Головуючий у 1 інстанції - Тарасенко І. М.
Суддя-доповідач - Ханова Раїса Федорівна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 червня 2017 року справа №805/432/17-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі:
головуючого судді: Ханової Р.Ф.
судді: Василенко Л.А.
Гайдара А.В.
при секретарі
судового засідання Томах О.О.
за участю представників:
від позивача: не з'явився
від відповідача: Колеснікова О.М. за довіреністю від 04.01.2017 року
розглянувши у відкритому
судовому засіданні
апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш
на постанову Донецького окружного адміністративного суду
від 16 березня 2017 року
по адміністративній справі № 805/432/17-а
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш
до Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області
про часткове скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 21.11.2016 року № Ю-6294-17, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш (далі - позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області (далі - відповідач, податкова інспекція, податковий орган) про часткове скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 21.11.2016 року № Ю-6294-17 на суму 136303 грн.83 коп. (а.с.3-7).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 16 березня 2017 року в задоволенні позовних вимог відмовлено з тих підстав, що позивач фактично здійснює діяльність в м. Бердянську, тобто на території, яка не входить до населених пунктів, де здійснювалась антитерористична операція (а.с.123-126).
Позивач, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просив постанову суду першої інстанції скасувати та постановити нове рішення, яким задовольнити позов у повному обсязі.
Заявник апеляційної скарги, посилаючись на пункт 9-4 підпункт б розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 2464-VІ), зазначає, що дана норма розповсюджується на платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
Позивач зазначає, що у нього наявні всі юридичні факти, з якими пункт 9-4 Закону № 2464-VІ пов'язує звільнення від виконання обов'язків платника єдиного внеску.
Заявник апеляційної скарги спростовує висновки суду першої інстанції, засновані на даних договору поставки № 175 від 21 січня 2015 року, у п.10.1 якого зазначена адреса виробництва постачальника ТОВ Укрспецмаш : 71111 України, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Гагаріна, 7, Положенні про Бердянську філію ТОВ Укрспецмаш , Розпорядження міського голови м. Бердянська № 187-р від 18.03.2002 року про згоду на розміщення філії у м. Бердянську, та наголошує на тому, що місцезнаходження підрозділу юридичної особи не є тотожнім з місцем розміщення самої юридичної особи.
Апеляційний розгляд справи здійснювався із застосуванням засобів технічної фіксації судового процесу відповідно до статті 41 КАС України.
Представник відповідача проти доводів апеляційної скарги заперечував, просив залишити її без задоволення, судове рішення без змін.
Представник позивача в судове засідання не з'явився про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Від заявника апеляційної скарги на адресу суду надійшло клопотання про зупинення провадження у справі № 805/432/17-а до закінчення касаційного провадження по справі № 805/1199/16-а. Зазначене клопотання не підлягає задоволенню з огляду на те, що предметом оскарження в касаційному порядку є вимога про сплату боргу за листопад 2014 року, у той час як недоїмка, яка включена до вимоги, яка є предметом оскарження у даній справі виникла у період жовтень 2015 року та листопад 2015 року.
За правилами частини першої статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш , код ЄДРПОУ: 31424275, місцезнаходження: 87400, Донецька область, Мангушський район, смт. Мангуш, вул. Мурзи, буд. 16 кв. 6, зареєстрований як юридична особа Першотравневою районною державною адміністрацією Донецької області 27 червня 2001 року та перебуває на обліку в Мангуській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області (а.с.9-10).
Мангуською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Донецькій області 21 листопада 2016 року сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-6294-17, за якою вимагається від ТОВ Укрспецмаш сплатити суми недоїмки зі сплати єдиного внеску станом на 31.10.2016 суму в розмірі 1247136,94 грн. (а.с.8).
Відповідно до розрахунку недоїмки за вимогою від 21.11.2016 року №Ю-6294-17 станом на 31.10.2016 року, недоїмка в розмірі 1247136,94 грн. складається з сум нарахування єдиного соціального внеску за період: листопад 2014 року - 56213,52 грн.; грудень 2014 року - 60552,81 грн.; січень 2015 року - 58108,34 грн.; лютий 2015 року - 61213,28 грн.; березень 2015 року - 62658,03 грн.; квітень 2015 року - 66145,62 грн.; травень 2015 року - 58217,07 грн.; червень 2015 року - 66323,35 грн.; липень 2015 року - 78197,20 грн.; серпень 2015 року - 73713,77 грн.; вересень 2015 року - 83483,67 грн.; жовтень 2015 року - 71989,52 грн.; листопад 2015 року - 64314,31 грн.; грудень 2015 року - 69809,64 грн., січень 2016 року - 36099,97 грн., лютий 2016 року - 41906,45 грн., березень 2016 року - 40012,68 грн., квітень 2016 року - 37849,38 грн., травень 2016 року - 36114,87 грн., червень 2016 року - 35622,32 грн., липень 2016 року - 35463,70 грн., серпень 2016 року - 32106,64 грн., вересень 2016 року - 30242,27 грн. (а.с.12)
Позивач оскаржує вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 21.11.2016 року № Ю-6294-17 в частині суми 136303 грн. 83 коп., яка складається з єдиного внеску за жовтень 2015 року та листопад 2015 року.
В матеріалах справи наявна заява ТОВ Укрспецмаш від 10 липня 2015 року до Донецької торгово-промислової палати про отримання сертифікату ТПП на підтвердження обставини непереборної сили (форс-мажору), що сталися на території проведення антитерористичної операції, для звільнення ТОВ Укрмпецмаш від виконання обов'язків платника єдиного внеску та для не застосування до ТОВ Укрспецмаш відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску № ПР 228 (а.с.15-16).
Донецька торгово-промислова палата 15 липня 2015 року надала відповідь № 1012/12.12-03 ТОВ Укрспецмаш та роз'яснила, що Законом України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції внесені зміни до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , яким звільнив осіб від виконання своїх обов'язків визначених ч. 2 ст. 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану. При цьому, звільнив від відповідальності штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску на зазначений період (а.с.17-18).
Порядок обчислення та строки сплати єдиного внеску передбачені статтею 9 Закону № 2464-VІ, зокрема частиною восьмою зазначеної статті передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції № 1669-VII від 02.09.2014 року (далі - Закон № 1669-VII), який набрав чинності з 15 жовтня 2014 року, визначає серед іншого тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.
Підпунктом 8 пункту 4 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1669-VII внесено зміни до Закону №2464-VІ, а саме підпункт б) розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" було доповнено пунктом 9-3 (пункт 9-4 в редакції Закону з 13.03.2015 року) такого змісту:
"9-4. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу".
Колегія суддів звертає увагу відповідача на той факт, що саме перебування платників єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція є підставою для зупинення застосування до таких платників заходів впливу та стягнення і відповідальності за порушення Закону.
Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходження юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш 87400, Донецька область, Першотравневий район, селище міського типу Мангуш, вулиця Мурзи, будинок 16, квартира 6 та знаходиться на обліку Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області.
Населений пункт смт. Мангуш входить до Переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України 2 грудня 2015 року № 1275-р.
З огляду на дію пункту 9-4 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №2464-VІ позивач звільняється від виконання зобов'язань платника єдиного внеску, встановлених частиною другою статті 6 Закону № 2464-VІ, у тому числі передбачених підпунктом першим частини другої цієї статті, а саме, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок у період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції.
Як вбачається з матеріалів справи спірна вимога сформована 21 листопада 2016 року відповідно до статті 25 Закону № 2464-VІ, яка визначає заходи впливу та стягнення. За положеннями абзацу другого частини першої цієї статті її положення поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Саме за положеннями частини четвертої цієї статті орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.
Відсутність (відстрочення в силу закону) обов'язку сплати внесків у період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції унеможливлює складання відповідачем та направлення позивачу спірної вимоги на момент її складання, а саме, станом на 21.11.2016 року.
Таким чином, спірна Вимога про сплату недоїмки та застосування наслідків такої не сплати є протиправною на момент її формування.
Разом з цим, колегія суддів зазначає, що Закон № 1669 не скасовує обов'язків платника податків (єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування), а надає можливість на період АТО не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та в повному обсязі.
Прийнятними є доводи заявника апеляційної скарги стосовно того, що Закон № 2464-VІ пов'язує відстрочення обов'язку платників єдиного внеску щодо його сплати до закінчення антитерористичної операції з перебуванням них на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де здійснювалася антитерористична операція, що має місце в межах спірних правовідносин.
Колегія суддів дійшла висновку, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, що є підставою для задоволення апеляційної скарги, скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нової постанови про задоволення позовних вимог позивача.
Керуючись ст. 160, ст. 184, ст. 195, ст. 196, п.3 ч.1 ст. 198, ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. 207, ст. 211, ст. 212, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 16 березня 2017 року у справі № 805/432/17-а задовольнити.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 16 березня 2017 року у справі № 805/432/17-а скасувати.
Прийняти нову постанову.
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш до Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про часткове скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 21.11.2016 року № Ю-6294-17 задовольнити.
Скасувати вимогу Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про сплату боргу (недоїмки) від 21.11.2016 року № Ю-6294-17 в частині суми 136303 грн. 83 коп., яка складається з єдиного внеску за жовтень - листопад 2015 року.
Вступна та резолютивна частини постанови складені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 6 червня 2017 року. Повний текст постанови складений та підписаний у нарадчій кімнаті 6 червня 2017 року.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя : Р.Ф. Ханова
Судді: Л.А. Василенко
А.В. Гайдар
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2017 |
Оприлюднено | 12.06.2017 |
Номер документу | 66952410 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні