Справа № 815/4018/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 травня 2017 року м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Рудченко О.І.
Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Позітів" про стягнення заборгованості у загальному розмірі 36591грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Позітів" заборгованість у загальному розмірі 36591грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю "Позітів" узгодженої сими податкової заборгованості у загальному розмірі 36591грн.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Позітів" з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 12.09.2016р. вхід.№23695/16), наголошуючи, що фахівцями контролюючого органу порушено порядок проведення фактичної перевірки ТОВ Позітів .Також, відповідач наголошує, що під час проведення фактичної перевірки Товариством позивача фахівцям податкового органу надано Ліцензію серії АЕ №666001 на право здійснення роздробної торгівлі алкогольними напоями, із терміном дії з 28.05.2015р. по 28.05.2016р. Крім того, під час проведення перевірки, в підтвердження належного ведення обліку товарних запасів на складі підприємства, ТОВ Позітів перевіряючим надано наступні документи: книгу обліку розрахункових операцій; розрахункові книжки; контрольні стрічки; прибуткові накладні на товар; касову книгу підприємства, прибуткові та видаткові касові ордери; товарних звіт на останню звітну дату; товарний звіт на дату податку перевірки; зворотно-сальдові відомості по рахункам №28, №301, №311, №372, та інше.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, з урахуванням того, що від позивача - Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області до суду надійшло клопотання (вхід.№ЕП/2038/17 від 31.05.2017р.) про розгляд справи за відсутності представника Інспекції в порядку письмового провадження, а також з огляду на відсутність потреби у витребуванні додаткових доказів, виклику у судове засідання свідка, експерта, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.6 ст.128 КАС України.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, та системно проаналізувавши приписи чинного податкового законодавства, суд встановив наступне.
Як встановлено судом, та вбачається з матеріалів справи, 21.11.2013р. старшим державним інспектором відділу адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб управління доходів та зборів з фізичних осіб ДПІ у Київському районі ГУ Міндоходів в Одеській області Кучер О.А. проведено камеральну перевірку ТОВ "Позітів" з питань своєчасності подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за 4 квартал 2013р., за результатами якої ДПІ у Київському районі ГУ Міндоходів в Одеській області складено Акт Перевірки своєчасності подання податкової звітності у ДПІ у Київському районі ГУ Міндоходів в Одеській області від 21.11.2013р. №4321/1702, у якому встановлено, що ТОВ "Позітів" звітність за 4 квартал 2013року надано 02.03.2014р., після встановленого терміну - до 10.02.2014р., що призвело до порушення вимог п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України.
Судом з'ясовано, що на підставі вказаного Акта перевірки від 21.11.2013р. №4321/1702 Державною податковою інспекцією у Київському районі м.Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області 12.01.2015р. винесено податкове повідомлення-рішення №0028731702 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій по податку на доходи фізичних осіб у загальному розмірі 510грн., котре 22.01.2015р. було надіслане на адресу ТОВ "Позітів", про що свідчить наявна у матеріалах справи належним чином засвідчена копія поштової квитанції від 22.01.2015р. №7815.
Також, 15.12.2015року посадовими особами Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області проведено фактичну перевірку господарської одиниці - кафе Mangal House , розташованого за адресою: м.Одеса, просп.Маршала Жукова,6, що належить суб'єкту господарювання - ТОВ "Позітів".
За результатами вказаної перевірки ГУ ДФС в Одеській області складено Акт про результати фактичної перевірки від 24.12.2015р. №493/15-32-22-06/37549847, у висновках якого наголошено, що у період з 24.04.2015р. по 27.05.2015р. ТОВ "Позітів" здійснювалась роздрібна торгівля алкогольними напоями без наявності ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, внаслідок чого порушено вимоги ст.15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів"; порушення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації та зберігання на загальну суму 9540,60грн., що призвело до порушення приписів п.12 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
У зв'язку з чим, на підставі вищеозначеного Акта перевірки від 24.12.2015р. №493/15-32-22-06/37549847 Державною податковою інспекцією у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області 24.12.2015р. винесено податкові повідомлення-рішення №0000102206 щодо визначення суми штрафу у загальному розмірі 17000грн., №0000092206 щодо визначення суми штрафу за перевищення готівки по РРО у загальному розмірі 19081грн., котрі 02.02.2016р. були надіслані на адресу ТОВ "Позітів", про що свідчить наявна у матеріалах справи належним чином засвідчена копія поштової квитанції від 02.02.2016р. №1182.
З матеріалів справи вбачається, що 19.04.2016р. Державною податковою інспекцією у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області винесено податкову вимогу №676-17 щодо визначення суми узгодженого податкового зобов'язання у загальному розмірі 36591грн.
Водночас, судом з'ясовано, що Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 09.02.2017р., у справі №815/4565/16, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Позітів" задоволено частково, визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області від 15.01.2016року №0000102206, №0000092206, та податкову вимогу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області від 19.04.2016року №676-17 в частині визначення податкового боргу у розмірі 36081грн.
Зокрема, в межах розгляду означеної справи, судами з'ясовано, що відповідно до ст.15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
Згідно зі ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій, - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень.
Відповідно до ст.15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб'єкта господарювання терміном на один рік і підлягають обов'язковій реєстрації в органі доходів і зборів, а у сільській місцевості - і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб'єкта господарювання.
Відповідно до ст.2 Європейської конвенції про обчислення строків для цілей цієї Конвенції термін "dies a quo" означає день, з якого починається відлік строку, а термін "dies ad quem" означає день, у який цей строк спливає.
Згідно з ч.1 ст.3 Європейської конвенції про обчислення строків строки, обчислені у днях, тижнях, місяцях і роках, починаються опівночі dies a quo і спливають опівночі dies ad quem.
Відповідно до ч.2 ст.4 Європейської конвенції про обчислення строків якщо строк обчислено у місяцях або роках, день dies ad quem є днем останнього місяця чи останнього року, дата якого відповідає dies a quo, або у разі відсутності відповідної дати - останнім днем останнього місяця.
Згідно з ч.1 ст.252 Цивільного кодексу України строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами.
Відповідно до ч.1 ст.254 Цивільного кодексу України строк, що визначений роками, спливає у відповідні місяць та число останнього року строку.
Згідно з ч.1 ст.255 Цивільного кодексу України якщо строк встановлено для вчинення дії, вона може бути вчинена до закінчення останнього дня строку. У разі, якщо ця дія має бути вчинена в установі, то строк спливає тоді, коли у цій установі за встановленими правилами припиняються відповідні операції.
Таким чином, у Постанові Одеського окружного адміністративного суду від 09.02.2017р. встановлено, що оскільки в ліцензії на право здійснення роздробної торгівлі алкогольними напоями зазначено термін дії з 27.05.2014року по 27.05.2016року, то останнім днем дії такої ліцензії є 27.05.2016року.
Відповідно до п.80.4 ст.80 Податкового кодексу України перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів на підставі підпункту 20.1.9 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція.
Водночас, під час розгляду справи №815/4565/16 Одеським окружним адміністративним судом встановлено, що 27.05.2015року контрольна розрахункова операція Товариства з обмеженою відповідальністю "Позітів" перевіряючими не проводилась.
Крім того, Товариством з обмеженою відповідальністю "Позітів" до перевірки надавалася Ліцензія серії АЕ №666001 на право здійснення роздробної торгівлі алкогольними напоями, із терміном дії з 28.05.2015року по 28.05.2016року.
Також, у Постанові Одеського окружного адміністративного суду від 09.02.2017р., у справі №815/4565/16, встановлено, що відповідно до п.12 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
Згідно з ст.20 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Згідно з ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (надалі - підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (надалі - установи) врегульовано Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за № 168/704, відповідно до п.п.2.1, п.п.2.2 п.2 якого первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів. Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі - первинні документи).
Отже, Постановою суду від 09.02.2017р., у справі №815/4565/16, встановлено, що відсутність певної транспортної документації не може бути єдиною беззаперечною підставою для висновку про відсутність підтвердження реальності здійснення господарських операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей. Між тим, акт перевірки не містить будь-яких даних про товар, який не облікований (найменування та перелік продукції, кількість та її вартість). Також, податковим органом не надано до суду будь-яких доказів про не ведення ТОВ "Позітів" обліку товарних запасів за місцем їх реалізації та зберігання на загальну суму 9540,50грн.
Таким чином, у Постанові Одеського окружного адміністративного суду від 09.02.2017р., у справі №815/4565/16, зазначено, що оскільки судом встановлено протиправність винесення ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області податкових повідомлень-рішень №0000102206 щодо визначення суми штрафу у загальному розмірі 17000грн., №0000092206 щодо визначення суми штрафу за перевищення готівки по РРО у загальному розмірі 19081грн., податкова вимога від 19.04.2016року №676-17 на суму 36081грн., також винесено безпідставно, та в порушення приписів чинного податкового законодавства.
Відповідно до ч.5 ст.124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Частиною 2 статті 13 Закону України Про судоустрій і статус суддів від 02.06.2016р. №1402-VІІI (зі змінами та доповненнями) встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України. Обов'язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.
Згідно з приписами ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Згідно з ч.ч.2,3 ст.14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України, а невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до ст.255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Отже, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 09.02.2017р., у справі №815/4565/16, встановлено правомірність винесення Державною податковою інспекцією у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області податкової вимоги від 19.04.2016року №676-17 в частині визначення суми узгодженого грошового зобов'язання у розмірі 510грн., на думку суду, позовні вимоги Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області підлягають частковому задоволенню шляхом стягненням з Товариства з обмеженою відповідальністю "Позітів" заборгованості у загальному розмірі 510грн.
Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області підлягають частковому задоволенню, зокрема, в частині щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Позітів" заборгованості у розмірі 510грн.
Керуючись ч.4 ст.122, ч.ч.4,6 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Позітів" про стягнення заборгованості у загальному розмірі 36591грн., задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Позітів" (65121, м.Одеса, просп.Маршала Жукова,6, код ЄДРПОУ 37549847) в доход Державного бюджету України на користь Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (65104, м.Одеса, просп.Ак.Глушко,17/2, код ЄДРПОУ 39549642, код бюджетної класифікації - 11010100, бюджетний рахунок - 33116340700005, отримувач - УК у м.Одесі/Київський р-н/11010100, код ЄДРПОУ отримувача - 38016923, банк отримувача - ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО банку отримувача - 828011, призначення платежу - *;140;37549847;стягнення заборгованості за рішенням суду;;;) заборгованість по податку з доходів фізичних осіб у загальному розмірі 510(п'ятсот десять)грн.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2017 |
Оприлюднено | 07.06.2017 |
Номер документу | 66899740 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні