ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
про порушення провадження у справі
"06" червня 2017 р.Справа № 922/1863/17
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Погорелової О.В
розглянувши матеріали
позовної заяви Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного Комітету України, м. Львів до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-торгівельна фірма "Авіас", м. Харків (перший відповідач) , Товариства з обмеженою відповідальністю "Норма-Вест", м. Харків (другий відповідач) про стягнення 30000,00 грн.
ВСТАНОВИВ:
У червні 2017 року до господарського суду Харківської області з позовом до ТОВ ВТФ "Авіас" (далі - перший відповідач) та ТОВ "Норма-Вест" (далі - другий відповідач) звернулось Львівське ТВ АМК України (далі - позивач). У позові останній просить суд стягнути з першого відповідача штраф у розмірі 10000,00 грн. та пеню у розмірі 10000,00 грн.; з другого відповідача штраф у розмірі 5000,00 грн. та пеню у розмірі 5000,00 грн. Позов обґрунтований рішенням адміністративної колегії Львівського ТВ АМК України від 23.12.2016 №57 р/к по справі №2-01-105/2015.
Разом з позовом, позивачем до суду подане клопотання про відстрочку оплати судового збору до прийняття рішення по справі.
В обґрунтування клопотання позивач посилається на те, що статтею 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Відповідно до статті 25 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб'єктів господарювання територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв'язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду. Статтею 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету. Вищевикладене свідчить, що при поданні позовної заяви територіальне відділення Антимонопольного комітету України діє в інтересах держави, споживачів та суб'єктів господарювання. Відповідно до статті 28 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" фінансування Антимонопольного комітету України здійснюється за рахунок коштів загального та спеціального фондів державного бюджету, обсяг асигнувань з державного бюджету на утримання Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень, у тому числі розмір видатків на оплату праці їх працівників щорічно встановлюється Верховною Радою України окремим рядком під час затвердження державного бюджету. Згідно з статтею 5 Закону України "Про судовий збір" (у редакції, що діяла до 01.09.2015) органи Антимонопольного комітету України були звільнені від сплати судового збору у справах, які вирішувалися на підставі законодавства про захист економічної конкуренції та законодавства про здійснення державних закупівель. Разом з цим, у 2017 фінансовому році, у зв'язку із відсутністю відповідного фінансування, кошти у належному обсязі на сплату судового збору відсутні (кошторис на 2017 рік ЛОТВ АМК України та довідка ЛОТВ АМК України від 30.05.2017 № 13/06-895). Зазначені обставини ускладнюють подання доказу сплати судового збору за подання позовної заяви.
Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом (ч. 2 ст. 44 ГПК України). Таким законом є Закон України "Про судовий збір".
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про судовий збір» , судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Вказаним Законом передбачено сплату судового збору за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 150 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру справляється судовий збір у розмірі 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, при подачі позову, позивач за цим позовом повинен був сплатити судовий збір у розмірі 1600,00 грн.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
За змістом положень ст. 8 Закону України "Про судовий збір" питання про відстрочення та розстрочення судом сплати судового збору, зменшення розміру судового збору або звільнення від його сплати з підстав майнового стану сторони вирішується судом в кожному конкретному випадку залежно від обставин справи та обґрунтованості доводів сторони належними і допустимими доказами на підтвердження того, що майновий стан сторони перешкоджає сплаті нею судового збору в установленому порядку і розмірі, а також на засадах рівності всіх учасників судового процесу (в тому числі й органів державної влади) перед законом і судом (п. 3 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 12.11.2015 № 01-06/2093/15 "Про деякі питання практики застосування Закону України "Про судовий збір".
Отже, єдиною підставою для вчинення господарським судом дій, що передбачені ст. 8 Закону України "Про судовий збір", є врахування судом майнового стану сторін. При цьому відстрочення чи розстрочення сплати судового збору є правом суду, а не його обов'язком. При цьому, обґрунтування пов'язаних з цим обставин та подання доказів, які свідчать про неможливість або ускладнення в здійснення оплати судового збору у встановлених законом розмірах і в строки, покладається на зацікавлену особу.
Виходячи з системного аналізу ст. ст. 55, 129 Конституції України, судові витрати не повинні бути перешкодою для доступу до суду всіх осіб незалежно від їх майнового стану, що відповідає гарантуванню принципу рівності.
Таким чином, відмовивши у задоволенні клопотання та повернувши позовну заяву без розгляду, на підставі п. 4 ч. 1 ст. 63 ГПК України, позивач буде позбавлений права звернення до суду, а задоволення клопотання надасть можливість позивачу реалізувати його процесуальні права.
Отже, дослідивши заявлене позивачем клопотання про відстрочення сплати судового збору, суд дійшов висновку про його задоволення та надання позивачу відстрочки сплати судового збору, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
Керуючись статтями 64, 65, 86 Господарського процесуального кодексу України, статтею 8 Закону України "Про судовий збір", суд -
УХВАЛИВ:
1. Клопотання позивача про відстрочку оплати судового збору - задовольнити.
2. Відстрочити позивачу сплату судового збору, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
3. Прийняти позовну заяву до розгляду.
4. Порушити провадження у справі та призначити її до розгляду у судовому засіданні на "20" червня 2017 р. о(об) 10:30 .
5. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: 61022, місто Харків, майдан Свободи 5, 8-й під'їзд, 2-й поверх, зал № 229.
6. Зобов'язати сторони до початку судового засідання надати через канцелярію суду наступні документи:
відповідачів - відзив на позовну заяву з нормативно-документальним обґрунтуванням заперечень проти позову, якщо такі є;
позивача та відповідачів - оригінали документів, копії яких додані в обґрунтування позовних вимог та заперечень на позов (в судове засіданні для огляду).
7. Попередити учасників судового процесу про те, що усі документи адресовані суду повинні подаватись із зазначенням номеру справи, мають бути розкладені у відповідності до переліку додатків, прошиті та пронумеровані. Учасники судового процесу зобов'язані подавати докази завчасно: або за три дні до дати судового засідання через канцелярію суду, або поштою з урахуванням часу поштового перебігу та часу обробки кореспонденції службою діловодства суду. У разі подання копії документу вона повинна бути засвідчена відповідно до вимог чинного законодавства України (Закону України "Про нотаріат", Закону України "Про адвокатуру" або інш.). Відповідно до п. 5.27 Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації (ДСТУ 4163-2003) відмітку про засвідчення копії документа складають зі слів „Згідно з оригіналом» , назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії, засвідчуватись повинна кожна сторінка документу з відтиском печатки підприємства, установи, організації іншої юридичної особи (ФОП - за наявності).
8. Попередити учасників судового процесу про те, що у разі неявки їх представників у судове засідання та ненадання витребуваних судом документів, суд має право розглянути справу за наявними в ній матеріалами або залишити позов без розгляду.
Суддя ОСОБА_1
Примітка: Копії витребуваних судом документів можуть бути також надіслані на офіційну електронну адресу суду inbox@hr.arbitr.gov.ua. У разі надсилання електронних документів без електронного цифрового підпису та факсограм необхідно надсилати також оригінал документа в паперовій формі. Електронний документ надсилати у форматі MS Word. У назві файлу зазначати номер справи.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2017 |
Оприлюднено | 13.06.2017 |
Номер документу | 66992650 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Погорелова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні