майданчиків, розташованих у с. Рябушки Лебединського району Сумської області, вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаних об'єктів благоустрою. Стягнути на користь прокуратури Сумської області понесені витрати на сплату судового збору.
Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги уточнив, відмовившись від вимог щодо визнання бездіяльності Рябушківської сільської ради незаконною, в іншій частині позов підтримав.
Представник відповідача до суду не з'явився, в наданій заяві просив справу розглянути без його участі, при ухваленні рішення поклався на розсуд суду.
Вислухавши сторону позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані і підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
В судовому засіданні встановлено, що на території Рябушківської сільської ради Лебединського району знаходиться обладнання для дитячих майданчиків: № 1 с. Рябушки по вул. Миру (біля Меморіалу) - 5 шт.; № 2 с. Рябушки по вул. Миру (біля будинку № 139 - 4 шт.; № 3 с. Рябушки по вул. Миру (навпроти будинку № 73); № 4 с. Рябушки по вул. Миру, 25 (Новоселівка) - 4 шт., які знаходяться на балансі даної сільської ради.
Відповідно до ч. 1 статті 13 Закону України Про благоустрій населених пунктів від 06.09.2005 № 2807-IV до об'єктів благоустрою населених пунктів належать: парки, сквери, бульвари, вулиці, провулки, узвози, проїзди, шляхи, площі, майдани, набережні, прибудинкові території, пляжі, кладовища, рекреаційні, оздоровчі, навчальні, спортивні, історико-культурні об'єкти, об'єкти промисловості, комунально-складські та інших об'єкти у межах населеного пункту.
Пунктом 8 статті 21 вказаного Закону визначено, що елементами (частинами) об'єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 18 Закону № 2807-IV підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані: проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюється у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженою Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від 29.10.2012 року, визначено порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам'яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам'яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти).
Згідно п. 1.3 зазначеної Інструкції, паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.
Пунктом 1.4 Інструкції визначено, що технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно. Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Суд вважає, що Рябушківською сільською радою Лебединського району допущено порушення вимог закону, оскільки плани паспортизації та інвентаризації (елементів) дитячих майданчиків сільською радою не затверджувалися, технічна інвентаризація та паспортизація не проводилася.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 105 КАС України адміністративний позов може містити вимоги про зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.
З огляду на викладене, суд приходить висновку про необхідність зобов'язання відповідача вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації обладнання (елементів) дитячих майданчиків, розташованих в с. Рябушки Лебединського району, вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаних об'єктів благоустрою.
Оскільки позовні вимоги прокурора задоволені, суд вважає необхідним також покласти на Рябушківську сільську раду обов'язок відшкодувати стороні позивача усі понесені і документально підтверджені судові витрати, що складаються з судового збору в розмірі 1600 грн.
Керуючись ст. ст. 7, 8, 11, 70, 71, 158-163, 171-2 КАС України, Законом України Про благоустрій населених пунктів від 06.09.2005 № 2807-IV;
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги заступника керівника Роменської місцевої прокуратури Сумської області ОСОБА_1 задовольнити.
Зобов'язати Рябушківську сільську раду Лебединського району Сумської області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації обладнання (елементів) дитячих майданчиків, розташованих в с. Рябушки Лебединського району Сумської області, вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаних об'єктів благоустрою.
Стягнути з Рябушківської сільської ради Лебединського району Сумської області (42250, Сумська область, Лебединський район, с. Рябушки, вул. Миру, 230, Код ЄРДПОУ 04391144) на користь прокуратури Сумської області (40000, м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 33, код ЄДРПОУ 03527891, розрахунковий рахунок 35214005002983, МФО 820172, банк Держказначейська служба України м. Київ) кошти на відшкодування сплаченого судового збору в розмірі 1600 грн.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Лебединський районний суд Сумської області шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду в десятиденний строк з дня отримання її копії.
Суддя: О. В. Чхайло
Суд | Лебединський районний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2017 |
Оприлюднено | 02.06.2017 |
Номер документу | 66814528 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Лебединський районний суд Сумської області
Чхайло О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні