ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 травня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/652/17
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Супруна Є.Б., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Управління Держпраці у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторій Псьол" про застосування заходів реагування, -
В С Т А Н О В И В:
05 травня 2017 року Управління Держпраці у Полтавській області (надалі - позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторій Псьол" (надалі - відповідач, ТОВ "Псьол") про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторій "Псьол" (код ЄДРПОУ 21045573) у вигляді зупинення виконання робіт, пов'язаних з експлуатацією свердловини №2Е, 1000Г, Великобагачанського родовища мінеральної столово-лікувальної води, яка розташована в смт. Велика Багачка по вул. Жертв Революції, 76, до усунення порушення, яке стало підставою застосування таких заходів.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Управлінням Держпраці у Полтавській області була проведена планова перевірка ТОВ "Псьол" дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, про що складено акт від 24.04.2017 року №53.07/233-11(А).
Під час проведення перевірки були виявлені порушення ТОВ "Псьол" вимог Кодексу України про надра, оскільки підприємством не отриманий гірничий відвід на свердловину №2Е, 1000-Г Великобагачанського родовища мінеральної столово-лікувальної води, чим порушено вимоги ст. 17 Кодексу України по надра та ст. 24 гірничого закону України.
Позивач просить суд винести постанову, якою застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ "Санаторій "Псьол" шляхом зупинення виконання робіт, пов'язаних з експлуатацією свердловини №2Е, 1000Г Великобагачанського родовища мінеральної столово-лікувальної води, яка розташована в смт. Велика Багачка по вул. Жертв Революції, 76, до усунення порушення, яке стало підставою зупинення.
Ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 10.05.2017 було відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі (а.с.2).
Копія ухвали від 10.05.2017 про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі була вручена відповідачу 16.05.2017, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 21).
Заперечень проти позову у строк, встановлений частиною третьою статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідач не надав.
Згідно зі статтею 11 Кодексу України про надра гірничим відводом є частина надр, надана користувачам для промислової розробки родовищ корисних копалин та цілей, пов'язаних з видобуванням корисних копалин. Користування надрами за межами гірничого відводу забороняється.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Згідно з пунктом 5 частини першої статті 1832 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
За приписами частини першої статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №96 (надалі – Положення №96), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно з підпунктом 17 пункту 4 Положення №96 Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний гірничий нагляд з питань:
- правильності розробки родовищ корисних копалин у частині їх безпечної експлуатації;
- додержання правил проведення геологічних і маркшейдерських робіт під час дослідно-промислової розробки та експлуатації родовищ корисних копалин;
- додержання правил та технологій переробки мінеральної сировини;
- правильності та своєчасності проведення заходів, що гарантують безпеку людей, майна і навколишнього природного середовища, гірничих виробок і свердловин від шкідливого впливу робіт, пов'язаних із користуванням надрами;
- готовності державних воєнізованих гірничорятувальних служб та формувань і диспетчерських служб до локалізації та ліквідації наслідків аварій;
Відповідно до п. 18 пункту 4 Положення №96 Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) у сфері гірничих відносин на підприємствах вугільної, гірничорудної та нерудної промисловості, під час проведення гірничих робіт, будівництва та експлуатації, ліквідації або консервації гірничих підприємств.
Таким чином, адміністративний позов територіального органу Держпраці про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства у сфері охорони праці підлягає розгляду окружним адміністративним судом, в порядку скороченого провадження.
Суд, вивчивши наявні в матеріалах справи письмові докази, прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
З наявних матеріалів суд встановив, що ТОВ "Псьол" (код ЄДРПОУ 21045573) зареєстроване як юридична особа в установленому законом порядку.
Управлінням Держпраці у Полтавській області на підставі наказу від 14.12.2017 №114 (а.с. 9-10), повідомлення про проведення планової перевірки суб'єкта господарювання від 22.03.2017 №07-12/1491 (а.с. 11) та направлення на проведення перевірки від 07.04.2017 №612 (а.с. 12) була проведена планова перевірка дотримання ТОВ "Псьол" вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини, про що складено акт перевірки суб'єкта господарюванню (виробничого об'єкта) від 24.04.2017 №53.07/233-11 (А), який підписаний директором відповідача без зауважень або заперечень (а.с.13-18).
Перевіркою, крім іншого, встановлено, що суб'єкт господарювання не отримав гірничий відвід на св. 2Е, 1000-Г Великобагачанського родовища мінеральної лікувально-столової води, чим порушено вимоги ст. 17 Кодексу України про надра та ст. 24 Гірничого закону України.
Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877 (надалі - Закон №877).
Статтею 1 Закону №877 передбачено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
У відповідності до пункту 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України 11.08.2011 №826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за №1531/20269 (надалі - Положення №826) право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
Частиною сьомою статті 7 Закону №877 визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Відповідно до частини п'ятої статті 4 Закону №877 виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Зі змісту вказаних правових норм випливає висновок про те, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров'ю людей.
Як свідчать матеріали справи, відповідач не надав доказів усунення виявлених проведеною перевіркою порушень вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки, додержання законодавства про працю, що й стало підставою звернення позивача до суду з даним позовом.
Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Вирішуючи питання про необхідність вжиття заявлених заходів реагування у розглянутому випадку, з огляду на виявлені порушення, допущення яких не спростоване відповідачем, суд погоджується із доводами позивача щодо наявності підстав для вжиття таких заходів.
Зважаючи на те, що позивачем встановлено факт відсутності у відповідача гірничого відводу, що згідно з пунктом 2.26 Положення №826 є підставою для заборони виконання робіт, виробництва, суд приходить до висновку про наявність достатніх підстав для застосування до відповідача заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) шляхом зупинення виконання робіт, пов'язаних з експлуатацією свердловини № 2Е, 1000Г, Великобагачанського родовища мінеральної столово-лікувальної води, яка розташована в смт. Велика Багачка, вул. Жертв Революції, 76, до усунення порушення, яке стало підставою для вжиття заходів реагування.
Таким чином, адміністративний позов підлягає задоволенню.
Судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання (ч. 2 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до частини першої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно також виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5, 6 частини першої статті 1832 цього Кодексу.
Отже, дана постанова підлягає негайному виконанню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 1832, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторій Псьол" (код ЄДРПОУ 21045573) заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинення виконання робіт, пов'язаних з експлуатацією свердловини №2Е, 1000Г Великобагачанського родовища мінеральної столово-лівкувальної води, яка розташована в смт. Велика Багачка по вул. Жертв Революції, 76, до усунення порушення, яке стало підставою для застосування заходів реагування.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Є.Б. Супрун
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2017 |
Оприлюднено | 07.06.2017 |
Номер документу | 66899863 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Є.Б. Супрун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні