Ухвала
від 06.06.2017 по справі 812/346/17
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Борзаниця С.В.

Суддя-доповідач - ОСОБА_1

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 червня 2017 року справа №812/346/17

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Сіваченка І.В.

суддів: Шишова О.О., Чебанова О.О.,

секретар судового засідання Куленко О.Д.,

за участі прокурора Лушер Н.М.,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державного підприємства "Біловодське лісомисливське господарство" на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 29 березня 2017 року у справі № 812/346/17 за позовом Тимчасово виконувача обов'язків заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Луганській області до Державного підприємства "Біловодське лісомисливське господарство" про визнання незаконним та скасування лісорубного квитка серії 02 ЛКБ № 453058 від 05.09.2016,

ВСТАНОВИВ:

Старобільська місцева прокуратура в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Луганській області звернулась до суду з позовом до Державного підприємства «Біловодське лісомисливське господарство» (далі - ДП «Біловодське лісомисливське господарство» , ДП «Біловодське ЛМГ» або підприємство) про визнання незаконним та скасування лісорубного квитка серії 02 ЛКБ № 453058 від 05.09.2016

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що рішенням Луганської обласної ради №20/20 від 25.12.2001 на території Біловодського району Луганської області створено регіональний ландшафтний парк «Біловодський» загальною площею 14011 га, з метою охорони та збереження у природньому стані типових та рідкісних лісостепових ландшафтів Старобільської області, південних відрогів Середньоруської височини. Відповідно до інформації відділу Держгеокадастру у Біловодському районі Луганської області від 26.12.2016 №0-28-0.4-863/2-16 регіональний ландшафтний парк «Біловодський» розташований на території, яка враховується в Городищенській та Данилівській сільській раді Біловодського району. У листопаді 2016 року на території регіонального ландшафтного парку «Біловодський» у межах території Городищенської сільської ради встановлено факт проведення порубки дерев працівниками ДП «Біловодське ЛМГ» . Орієнтовна кількість зрубаних дерев складає 44 м3.

Вивченням стану додержання вимог природоохоронного законодавства встановлено, що вказані роботи державним підприємством здійснювалися на підставі лісорубного квитка серії 02 ЛКБ №453058 від 05.09.2016, виданого директором підприємства ОСОБА_2, виписаного головним лісничим ДП «Біловодське ЛМГ» ОСОБА_3 Встановлений строк закінчення заготівлі - 31.12.16, вивезення - 31.03.17.

До початку проведення робіт та видачі лісорубного квитка лісопатологом ДСЛП «Харківлісозахист» ОСОБА_4, начальником Луганського ОУ ЛМГ ОСОБА_5, головним лісничим ДП «Біловодське ЛМГ» ОСОБА_3, інженером ДП «Біловодське ЛМГ» ОСОБА_6, лісничим Біловодського лісництва ОСОБА_7 здійснено обслідування насаджень, які потребують проведення суцільної санітарної рубки в регіональному ландшафтному парку «Біловодський» , у кварталі №116 вид 8 площею 1,0 га та вид 9 площею 5,3 га, про що складено відповідний акт від 15.09.2015 про доцільність проведення санітарних рубок у вказаному кварталі. Окрім того, складено план проведення санітарно-оздоровчих заходів на 2016 рік по вказаному державному підприємству, до якого включений вказаний регіональний ландшафтний парк квартал 116 вид 8, 9, підписаний керівником ДП «Біловодське ЛМГ» та затвердженого начальником Луганського обласного управління лісового та мисливського господарства ОСОБА_5 Запас деревини, що підлягає вирубці, складає 614 м3.

Дії працівників державного підприємства з порубки дерев є незаконними, а лісорубний квиток серії 02 ЛКБ №453058 від 05.09.2016 підлягає скасуванню.

Лісорубний квиток виданий за відсутності дозволу та лімітів на спеціальне використання природних ресурсів у межах території та об'єктів природно заповідного фонду, що є порушенням вимог ст. 9-1 Закону України від 16.06.1992 № 2456-XII «Про природно-заповідний фонд України» (далі - Закон № 2456-XII), що підтверджується довідкою спеціалістів Державної екологічної інспекції у Луганській області.

Окрім того, згідно п. 5 Санітарних правил в лісах України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1995 року № 555 зі змінами, внесеними Постановою КМУ № 213 від 23.03.2016, у заповідних зонах біосферних заповідників, національних природних і регіональних ландшафтних парків, на території природних заповідників, пам'яток природи, заповідних урочищ забороняється проведення суцільних санітарних рубок, вирубування дуплястих, сухостійних, фаутних дерев та ліквідація захаращеності.

Таким чином, порубка дерев на території вказаного регіонального парку «Біловодський» проводилася з порушенням вимог діючого природоохоронного законодавства та на підставі дозвільного документу, який суперечить зазначеним нормам закону.

З урахуванням вищевикладеного, позивач просив суд визнати незаконним та скасувати лісорубний квиток Серія 02 ЛКБ №453058 від 05.09.2016, виданий директором ДП «Біловодське ЛМГ» ОСОБА_2, виписаний головним лісничим ДП «Біловодське ЛМГ» ОСОБА_3

Відповідач надав до місцевого суду заперечення, в обґрунтування яких зазначив, що відповідно до Постанови КМУ № 1059 від 17.11.2010, що визначає суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику, Закону України №1669-VII від 02.09.2014 « Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі - Закон №1669-VII), розпорядження №1275-р від 03.12.2015 «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» , мораторій на планові перевірки є продовженим до 31.12.2017. Позапланові перевірки при цьому мають можливість бути здійсненим лише за рішенням суду, за заявою суб'єкта господарювання, за погодженням компетентного органу Державної регуляторної служби. ДП «Біловодське ЛМГ» не належить до суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику. Посилання позивача на норми Закону № 2456-XII, оскільки земельна ділянка, де була здійснена спірна рубка, у встановленому законом порядку, віднесена до категорії земель зони регульованої рекреації регіонального ландшафтного парку «Біловодський» , правовий режим використання яких не є автентичним із землями природно-заповідного фонду.

Державна екологічна інспекція у Луганській області (далі - Інспекція) до суду першої інстанції надала відзив на заперечення відповідача, в обґрунтування якого зазначила, що останній помилково посилається на норми Закону України від 03.11.2016 № 1728-VIII «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон № 1728-VIII), який набрав чинність 01.01.2017.

Перевірка дотримання вимог законодавства при проведенні суцільної санітарної рубки ДП «Біловодське ЛМГ» на підставі лісорубного квітка № 453058 від 05.09.2016 була призначена в рамках Кримінально-процесуального Кодексу України (далі - КПК України) прокурором, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням та уповноважений приймати процесуальні рішення у випадках, передбачених КПК України. Так, 02.12.2016 прокурором Біловодського відділу Старобільської місцевої прокуратури Луганської області була винесена постанова про залучення спеціаліста Інспекції для проведення перевірки додержання вимог екологічного законодавства, яка надійшла до Інспекції 15.12.2016 разом з додатками, а саме копіями матеріалів: про встановлення факту незаконної порубки дерев, внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань (далі - ЄРДР) та документів щодо ДП «Біловодське ЛМГ» .

Згідно постанови та наданих до неї додатків, вбачається що 25.11.2016 уповноваженою особою органа досудового розслідування Біловодського відділу поліції Головного управління Національної поліції України в Луганській області внесені відомості до ЄРДР за фактом незаконної порубки дерев у 116 кварталі регіонального ландшафтного парку «Біловодський» , за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ст. 246 КК України, номер кримінального провадження № 420161311580000110.

Для з'ясування обставин, які відповідно до ч.1 ст. 91 КПК України підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, виникла необхідність у проведенні перевірки дотримання вимог законодавства у сфері управління та охорони лісового фонду, з метою встановлення порушень при проведенні суцільної санітарної рубки та визначення розміру завданої шкоди.

Регіональний ландшафтний парк «Біловодський» створений рішенням Луганської обласної ради від 25.12.2001 за № 20/20, входить до складу природно-заповідного фонду України та поділяється на три функціональні зони: заповідна, зона регульованої рекреації (нестаціонарної рекреації) і господарська зона.

Згідно положення про регіональний ландшафтний парк «Біловодський» , зона регульованої рекреації призначена для короткострокового відпочинку та оздоровлення населення. У зоні регульованої рекреації дозволяється проведення санітарних рубок.

Згідно п.1 ч. 27 Санітарних правил в лісах України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.1995 № 555 в редакції, чинній на час проведення акту обстеження квітка (далі - Правила), насадження, що потребують суцільної санітарної рубки, попередньо обстежуються спеціальною комісією, призначеною за рішенням органу, що видає дозвіл на проведення цієї рубки.

До складу комісії входять: лісопатолог спеціалізованої служби лісозахисту або міжрайонний інженер-лісопатолог, головний лісничий або інженер охорони і захисту лісу, а також лісничий та представник постійного лісокористувача.

Для обстеження насаджень на територіях природно-заповідного фонду (за винятком заказників та господарських зон національних природних і регіональних ландшафтних парків) до складу комісії включається представник обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, а на території Автономної Республіки Крим - органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища (абз. 3 ч. 27 Правил).

Акт, складений без участі лісопатолога, а на територіях природно-заповідного фонду (за винятком заказників та господарських зон національних природних і регіональних ландшафтних парків) і без представника обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, а на території Автономної Республіки Крим - органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, недійсний (абз. 7 ч. 27 Правил).

В порушення зазначених норм Правил при здійсненні обстеження насаджень, у яких потребує проведення суцільна санітарна рубка представник обласної держадміністрації не залучався, також суцільна санітарна рубка була призначена без погодження з обласною держадміністрацією.

Лісорубний квиток від 05.09.2016 серія 02ЛКБ №453058 виданий за відсутності дозволу та лімітів на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду, що є порушенням вимог ст. 9-1 Закону № 2456-XII.

Таким чином, Інспекція вважає, що доводи, викладені у запереченнях Відповідача, є недоцільними та не обґрунтованими.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 29 березня 2017 року у справі № 812/346/17 позов задоволено повністю.

Визнано незаконним та скасовано лісорубний квиток серії 02 ЛКБ № 453058 від 05.09.2016, виданий директором Державного підприємства «Біловодське лісомисливське господарство» ОСОБА_2 та виписаний головним лісничим Державного підприємства «Біловодське лісомисливське господарство» ОСОБА_3

Постанова мотивована тим, що акт обстеження насаджень, що потребують проведення суцільної санітарної рубки від 15.09.2015, який складений без участі представника обласної держадміністрації з питань охорони навколишнього природного середовища, є недійсним. Крім того, лісорубний квиток на проведення суцільної санітарної рубки у регіональному ландшафтному парку «Біловодський» видано 05.09.2016, тобто після внесення змін до пункту 5 Санітарних правил в лісах України, а саме: з 08.04.2016 забороняється проведення суцільних санітарних рубок у регіональних ландшафтних парках. Таким чином, в силу приписів даної норми, проведення суцільних санітарних рубок з 08.04.2016 у регіональному ландшафтному парку «Біловодський» забороняється.

Не погодившись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій зазначив, що постанова суду першої інстанції є необґрунтованою, винесеною з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим підлягає скасуванню та просив прийняти нове рішення, яким скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

На обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що оскільки перевірка, матеріалами якої були покладені як підстава для позову здійснена із відвертим та суттєвим порушенням передбаченого законом порядку, а саме - за відсутності рішення суду, заяв суб'єктів господарювання та погодження органу Державної регуляторної служби, доказами такі документи визнані бути не могли. Порядок їх отримання, на думку відповідача, є зразком порушення позивачем як норм матеріального права, так і статті 19 Конституції України. Правовий режим використання земель зони регульованої рекреації не є автентичним з режимом використання земель природо-заповідного фонду. Вказані обставини визначені та підтверджені як матеріалами базового лісовпорядкування земельної ділянки, так і її таксаційним описом. Незважаючи на суттєве значення цих документів для правильного вирішення судового спору, жоден з них судом не досліджувався та як наслідок чого - ніякої правової оцінки не отримав. Між тим, без їх досліджень в судовому засіданні законне та об'єктивне рішення по справі прийнято бути не могло.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити, проти чого заперечував прокурор. Представник Інспекції до апеляційного суду не прибув.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що на виконання листа Старобільської місцевої прокуратури №01/106/1629вих16 від 02.12.2016 (а. с. 73) держінспектором з охорони навколишнього природного середовища винесено довідку щодо залучення спеціаліста Інспекції до проведення перевірки дотримання вимог законодавства при проведенні суцільно-санітарної рубки ДП «Біловодське ЛМГ» у виділах 8 та 9 кварталу 116, що відноситься до території регіонального ландшафтного парку «Біловодський» , зони регульованої рекреації на підставі постанови Старобільської місцевої прокуратури Луганської області про залучення спеціаліста Біловодського відділу від 02.12.2016 (а. с. 36).

За результатами перевірки встановлено, що лісорубний квиток від 05.09.2016 серія 02ЛКБ №453058 виданий за відсутності дозволу та лімітів на спеціальне використання природних ресурсів у межах території та об'єктів природно-заповідного фонду, що є порушенням вимог ст. 9-1 Закону № 2456-XII (а. с. 36).

Комісією у складі інженера лісопатолога першої категорії відділу діагностики ДСЛП «Харківлісозахист» ОСОБА_4, начальника Луганського ОУ ЛМГ ОСОБА_5, головного лісничого ДП «Біловодське ЛМГ» ОСОБА_3, інженером ДП «Біловодське ЛМГ» ОСОБА_6, лісничим Біловодського лісництва ОСОБА_7 здійснено обслідування насаджень, які потребують проведення суцільної санітарної рубки в регіональному ландшафтному парку «Біловодський» , у кварталі №116 вид 8 площею 1,0 га та вид 9 площею 5,3 га, про що складено відповідний акт від 15.09.2015 про доцільність проведення санітарних рубок у вказаному кварталі (а. с. 17).

Під час обслідування насаджень встановлено інтенсивне усихання від наслідків пошкодження пожежами 25.08.2015 та 26.08.2015 (акт про лісну пожежу №1 від 25.08.2015, акт про лісну пожежу №2 від 26.08.2015). Комісія вважає доцільним провести суцільну санітарну рубку в кв. 116 в. 8 площа 1,0 га, кв. 116 в. 9 площа 5,3 га в Біловодськом лісництві з подальшим лісовідновленням в передбачені законодавством строки з урахуванням типу умов місця зростання (а. с. 17).

Окрім того, складено план проведення оздоровчих заходів по ДП «Біловодське ЛМГ» на 2016 рік, до якого включений вказаний регіональний ландшафтний парк квартал 116 вид 8, 9, підписаний керівником ДП «Біловодське ЛМГ» та затвердженого начальником Луганського обласного управління лісового та мисливського господарства ОСОБА_5 Запас деревини, що підлягає вирубці складає 614 м3 (а. с. 23-24).

Також було встановлено, що 05.09.2016 видано лісорубний квиток серії 02 ЛКБ № 453058, яким Біловодському лісництву дозволено проведення суцільної санітарної рубки на території 116 кварталу виділу № 8 та виділу №9 Біловодського лісництва ДП "Біловодське ЛМГ", що виданий з порушенням вимог чинного законодавства (а. с. 16).

Відповідно до акту на виконання робіт №9, початок та закінчення роботи по суцільній рубці лісу 05.09.2016 (а. с. 25).

Відповідно до листа Городищенської сільської ради Біловодського району Луганської області від 28.12.2016 №182 лісовий квартал №116 входить до території регіонального ландшафтного парку «Біловодський» (а. с. 33).

Відповідно до інформації відділу Держгеокадастру у Біловодському районі Луганської області від 26.12.2016 №0-28-0.4-863/2-16, регіональний ландшафтний парк «Біловодський» розташований на території, яка враховується в Городищенській та Данилівській сільській раді Біловодського району, оголошено об'єктом природно-заповідного фонду місцевого значення відповідно до рішення Луганської обласної ради від 25.12.2001 №20/20 (а. с. 34).

Згідно листа Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації №430 від 21.03.2017, у період з вересня 2014 по 2017 рік ДП "Біловодське ЛМГ" за погодженням проведення санітарно-оздоровчих заходів, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1995 №555 «Про затвердження Санітарних правил в лісах України» не зверталось (а. с. 77).

Статтею 69 Лісового кодексу України передбачено, що спеціальне використання лісових ресурсів на виділеній лісовій ділянці проводиться за спеціальним дозволом - лісорубний квиток або лісовий квиток, що видається безоплатно.

Спеціальний дозвіл на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування видається органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.

Спеціальний дозвіл видається власниками лісів або постійними лісокористувачами у встановленому порядку також на проведення інших рубок та робіт, пов'язаних і не пов'язаних із веденням лісового господарства.

Відповідно до п. 2 Санітарних правил в лісах України, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.1995 №555, санітарно-оздоровчі заходи є частиною комплексу профілактичних заходів, які проводяться лісокористувачами з метою збереження стійкості насаджень, запобігання розвиткові патологічних процесів у лісі, зменшення шкоди, що завдається шкідниками, хворобами, стихійними природними явищами та техногенними впливами.

Згідно п. 4 Санітарних правил в лісах України, до санітарно-оздоровчих заходів належать:

вибіркові санітарні рубки;

суцільні санітарні рубки;

ліквідація захаращеності;

запобігання виникненню та поширенню осередків шкідників і хвороб лісу;

захист заготовленої деревини від шкідників та хвороб.

Відповідно до п. 25 Санітарних правил в лісах України, суцільні санітарні рубки проводяться лісокористувачами шляхом вирубування одночасно всіх дерев насадження або його частини на площі 0,1 гектара і більше, пошкоджених шкідниками, хворобами та внаслідок стихійних природних явищ і техногенних впливів до ступеня втрати цими насадженнями біологічної стійкості.

Згідно п. 27 Санітарних правил в лісах України, насадження, що потребують суцільної санітарної рубки, попередньо обстежуються спеціальною комісією, призначеною за рішенням органу, що видає дозвіл на проведення цієї рубки.

До складу комісії входять: лісопатолог спеціалізованої служби лісозахисту або міжрайонний інженер-лісопатолог, головний лісничий або інженер охорони і захисту лісу, а також лісничий та представник постійного лісокористувача.

Для обстеження насаджень на територіях природно-заповідного фонду (за винятком заказників та господарських зон національних природних і регіональних ландшафтних парків) до складу комісії включається представник обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, а на території Автономної Республіки Крим - органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища.

Комісія визначає в натурі доцільність призначення суцільної санітарної рубки, про що складається відповідний акт.

У виняткових випадках комісія може прийняти рішення про призначення суцільної санітарної рубки з відхиленням від норми, передбаченої частиною третьою пункту 10 цих Правил.

В акті обстеження насаджень, що потребують суцільної санітарної рубки, зазначаються: група лісів, категорія захисності, причини розладнання, обґрунтування необхідності суцільної санітарної рубки та її терміновості, технологія проведення робіт; пропонуються способи та методи лісовідновлення, а також заходи щодо оздоровлення, запобігання зараженню або пошкодженню сусідніх насаджень. Акт підписується всіма членами комісії.

Акт, складений без участі лісопатолога, а на територіях природно-заповідного фонду (за винятком заказників та господарських зон національних природних і регіональних ландшафтних парків) і без представника обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, а на території Автономної Республіки Крим - органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, недійсний.

Для визначення характеристики насаджень рівномірно закладаються пробні площі прямокутної форми, на яких провадиться облік дерев за категоріями стану (додаток № 2) з кількістю не менш як 100 дерев основної породи. Якщо насадження досягає 100 гектарів - загальна площа проб має становити не менш як 2 відсотки площі насадження, понад 100 гектарів - не менш як 1 відсоток площі насадження. Допускається закладання кругових пробних площ постійного або змінного радіуса (реласкопічних), кількість яких визначається відповідно до чинних нормативних документів для таксації лісу.

В осередках хвоє-, листогризучих шкідників облік дерев провадиться за ступенем пошкодження (всихання стовбура, гілок і коренів). Об'їдання хвої (листя) враховується окремо.

Під час здійснення обліку на пробній площі обов'язково зазначається заселеність дерев III-VI категорій стану стовбуровими шкідниками і ураженість їх хворобами.

Вітровальні та сніголомні дерева враховуються окремим рядком із зазначенням показника їх заселення стовбуровими шкідниками.

Результати обстежень на пробних площах оформляються згідно з додатком № 3.

Відповідно до п. 29 Санітарних правил в лісах України, для одержання дозволу на проведення суцільних рубок лісокористувачі подають органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань лісового та мисливського господарства, територіальним органам Держлісагентства такі документи:

акт комісії про обстеження насаджень, що потребують суцільної санітарної рубки;

зведену відомість насаджень, що потребують суцільної санітарної рубки (додаток № 4);

зведену відомість пробних площ, закладених у насадженнях, що потребують суцільної санітарної рубки (додаток № 5);

плани лісових насаджень, що потребують суцільної санітарної рубки, з нанесеною на них схемою пробних площ.

З системного аналізу вищенаведених норм можна дійти висновку, що насадження, що потребують суцільної санітарної рубки, попередньо обстежуються спеціальною комісією, призначеною за рішенням органу, що видає дозвіл на проведення цієї рубки. Для обстеження насаджень на територіях природно-заповідного фонду (за винятком заказників та господарських зон національних природних і регіональних ландшафтних парків) до складу комісії включається представник обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, а на території Автономної Республіки Крим - органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища.

Судом встановлено, що регіональний ландшафтний парк «Біловодський» оголошено об'єктом природно-заповідного фонду місцевого значення відповідно до рішення Луганської обласної ради від 25.12.2001 №20/20.

Оскільки регіональний ландшафтний парк «Біловодський» є об'єктом природно-заповідного фонду та огляду підлягали насадженню саме в зоні регульованої рекреації (а не господарської зони), про що не заперечував представник відповідача, згідно наведеного вище законодавства до складу комісії повинен був входити представник обласної держадміністрації. Однак, в порушення вказаних норм, представник цього органу не залучався та суцільна санітарна рубка була призначена без погодження з обласною адміністрацією.

Таким чином, колегія суддів підтримує висновок суду першої інстанції, що акт обстеження насаджень, що потребують проведення суцільної санітарної рубки від 15.09.2015, який складений без участі представника обласної держадміністрації з питань охорони навколишнього природного середовища, є недійсним.

Зазначене є достатньою підставою для задоволення позову.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів підтримує висновок суду першої інстанції про те, що акт обстеження насаджень, що потребують проведення суцільної санітарної рубки від 15.09.2015 є недійсним, у зв'язку з чим лісорубний квиток серії 02 ЛКБ № 453058, яким Біловодському лісництву дозволено проведення суцільної санітарної рубки на території 116 кварталу виділу № 8 та виділу №9 Біловодського лісництва ДП "Біловодське ЛМГ", є незаконним та підлягає скасуванню.

Посилання відповідача на Постанови КМУ № 1059 від 17.11.2010, що визначає суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику, Закону №1669-VII, розпорядження №1275-р від 03.12.2015 «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» , мораторій на планові перевірки є продовженим до 31.12.2017, колегія суддів не приймає до уваги з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 3 Закону №1669-VII органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, у період та на території проведення антитерористичної операції тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції, крім позапланових перевірок суб'єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Перевірка дотримання вимог законодавства при проведенні суцільної санітарної рубки ДП «Біловодське ЛМГ» на підставі лісорубного квітка № 453058 від 05.09.2016 була призначена в рамках КПК України прокурором, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням та уповноважений приймати процесуальні рішення у випадках, передбачених КПК України.

Так, 02.12.2016 прокурором Біловодського відділу Старобільської місцевої прокуратури Луганської області була винесена постанова про залучення спеціаліста Інспекції для проведення перевірки додержання вимог екологічного законодавства, яка надійшла до Інспекції 15.12.2016 разом з додатками, а саме копіями матеріалів: про встановлення факту незаконної порубки дерев, внесення відомостей до ЄРДР та документів щодо ДП «Біловодське ЛМГ» .

Згідно постанови та наданих до неї додатків вбачається, що 25.11.2016 уповноваженою особою органа досудового розслідування Біловодського відділу поліції Головного управління Національної поліції України в Луганській області внесені відомості до ЄРДР за фактом незаконної порубки дерев у 116 кварталі регіонального ландшафтного парку «Біловодський» , за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ст. 246 КК України, номер кримінального провадження № 420161311580000110.

Для з'ясування обставин, які відповідно до ч. 1 ст. 91 КПК України підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, виникла необхідність у проведенні перевірки дотримання вимог законодавства у сфері управління та охорони лісового фонду, з метою встановлення порушень при проведенні суцільної санітарної рубки та визначення розміру завданої шкоди.

Відповідно до ч.2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Згідно з ч.2 ст. 94 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п.4 ч.2 ст. 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Отже, з огляду на наведене, перевірка у рамках КПК України є законним способом збирання стороною обвинувачення доказів.

На підставі зазначеної вище постанови прокурора, керуючись положеннями Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» , та відповідно до Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.11.2011 за № 1347/20085, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 04.11.2011 за № 429, та Положення про Державну екологічну інспекцію у Луганській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України 12.12.2011 за № 136, Інспекцією 21.12.2016 був виданий наказ № 295/01-01-04 про направлення уповноважених працівників Інспекції до Біловодського відділу Старобільської місцевої прокуратури Луганської області для участі у перевірці в термін з 22.12.2016 по 05.01.2017 (за винятком вихідних та святкових днів 24.12.2016, 25.12.2016, 31.12.2016, 01.01.2017, 02.01.2017) включно.

З урахуванням наведеного, колегія суддів, що судом першої інстанції зроблений правильний високо, що позовні вимоги про визнання незаконним та скасування лісорубного квитка серії 02 ЛКБ № 453058 від 05.09.2016 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, яким правильно встановлені фактичні обставини справи та надана їм вірна юридична оцінка.

Статтею 200 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв'язку з викладеним доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

В повному обсязі ухвала виготовлена 6 червня 2017 року.

Керуючись статтями 24, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державного підприємства "Біловодське лісомисливське господарство" - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 29 березня 2017 року у справі № 812/346/17 за позовом Тимчасово виконувача обов'язків заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Луганській області до Державного підприємства "Біловодське лісомисливське господарство" про визнання незаконним та скасування лісорубного квитка серії 02 ЛКБ № 453058 від 05.09.2016 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі.

Головуючий: І.В.Сіваченко

Судді: О.О.Шишов

ОСОБА_8

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2017
Оприлюднено12.06.2017
Номер документу66952644
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/346/17

Ухвала від 21.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 03.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Постанова від 29.03.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні