У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 802/73/17-а
Головуючий у 1-й інстанції: Бошкова Юлія Миколаївна
Суддя-доповідач: Сушко О.О.
31 травня 2017 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сушка О.О.
суддів: Залімського І. Г. Смілянця Е. С. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Томашук А.В.,
представника позивача: Охрімовського Я.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2017 року у справі за адміністративним позовом Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області до державного реєстратора Святошинської районної в м.Києві Державної адміністрації Дарчук Інни Михайлівни, Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів - ТОВ "Центр Інвест ЛТД" про скасування запису та зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 21.04.2016 року №13341070045004992 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження ТОВ "Центр Інвест ЛТД"; зобов'язати Департамент адміністративних послуг Вінницької міської ради внести відповідний запис щодо скасування реєстраційної дії відносно ТОВ "Центр Інвест ЛТД" в частині зміни місцезнаходження до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2017 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
Не погодившись із постановою суду першої інстанції, позивач оскаржив її в апеляційному порядку. У апеляційній скарзі просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу в повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, представника позивача, перевіривши повноту встановлення обставин справи, правильність їх юридичної оцінки, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції, 21.04.2016 року державним реєстратором Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації Дарчук Інною Михайлівною проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах зокрема, зміна місцезнаходження, про що зроблено запис №13341070045004992.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходженням ТОВ "Центр Інвест ЛТД" є: 21050, Вінницька область, м. Вінниця, вул. Соборна, буд. 85.
Як видно з матеріалів справи посадовою особою Вінницької ОДПІ з метою вручення повідомлення про запрошення платника податків, зборів, платежів або його представників до органу ДФС від 07.11.2016 року №44041/13-03 з питання своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів здійснено вихід за адресою підприємства, та за результатом складено акт №314/12-04 від 09.11.2016 року про відсутність юридичної особи платника податків за податковою адресою та встановлено, що за адресою: 21050, Вінницька область, м. Вінниця, вул. Соборна, буд. 85 знаходиться ТОВ ЕОЕВОДМ , жодних видимих ознак місцезнаходження (вивіски, оголошення, поштової скриньки) ТОВ "Центр Інвест ЛТД" виявлено не було.
Вінницькою ОДПІ на адресу начальника оперативного управління ГУ ДФС у Вінницькій області направлено запит №5792/1204 від 09.11.2016 року на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків. Співробітниками оперативного управління ГУ ДФС у Вінницькій області в ході проведених заходів здійснено виїзд за місцем реєстрації підприємства та встановлено, що за вказаною адресою ТОВ "Центр Інвест ЛТД" не знаходиться. Водночас, доказів направлення такого державному реєстратору і, відповідно, внесення ним відомостей до ЄДР, в матеріалах справи немає.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог позивача суд першої інстанції виходив з того, що відповідач діяв на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, відповідно до наданих їм повноважень.
Такі висновки суду, на думку колегії суддів, відповідають нормам матеріального та процесуального права, фактичним обставинам справи.
Так, ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон №755-IV, в редакції, чинній на час вчинення оскаржуваного реєстраційного запису) визначено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
В силу ч. 2 ст. 17 Закону № 755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи. При цьому, згідно з ч. 5 ст. 17 Закону в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості, зокрема, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно з п. 3 ст. 4 вказаного Закону, зміни до установчих документів юридичної особи, підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
За змістом ч. 1 ст. 29 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
У відповідності до ч. 7 ст. 29 зазначеного Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені ч.ч. 1 - 6 цієї статті.
Пунктом 13 ст. 29 Закону № 755-IV встановлено, що проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими ч.ч. 1-5 ст. 25 та ч.ч. 2-3 ст. 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених ч. 1 ст. 27 вказаного Закону, зокрема, невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 3 ст. 8 Закону № 755-IV.
Водночас, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, без розгляду та відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації таких змін до установчих документів юридичної особи на підставі відомостей цієї реєстраційної картки.
Тобто, у разі виникнення у суб'єкта господарювання необхідності змінити місцезнаходження, цією особою за своїм попереднім місцезнаходженням подається державному реєстратору реєстраційна картка з визначенням нового місцезнаходження та інші документи передбачені вказаним Законом, а державному реєстратору не надано право вимагати додаткових документів, які не передбачені цим Законом.
Державний реєстратор вносить дані до Єдиного державного реєстру щодо зміни місцезнаходження, а реєстраційну справу передає державному реєстратору за новим місцезнаходження суб'єкта підприємницької діяльності.
В свою чергу, представником ТОВ "Центр Інвест ЛТД" для проведення реєстраційної дії "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах" подано такі документи: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); рішення про внесення змін до складу засновників (учасників) юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту (примірник оригіналу); рішення про зміну місцезнаходження юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту (примірник оригіналу); документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; документ про сплату адміністративного збору; договір про перехід частки в статутному капіталі.
Відповідно до протоколу №19/04-16 від 19.04.2016 року Загальних зборів Учасників ТОВ "Бертріс", зокрема вирішено надати згоду на придбання товариством корпоративних прав - частки у статутному капіталі ТОВ "Укр-Інторг", затвердити частку товариства у статутному капіталі ТОВ "Укр-Інторг" у розмірі 310000,00 грн., що становить 100% статутного капіталу ТОВ "Укр-Інторг", надати згоду на зміну місцезнаходження ТОВ "Укр-Інторг" та визначити його за адресою: 21050, місто Вінниця, вулиця Соборна, будинок 85, надати згоду на зміну найменування ТОВ "Укр-Інторг" на ТОВ "Центр Інвест ЛТД".
На підставі протоколу №19-К Загальних зборів учасників ТОВ "Укрі-Інторг" від 19.04.2016 року вирішено змінити місцезнаходження товариства та визначити його за адресою: 21050, м. Вінниця, вулиця Соборна, будинок 85; прийняти до складу учасників товариства ТОВ "Бертріс", вивести ТОВ "Оптінторг" зі складу учасників товариства на підставі укладеного договору купівлі продажу корпоративних прав з передачею частки у статутному капіталі номінальною вартістю 310000,00 грн., що становить 100% статутного капіталу товариства, на користь ТОВ "Бертріс"; перерозподілити статутний капітал товариства: ТОВ "Бертріс" володіє 100% статутного капіталу; змінити найменування товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Інторг" на повне найменування українською мовою товариство з обмеженою відповідальністю "Центр Інвест ЛТД", скорочене найменування українською мовою ТОВ "Центр Інвест ЛТД"; звільнити ОСОБА_4 з посади директора товариства 19.04.2016 року; призначити ОСОБА_5 на посаду директора товариства з 20.04.2016 року; уповноважити директора товариства провести державну реєстрацію відповідних змін.
При цьому, державним реєстратором внесено зміни до Єдиного державного реєстру, що не пов`язані зі змінами в установчих документах, а саме: зміни повного найменування, зміни місцезнаходження, зміни керівника юридичної особи, зміни складу або інформації про засновників третьої особи та передано реєстраційну справу для взяття на облік за новим місцезнаходженням.
Разом з тим, як встановлено із заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, яка міститься в матеріалах реєстраційної справи, ТОВ "Укр-Інторг"(ТОВ "Центр Інвест ЛТД") діє на підставі модельного статуту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. N 1182.
Пунктом 66 модельного статуту визначено, що зміни до Статуту вносяться Кабінетом Міністрів України.
Положеннями п.17 ч.1 ст.1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачено, що установчий документ юридичної особи - установчий акт, статут, програма політичної партії, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо.
Згідно вимог п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Отже, контролюючий орган наділений законодавцем повноваженням на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Враховуючи викладене, встановлення факту внесення змін до відомостей про юридичну особу не може бути підставою для звернення контролюючого органу із позовом до суду про скасування державної реєстрації змін до установчих документів та відповідно, і зобов'язання державного реєстратора внести зміни до відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, оскільки зміни до установчих документів не вносились і не могли бути внесені у зв`язку з тим, що дане товариство діяло на підставі модельного статуту, до якого зміни вносить лише Кабінет Міністрів України.
За таких обставин оскаржена постанова є законною та обґрунтованою, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2017 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.
Ухвала суду складена в повному обсязі 02 червня 2017 року.
Головуючий Сушко О.О. Судді Залімський І. Г. Смілянець Е. С.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2017 |
Оприлюднено | 08.06.2017 |
Номер документу | 66901458 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Сушко О.О.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні