Справа № 815/2570/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 червня 2017 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді О.Я. Бойко,
розглянувши у скороченому проваджені адміністративну справу за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства Чорноморець-ОВ про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2016 році у розмірі 10 742,08 грн. ,-
СУТЬ СПОРУ:
До суду з адміністративним позовом звернулось Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства Чорноморець-ОВ в якому просить суд:
-стягнути з Приватного підприємства Чорноморець-ОВ , 67660, Одеська область, Біляївський район, с. Холодна Балка, пров. Пляжний, буд. 1-Б, код ЄДРПОУ 38225250, р/р 26008060901688 МФО 328704, ЮЖНЕ ГРУ ПАТ КБ ПРИВАТБАНК м. Одеса на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області/Банк ГУ ДКСУ в Одеській області/Банк ДКСУ в Одеській області, Одержувач - УК у Біляївському районі, МФО 828011, р/р31219230700111, Код ЄДРПОУ 37913781, суму адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2016 році у розмірі 10695,00 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 47,08 грн. Всього належить до стягнення 10742(десять тисяч сімсот сорок два),08 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог, позивач зазначив наступне.
Згідно з звітом про зайнятість і працевлаштуванням інвалідів за 2016 рік, наданому до відділення Фонду середньооблікова чисельність штатних працівників на ПП Чорноморець-ОВ склала 10 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, проте не створив жодного.
Таким чином, відповідно до чинного законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2016 року відповідачем не виконано.
При здійсненні розрахунку адміністративно-господарських санкцій відповідачу за 2016 рік відділення Фонду керувалось Інструкцією щодо заповнення форми №10-ПІ поштова-річна Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів , затвердженою Наказом Мінпраці України 10.02.2007 року №42 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 року за №117/13384.
Сума адміністративно-господарських санкцій склала 10695,00 грн. пеня 47,08 грн.
30.05.2017 року через канцелярію суду від відповідача надійшли заява в якій зазначено, що ПП Чорноморець-ОВ визнає адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2016 році у розмірі 10742,08 грн.
Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені позивачем обставини по справі, суд дійшов висновку щодо достатності підстав для прийняття законного і обґрунтованого судового рішення в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі. Таким чином, суд вважає, що адміністративний позов належить до задоволення з наступних підстав. Суд, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з Звітом про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2016 рік, який відповідач надав до відділення Фонду середньооблікова чисельність штатних працівників на ПП Чорноморець-ОВ склала 10 осіб.
У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, проте не створив жодного.
Отже, позивач встановив, що норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2016 році відповідач не виконав.
Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце становить 10695,00 грн., середньорічна заробітна плата 213,90х1000:10=21390,00 грн., сума адміністративно-господарських санкцій =21390,00х1=21390,00:2=10695,00 грн.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-XII від 21.03.1991р. (надалі - Закон № 875-XII) визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.
Відповідно ч.1 ст.19 Закону № 875-XII для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Частиною 1 ст.18 № 875-XII встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Відповідно до ч.3 ст.18 Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, порядок його встановлення визначаються виключно цим Законом. Якщо іншими законами встановлюються нормативи робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, або порядок їх встановлення, відмінні від зазначених у цьому Законі, застосовуються положення цього Закону (ч. 11 ст. 19 Закону № 875-XII).
Згідно ч.ч.2-3, 9-10 зазначеної статті Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
До виконання підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною першою цієї статті, може бути зараховано забезпечення роботою інвалідів на підприємствах, в організаціях громадських організацій інвалідів шляхом створення господарських об'єднань підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, та підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів з метою координації виробничої, наукової та іншої діяльності для вирішення спільних економічних та соціальних завдань.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Про зайнятість та працевлаштування інвалідів роботодавець повідомляє територіальне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) шляхом подання не пізніше 1 березня, наступного після звітного періоду статистичної звітності передбаченої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №42 від 10.02.2007 р., а саме «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів» Форма №10-ПІ (річна).
Відповідно до зазначеного наказу, дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення).
Як вбачається зі списку працюючих інвалідів-штатних працівників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємстві у 2016р., ОСОБА_1 працює у відповідача з 15.08.2016 р.
Відповідно до п. 3.2.5 Інструкції зі статистики чисельності працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України № 286 від 28.09.2005р. та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 30.11.2015р. за № 1442/11722, середньооблікова чисельність працівників за період початку року (в т.ч. за квартал півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно та діленням одержаної суми на кількість місяців 12.
Згідно з п.3.4 Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №42 від 10.02.2007 р., дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02 ), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення).
Судом встановив, що у ПП Чорноморець-ОВ проягом 2016 року працювала людина інвалід ОСОБА_1:12=0,08. При округленні 0,08 отримано 0.
Таким чином, відповідно до чинного законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2016 року відповідачем не виконано.
Відповідно до ч.1 та ч.4 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. При цьому адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» .
У зв'язку з невиконанням нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів на підставі даних «Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2015 рік» , Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було складено розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 10695,00 грн., яку відповідач повинен був сплатити самостійно у строк до 15 квітня поточного року.
Відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Станом на 26.04.2017 року відповідач крім адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів у розмірі 10695,00 грн. повинен сплатити й пеню виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 47,08 грн.
На час розгляду справи відповідач вищезазначену заборгованість в добровільному порядку не сплатив. Однак, наддав суду заяву в якій визнав заборгованість перед Фондом у розмірі 10742,08 грн.
Також відповідач в заяві зазначив, що на даний час підприємство не веде промислову діяльність і не має фінансових можливостей для погашення санкції, однак в підтвердження цієї обставини не наддав суду жодного доказу.
Таким чином, суд робить висновок, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів належать до задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч. ч. 2, 4 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 6-9, 11, 23, 69, 71, 86, 94, 122, 128, 158-163, 254 КАС України, Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875-XII, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Приватного підприємства Чорноморець-ОВ , 67660, Одеська область, Біляївський район, с. Холодна Балка, пров. Пляжний, буд. 1-Б, код ЄДРПОУ 38225250, р/р 26008060901688 МФО 328704, ЮЖНЕ ГРУ ПАТ КБ ПРИВАТБАНК м. Одеса на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області/Банк ГУ ДКСУ в Одеській області/Банк ДКСУ в Одеській області, Одержувач - УК у Біляївському районі, МФО 828011, р/р31219230700111, Код ЄДРПОУ 37913781, суму адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2016 році у розмірі 10695,00 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 47,08 грн. Всього належить до стягнення 10742(десять тисяч сімсот сорок два),08 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.Я. Бойко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2017 |
Оприлюднено | 13.06.2017 |
Номер документу | 67032422 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бойко О.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні