Ухвала
від 07.06.2017 по справі 806/760/17
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Капинос О.В.

Суддя-доповідач:ОСОБА_1

УХВАЛА

іменем України

"07" червня 2017 р. Справа № 806/760/17

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Франовської К.С.

суддів: Іваненко Т.В.

ОСОБА_2,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "29" березня 2017 р. у справі за позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві до Державного реєстратора Романівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_3 Ліквідатор ТОВ "Ладодєя" ОСОБА_4 про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису ,

ВСТАНОВИВ:

У березні 2017 року Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві звернулася до суду з позовом до Державного реєстратора Романівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_3 з позовом, в якому просила визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис від 13.09.2016 №10701110007056378 про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ "Ладодєя" (інд.код 39561206) у зв"язку з ліквідацією.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 29.03.2017 року у задоволені позову відмовлено.

Не погоджуючись з постановою позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказану постанову та прийняти нову про задоволення позову.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що загальними зборами учасників ТОВ "Ладодєя" від 16.06.2016 було прийнято рішення про припинення товариства шляхом його ліквідації.

Вказане рішення на наступний день було оприлюднене на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з визначенням строку пред'явлення кредиторами своїх вимог до 24.08.2016.

13.09.2016 державним реєстратором Романівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_3 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис № 10701110007056378 про державну реєстрацію припинення ТОВ "Ладодєя" в результаті ліквідації.

Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач звернувся до суду.

Вирішуючи спір суд першої інстанції дійшов висновків, що державний реєстратор під час здійснення державної реєстрації припинення ТОВ "Ладодєя" та внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Колегія суддів погоджується з вказаними висновками з таких підстав.

Відповідно до п.9 ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 р. № 755-IV (надалі - Закон №755-IV) для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи:

1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи.

Пунктом 12 статті 17 Закону №755-IV визначено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Згідно матеріалів справи загальними зборами учасників ТОВ "Ладодєя" від 16.06.2016 було прийнято рішення про припинення товариства шляхом його ліквідації та строк для пред'явлення кредиторами своїх вимог визначено до 24.08.2016.

На підставі даного рішення, 13.09.2016 державним реєстратором Романівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_3 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис № 10701110007056378 про державну реєстрацію припинення ТОВ "Ладодєя" в результаті ліквідації.

Відповідно до ч.1 ст.25 Закону №755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.

Підпунктом 11 ч. 1 ст. 28 Закону №755-IV визначено виключний перелік підстав за яких державний реєстратор має право відмовити у державній реєстрації припинення юридичної особи, якщо документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:

раніше строку, встановленого цим Законом;

щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи;

в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;

щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;

щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи;

щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;

щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.

Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається.

Таким чином, законом визначено вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи.

Згідно матеріалів справи, після закінчення строку, передбаченого для заявлення вимог кредиторів, головою ліквідаційної комісії були надані усі необхідні документи, передбачені ст.17 Закону для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи .

При цьому, на час вчинення оскаржуваної реєстраційної дії до державного реєстратора не надходили відомості щодо наявності заборгованості із сплати податків і зборів та/або із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, так як того вимагав законом. Так само, були відсутні відомості щодо ТОВ "Ладодєя" про відкриті виконавчі провадження.

Враховуючи наведене, суд першої інстанції дійшов правильних висновків, що у державного реєстратора були відсутні підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи ТОВ "Ладодєя".

Доводи апеляційної скарги щодо неврахування державним реєстратором повідомлення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ "Ладодєя", не впливають на правильність висновків суду першої інстанції з огляду на таке.

Згідно матеріалів справи, 28.07.2016 року Державною податковою інспекцією у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві було надіслано до державного реєстратора повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ "Ладодєя" №1626552703824 за формою №27-ОПП.

У зазначених запереченнях були вказані такі причини: неподання юридичною особою копії ліквідаційного балансу, передавального акту або розподільчого балансу, складеного комісією з припинення (ліквідаційною комісією. ліквідатором); відсутність повідомлень від фінансових установ про закриття всіх рахунків такого платника податків, у тому числі відкритих через відокремлені підрозділи.

Разом з тим, згідно п. 2 Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Реєстр) й інформаційними системами Державної фіскальної служби України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 759/5/371 від 18.03.2016 року (далі- Наказ) передбачено, що до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами ДФС України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, а саме: про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП або повідомлень про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 23-ОПП.

Таким чином, Наказом визначено, що повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП надсилається із зазначенням відповідних причин, зокрема, наявності податкового боргу, грошових зобов'язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов'язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам.

При цьому, п.п. 11 ч. 1 ст.28 Закону встановлено державний реєстратор відмовляє у державній реєстрації припинення юридичної особи, зокрема, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Як встановлено судом, у наданому позивачем повідомленні були відсутні будь-які відомості про наявність у товариства податкового боргу, тобто воно не містило причин, які визначені Закон №755-IV та Наказом та не могло бути підставою для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи.

Разом з тим, Закон №755-IV не покладає на державного реєстратора обов'язок під час вчинення реєстраційної дії припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, перевіряти завершення розрахунків з кредиторами юридичної особи, яка припиняється.

Окрім того, наказом Міністерства фінансів України "Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів" від 18 березня 2016 року № 375 повідомлення за формою № 27-ОПП виключено з Порядку обліку платників податків і зборів та на момент внесення запису, використання цієї форми не передбачено законодавством.

Згідно п.11.14. цього Наказу до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості:

про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою N 30-ОПП (додаток 15);

про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою N 31-ОПП (додаток 16) - у разі наявності податкового боргу при реорганізації юридичної особи.

Якщо до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, на запит суб'єкта державної реєстрації контролюючим органом надано відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів, а також у разі виникнення у платника податків заборгованості зі сплати податків і зборів або визначення грошових зобов'язань, за якими не настав строк сплати, до проведення державної реєстрації припинення юридичної особи контролюючий орган формує та передає до Єдиного державного реєстру відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів або відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи.

Якщо контролюючим органом до Єдиного державного реєстру передано відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів, то після погашення заборгованості зі сплати податків і зборів контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів.

Тобто, діючими нормами права визначено, що підтвердженням заборгованості із сплати податків і зборів є саме відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-0ПП.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції зазначає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві залишити без задоволення, постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "29" березня 2017 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя К.С. Франовська

судді: Т.В. Іваненко

ОСОБА_2

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві вул. Лєскова, 2,м.Київ,Центральна Частина Києва, Київ,01011

3- відповідачу/відповідачам: Державний реєстратор Романівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_3 вул. С.Лялевича, 2,смт.Романів,Житомирська область,13001

4-третій особі: Ліквідатор ТОВ "Ладодєя" ОСОБА_4 - АДРЕСА_1,08154,

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2017
Оприлюднено13.06.2017
Номер документу67035018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/760/17

Постанова від 08.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 07.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 17.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 25.04.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Постанова від 29.03.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні