Ухвала
від 31.05.2017 по справі 372/1170/17
ОБУХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 372/1170/17

Провадження 1-кс-432/17

ухвала

Іменем України

31 травня 2017 року Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області Кравченко М.В.,

при секретарі судового засідання Бадьорій Є.І.

за участю сторони кримінального провадження - прокурора відділу прокуратури Київської області ОСОБА_1

розглянувши у залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області клопотання слідчого СВ Обухівського відділу поліції Національної поліції в Київській області ОСОБА_2, про надання дозволу на проведення огляду,

В С Т А Н О В И В:

Слідчий СВ Обухівського ВП ГУ Національної поліції в Київській області звернувся до суду із клопотанням про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні № 12015110040002779 від 18.11.2015 року.

На обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що у провадженні Обухівського відділу поліції ГУ Національної поліції в Київській області перебуває кримінальне провадження № 12015110040002779 від 18.11.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356, ч.1 ст. 364, ч.1 ст. 364, ч.2 ст.382 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи Ірпінської міської ради та її виконкому упродовж 2007-2015 років, діючи всупереч інтересам служби, з метою отримання неправомірної вигоди, забезпечили прийняття радою рішень про виділення із порушеннями земельного законодавства земельних ділянок в м.Ірпінь за адресами: вул. Єсеніна, 30, 31, 32, Матросова, 15Д, Чехова, 27, 28, Пушкінська, 78, Мінеральна, 7, 7Ж, Гостомельське шосе, 8А, Тургеневська, 15, Соборна, 173, Пушкінська, 61В.

В ході досудового розслідування даного кримінального провадження, 12.01.2016 Ірпінським відділом Києво-Святошинської місцевої прокуратури на адресу Державної інспекції сільського господарства в Київській області направлено вимогу в порядку ст. 93 КПК України з приводу проведення перевірки додержання посадовими особами Ірпінської міської ради вимог земельного законодавства при наданні у власність, оренду,суборенду вказаних земельних ділянок.

Виходячи із обставин порушень, наведених у листі щодо результатів перевірки Державної інспекції сільського господарства в Київській області № 02-1-09/442 від 12.02.2016 року, встановлено наступне.

Рішенням сесії Ірпінської міської ради від 29.01.2015 № 4622-66-VI надано дозвіл комунальному підприємству Ірпіньжитлоінвестбуд на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,7718 га в оренду строком на 5 років для будівництва і обслуговування багатоквартирного житловою будинку в м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7-ж.

В подальшому, КП Ірпіньжитлоінвестбуд звернулось до ФОП ОСОБА_3 із заявою (клопотанням) від 17.02.2015 з проханням виготовити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,4597 га в оренду строком на 5 років для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку в м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7-ж. На підставі вказаної заяви (клопотання) та договору № 03/02 від 17.02.2015 фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 розроблено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду КП Ірпіньжитлоінвестбуд м. Ірпінь, вул. Мінеральна. 7-ж для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку в межах м. Ірпеня Київської області.

При цьому, Проект розроблений не на площу 0,7718 га, як вказано в рішенні Ірпінської міської ради від 29.01.2015 № 4622-66-VI та договорі № 03/02 від 17.02.2015, а на площу 0,4597 га.

Крім того, в проекті наявне рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 20.01.2015 № 5 Про зняття з балансу Ірпінського КЖЕП Ірпінь та Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення Ірпінської міської ради та знесення нежитлових будівель та споруд в м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7 , яким, зокрема, вирішено зняти з балансу Ірпінського КЖЕП Ірпінь та знести наступні будівлі та споруди, які розташовані в м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7: гараж літ. Е загальною площею 156,1 м 2 ; будівлю шахово-шахматного клубу літ. Б загальною площею 143,4 м 2 ; будівлю редакції Ірпінський вісник літ. Г загальною площею 118,8 м 2 ; будівлю Ірпінської міської організації Товариства Червоного Хреста України літ. Ж загальною площею 68,3 м 2 .

Відповідно до висновку № 618 від 18.06.2015, виданого відділом містобудування та архітектури Ірпінської міської ради про наявні обмеження на використання земельної ділянки, при користуванні земельною ділянкою, крім іншого, треба урахувати згідно з ст. 5 Закону України Про основи містобудування законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок га будівель, що оточують місце будівництва. При невиконанні вище зазначених умов чинність даного листа (висновку) втрачає свою дію.

Згідно з висновком Управління Держземагентства у м. Ірпені Київської області від 19.06.2015 № 03-06/26 про наявні обмеження на земельної ділянки, земельна ділянка площею 0,4597 га, що передбачена для надання в оренду КП Ірпіньжитлоінвестбуд для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку по вул. Мінеральна, 7-ж, в м. Ірпінь Київської області, повинна використовуватись з дотриманням обов'язків землевласників та змісту добросусідства встановлених статтями 91 та 103 Земельного кодексу України, обмежень та обтяжень у використанні земельних ділянок встановлених Класифікатором обмежень та обтяжень у використанні земельних ділянок, затвердженим наказом Держкомзему віл 29.12.2008 № 643. Однак, даний висновок за своїм змістом не відповідає законодавству, оскільки статтею 91 Земельного кодексу України встановлені обов'язки власників земельних ділянок, а земельна ділянка КП Ірпіньжитлоінвестбуд передається в оренду.

Крім того, до Проекту долучено Протокол узгоджувальної комісії Ірпінського міськвиконкому № 7 від 05.03.2015, згідно зі змістом якого суміжні землекористувачі гр. ОСОБА_5, ОСББ Мінерал , територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській області, гр. ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 відмовилися підписати акт погодження меж земельної ділянки, що відводиться КП Ірпіньжитлоінвестбуд . Тоді КП Ірпіньжитлоінвестбуд звернулось із заявою до Ірпінської міської ради з проханням розглянути дане питання узгоджувальною комісією. Комісія вивчила матеріали і встановила, що згідно рішення Ірпінської міської ради № 4622-66-УІ від 29.01.2015 КП Ірпіньжитлоінвестбуд дано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,7718 га в орендне користування для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7-ж. По матеріалам інвентаризації ФОП ОСОБА_4 площа земельної ділянки становить 0,7718 га. Комісія вважає, що порушення меж суміжних землекористувачів немає і КП Ірпіньжитлоінвестбуд має право виготовити проект землеустрою щодо відведення в орендне користування земельної ділянки площею 0,7718 га в існуючих межах.

Таким чином, посилання в ОСОБА_6 прийомки-передачі межових знаків на зберігання від 23.03.2015 на протокол узгоджувальної комісії безпідставне, оскільки акт складений за результатами винесення в натуру меж земельної ділянки площею 0,4597 га, в той час коли протокол комісії № 7 від 05.03.2015р. стосується земельної ділянки з іншою площею - 0,7718 га, а отже і з іншими межами.

Також за результатами вказаної перевірки Державною інспекцією сільського господарства в Київській області встановлено, що до територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області та до мешканців будинку за адресою: м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 11-А ( Мінерал ) ніхто з жданого приводу не звертався.

Отже при встановленні меж земельної ділянки порушено вимоги пунктів 2.4., 3.12 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 18.03.2010 № 376, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 червня 2010 р. за №391/17686.

Викладене вище свідчить про те, що під час вирішення питання про погодження меж земельної ділянки за адресою м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7-ж, виконавчий комітет Ірпінської міської ради порушив вимоги пп. 5 п. б ч. 1 ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування , ст.ст. 158, 159, 160 Земельного кодексу України, оскільки наявність факту земельного спору принаймні з двома суміжними землекористувачами спростовується матеріалами перевірки. Крім того про час встановлення меж вказані суміжні землекористувачі не повідомлялись, як не повідомлялись вони про час і місце розгляду спору.

Крім вищевикладеного, Державною інспекцією сільського господарства в Київській області за результатами перевірки законності використання земельних ділянок, розташованих за адресою: Київська область, м. Ірпінь по вул. Мінеральна, 7-ж, установлено, що планово-картографічні матеріали складені інженером- землевпорядником ОСОБА_4, містять завідомо неправдиву інформацію, а кадастровий план та земельної ділянки не відповідає вимогам статті 34 Закону України Про Державний земельний кадастр , пункту 65 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051.

Також, за результатами перевірки Державною інспекцією сільського господарства в Київській області встановлено, що у Проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду КП Ірпіньжитлоінвестбуд м. Ірпінь, вул. Мінеральна. 7-ж, наявна видана Управлінням Держземагентства у місті Ірпені Київської області довідка від 18.06.2015 № 03-07/708 про правовий статус земельної ділянки (згідно Інструкції з заповнення Державної статистичної звітності з кількісного обліку земель - форма 6-зем про наявність земель, розподіл їх за власниками землі, землекористувачами та угіддями). Вказана довідка видана Комунальному підприємству Ірпіньжнтлоінвестбуд в тому, що земельна ділянка площею 0,4597 га., яка розташована за адресою: місто Ірпінь, вулиця Мінеральна, 7-ж, передбачена до надання в оренду строком на 5 років згідно рішення Ірпінської міської ради № 4622-66-У1 від 29 січня 2015 року для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Номер рядка: 12.3 - Землі, не надані у власність або постійне користування в межах н.п. , шифр рядка: 96, графа: 34 - забудовані землі в т.ч.: графа 56 - зелених насаджень загального користування .

Наказом Державного комітету статистики України від 05.11.1998 № 377, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1998 р. за № 788/3228 (чинний на час відведення земельної ділянки), затверджені Форми державної статистичної звітності з земельних ресурсів та Інструкція з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем). Відповідно до вказаної Інструкції у графі 56 ураховуються дані про зелені насадження загального користування: зелені насадження у межах населених пунктів (парки, сади, сквери, бульвари тощо), які не включені до категорії лісів.

Пунктом а частини 4 статті 83 Земельного кодексу України визначено, що до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать землі загального користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо).

Згідно зі статтею 51 Земельного кодексу України земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів належать до земель рекреаційного призначення.

Статтею 1 Закону України Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах від 17.03.2011 № 3159-VI введено мораторій з 13.04.2011 на зміну цільового призначення земельних ділянок рекреаційного призначення незалежно від форми власності в містах та інших населених пунктах, а саме земельних ділянок зелених зон і насаджень.

Отже , відведення земельної ділянки КП Ірпіньжитлоінвестбуд за рахунок зелених насаджень загального користування здійснено всупереч вимог частини 4 статті 52, пункту а частини 4 статті 83 Земельного кодексу України, частини 1 статті 50 Закону України Про охорону земель , статті 1 Закону України Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах .

Не зважаючи на численні порушення вимог законодавства при відведенні КП Ірпіньжитлоінвестбуд земельної ділянки в м. Ірпінь по вул. Мінеральна, 7-ж, Ірпінська міська рада рішенням від 25.06.2015 № 5143- 74-VI затвердила проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер 3210900000:01:028:0106) площею 0,4597 га та надала в оренду на 5 років комунальному підприємству Ірпіньжитлоінвестбуд для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

На підставі рішення Ірпінської міської ради від 25.06.2015 № 5143-74-VI між радою та КП Ірпіньжитлоінвестбуд укладено договір оренди земельної ділянки по м. Ірпінь від 20.07.2015 року. Договір укладено на 5 років з 25 червня 2015 до 25 червня 2020 року.

Враховуючи те, що Ірпіньжитлоінвестбуд є комунальним підприємством ним відповідно до абзацу шостого частини 2 статті 134 Земельного кодексу України отримано в оренду земельні ділянки не на конкурентних засадах та без проведення земельного аукціону.

В подальшому на підставі рішення Ірпінської міської ради від 13.07.2015 № 5247-75-УІ між КП Ірпіньжитлоінвестбуд та ТОВ Компанія Інтеп укладено договір суборенди земельної ділянки від 28.07.2015 № 38 за адресою вул. Мінеральна, 7-ж м. Ірпінь. Договір укладено строком на 5 років до 25 червня 2020 року.

При цьому встановлено, що даний договір суборенди укладено всупереч вимог частини 2 статті 8 Закону України Про оренду землі та пункту 288.6. статті 288 Податкового кодексу України, оскільки умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами договору оренди земельної ділянки і не суперечити йому, а плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

Таким чином, відведення КП Ірпіньжитлоінвестбуд земельної ділянки в м. Ірпінь по вул. Мінеральна, 7-ж здійснено всупереч вимог законодавства, внаслідок протиправних дій Ірпінської міської ради, Управління Держземагентетва у м. Ірпені і їх посадових осіб та фізичної особи-підприємця ОСОБА_4

Також установлено, що право постійного користування земельною ділянкою за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7, посвідчено актом на право постійного користування серія ІІ-КВ № 001642, категорія земель житлової та громадської забудови, вид використання - для розміщення бази підприємства, цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального господарства. Рішенням Ірпінської міської ради в 2009 р. змінено назву з Державного комунального підприємства ЕЗО Ірпіньміськсвітло на комунальне підприємство Ірпіньміськсвітло .

Рішенням Ірпінської міської ради від 29.01.2015 р. припинено право постійного користування землею площею 0,3454 га КП ЕЗО Ірпіньміськсвітло . А в свою чергу управлінням Держземагентства у м. Ірпінь здійснена Державна реєстрація земельної ділянки на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) КП ЕЗО Ірпіньміськсвітло , для подальшого припинення права постійного користування в реєстраційній службі м. Ірпеня.

Однак, 25.06.2015 прийнято рішення Ірпінською міською радою про надання КП Ірпіньжитлоінвестбуд земельної ділянки в орендне користування для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку в м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7. Після чого 20.07.2015 між Ірпінською міською радою та КП Ірпіньжитлоінвестбуд укладено договір оренди земельної ділянки по м. Ірпінь, а саме за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7. В подальшому, Ірпінською міською радою 13.07.2015 прийнято рішення про надання дозволу КП Ірпіньжитлоінвестбуд на передачу в суборенду земельної ділянки ТОВ Компанія ІНТЕП для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку в м. Ірпінь по вул. Мінеральна, 7. На підставі даного рішення, 28.07.2015, між КП Ірпіньжитлоінвестбуд та ТОВ Компанія ІНТЕП укладено договір оренди земельної ділянки за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Вищезазначене також підтверджується актом перевірки від 01.10.2015 обласної робочої групи з проведення перевірок діяльності райдержадміністрацій, сільських, селищних, міських рад Київської області, утвореної розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 12.08.2015 №301, відповідно якої внаслідок узгоджених спільних дій посадових осіб Ірпінської міської ради, КП Ірпіньжитлоінвестбуд та ТОВ Компанія ІНТЕП , останнє уникло процедури набуття права оренди земельної ділянки за адресою вул. Мінеральна, 7-ж м. Ірпінь комунальної власності на конкурентних засадах. Враховуючи те, що відповідні земельні торги не проводились, ТОВ Компанія ІНТЕП набуло права оренди на земельну ділянку на безальтернативній основі. При цьому орендна плата за земельну ділянку в результаті аукціону могла б перевищувати максимальний розмір орендної плати у 12 відсотків від нормативної грошової оцінки, встановлений законодавством.

Також досудовим розслідуванням установлено, що на даний час на земельних ділянках з кадастровими номерами 3210900000:01:028:0105 площею 0,3454 га та 3210900000:01:028:0106 площею 0,4597 га, що розташовані в м. Ірпені Київської області по вул. Мінеральній 7, 7-ж, проводиться будівництво дев'ятиповерхового житлового будинку (ЖК Фаворит), здійснюється вирубка дерев.

Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області 28.09.2016 зареєстровано подану ТОВ Орлан-Інвест Груп декларацію про початок виконання будівельних робіт: серії КС № 083162721288 щодо об'єкту будівництва III категорії складності - багатоквартирного 9-ти поверхового житлового будинку у м. Ірпінь по вул. Мінеральна 7, 7ж.

Згідно ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту.

У відповідності до плану зонування території (зонінг) м. Ірпінь земельні ділянки з кадастровими №№ 3210900000:01:028:0105 площею 0,3454 га, 3210900000:01:028:0106 площею 0,4597 га по вул. Мінеральна 7, 7-ж, розташовані у зоні Ж-4 (зона мішаної житлової забудови), у якій передбачено можливість зведення багатоквартирних житлових будинків до 5-ти поверхів.

За таких обставин, реєстрація поданої ТОВ Орлан-Інвест Груп декларації про початок виконання будівельних робіт щодо будівництва багатоквартирного дев'ятиповерхового житлового будинку по вул. Мінеральній, 7, 7-ж, в м. Ірпінь, здійснена з порушенням вимог ст.ст. 25, 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та містобудівної документації - плану зонування території (зонінг) м. Ірпінь, який не передбачає можливість розміщення за вказаною адресою 9-ти поверхових житлових будинків з об'єктами соціальної інфраструктури.

З огляду на викладене, розміщення об'єкту будівництва - багатоквартирного дев'ятиповерхового житлового будинку з об'єктами соціальної інфраструктури на одній із земельних ділянок з кадастровими №№ 3210900000:01:028:0105 площею 0,3454 га, 3210900000:01:028:0106 площею 0,4597 га, по вул. Мінеральній 7, 7-ж, у м. Ірпінь суперечить вимогам містобудівної документації та не відповідає вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил.

22.11.2016 ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м.Києва Мартинова Є.О. у кримінальному провадженні № 42015110040000158 від 27.11.2015 щодо службових осіб Ірпінської міської ради та її виконавчого комітету, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, накладено арешт на земельні ділянки на земельні ділянки з кадастровими №№ 3210900000:01:028:0105 площею 0,3454 га, 3210900000:01:028:0106 площею 0,4597 га, по вул. Мінеральній 7, 7-ж, у м. Ірпінь із встановленням обмежень у вигляді заборони відчуження, вирубки дерев та проведення будівельних робіт.

20.12.2017 із ухвалою слідчого судді ознайомлено представника ТОВ Компанія ІНТЕП ОСОБА_9

Оглядами місця події від 23.12.2016, 28.12.2006, 13.01.2017 та 30.01.2017 встановлено, що у супереч ухвали слідчого суді від 22.11.2016, продовжуються будівельні роботи із будівництва багатоквартирного дев'ятиповерхового житлового будинку з об'єктами соціальної інфраструктури на земельних ділянках з кадастровими №№ 3210900000:01:028:0105 площею 0,3454 га та 3210900000:01:028:0106 площею 0,4597 га, по вул. Мінеральній 7, 7-ж, у м. Ірпінь.

Ураховуючи вищевикладене, встановлено, що вищевказані земельні ділянки, розташовані за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Мінеральній 7, 7-ж, у даному кримінальному провадженні є предметом кримінального правопорушення, набуті в результаті вчинення кримінального правопорушення та є доказом вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ст.356, ч.1 ст. 364, ч.1 ст. 364, ч.2 ст.382КК України.

Органом досудового розслідування у кримінальному провадженні, відповідно до ст. ст. 40, 110, 242, 243 КПК України, призначено експертизу з питань землеустрою до Київського науково - дослідного інституту судових експертиз.

На адресу органу досудового розслідування від експертів Київського науково - дослідного інституту судових експертиз ОСОБА_10 та ОСОБА_11, які виконують експертизу за вказаною постановою, надійшло клопотання відповідно до ст. 69 КПК України (Права та обов'язки експерта), ст.ст. 6 (якщо судову експертизу необхідно провести на місці події або за місцезнаходженням об'єкта дослідження, особа або орган, які її призначили, повинні забезпечити судовому експертові безперешкодний доступ до об'єкта дослідження і належні умови праці ), 13 (Права судового експерта ) Закону України Про судову експертизу , п.п. 2.1. (Права експерта), 3.9. (якщо необхідно провести експертизу (дослідження) на місці події або огляд об'єкта за його місцезнаходженням, орган (особа), який (яка) призначив(ла) експертизу (залучив(ла) експерта) (замовив(ла) дослідження), повинен(на) забезпечити прибуття експерта, безперешкодний доступ до об'єкта, а також належні умови для його роботи, а в разі потреби викликати учасників процесу або інших осіб. У разі неявки осіб чи їх законних представників, що викликалися, у визначений час на місце події або огляду об'єкта дослідження (огляд) проводиться без їх участі, про що зазначається у висновку. ) Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, п. 6 розділу II Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 (в редакції наказу Міністерства юстиції України від 27.07.2015 № 1350/5) про забезпечення прибуття експертів із експертної установи на місцевість для обстеження об'єктів дослідження та забезпечення безперешкодного доступу до об'єктів дослідження та належні умови праці.

21.04.2017 слідчим суддею Обухівського районного суду Київської області Кравченком М.В. у вказаному кримінальному провадженні було надано дозвіл на проведення огляду вказаної вище ділянки, але строк дії вказаної ухвали визначено до 20.05.2017. Але слід зазначити, що експертами у кримінальному провадженні заявлено клопотання про надання доступу до вказаної земельної ділянки, в якому зазначена точна дата, тому виконати попередню ухвалу слідчого судді до 20.05.2017 не надалось можливим, оскільки це може зашкодити подальшому досудовому розслідуванню у вказаному кримінальному провадженні. Таким чином у органу досудового розслідування виникла необхідність у повторному зверненні до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду за вказаною адресою з метою повного, швидкого та неупередженого розслідування вказаного провадження, а також для виконання та задоволення клопотання експертів з метою належного та якісного проведення експертизи з питань землеустрою.

Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Ч. 3 ст. 237 КПК України передбачено, що для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Згідно ч. 7 ст. 237 КПК України, при огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження.

Згідно до інформаційної довідки з державного реєстру речових прав на нерухоме майна земельна ділянка, площею 0,3454 га з кадастровим номером 3210900000:01:028:0105 та земельна ділянка, площею 0,4597 га з кадастровим номером 3210900000:01:028:0106 перебувають в комунальній власності Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ 33800777).

З огляду на викладене у досудового слідства є всі підстави вважити, що на земельній ділянці (кадастровий номер 3210900000:01:028:0105), площею 0,3454 га, розташованій за адресою: Київська область, м. Ірпінь по вул. Мінеральна, 7 та земельній ділянці (кадастровим номером 3210900000:01:028:0106), площею 0,4597 га, розташованій за адресою: Київська область, м. Ірпінь по вул. Мінеральна, 7-ж, які перебувають у комунальній власності Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ 33800777), знаходяться будівельна техніка, за допомогою якої проводяться будівельні роботи, у об'єктах незавершеного будівництва знаходяться договори, кошторисна документація, первинні документи бухгалтерського обліку, засоби комунікації, які містять інформацію щодо проведення будівельних робіт.

Таким чином, речі і документи можуть мати значення для досудового розслідування, відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду та підлягають подальшому експертному дослідженню.

Враховуючи вищевикладене, із метою виявлення та фіксації обставин вчинення кримінального правопорушення, виявлення та вилучення знаряддя кримінального правопорушення, припинення кримінального правопорушення, а також встановлення осіб причетних до ньогоРозгляд клопотання відповідно до ч.2 ст.163 КПК України проводився без користувача та власника земельної ділянки.

Заслухавши прокурора, який підтримав внесене клопотання приходжу до наступного.

Відповідно до ч.1 ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Відповідно до ч. 2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Згідно ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Внесене клопотання не відповідає вимогам ст. 237 КПК України, матеріалами клопотання, а також прокурором в судовому засіданні, не доведено достатність даних про необхідність надання повторно дозволу на проведення огляду земельної ділянки (кадастровий номер 3210900000:01:028:0105), площею 0,3454 га, що знаходиться за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7, та земельної ділянки (кадастровий номер 3210900000:01:028:0106), площею 0,4597 га, що знаходиться за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Мінеральна, 7-ж, оскільки ухвалою слідчого судді від 21.04.2017 року у справі № 372/1170/17 (провадження № 1-кс-254/17) вже було надано дозвіл на проведення огляду вищевказаної земельної ділянки, та у зв'язку з цим пізніше ухвалою слідчого судді від 22.05.2017 року у справі № 372/1170/17 (провадження № 1-кс-390/17) в задоволенні аналогічного клопотання в цьому кримінальному провадженні було відмовлено слідчий суддя приходить до висновку, про відсутність підстав для задоволення клопотання.

Згідно ч.5 ст.234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:

1) було вчинено кримінальне правопорушення;

2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;

3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;

4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Вважаю, що внесене слідчим клопотання не відповідає вимогам закону, оскільки не містить достатніх відомостей для надання дозволу в порядку ст.237 КПК України.

Згідно ст. 2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Відповідно до п.18 ч.1 ст.3 КПК України слідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

Під час розгляду справи слідчому судді не було повідомлено поважних причин невикористання органом досудового розслідування раніше наданого дозволу на проведення такого ж саме обшуку у цьому кримінальному провадженні, який був наданий слідчим суддею і діяв один місяць, що вказує на непереконливість доводів про наявність потреби у проведенні цієї слідчої дії для досягнення мети кримінального провадження.

Як слідчий суддя здійснюючи судовий контроль за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні, дотримуючись завдання кримінального провадження вважаю, що стороною обвинувачення не було доведено наявність достатніх підстав для повторного обмеження прав, свобод і законних інтересів власника або володільця приміщення, яке пропонується обшукати за вимогами цього клопотання, тому задоволення вимог клопотання призведе до необґрунтованого процесуального примусу, що суперечить приписам ст.2 КПК України.

Оскільки недоліки клопотання унеможливлюють висновок про наявність передбачених ст.ст. 234, 237 КПК України підстав для надання дозволу на огляд іншого володіння особи, вважаю відповідні підстави недоведеними.

Таким чином, у судовому засіданні встановлено відсутність передбачених КПК України підстав для задоволення клопотання.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 223, 237, 369-372, 532 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання слідчого СВ Обухівського РВ ГУ МВС України в Київській області про дозвіл на проведення огляду земельних ділянок у кримінальному провадженні № 12015110040002779 відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя М.В.Кравченко

Дата ухвалення рішення31.05.2017
Оприлюднено07.06.2017
Номер документу66894538
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення огляду

Судовий реєстр по справі —372/1170/17

Ухвала від 31.05.2017

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Кравченко М. В.

Ухвала від 31.05.2017

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Кравченко М. В.

Ухвала від 31.05.2017

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Кравченко М. В.

Ухвала від 31.05.2017

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Кравченко М. В.

Ухвала від 31.05.2017

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Кравченко М. В.

Ухвала від 31.05.2017

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Кравченко М. В.

Ухвала від 31.05.2017

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Кравченко М. В.

Ухвала від 31.05.2017

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Кравченко М. В.

Ухвала від 31.05.2017

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Кравченко М. В.

Ухвала від 31.05.2017

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Кравченко М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні