Постанова
від 25.06.2009 по справі 2а-22683/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6.14

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 червня 2009 року Справа №2а-22683/09/1270

Луганський окружний адмі ністративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

при секретарі судового зас ідання Ігнатович О.А.,

за участю сторін:

від прокурора - помічник п рокурора Кам' янобрідськог о району м. Луганська

Сайтарли І.М. (посві дчення від 03.08.2006 № 88)

від позивача - старший державний податковий інспек тор юридичного відділу

Вишнякова З.М. (до віреність від 15.01.2009 № 291/8/10)

від відповідача - не при був

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луган ську

справу за адміністративни м позовом

Прокурора Старобільськог о району Луганської області в інтересах держави в особі

Старобільської міжрайонно ї державної податкової інспе кції Луганської області

до комунального підприємс тва «Старобільське міське ко мунальне підприємство»

про стягнення заборговано сті зі сплати податку на дода ну вартість у розмірі 121307,33 грн. та пені в розмірі 1008,59 грн.,

ВСТАНОВИВ:

12 травня 2009 року Прокурор С таробільського району Луган ської області звернувся до Л уганського окружного адміні стративного суду з позовом в інтересах держави в особі Ст аробільської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї Луганської області до кому нального підприємства «Стар обільське міське комунальне підприємство» про стягнення заборгованості зі сплати по датку на додану вартість у ро змірі 121307,33 грн. та пені в розмір і 1008,59 грн.

В обгрунтування позовних в имог прокурор зазначив насту пне.

Комунальне підприємство « Старобільське міське комуна льне підприємство» знаходит ься на обліку в Старобільськ ій міжрайонній державній под атковій інспекції Лугансько ї області як платник податкі в з 28.09.2004 і є платником податку н а додану вартість.

Відповідно до підпункту «а » пункту 10.1 статті 10 Закону Укр аїни від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про податок на додану варті сть» комунальне підприємств о «Старобільське міське кому нальне підприємство» є особо ю, відповідальною за нарахув ання, утримання та сплату (пер ерахування) податку на додан у вартість до бюджету.

Протягом 2008-2009 років комуналь не підприємство «Старобільс ьке міське комунальне підпри ємство» подало до Старобільс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції Лугансь кої області податкові деклар ації з податку на додану варт ість, за якими визначило пода ткові зобов' язання зі сплат и ПДВ. У встановлений законом строк узгоджені суми податк ових зобов' язань зі сплати ПДВ комунальним підприємств ом «Старобільське міське ком унальне підприємство» сплач ені не були, у зв' язку з чим з а ним утворилась заборговані сть у розмірі 121307,33 грн., на яку у в ідповідності до вимог підпун кту 16.1.1 пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 грудня 2000 року № 21 81-III «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» нарах овано пеню, несплачений зали шок якої складає 1008,59 грн.

Враховуючи, що заборговані сть зі сплати ПДВ у розмірі 121307 ,33 грн. та пеня у розмірі 1008,59 грн. комунальним підприємством « Старобільське міське комуна льне підприємство» добровіл ьно не сплачені, прокурор про сить стягнути їх в судовому п орядку, оскільки відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статт і 3 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» активи платника податків можуть бути примусово стягне ні в рахунок погашення його п одаткового боргу виключно за рішенням суду.

У судовому засіданні проку рор та представник позивача позов підтримали, надали поя снення, аналогічні викладени м у позові.

Відповідач у судове засіда ння не прибув, про дату, місце та час слухання справи повід омлявся належним чином. Лист ом від 26.05.2009 № 230 позов визнав пов ністю і просив розглянути сп раву без участі його предста вника (арк. справи 47).

Заслухавши пояснення прок урора та представника позива ча, дослідивши матеріали спр ави, суд вважає, що позов підля гає задоволенню повністю з н аступних підстав.

Комунальне підприємство « Старобільське міське комуна льне підприємство» як платни к податків знаходиться на об ліку в Старобільській міжрай онній державній податковій і нспекції Луганської області з 28.09.2004, про що свідчить довідка Старобільської МДПІ Лугансь кої області від 18.02.2007 № 18 (арк. спр ави 34).

На підставі ст. 2 Закону Укра їни від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР « Про податок на додану вартіс ть» комунальне підприємство «Старобільське міське комун альне підприємство» було взя то на облік платника ПДВ, йому присвоєно індивідуальний по датковий номер платника ПДВ 328407212303 і видане свідоцтво про ре єстрацію платника ПДВ № 100054519.

Відповідно до вимог Закону України від 21 грудня 2000 року № 21 81-III «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» комун альне підприємство «Старобі льське міське комунальне під приємство» протягом 2008 року п одавало до Старобільської мі жрайонної державної податко вої інспекції Луганської обл асті податкові декларації з податку на додану вартість, в яких визначило податкові зо бов' язання зі сплати ПДВ: по датковою декларацією від 20.02.200 8 визначено податкове зобов' язання зі сплати ПДВ у сумі 21357 грн. та штрафу в сумі 19 грн.; под атковою декларацією від 19.03.2008 в изначено податкове зобов' я зання зі сплати ПДВ у сумі 14492 г рн.; податковою декларацією в ід 20.05.2008 визначено податкове зо бов' язання зі сплати ПДВ у с умі 20806 грн. та штрафу в сумі 166 гр н.; податковою декларацією ві д 20.06.2008 визначено податкове зоб ов' язання зі сплати ПДВ у су мі 12980 грн.; податковою декларац ією від 21.07.2008 визначено податко ве зобов' язання зі сплати П ДВ у сумі 14381 грн.; податковою де кларацією від 20.08.2008 визначено п одаткове зобов' язання зі сп лати ПДВ у сумі 13784 грн.; податко вою декларацією від 19.09.2008 визна чено податкове зобов' язанн я зі сплати ПДВ у сумі 13936 грн.; по датковою декларацією від 20.10.200 8 визначено податкове зобов' язання зі сплати ПДВ у сумі 11210 грн.; податковою декларацією від 20.11.2008 визначено податкове з обов' язання зі сплати ПДВ у сумі 20206 грн. та штрафу в сумі 4 г рн.

Відповідно до пункуту 5.1 ста тті 5 Закону України від 21 груд ня 2000 року № 2181-III «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкове зобов' язанн я, самостійно визначене плат ником податків у податковій декларації, вважається узгод женим з дня подання такої под аткової декларації.

Згідно із підпунктом 5.3.1 пунк ту 5.3 статті 3 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» платник пода тків зобов' язаний самостій но сплатити суму податкового зобов' язання, зазначену у п оданій ним податковій деклар ації, протягом десяти календ арних днів, наступних за оста ннім днем відповідного грани чного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання под аткової декларації.

В порушення зазначених нор м Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» комунальне підприємство « Старобільське міське комуна льне підприємство» узгоджен у суму податкового зобов' яз ання зі сплати ПДВ не сплатил о, внаслідок чого за ним утвор илась заборгованість у розмі рі 121307,33 грн., яка підтверджуєтьс я довідкою Старобільської МД ПІ Луганської області від 20.03.20 09 (арк. справи 29).

Згідно із підпунктом 5.4.1 пунк ту 5.4 статті 5 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» узгоджена су ма податкового зобов' язанн я, не сплачена платником пода тків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою по даткового боргу платника под атків.

Відповідно до підпунктів 16. 1.1 та 16.1.2 пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 грудня 2000 року № 21 81-III «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» після закінчення встановлених стр оків погашення узгодженого п одаткового зобов' язання на суму податкового боргу нара ховується пеня, нарахування пені при самостійному нараху ванні суми податкового зобов ' язання платником податків розпочинається від першого робочого дня, наступного за о станнім днем граничного стро ку сплати податкового зобов' язання, визначеного цим Зако ном.

Пеня відповідно до підпунк ту 16.4.1 пункту 16.4 статті 16 Закону У країни від 21 грудня 2000 року № 2181-II I «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» нарахо вується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафн их санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річни х облікової ставки Національ ного банку України, діючої на день виникнення такого пода ткового боргу або на день йог о (його частини) погашення, зал ежно від того, яка з величин та ких ставок є більшою, за кожни й календарний день простроче ння у його сплаті.

Старобільською МДПІ Луган ської області за несвоєчасну сплату узгодженої суми пода ткових зобов' язаннь з ПДВ к омунальному підприємству «С таробільське міське комунал ьне підприємство» нарахован о пеню, несплачений залишок я кої складає 1008,59 грн., що підтвер джується довідкою Старобіль ської МДПІ Луганської област і від 20.03.2009 (арк. справи 29).

Відповідно до статті 6 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» у ра зі коли платник податків не с плачує узгоджену суму податк ового зобов' язання в устано влені строки, податковий орг ан надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.

Податкові вимоги надсилаю ться:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону Украї ни від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» у разі коли і нші, передбачені цим Законом , заходи з погашення податков ого боргу не дали позитивног о результату, податковий орг ан здійснює за платника пода тків та на користь держави за ходи щодо залучення додатков их джерел погашення суми под аткового боргу шляхом стягне ння коштів, які перебувають у його власності, а за їх недост атності - шляхом продажу інши х активів такого платника по датків.

Стягнення коштів та продаж інших активів платника пода тків провадяться не раніше т ридцятого календарного дня з моменту надіслання йому дру гої податкової вимоги.

Стягнення безготівкових к оштів здійснюється шляхом на діслання банку (банкам), обслу говуючому платника податків , платіжної вимоги на суму под аткового боргу або його част ини, а при стягненні готівков их коштів - у порядку, визначе ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. Продаж інших активів зд ійснюється на підставі рішен ня податкового органу, підпи саного його керівником та ск ріпленого гербовою печаткою податкового органу.

На виконання вищезазначен их положень Закону України в ід 21 грудня 2000 року № 2181-III «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» Старобіль ською міжрайонною державною податковою інспекцією Луган ської області комунальному п ідприємству «Старобільське міське комунальне підприємс тво» було надіслано першу по даткову вимогу від 05 грудня 2008 року № 1/69 та другу податкову ви могу від 16 січня 2009 року № 2/6 (арк. справи 30, 31).

19 лютого 2009 року Старобільсь кою міжрайонною державною по датковою інспекцією Лугансь кої області відносно комунал ьного підприємства «Старобі льське міське комунальне під приємство» прийнято рішення № 1380/1/8/24-32840727 про стягнення коштів та продаж інших актів платни ка податків в рахунок погаше ння його податкового боргу (а рк. справи 32).

Однак сума узгодженого под аткового зобовязання з ПДВ к омунальним підприємством «С таробільське міське комунал ьне підприємство» сплачена н е була, у зв' язку з чим, стано м на 20.03.2009 за ним утворилась заб оргованість зі сплати податк у на додану вартість в сумі 122315 ,92 грн., у тому числі за основним платежем - 121307,33 грн. та пенею - 1008,59 грн.

Враховуючи те, що відповіда ч за час судового розгляду сп рави у добровільному порядку заборгованість з узгодженог о податкового зобов' язання з податку на додану вартість в сумі 122315,92 грн. (основний платі ж - 121307,33 грн., пеня - 1008,59 грн.) не с платив, позовні вимоги проку рора визнаються судом обґрун тованими, доведеними і таким и, що підлягають повному задо воленню.

Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КА С України, а також те, що проку рор та позивач відповідно до п. 30 та п. 15 ч. 1 ст. 4 Декрету Кабіне ту Міністрів України від 21 січ ня 1993р. № 7-93 «Про державне мито» від сплати державного мита (с удового збору) звільнені, суд ові витрати у цій справі не пі длягають стягненню з відпові дача, оскільки у справах, в яки х позивачем є суб' єкт владн их повноважень, а відповідач ем - фізична чи юридична особа , судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 25 черв ня 2009 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після п роголошення вступної та резо лютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з комунального пі дприємства «Старобільське м іське комунальне підприємст во» (ідентифікаційний код 32840727 , місцезнаходження: 92700, Лугансь ка область, м. Старобільськ, ву л. Андрющенка, буд. 83) в доход Де ржавного бюджету України (ГУ ДКУ в Луганській області, р/р 31116029700331, МФО 804013, код платежу 14010100) заб оргованість зі сплати податк у на додану вартість в розмір і 121307,33 грн. (сто двадцять одну ти сячу триста сім гривень трид цять три копійки) та пеню в роз мірі 1008,59 грн. (одну тисячу вісім гривень п' ятдесят дев' ять копійок).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повн ому обсязі 30 червня 2009 року.

Суддя Т.І. Че рнявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2009
Оприлюднено21.05.2010
Номер документу6699356
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-22683/09/1270

Постанова від 25.06.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні