Герб України

Постанова від 25.05.2017 по справі 164/627/17

Маневицький районний суд волинської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 164/627/17

п/с 2-а/164/249/2017

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 травня 2017 року Маневицький районний суд Волинської області

в складі: головуючого - судді Невара О.В.,

при секретарі Оліферчук І.В.,

з участю позивача ОСОБА_1,

представника позивача ОСОБА_2,

представника відповідача Костючика М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Маневичі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області про скасування рішення про припинення виплати щомісячної компенсації та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася в суд з позовом до управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області про скасування рішення про припинення виплати щомісячної компенсації та зобов'язання вчинити певні дії. Свої вимоги обґрунтувала тим, що вона тривалий час здійснює догляд за своєю тіткою ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1. З 11.03.2015 року позивач перебувала на обліку в управлінні соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації та одержувала щомісячну компенсацію як непрацююча працездатна особа, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років. Рішенням управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації № 9 від 23.02.2017 року виплату щомісячної компенсації було припинено з тих підстав, що позивач проживає в іншому населеному пункті та не може постійно надавати ОСОБА_4 якісні соціальні послуги. ОСОБА_1 вказане рішення відповідача вважає протиправним, оскільки вона завжди у всьому допомагає ОСОБА_4 Проживання в різних населених пунктах, які знаходяться на незначній відстані один від одного, на території однієї сільської ради не є перешкодою для надання якісних послуг по догляду за особою, яка досягла 80 років. Посилаючись на зазначені обставини, просила суд скасувати рішення управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області № 9 від 23.02.2017 року про припинення виплати щомісячної компенсації ОСОБА_1 як непрацюючій працездатнійособі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років, та зобов'язати управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області призначити їй виплатущомісячної компенсації як непрацюючій працездатнійособі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1, представник позивача ОСОБА_2 позовні вимоги збільшили, просили з підстав, викладених у поданій до суду заяві, скасувати рішення управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області № 9 від 23.02.2017 року та від 28.02.2017 року про припинення виплати щомісячної компенсації ОСОБА_1 як непрацюючій працездатнійособі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років, та зобов'язати управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області призначити їй виплатущомісячної компенсації як непрацюючій працездатнійособі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років.

Представник відповідача Костючик М.М. в судовому засіданні позовних вимог не визнав, проти їх задоволення заперечує, оскільки вважає, що позивачу було правомірно припинено виплату щомісячної компенсації як непрацюючій працездатній особі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років. ОСОБА_1 проживає в іншому населеному пункті ніж особа, яка досягла 80 років, за якою вона здійснює догляд, а тому вважає, що позивач не може постійно надавати ОСОБА_4 якісні соціальні послуги. Посилаючись на зазначені обставини, в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 просив відмовити за безпідставністю. Підтвердив, що з 11.03.2015 року по 22.02.2017 року включно ОСОБА_1 перебувала на обліку в управлінні соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області та одержувала щомісячну компенсацію як непрацююча працездатна особа, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років.

Заслухавши пояснення сторін, показання свідків, дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що адміністративний позов є підставним і підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 3 ст. 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 8 ст. 7 Закону України „Про соціальні послуги" фізичним особам, які надають соціальні послуги, призначаються і виплачуються компенсаційні виплати в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 558 від 29.04.2004 року затверджено Порядок призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, відповідно до п. 1 якого непрацюючим фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслугову-вання і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами), призначається щомісячна компенсаційна виплата (компенсація).

Механізм призначення щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за інвалідом І групи або за особою, яка досягла 80-річного віку (компенсації) регламентований постановою Кабінету Міністрів України № 832 від 26.07.1996 року ,,Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян", якою встановлено щомісячні компенсаційні виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за інвалідом I групи, а також за престарілим, який досяг 80-річного віку, які призначаються і виплачуються органами праці та соціального захисту населення і фінансуються органами Пенсійного фонду.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 832 від 26.07.1996 року „Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян" розроблено Стандарт надання послуги з призначення щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій особі, яка здійснює догляд за інвалідом І групи або за особою, яка досягла 80-річного віку, чинний на час призначення компенсаційної виплати позивачу, розділом VII якого передбачено перелік підстав для відмови у наданні послуги, а саме: подання встановленого переліку документів не в повному обсязі; виявлення в поданих документах недостовірної інформації; заява подана особою, яка не має права на призначення компенсації.

З метою спрощення надання соціальних виплат через застосування принципу призначення усіх видів соціальної допомоги за однією заявою й підвищення контролю за правильністю призначення та надання усіх видів соціальної допомоги наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 345 від 19.09.2006 року затверджено Інструкцію щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги.

Відповідно до п. 1.1 вказаної Інструкції вона визначає порядок оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги в управліннях праці та соціального захисту населення районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації, структурних підрозділах з питань праці та соціального захисту населення виконавчого органу міської, районної у місті ради, які працюють в умовах як централізованої, так і децентралізованої виплати коштів призначеної соціальної допомоги, пільг та компенсацій, у тому числі компенсаційної виплати особі, яка здійснює догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80 років згідно постанови Кабінету Міністрів України № 832 від 26 липня 1996 року „Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян".

Згідно п. 5.1 зазначеної Інструкції надання соціальної допомоги припиняється та поновлюється у випадках, передбачених відповідними нормативно-правовими актами, а також згідно із заявою отримувача допомоги.

В судовому засіданні встановлено, що з 11.03.2015 року по 22.02.2017 року ОСОБА_1 перебувала на обліку в управлінні соціального захисту населення Маневицької райдерж-адміністрації Волинської області та одержувала щомісячну компенсацію як непрацююча працездатна особа, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років. Позивач зареєстрована в с. Цміни Маневицького району Волинської області, однак фактично з квітня 2016 року проживає в с. Хряськ Маневицького району Волинської області. ОСОБА_4, за якою позивач здійснює догляд, проживає в с. Цміни Маневицького району Волинської області. Відстань від будинку, в якому проживає ОСОБА_1 в с. Хряськ Маневицького району, до будинку, в якому проживає ОСОБА_4 в с. Цміни Маневицького району, становить 1.5 км. Рішенням управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області від 28.02.2017 року виплату щомісячної компенсації як непрацюючій працездатнійособі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років, ОСОБА_1 було припинено з тих підстав, що позивач проживає в іншому населеному пункті та не може постійно надавати ОСОБА_4 якісні соціальні послуги. Зазначені обставини підтвердили позивач, представник позивача в судовому засіданні, вказані обставини не оспорюються відповідачем та представником відповідача в судовому засіданні, а також це встановлено з досліджених судом письмових доказів, зокрема, рішення про призначення допомоги від 13.03.2015 року, актів обстеження матеріально-побутових умов сім'ї № 125 від 15.08.2016 року, № 97 від 7.02.2017 року та № 453 від 13.03.2017 року, довідки Цмінівської сільської ради Маневицького району Волинської області № 612 від 22.02.2017 року, рішень управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області № 9 від 23.02.2017 року та від 28.02.2017 року про припинення виплати щомісячної компенсації особі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років; повідомлення департаменту соціального захисту населення Волинської облдержадміністрації про перевірку особової справи ОСОБА_1 № 918/06/2-17 від 24.03.2017 року.

В судовому засіданні свідки ОСОБА_4, ОСОБА_5 підтвердили, що ОСОБА_1 тривалий час здійснює догляд за ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, яка досягла 80 років. Позивач надає ОСОБА_4 якісні соціальні послуги на відміну від тих, що раніше їй надавали соціальні працівники. ОСОБА_1 їй постійно допомагає по господарству, прибирає, готує їсти, купує ліки, возить до лікарів в разі необхідності. Будь-яких скарг на позивача ОСОБА_4 ні в сільську раду, ні в управління соціального захисту населення Маневицької райдерж-адміністрації не подавала, бажає, щоб ОСОБА_1 і надалі доглядала за нею. Відстань від будинку, в якому проживає ОСОБА_1 в с. Хряськ Маневицького району, до будинку, в якому проживає ОСОБА_4 в с. Цміни Маневицького району, становить 1.5 км. ОСОБА_1 постійно приїжджає до ОСОБА_4 велосипедом в разі необхідності, вони спілкуються по телефону. Потреби, щоб позивач постійно проживала з ОСОБА_4 в одному будинку, немає.

Представником відповідача не враховано, що згідно ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення; в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Всупереч зазначеним нормам КАС України представником відповідача не було подано відповідних доказів в обгрунтування заперечень на заявлені позивачем вимоги.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 рішенням відповідача від 28.02.2017 року було припинено виплату щомісячної компенсації як непрацюючій працездатній особі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років, з тих підстав, що вона проживає в іншому населеному пункті та не може постійно надавати якісні соціальні послуги ОСОБА_4 Рішення державного соціального інспектора № 9 від 23.02.2017 року про припинення виплати щомісячної компенсації особі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років, у відповідності до п. 3 Положення про головного державного соціального інспектора та державного соціального інспектора, затвердженого постановою КМУ № 1091 від 21.08.2001 року „Деякі питання надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям", п. 7 посадової інструкції головного державного соціального інспектора, п. 5.2 Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 345 від 19.09.2006 року, носить лише рекомендаційний характер, не є кінцевим, а тому позовні вимоги про скасування вказаного рішення до задоволення не підлягають.

При вирішенні позовних вимог суд бере до уваги, що в жодному із досліджених в судовому засіданні актів обстеження матеріально-побутових умов сім'ї № 125 від 15.08.2016 року, № 97 від 7.02.2017 року та № 453 від 13.03.2017 рокуне було зафіксовано скарг ОСОБА_4, за якою позивач здійснює догляд, а також не наведено фактів нездійснення чи неналежного здійснення ОСОБА_1 догляду ОСОБА_4 Постановою Кабінету Міністрів України № 832 від 26.07.1996 року „Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян", а такожСтандартом надання послуги з призначення щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій особі, яка здійснює догляд за інвалідом І групи або за особою, яка досягла 80-річного віку, не передбачено такої підстави для припинення виплати компенсації непрацюючій працездатній особі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років, як проживання в іншому населеному пункті або неможливість постійно надавати якісні соціальні послуги.

Крім того, суд враховує, що форма акта обстеження матеріально-побутових умов сім'ї, затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики № 95 від 28.04.2004 року відповідно до п. 35 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрі України № 1751 від 27 грудня 2001 року, п.п. 4, 10 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 250 від 24 лютого 2003 року, п.п. 5-1, 6 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 848 від 21 жовтня 1995 року, п. 4 Положення про соціального інспектора, а тому висновки такого акта не можуть бути підставою для припинення виплат, передбачених іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ст.ст. 105, 162 КАС України адміністративний позов може містити вимоги про: 1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень; 2) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії… При вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про: 1) визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення; 2) зобов'язання відповідача вчинити певні дії… Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Аналізуючи зібрані та досліджені в судовому засіданні докази в їх сукупності, суд вважає, що слід визнати протиправними дії управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області щодо припинення виплати щомісячної компенсації ОСОБА_1 як непрацюючій працездатній особі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років, скасувати рішення управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області від 28 лютого 2017 року про припинення виплати щомісячної компенсації ОСОБА_1 як непрацюючій працездатній особі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років, а також зобов'язати управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області вирішити питання про відновлення ОСОБА_1 виплати щомісячної компенсації ОСОБА_1 як непрацюючій працездатній особі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років, з 23 лютого 2017 року.

В задоволенні решти позовних вимог слід відмовити.

Відповідно до ст. 94 КАС України на користь ОСОБА_1 підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області 640 гривень судового збору, сплаченого позивачем при поданні позову.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 5, 7-14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, ст.ст. 3, 6, 8, ч. 2 ст. 19, ст. 22, ч. 1 ст. 46, ст. 64 Конституції України, ППВС України № 9 від 1.11.1996 року „Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя", ППВС України № 8 від 13.06.2007 року „Про незалежність судової влади", Законом України „Про соціальні послуги",постановою КМУ № 832 від 26.07.1996 року „Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян", постановою КМУ № 558 від 29.04.2004 року „Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги", постановою КМУ № 1091 від 21.08.2001 року „Деякі питання надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям", наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 345 від 19.09.2006 року „Про затвердження Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги", суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області щодо припинення виплати щомісячної компенсації ОСОБА_1 як непрацюючій працездатнійособі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років.

Скасувати рішення управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області від 28 лютого 2017 року про припинення виплати щомісячної компенсації ОСОБА_1 як непрацюючій працездатнійособі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років.

Зобов'язатиуправління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області вирішити питання про відновлення ОСОБА_1 виплати щомісячної компенсації як непрацюючій працездатнійособі, що здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років, з 23 лютого 2017 року.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) за рахунок бюджетних асигнувань управління соціального захисту населення Маневицької райдержадміністрації Волинської області640 (шістсот сорок) гривень судового збору.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Маневицький районний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі якщо постанову було проголошено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя: О.В. Невар

СудМаневицький районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення25.05.2017
Оприлюднено02.06.2017
Номер документу66816593
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —164/627/17

Постанова від 03.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 07.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Постанова від 23.08.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 30.06.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Постанова від 25.05.2017

Адміністративне

Маневицький районний суд Волинської області

Невар О. В.

Постанова від 25.05.2017

Адміністративне

Маневицький районний суд Волинської області

Невар О. В.

Ухвала від 26.04.2017

Адміністративне

Маневицький районний суд Волинської області

Невар О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні