Постанова
від 06.06.2017 по справі 815/3653/15    
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3653/15

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 червня 2017 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стефанова С.О.,

за участю секретаря судового засідання Гунько О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю)

представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю К-ТД до державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень від 10.03.2015 року № НОМЕР_1 та № НОМЕР_2,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю К-ТД (надалі по тексту - позивач або ТОВ К-ТД ) звернулось до суду з позовом до державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (надалі по тексту відповідач або ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області), в якому просить скасувати податкові повідомлення-рішення від 10.03.2015 року № НОМЕР_1 та № НОМЕР_2.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на підставі акту Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих ТОВ К-ТД , код 38857964 у податковій звітності з податку на додану вартість за грудень 2014 року від 13.02.2015 року № 608/15-52-15-02, яким встановлено завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24) податкової декларації з ПДВ за грудень 2014 року на суму 9 7772 377,00 грн.; заниження суми податку, яка підлягає сплаті платником податку до бюджету (рядок 25) за підсумками грудня 2014 року у сумі 532 577,00 грн., відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення від 10.03.2015 року форми В4 № НОМЕР_1 та форми Р № НОМЕР_2. Позивач вважає, що зазначені податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню, як такі, що не відповідають чинному законодавству, оскільки прийняті на підставі хибних висновків, до яких прийшов відповідач в ході проведення перевірки, у зв'язку з відсутністю порушень, що стали підставою для прийняття вказаних податкових повідомлень-рішень.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив позов задовольнити у повному обсязі, посилаючись на обставини викладені в позові.

Представник відповідача у судовому засіданні та у письмових заперечення відносно задоволення позовних вимог заперечував в повному обсязі, посилаючись на те, що в ході перевірки з боку позивача були встановлені порушення, які знайшли відображення в акті перевірки, що підтверджується фактичними обставинами, а тому оскаржувані рішення є законними.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги та заперечення, перевіривши їх доказами, суд дійшов до наступного.

Згідно із ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових декларація (розрахунках) платника податків.

Відповідно до п.п.76.1 ст. 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

За результатами камеральної перевірки, у відповідності до пп. 86.2 ст. 86 ПК України, у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Також, відповідно до п.200.10 ПК України контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у декларації даних протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання такої податкової декларації.

Судом встановлено, що посадовою особою відповідача на підставі п. 200.10 ст. 200 розділу У Податкового кодексу України, в порядку ст. 76 глави 8 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2014 року ТОВ К-ТД .

При перевірці використано: податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2014 року від 19.01.2015 року № НОМЕР_3; довідку про залишок від'ємного значення попередніх періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) від 19.01.2015 року № НОМЕР_4; розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) за грудень 2014 року від 19.01.2015 року № НОМЕР_5; реєстр виданих та отриманих податкових накладних за грудень 2014 року від 19.01.2015 року № НОМЕР_6, який надано до ДПІ в електронному вигляді; акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих ТОВ К-ТД у податковій звітності з податку на додану вартість за листопад 2014 року № 11/11-23-15-01/38857964 від 20.01.2015 року; акт про результати документальної позапланової невиїзної перевірки правомірності нарахування від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.11.2013 року по 30.04.2014 року № 538/11-23-15-02/38857964 від 17.09.2014 року.

За результатами проведеної перевірки відповідачем був складений акт Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих ТОВ К-ТД , код 38857964 у податковій звітності з податку на додану вартість за грудень 2014 року від 13.02.2015 року № 608/15-52-15-02, відповідно до висновку якого відповідачем встановлено, що дані камеральної перевірки свідчать про те, що декларація з податку на додану вартість за грудень 2014 року ТОВ К-ТД заповнена з порушенням вимог п. 6 розділу ІІІ Розрахунки за звітний період наказу Міністерства доходів і зборів України № 678 від 13.11.2013 року Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 11.12.2013 року № 2094/24626. Також підприємством не враховано результати перевірки та не відображено в р. 21.3 декларації (зменшено залишок від'ємного значення за результатами перевірки податкового органу) у сумі 9697996,00 грн. та не відкориговані показники поданої податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2014 року шляхом подання нової звітної декларації. Таким чином, ТОВ К-ТД завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24 податкової декларації з ПДВ за грудень 2014 року на суму 9772377,00 грн. та занижено суму податку на додану вартість, яка підлягає сплаті платником податку до бюджету (р. 25) за підсумками грудня 2014 року у сумі 532577,00 грн. (а.с. 7-12 том 1).

На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем були прийняті податкові повідомлення-рішення від 10.03.2015 року форми В4 № НОМЕР_1, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 9772377 грн. та форми Р № НОМЕР_2, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 665 721 грн. (за основним платежем - 532 577 грн., за штрафними (фінансовими санкціями) - 133 144 грн.) (а.с. 13-14 том 1).

ТОВ К-ТД не погоджуючись із вказаними податковими повідомленням - рішеннями оскаржило їх до суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи правову оцінку вищезазначеним податковим повідомленням-рішенням, суд виходить з наступного.

Як встановлено судом, актом перевірки ТОВ К-ТД № 608/15-52-15-02 від 13.02.2015 зафіксовано завищення залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного періоду (рядок 21 податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2014 року) в сумі 10304954 грн., завищення залишку від'ємного значення, після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24 податкової декларації з податку додану вартість за грудень 2014 року) в сумі 9772377 грн., внаслідок : порушення підприємством вимог п. 6 розділу III Розрахунки за звітний пері наказу Міністерства доходів і зборів України № 678 від 13.11.2013 року Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності податку на додану вартість , що в свою чергу, призвело до заниження су податку на додану вартість, яка підлягає сплаті платником податку до бюджету (рядок 25) за підсумками грудня 2014 року у сумі 532577 грн.

Так, відповідно до п.п. 16.1.8 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний виконувати законні вимоги контролюю органів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оподаткування митної справи і підписувати акти (довідки) про проведення перевірки.

Згідно з п.п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Судом встановлено, що на підставі п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.1, пп. 78.1.8 п. 78. 1 ст. 78, п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України Кіровоградською ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку правомірності нарахування ТОВ К-ТД від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту податку на додану вартість, відображених у деклараціях за листопад 2013 року - квітень 2014 року.

За результатами проведеної перевірки, Кіровоградською ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області складено акт від 17.09.2014 року № 538/11-23-15-02/38857964 та винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_7 від 03.10.2014 року, яким позивачу зменшено суму від'ємного значення податку на додану вартість у загальному розмірі 9697996 грн.

При цьому, судом встановлено, що зазначене податкове повідомлення-рішення від 03.10.2014 року № НОМЕР_7 ТОВ К-ТД було оскаржено у судовому порядку.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 22.10.2015 року по справі № 815/803/15, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 17.03.2016 року, адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю К-ТД до Кіровоградської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області про визнання протиправними дій та рішень, скасування податкових повідомлень-рішень №0002841502 від 03 жовтня 2014 року та №0002961502 від 07 жовтня 2014 року - задоволено частково: визнано неправомірною, викладену у повідомленні від 23 липня 2014 року №21486/10/11-23-15-02, відмову Кіровоградської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області у прийнятті податкової звітності з податку на додану вартість за червень 2014 року; у задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.

Таким чином суди обох інстанцій дійшли єдиного висновку, щодо правомірності податкового повідомлення-рішення Кіровоградської ОДПІ ГУ Міндоходів у Кіровоградській області № НОМЕР_7 від 03.10.2014 року, яким позивачу зменшено суму від'ємного значення податку на додану вартість у загальному розмірі 9697996 грн. (а.с. 159-190 том 1).

Відповідно до вимог наказу Міністерства доходів і зборів України № 678 від 13.01.2013 року Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.12.2013 року за № 2094/24626 (чинному на момент виникнення даних спірних правовідносин), залишок від'ємного значення (для декларації 0110 - після бюджетного відшкодування) включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 24 декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься до рядка 21.2 декларації наступного звітного (податкового) періоду).

Рядок 21.3 передбачений для відображення збільшення або зменшення залишку від'ємного значення, який (для декларації 0110 - після бюджетного відшкодування) включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24) за результатами камеральної чи документальної перевірки, проведеної контролюючим органом.

Повністю аналогічне положення міститься у Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 року за № 966, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.10.2014 року за № 1267/26044.

Таким, чином, платник податків повинен враховувати наслідки проведеної перевірки та відповідно відображати їх у наступній податковій звітності, що, в свою чергу, не було зроблено підприємством ТОВ К-ТД .

Судом встановлено, що за наступною камеральною перевіркою даних ТОВ К-ТД , задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за листопад 2014 року, оформленої актом від 20.01.2015 року № 11/11-23-15-01/38857964, виявлено завищення залишку від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 9697996 грн., що також не було враховано підприємством у наступній податковій звітності.

Відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4. 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Судом встановлено, що на підставі п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України до ТОВ К-ТД застосовано штрафну санкцію з податку на додану варті загальному розмірі 133144 грн. (532577 грн. х 25 %).

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що оскаржувані позивачем податкові повідомлення-рішення від 10.03.2015 року форми В4 № НОМЕР_1 та форми Р № НОМЕР_2 прийняті відповідачем в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України, а тому є правомірними та такими, що не підлягають скасуванню.

Згідно з ч. 2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінка поданих особами, які беруть участь в адміністративній справі та самостійно зібраних судом в порядку ст. 11 КАС України доказів в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, здійснюється судом за правилами ч.2 ст.71 КАС України в порядку, що встановлений ст.86 цього кодексу.

В ході розгляду справи відповідачем доведено факт правомірності винесення оскаржуваних податкових повідомлень - рішень від 10.03.2015 року форми В4 № НОМЕР_1 та форми Р № НОМЕР_2.

Таким чином, на підставі ст.10 КАС України, згідно якої, усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст.11 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними доказів, з'ясувавши обставини у справі; перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку про обґрунтованість податкових повідомлень-рішень ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 10.03.2015 року форми В4 № НОМЕР_1 та форми Р № НОМЕР_2, а тому в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю К-ТД до державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень від 10.03.2015 року № НОМЕР_1 та № НОМЕР_2 - відмовити .

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Вступна та резолютивна частина постанови складена у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 01 червня 2017 року.

Постанова у повному обсязі виготовлена 06 червня 2017 року.

Суддя С.О. Cтефанов

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю К-ТД до державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень від 10.03.2015 року № НОМЕР_1 та № НОМЕР_2 - відмовити.

06 червня 2017 року.

Дата ухвалення рішення06.06.2017
Оприлюднено13.06.2017
Номер документу67032408
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3653/15    

Постанова від 01.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Постанова від 06.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні