Постанова
від 11.11.2009 по справі 2а-26101/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 2.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 листопада 2009 року Справа № 2а-26101/09/1270

Луганський окружний адм іністративний суд у складі:

Судді: Солоніченко О.В.;

при секретарі судового зас ідання: Лященко М.С.;

за участю представників:

позивача: Івасюк І.Ю.;

відповідача: не з' явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Уп равління праці та соціальног о захисту населення Ленінськ ої районної у м. Луганську рад и до Підрозділу примусового виконання рішень відділу дер жавної виконавчої служби Гол овного управління юстиції у Луганській області про визна ння дій неправомірними, скас ування постанови про арешт к оштів боржника від 07.09.2009 року ВП № 11999464 , -

ВСТАНОВИВ:

23 вересня 2009 року Управлін ня праці та соціального захи сту населення Ленінської рай онної у м. Луганську ради звер нулося до суду з позовом Підр озділу примусового виконанн я рішень відділу державної в иконавчої служби Головного у правління юстиції у Луганськ ій області про визнання дій н еправомірними, скасування по станови про арешт коштів бор жника від 07.09.2009 року ВП № 11999464 .

В обґрунтування позову поз ивачем зазначено, що розраху нковий рахунок, на який відпо відачем накладено арешт, має цільове призначення - випл ата щорічної грошової допомо ги до 5 травня. Крім того, вказа ний рахунок є бюджетним та сп исання коштів з нього здійсн юється виключно органами Дер жавного казначейства Україн и.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я, аналогічні викладеним у по зові та просив задовольнити позовні вимоги у повному обс язі.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, місце та час розг ляду справи повідомлений нал ежним чином.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, встанови вши фактичні обставини справ и та відповідні їм правовідн осини, суд вважає, що позов під лягає частковому задоволенн ю з наступних підстав.

У відповідності зі ст. 181 КАС України учасники виконавчог о провадження та особи, які за лучаються до проведення вико навчих дій, мають право зверн утися до адміністративного с уду із позовною заявою, якщо в важають, що рішенням, дією, або бездіяльністю державного ви конавця чи іншої посадової о соби державної виконавчої сл ужби порушено їхні права, сво боди чи інтереси, а також, якщо законом не встановлено інши й порядок судового оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті таких осіб.

Статтею 5 Закону України «П ро виконавче провадження» пе редбачено, що державний вико навець при здійсненні викона вчого провадження має право на виконання рішення суду пр о стягнення коштів або накла дення арешту в порядку, встан овленому цим Законом наклада ти арешт на грошові кошти та і нші цінності боржника, в тому числі на кошти, які знаходять ся на рахунках та вкладах в ус тановах банків, інших кредит них установах, на рахунки в ці нних паперах, а також опечату вати каси, приміщення і місця зберігання грошей.

Судом встановлено, що 15 квіт ня 2009 року Управління праці та соціального захисту населен ня Ленінської районної у м. Лу ганську ради звернулось з по зовною заявою до Луганського окружного адміністративног о суду про скасування сімнад цяти постанов Підрозділу при мусового виконання рішень ві дділу державної виконавчої с лужби Головного управління ю стиції у Луганській області, якими було накладено арешт н а грошові кошти управління д ля стягнення недоплаченої що річної грошової допомоги до 5 травня, що знаходились на роз рахунковому рахунку, 35212004000901 МФО 804013 в ГУДКУ у Луганській облас ті, код за ЄДРПОУ 03196742, що належи ть управлінню праці та соціа льного захисту населення Лен інської районної у м. Лугансь ку ради.

У тому числі управління зве рнулось і про скасування пос танови Підрозділу примусово го виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиці ї у Луганській області від 07 к вітня 2009 року, про стягнення не доплаченої щорічної грошово ї допомоги до 5 травня за 2007 рік , за виконавчим листом № 2а-158/08 ви даним Ленінським районним су дом 17.03.2009р. на ім'я ОСОБА_2, адж е розрахунковий рахунок упра вління є бюджетним, а кошти, що знаходились на цьому рахунк у призначались для виплати щ орічної грошової допомоги до 5 травня, адже у разі несвоєча сної виплати зазначених кошт ів, це призвело б до виникненн я соціальної напруги серед н аселення.

Так 05 травня 2009 року Луганськ ий окружний адміністративни й суд по адміністративній сп раві № 2а-22035/09/1270 задовольнив позо вні вимоги Управління праці та соціального захисту насел ення Ленінської районної у м . Луганську ради та допустив п останову до негайного викона ння.

14 вересня 2009 року на адресу У правління праці та соціально го захисту населення Ленінсь кої районної у м. Луганську ра ди від головного державного виконавця Овчаренко Ю.С. підр озділу примусового виконанн я рішень відділу державної в иконавчої служби Головного у правління юстиції у Луганськ ій області повторно надійшла постанова про арешт коштів у правління від 07.09.2009, що був знят ий за рішенням Луганського о кружного адміністративного суду від 05 травня 2009 року у спра ві № 2а-22035/09/1270, за виконавчим лист ом № 2а-158/08. Вказаний виконавчий лист виданий Ленінським рай онним судом м. Луганська 17 бер езня 2009 року на ім' я ОСОБА_2 про стягнення грошових кошт ів до 5 травня з цільового раху нку управління у загальній с умі 2838,65 грн., з яких: 2570,42 грн. за ріш енням суду; 257,04 грн. - виконавч ий збір; 11,19 грн. - витрати на пр оведення виконавчих дій.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про виконавче провадж ення» виконавче провадженн я як завершальна стадія судо вого провадження та примусов е виконання рішень інших орг анів (посадових осіб) - це су купність дій органів і посад ових осіб, зазначених у цьому Законі, спрямованих на приму сове виконання рішень судів та інших органів (посадових о сіб), які здійснюються на підс тавах, у спосіб та в межах повн оважень, визначених цим Зако ном, іншими нормативно-право вими актами, виданими відпов ідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону п ідлягають примусовому викон анню (далі - рішення).

Згідно вимог ст. 2 Закону Укр аїни «Про виконавче провадже ння» примусове виконання рі шень в Україні покладається на Державну виконавчу службу , яка входить до системи орган ів Міністерства юстиції Укра їни.

Відповідно до Закону Украї ни “Про державну виконавчу с лужбу” примусове виконання р ішень здійснюють державні ви конавці Департаменту держав ної виконавчої служби Мініст ерства юстиції України, відд ілів державної виконавчої сл ужби Головного управління юс тиції Міністерства юстиції У країни в Автономній Республі ці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міськи х управлінь юстиції, районни х, міських (міст обласного зна чення), районних в містах відд ілів державної виконавчої сл ужби відповідних управлінь ю стиції (далі - державні вико навці).

Порядок звернення стягнен ня на грошові кошти боржника визначено статтею 50 зазначен ого Закону, пунктом 4 якої визн ачено, що за наявності даних п ро кошти та інші цінності бор жника, що знаходяться на раху нках і вкладах та зберіганні в банках чи інших кредитних о рганізаціях,на них накладаєт ься арешт.

Статтею 7 Бюджетного кодекс у України передбачено, що бюд жетні кошти використовуютьс я тільки на цілі, визначені бю джетними призначеннями.

Тобто, арешт грошових кошті в Управління праці та соціал ьного захисту населення Лені нської районної у м. Луганськ у ради, що містяться на р/р 352120040009 01 МФО 804013 в ГУДКУ в Луганській об ласті, код за ЄДРПОУ 03196742 з мето ю стягнення витрат на провед ення виконавчих дій у розмір і 11,19 грн. є незаконним.

Крім того, статтею 1071 Цивільн ого кодексу України передбач ено, що г рошові кошти можуть б ути списані з рахунка клієнт а без його розпорядження на п ідставі рішення суду, а також у випадках, встановлених дог овором між банком і клієнтом .

Відповідне управління Дер жавного казначейства Україн и, у якому відкрито розрахунк овий рахунок Управління пра ці та соціального захисту на селення Ленінської районної у м. Луганську ради , у даному в ипадку є фінансовою установо ю, до якої застосовуються пол оження глави 72 Цивільного код ексу України.

Суд вважає, що постанова про накладення арешту коштів бо ржника є незаконною лише в ча стині включення до постанови про накладення арешту на кош ти боржника в установі банку суми виконавчого збору, як це має місце в оскаржуваній пос танові, оскільки відповідач не довів законність та обґру нтованість своїх дій, оскіль ки жодних доказів обґрунтува ння включення цієї суми до ос каржуваної постанови в матер іалах справи немає.

Згідно вимог частини 1 статт і 11 Кодексу адміністративног о судочинства України, розгл яд і вирішення справ в адміні стративних судах здійснюєть ся на засадах змагальності с торін та свободи в наданні ни ми суду своїх доказів і у дове денні перед судом їх перекон ливості, а частиною 1 статті 71 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а підлягають частковому задо воленню, а саме: в частині скас ування постанови Підрозділу примусового виконання рішен ь відділу державної виконавч ої служби Головного управлін ня юстиції у Луганській обла сті про арешт грошових кошті в Управління праці та соціал ьного захисту населення Лені нської районної у м. Луганськ у ради в частині включення до постанови про кладення ареш ту на кошти боржника в устано ві банку суми витрат на прове дення виконавчих дій . У задов оленні решти позовних вимог відмовити за необґрунтовані стю.

Враховуючи, що розрахунков ий рахунок Управління праці та соціального захисту насе лення Ленінської районної у м. Луганську ради є бюджетним рахунком, а кошти, що знаходят ься на вказаному рахунку при значені для виплати щорічної грошової допомоги до 5 травня , а своєчасна невиплата зазна чених коштів може привести д о виникнення соціальної напр уги серед населення суд вваж ає за необхідне допустити вк азану постанову до негайного виконання.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 5 Закону Україн и «Про виконавче провадження », ст. ст. 2, 11, 17, 18, 71, 72, 94, 158-163, 167, 256 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Управлін ня праці та соціального захи сту населення Ленінської рай онної у м. Луганську ради зад овольнити частково.

Скасувати постанову голов ного державного виконавця Пі дрозділу примусового викона ння рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганс ькій області від 07 вересня 2009 р оку по арешт грошових коштів Управління праці та соціаль ного захисту населення Ленін ської районної у м. Луганську ради, що містяться на р/р 35212004000901 М ФО 804013 в ГУДКУ в Луганській обл асті, код за ЄДРПОУ 03196742 у сумі 2838 ,65 грн. в частині включення до п останови про накладення ареш ту на кошти боржника в устано ві банку суми витрат на прове дення виконавчих дій.

У задоволенні решти вимог в ідмовити повністю за необґру нтованістю.

Постанову допустити до нег айного виконання.

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений Кодексом адмініст ративного судочинства, поста нова суду першої інстанції н абирає законної сили після з акінчення цього строку.

Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.

Постанову у повному обсяз і складено та підписано 16 лист опада 2009 року.

Суддя О.В. Солоніченко

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2009
Оприлюднено21.05.2010
Номер документу6699373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-26101/09/1270

Ухвала від 19.01.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Солоніченко Оксана Вікторівна

Постанова від 11.11.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Солоніченко Оксана Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні