АС-03/310-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" липня 2006 р. о 10:45 год. в м. Харкові Справа № АС-03/310-06
вх. № 7874/1-03
Суддя господарського суду Харківської області Подобайло З.Г.
за участю секретаря судового засідання Гуцевич М.П.
представників сторін :
позивача - Яценко О.П.
відповідача - Корнієнко М.І.
по справі за позовом Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів м.Х-в
до ПП "Екологія - 18", м. Х-в
про стягнення 5915,89 грн.
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Харківське обласне відділення Фонду соціального захистуінвалідів м. Х-в, звернувся до господарського суду з позовом про стягнення з відповідача ,ПП "Екологія - 18", м. Х-в, штрафні санкції за незайняті робочі місця , призначені для інвалідів у 2005р. в сумі 5915,89 грн. , обґрунтовуючи свої вимоги тим, що відповідач зобов'язаний був створити у 2005 р. 1 робоче місце для працевлаштування, але фактично протягом дванадцяти місяців 2005 р. не було працевлаштовані жодного інваліда, тобто відповідачем не виконаний норматив по 1 робочому місці. У зв'язку з чим відповідач повинен сплатити позивачеві суму у розмірі 5785,71 грн. за нестворені робочі місця для працевлаштування інвалідів та пеня становить 130,18 грн.
Відповідач в судовому засіданні проти позову заперечує, письмових заперечень суду не надав, обґрунтовує свої заперечення тим, що у 2005р. він сприймав всі заходи щодо забезпечення працевлаштування інвалідів , а саме посилається на договір укладений з КЖЕП № 18 Київського району про надання послуг та вважає , що працевлаштуванням інвалідів повинен займатися КЖЕП № 18 та повинен був здавати звіти про наявність вільних місць для працевлаштування інвалідів заміть ПП "Єкологія -18".
Матеріалами справи встановлено, що Фонд України соціального захисту інвалідів діє відповідно затверджених на підставі ст. 10 та ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використанню цих коштів затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1767 від 28 грудня 2001 р. та Положення Про Фонд України соціальної захищеності інвалідів затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 92 від 18.07.1991 р.
Відповідно до даних звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 р. (середньооблікова чисельність та фонд оплати праці) середньорічна заробітна плата на підприємстві на одного працівника складає у 2005 р. 5785,71 грн.
Статтею 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, встановлено, що для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.
Згідно зі ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства (об'єднання ), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій за робоче місце, не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації. Згідно ч.3 ст.20 наведеного Закону сплату штрафних санкцій підприємства (об'єднання), установи і організації провадять за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).
Згідно звіту відповідача за 2005 р. про зайнятість та працевлаштування інвалідів середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2005 р. становила 21 особа, відповідно до ст. 19 вищевказаного закону відповідач у 2005 р. повинен був створити 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів. Фактично, згідно даних, вказаних відповідачем у звіті, середньооблікова чисельність інвалідів - штатних працівників на підприємстві становить 0 інвалід, отже відповідачем не було працевлаштований 1 інвалід.
Однак суд зазначає, що згідно наведеної норми, суми які просить стягнути позивач є штрафними санкціями. По своїй правовій природі штрафні санкції застосовуються за порушення законодавства діями чи бездіяльністю. Тобто за неналежне виконання обов'язку покладеного законом.
Згідно ст. 18 наведеного закону працевлаштування інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями інвалідів.
Відповідно до Положення „Про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів „ затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1995 р. „Про організацію робочих місць та працевлаштування інвалідів”, працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими Радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК.
Суд зазначає, що згідно листа Київського районного центру зайнятості № 349 від 11.04.06 р. відповідач протягом 2005р. не повідомляв центр зайнятості про наявність вільних робочих місць для інвалідів
Обов'язок інформування компетентних органів про можливість в працевлаштуванні інвалідів випливає з Закону України „Про основи соціального захисту інвалідів в Україні”, ст. 20 Закону України „Про зайнятість”, Постанови Кабінету Міністрів України № 1767 від 28 грудня 2001 р., п. 2.1 Інструкції щодо заповнення державної статистичної звітності за формами N 3-ПН "Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках" і N 4-ПН "Звіт про вивільнення працівників" затвердженої Наказом Державного комітету статистики України від 06.07.98 р. №244.
Враховуючи наведене, відповідач не виконав обов'язок щодо інформування компетентних органів про наявність можливості працевлаштувати інвалідів.
Факт того, що відповідач у 2005 р. не інформував компетентні органи про можливість працевлаштування інвалідів унеможливлює виконання компетентними органами вимог ст. 18 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.
Таким чином відповідач не виконав встановлений законом норматив створення робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Згідно ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Суд зазначає, що пеня у сумі 130,18 грн. нарахована в відповідності до положень Закону України „Про основи соціального захисту інвалідів в Україні”, оскільки суми санкцій своєчасно до 15 квітня 2006 р., тобто в строк передбачений наведеним вище Порядком сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використанню цих коштів.
Суд не приймає до уваги посилання відповідача стосовно того, що КЖЕП № 18 Київського району за договором повинен був здавати звіти про наявність вільних місць для працевлаштування інвалідів заміть ПП "Єкологія -18" та звіти , надані відповідачем, які здавав КЖЕП -18 до Київського РЦЗ, оскільки Законом України „Про основи соціального захисту інвалідів в Україні” чітко врегульовані правовідносини та вимоги до підприємств, організацій, установ, щодо встановлення нормативу та вчинення заходів щодо виконання встановленого нормативу.
Враховуючи наведене позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 4 , 8, 86, 94, 160- 163 ,186 перехідними та прикінцевими положеннями Кодексу адміністративного судочинства України , ст.ст. 18, 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеностіінвалідів в Україні", суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з ПП "Єкологія -18"(61195, м. Харків, вул. Старошишківська,12, код 31359243) на користь Харківського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів (м. Харків, Держпром, 1-й під'їзд, 1-й поверх, кімната 16, код ЄДРПОУ 24134567) 5915,89 грн. штрафних санкцій.
На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.
Апеляційна скарга може бути подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя Подобайло З.Г.
Постанова в повному обсязі виготовлена 24.07.06р. о 10-00 год.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 67001 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Подобайло З.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні