Постанова
від 02.06.2017 по справі 807/419/17
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

02 червня 2017 рокум. Ужгород№ 807/419/17

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Луцовича М.М.

при секретарі судового засідання Симканич Ю.М.,

сторони в судове засідання не з'явились;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ужгородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області до Підприємства споживчої кооперації ремонтно-будівельної дільниці Ужгородської райспоживспілки про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

29 березня 2017 року, позивач - Ужгородське об'єднане управління Пенсійного фонду України Закарпатської області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Підприємства споживчої кооперації ремонтно-будівельної дільниці Ужгородської райспоживспілки (далі - відповідач), якою просить суд: відкрити провадження в адміністративній справі та стягнути з відповідача на користь позивача заборгованість з погашення нарахованих фінансових санкцій та пені в загальній сумі 45663,96 грн. (а.с.3, 4).

Свої вимоги позивач мотивує наступним. Відповідач відповідно до вимог статті 15 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-IV (тут і далі в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) (далі по тексту Закон України - № 1058-IV) набув статусу платника страхових внесків і в силу пункту 6 частини 2 статті 17 вказаного закону зобов'язаний сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Станом на час розгляду справи заборгованість складає 45663,96 грн..

28 квітня 2017 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшло клопотання представника позивача про розгляд справи без їхньої участі. Позовні вимоги підтримав повністю та просив задовольнити позовну заяву повністю.

Відповідач у судове засідання не з'явився та не забезпечив явку свого представника, хоча судом вживалися заходи щодо виклику відповідача, що передбачені Главою 3 Розділу II КАС України. Заперечення проти позову відповідачем суду не надано.

Відповідно до статті 47 КАС України особами, які беруть участь у справі, є сторони, треті особи, представники сторін та третіх осіб.

Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини 1 статті 41 КАС України, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд приходить до наступних висновків.

Під час судового розгляду встановлено, що відповідно до відомостей з реєстру страхувальників відповідач зареєстрований за адресою: 89422, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Минай, вул. Тиха, буд.15, код ЄДРПОУ 01739368 (а.с.5).

Відповідно до пункту 1 статті 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування № 400/97-BP (тут і далі в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) (далі по тексту Закон України - № 400/97-BP), для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону (а саме суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності, юридичних та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників) встановлюються ставки збору в розмірі 33,2 відсотків від об'єкта оподаткування визначеного абзацами першим і другим пункту 1 статті 2 цього Закону (суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплати винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб, а також суми сплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю).

Відповідно до пункту 1 статті 14 Закону України № 1058-IV, роботодавці - юридичні та фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру є страхувальниками, а відтак, відповідно до статті 15 Закону України № 1058-IV є платниками страхових внесків до солідарної системи Пенсійного фонду України та зобов'язані сплачувати внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до підпункту 1 пункту 8 Прикінцевих положень Закону України № 1058-IV, страхові внески, що перераховуються до солідарної системи (крім страхових внесків, що перераховуються особами, зазначеними в пунктах 3 і 4 статті 11 та у статті 12 цього Закону, а також страхових внесків, сплачуваних за осіб, зазначених у пунктах 8, 13, 14, 17 статті 11 цього Закону), сплачуються страхувальниками та застрахованими особами на умовах і в порядку, визначених цим Законом, та в розмірах, передбачених Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" для відповідних платників збору. Платники збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, визначені пунктами 5 - 10 статті 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", сплачують збір на обов'язкове державне пенсійне страхування в порядку та розмірах, визначених зазначеним Законом.

Відповідно до частини 6 статті 20 Закону України № 1058-IV, страхувальники зобов'язаний сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітній період, не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня закінчення цього періоду.

Відповідно до пункту 7 прикінцевих та перехідних положень Закону України № 2464-VI, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється. На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 01 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до частини 2 статті 106 Закону України № 1058-IV, суми страхових внесків своєчасно не нараховані та /або несплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 Закону в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до пункту 2 частини 9 статті 106 Закону України № 1058-IV, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф в розмірі 10%. Одночасно на суми своєчасно несплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожен день прострочення платежу.

У зв'язку з тим, що відповідачем несвоєчасно сплачено нараховані страхові внески за звітній період з 20 липня 2010 року по 31 травня 2012 року позивачем ОСОБА_1 Пенсійного фонду України в Ужгородському районі 01 червня 2012 року прийнято рішення за № 186 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду, яким до відповідача були застосовані фінансові санкції у вигляді стягнення суми штрафу у розмірі 7146,73 грн. та нараховано пеню в розмірі 30659,72 грн. (а.с.6).

Заборгованість Ремонтно-будівельної дільниці Ужгородської райспоживспілки також підтверджується наявними в матеріалах справи розрахунком фінансових санкцій та пені та копією картки особового рахунку страхувальника (а.с.7).

У зв'язку з тим, що відповідачем несвоєчасно сплачено нараховані страхові внески за звітній період з 13 січня 2011 року по 06 липня 2012 року позивачем ОСОБА_1 Пенсійного фонду України в Ужгородському районі 10 липня 2012 року прийнято рішення за № 214 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду, яким до відповідача були застосовані фінансові санкції у вигляді стягнення суми штрафу у розмірі 1214,69 грн. та нараховано пеню в розмірі 9004,24 грн. (а.с.9).

Заборгованість Ремонтно-будівельної дільниці Ужгородської райспоживспілки також підтверджується наявними в матеріалах справи розрахунком фінансових санкцій та пені та копією картки особового рахунку страхувальника (а.с.10).

Відповідно до частин 14 та 15 статті 106 Закону України № 1058-IV, рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом. Строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Заборгованість відповідача за вказаний період також підтверджується наявною в матеріалах справи карткою обліку особового рахунку страхувальника (а.с.12, 13).

Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно частини 1 статті 69 КАС України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, враховуючи принципи адміністративного судочинства щодо захисту інтересів осіб від порушень з боку органів державної влади та з огляду на положення статей 71, 72 КАС України, обов'язок доказування покладається в даному випадку на позивача. Ужгородським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Закарпатської області доведено та матеріалами справи підтверджується заборгованість з погашення нарахованих фінансових санкцій та пені відповідача у загальній сумі 45663,96 грн..

Судові витрати по справі згідно статті 94 частини 4 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Ужгородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області до Підприємства споживчої кооперації ремонтно-будівельної дільниці Ужгородської райспоживспілки про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.

Стягнути з Підприємства споживчої кооперації ремонтно-будівельної дільниці Ужгородської райспоживспілки (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Гагаріна, буд.239, код ЄДРПОУ - 01739368) на користь Ужгородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області заборгованість з погашення нарахованих фінансових санкцій та пені у розмірі 45 663,96 грн. (сорока п'яти тисяч шістсот шістдесяти трьох гривень 96 коп.).

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України , а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України .

СуддяОСОБА_2

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2017
Оприлюднено13.06.2017
Номер документу66993626
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/419/17

Постанова від 02.06.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 30.03.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 30.03.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні