Постанова
від 01.06.2017 по справі 486/350/17
ЮЖНОУКРАЇНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 486/350/17 Провадження № 3/486/165/2017

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 червня 2017 року суддя Южноукраїнського міського суду Миколаївської області Франчук О. Д. при секретарі Деменко К.Л. розглянувши матеріали, що надійшли від Управління захисту економіки в Миколаївській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності , ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2, ІПН: НОМЕР_1, працюючої фельдшером швидкої допомоги СМСЧ-2, зареєстрованої та проживаючої в ІНФОРМАЦІЯ_3

за ч.1, ч.2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення

В С Т А Н О В И В:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення від 17.03.2017 року, ОСОБА_1, будучи депутатом Южноукраїнської міської ради 7 скликання з 12.11.2015 року, на 17-й сесії Южноукраїнської міської ради 03.11.2016 року, голосувала за прийняття рішення Про внесення змін до бюджету міста Южноукраїнськ на 2016 рік . До вказаного рішення входив перелік міських програм, які фінансувалися за рахунок коштів міського бюджету у 2016 році. Так було виділено та перераховано 67500 грн. для грошової винагороди та матеріального заохочення членів Громадського формування по охороні громадського порядку м. Южноукраїнськ з розрахунку по 2000 грн. на кожного члена формування на рік. Керівником даного громадського формування з 2014 року по теперішній час являється ОСОБА_2, який спільно проживає та зареєстрований за однією адресою з депутатом Южноукраїнської міської ради ОСОБА_1. Таким чином, при розгляді даного питання у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів у розумінні ст.1 Закону України Про запобігання корупції . Її приватний інтерес виявився у майновому інтересі, що проявився у виділенні грошових коштів громадському формуванню, керівником якого є її близька особа ОСОБА_2. Виходячи з викладеного ОСОБА_1, знаючи про реальний конфлікт інтересів, не вжила заходів, передбачених п.2) та п.3) ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції , не повідомивши безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявність у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у яких виник конфлікт інтересів та не вчиняти дії і не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

На підставі вказаного притягується до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень пов'язаних з корупцією, передбачених ч. 1 та ч. 2 ст. 172-7 кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме, не повідомлення у встановленому законом порядку, про наявність реального конфлікту інтересів та вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів.

В судовому засіданні ОСОБА_1 не визнала свою вину та пояснила, що комплексна програма профілактики злочинності та вдосконалення системи захисту конституційних прав і свобод громадян затверджена рішенням Южноукраїнської міської ради від 31.01.2011 року. Рішеннями міськради від 27.11.2013 року та від 31.07.2014 року вносились зміни до вказаної програми, якими було передбачено надання підтримки членам громадського формування по охороні громадського порядку шляхом придбання для них форменого одягу та винагороди за активну участь в охороні громадського порядку. Рішенням ради від 24.12.2015 року термін дії комплексної програми профілактики злочинності було продовжено на 2016 рік. Порядок використання коштів для забезпечення заходів, пов'язаних з охороною громадського порядку в м. Южноукраїнську встановлений рішенням виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 06.07.2016 року. Даним порядком визначено, що виплата премії членам громадського формування здійснюється управлінням Державної казначейської служби в місті Южноукраїнську на підставі документів наданих фінансовим управлінням Южноукраїнської міської ради та взаємодії з правоохоронними органами Южноукраїнської міської ради. Вказані кошти, в сумі 67500 грн. були перераховані Управлінню з питань надзвичайних ситуацій, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Южноукраїнської міської ради, яке використало їх на придбання автоматичного дефібрилятора для надання невідкладної медичної допомоги. Вказаний дефібрилятор обліковується на балансі управління з питань надзвичайних ситуацій, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Южноукраїнської міської ради. Вважає, що у неї, як депутата Южноукраїнської міської ради, не було жодних правових підстав для утримання від голосування та оголошення заяви про конфлікт інтересів, оскільки конфлікту інтересів, в даному випадку, не було. А тому вважає, що в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення та підстави притягнення її до адміністративної відповідальності.

Дослідивши письмові матеріали справи судом встановлено, що на підставі рішення Южноукраїнської міської ради №2 від 12.11.2015 року Про результати місцевих виборів 25.10.2015 року та визнання повноважень Южноукраїнського міського голови , визнано повноваження новообраного депутата Южноукраїнської міської ради ОСОБА_1 (а.с.13-14).

Згідно Списку присутніх депутатів Южноукраїнської міської ради на засіданні 17 сесії міської ради 03.11.2016 року та Протоколу 17 сесії VІІ скликання друге пленарне засідання від 03.11.2016 року, депутат ОСОБА_3 була присутня на засіданні, коли вирішувалось питання Про внесення змін до бюджету міста Южноукраїнська на 2016 рік (а.с.15-20).

За результатами поіменного голосування міського голови та депутатів Южноукраїнської міської ради VІІ скликання 17 сесії (друге пленарне засідання) від 03.11.2016 року з питання порядку денного Про внесення змін до бюджету міста Южноукраїнська на 2016 рік депутат ОСОБА_1 голосувала за (а.с. 21).

На підставі рішення Южноукраїнської міської ради №340 від 03.11.2016 року Про внесення змін до бюджету міста Южноукраїнська на 2016 рік та Додатку 6 до нього, були виділені кошти на підтримку дев'ятьох міських програм. Однією з них є: Комплексна програма профілактики злочинності та вдосконалення системи захисту конституційних прав і свобод громадян в місті Южноукраїнську на 2016 рік. За вказаною програмою була виділена фінансова допомога громадському формуванню в сумі 67 500 грн. (а.с. 22-29).

Керівник громадського формування з охорони громадського порядку міста Южноукраїнська ОСОБА_2 10.10.2016 року звертався до міського голови ОСОБА_4 з листом Про виділення коштів для заохочення членів громадського формування по охороні громадського порядку м.Южноукраїнська , в якому просив, згідно ст.18 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , за активну участь у забезпеченні охорони громадського порядку, розглянути можливість виділення коштів для заохочення членів громадського формування грошовою винагородою, в розмірі 50 000.00 грн., з розрахунку 2 000.00 грн. на рік на кожного (а.с. 30).

Згідно детальної інформації про юридичну особу, Громадське формування по охороні громадського порядку м. Южноукраїнська засновано мешканцями м.Южноукраїнська у кількості 28 чоловік. Розмір статутного фонду: 0.00 грн.. Статутом визначено керівником формування ОСОБА_2 з 30.10.2014 року. Ідентифікаційний код юридичної особи: 26362901. Дата державної реєстрації: 28.03.2001 року. Місцезнаходження реєстраційної справи: Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради (а.с. 31-33).

Рішенням Южноукраїнської міської ради №58 від 31.01.2011 року, було затверджено комплексну Програму профілактики злочинності та вдосконалення системи захисту конституційних прав і свобод громадян в м. Южноукраїнську на 2011-2015 роки (а.с. 56-67).

Рішеннями Южноукраїнської міської ради №202 від 31.05.2011 року, №329 від 06.10.2011 року, №484 від 15.03.2012 року та довідки про хід виконання програми протягом 2011 року, рішення №1088 від 27.11.2013 року та додатку до рішення, рішення №1314 від 31.07.2014 року та додатку до рішення, рішення №1576 від 30.07.2015 року та додатку до рішення були внесені зміни до комплексної Програми профілактики злочинності та вдосконалення системи захисту конституційних прав і свобод громадян в м. Южноукраїнську на 2011-2015 роки (а.с.68-84, 100-109, 115-116).

Рішенням Южноукраїнської міської ради №17 від 24.12.2015 року продовжено термін дії комплексної Програми профілактики злочинності та вдосконалення системи захисту конституційних прав і свобод громадян в м. Южноукраїнську на 2011-2015 роки, затвердженої рішенням Южноукраїнської міської ради від 31.01.2011 року №58 та внесено зміни на 2016 рік (а.с. 119).

Рішенням Южноукраїнської міської ради №28 від 24.12.2015 року та додатками до нього визначено бюджет на 2016 рік (а.с. 120-135).

ОСОБА_3 також було долучено до матеріалів справи копії документів, про діяльність громадського формування по охороні громадського порядку м. Южноукраїнська, використання коштів, заохочення його членів та нагородження керівника ОСОБА_2 (а.с. 85-99, 110-114, 136-139, 143-144, 167-170, 191, 210-220).

Рішенням Южноукраїнської міської ради №144 від 06.07.2016 року затверджено Порядок використання коштів для забезпечення заходів, пов'язаних з охороною громадського порядку в м. Южноукраїнську (а.с. 140).

Згідно Порядку використання коштів для забезпечення заходів, пов'язаних з охороною громадського порядку в м. Южноукраїнську, напрямком використання коштів є виплата премії членам громадського формування за активну участь у забезпеченні охорони громадського порядку в м. Южноукраїнську за рахунок коштів передбачених бюджетом міста на 2016 рік по Програмі. Розмір премії обмежується обсягом 2 000.00 грн. на одного члена громадського формування. Кошти на здійснення видатків для забезпечення заходів, пов'язаних з охороною громадського порядку в м. Южноукраїнську, зараховуються на поточний рахунок управління з питань надзвичайних ситуацій, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами. Управління з питань НС, МР та ВПО, на підставі наданого керівником громадського формування з охорони громадського порядку в м. Южноукраїнську клопотання і витягу протоколу засідання членів громадського формування, із зазначенням переліку осіб для здійснення преміювання, готує заявку для проведення фінансування, яку надає до фінансового управління Южноукраїнської міської ради. На начальника управління з питань НС, МР та ВПО покладається персональна відповідальність за ефективне та цільове використання бюджетних коштів (а.с. 141-142).

Рішенням Южноукраїнської міської ради №340 від 03.11.2016 року внесено зміни до бюджету міста Южноукраїнська на 2016 рік (а.с. 145-165).

Нарахування та виплата премії членам громадського формування підтверджується копіями відомостей та платіжних доручень (а.с. 226-241).

Рішенням Южноукраїнської міської ради №490 від 19.01.2017 року та додатками до нього затверджено комплексну Програму профілактики злочинності та вдосконалення системи захисту конституційних прав і свобод громадян в м. Южноукраїнську на 2017-2021 роки (а.с. 171-190).

За даними адресно-довідкової картотеки Южноукраїнського РВ УДМС України в Миколаївській області та виписок з домової книги про склад сім'ї та реєстрацію, довідок-характеристик, станом на 04.04.2016 року ОСОБА_2 та ОСОБА_1 зареєстровані на території АДРЕСА_1 (а.с. 39-43).

З копії свідоцтва про шлюб вбачається, що ОСОБА_2 та ОСОБА_1 перебувають в зареєстрованому шлюбі з 11.08.2012 року (а.с. 224).

Вислухавши пояснення ОСОБА_1, прокурора, який підтримав протокол про адміністративне правопорушення та просив визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні вказаних адміністративних правопорушень, дослідивши письмові матеріали справи, суд приходить до наступного.

Пунктами 2), 3) ч.1 ст.28 Закону України "Про запобігання корупції", дійсно передбачені обов'язки депутата міської ради: повідомляти про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі Національне агентство чи інший визначений законом орган; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Згідно ст.1 Закону України "Про запобігання корупції", реальний конфлікт інтересів визначається як суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Разом з цим, при розгляді справи суд враховує визначення понять "корупція" та "корупційне правопорушення", встановлені ст.1 Закону України "Про запобігання корупції".

Так, відповідно до положень зазначеної статті, корупція визначається як використання особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, наданих їй службових повноважень чи пов'язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині першій статті 3 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов'язаних з ними можливостей. Корупційне правопорушення визначається як діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Таким чином, обов'язковою ознакою корупційного правопорушення є пов'язаність відповідного діяння з отриманням певної неправомірної вигоди, яке і є метою правопорушника. За відсутності цього, вчинене діяння не може розглядатися як корупційне правопорушення, навіть у випадках, коли наявні інші формальні ознаки такого правопорушення.

Згідно матеріалів справи та протоколу про адміністративне правопорушення складеного відносно ОСОБА_1, остання, будучи депутатом Южноукраїнської міської ради приймала участь у голосуванні за рішення № 340 від 03.11.2016 року Про внесення змін до бюджету міста Южноукраїнська на 2016 рік . Однією з міських програм, які фінансувались за рахунок коштів міського бюджету у 2016 році було матеріальне заохочення членів Громадського формування по охороні громадського порядку міста Южноукраїнська .

Але протокол про адміністративне правопорушення не містить даних про те, яку саме вигоду отримала ОСОБА_1 приймаючи участь у голосуванні за вказане рішення, зазначено лише, що були виділені кошти громадському формуванню, керівником якого є її близька особа ОСОБА_2.

З'ясувавши обставини справи, судом встановлено, що голосування за рішення Про внесення змін до бюджету міста Южноукраїнська на 2016 рік було пакетним, тобто одночасно вирішувалось декілька питань. Виділення коштів, як матеріального заохочення за Програмою профілактики злочинності та вдосконалення системи захисту конституційних прав і свобод громадян в м. Южноукраїнську, приймалось не на користь певної особи, а на користь громадської організації. Крім того, як вбачається з досліджених матеріалів, Громадське формування по охороні громадського порядку міста Южноукраїнська , не є розпорядником коштів, та не має власних рахунків. Фінансування здійснюється через управління з питань надзвичайних ситуацій, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами. На начальника управління з питань НС, МР та ВПО покладається персональна відповідальність за ефективне та цільове використання бюджетних коштів (а.с. 141-142).

Таким чином, з огляду на визначення поняття "реальний конфлікт інтересів", не вбачається, в чому саме полягав конфлікт інтересів ОСОБА_1 при участі в голосуванні за рішення Про внесення змін до бюджету міста Южноукраїнська на 2016 рік .

На підставі викладеного, суд приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складів адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1, 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення та відсутність події, яка вказувала на існування конфлікту інтересі.

Відповідно до п.1) ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення, провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в зв'язку з відсутністю складу події і складу адміністративного правопорушення.

Керуючись п. 1) ст. 247, ст. 283, п. 3) ст. 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд

П О С Т А Н О В И В :

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 та ч.2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, закрити.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду Миколаївської області через Южноукраїнський міський суд Миколаївської області, протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова підлягає виконанню протягом трьох місяців з дня винесення. В разі оскарження постанови, перебіг строку давності зупиняється до розгляду скарги.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя Южноукраїнського міського судуОСОБА_5

СудЮжноукраїнський міський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення01.06.2017
Оприлюднено09.06.2017
Номер документу66937705
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —486/350/17

Постанова від 01.06.2017

Адмінправопорушення

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Франчук О. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні