Постанова
від 31.05.2017 по справі 810/1138/17
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2017 року № 810/1138/17

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лиска І.Г., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю БЦ Технобуд до Білоцерківської ОДПІ Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про скасування податкового повідомлення-рішення,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю БЦ Технобуд звернулось до суду з позовом до Білоцерківської ОДПІ Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 30.09.2016 №0014521202 (з урахуванням заяви про зміну позовних вимог).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податковий орган при прийнятті податкової звітності порушують вимоги законодавства про встановлення фактичного порушника податкового законодавства, обґрунтовування податкового порушення та відповідальності порушника - платника податку. Такий формальний підхід до контролю за дотриманням платниками податків норм податкового законодавства грубо порушує законні права ТОВ БЦ Технобуд , які закріплені Конституцією та Законами України.

Відповідач позов не визнав, надав суду письмові заперечення, в яких просив суд відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що Білоцерківська ОДПІ мала всі законодавчо визначені повноваження, документальні та нормативно - правові підстави для винесення відносно ТОВ БП Технобуд спірного ППР.

Представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач в судове засіданні не прибув, повідомлений належним чином, жодних заяви чи клопотань до суду не надав.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовом упровадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що для розгляду і вирішення даної справи відсутня потреба у заслуховуванні свідків чи експертів, а також не має інших перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, зазначених у статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, судом прийнято рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Земельна ділянка за адресою м. Біла Церква, вул. Петра Запорожця, 244, яка перебуває в користуванні ТОВ БЦ Технобуд згідно із договором оренди від 24.03.2009р. №7 номер державної реєстрації 040990200341, належить Шкарівській сільській раді, тому ТОВ БЦ Технобуд сплачує орендну плату за користування земельною ділянкою та подає податкову декларацію з плати за землю до Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області (1002 Білоцерківський район), що підтверджується відповідними виписками з банківського рахунку ТОВ БЦ Технобуд про сплату орендної плати за землю за 2015 рік.

12 лютого 2015 року, у зв'язку з помилкою в роботі програмного забезпечення, товариством було помилково подано звітну податкову декларацію №9010093941 з плати за землю (орендну плату за земельну ділянку) за 2015 рік до Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області 11027 м. Біла Церква) на загальну суму 22705,19 грн. щодо вищевказаної земельної ділянки.

Того ж дня, 12 лютого 2015 року, ТОВ БЦ Технобуд дана помилка була виправлена, шляхом направлення звітної податкової декларації №9013747755 з плати за землю (орендну плату за земельну ділянку) за 2015 рік до Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області (1002 Білоцерківський район) на загальну суму 22705,19 грн.

Обидві декларації містять обов'язковий реквізит код органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної ділянки за КОАТУУ - 3220489501, що підтверджує належність земельної ділянки до Білоцерківського району, а не до міста Біла Церква.

10.08.2016 на адресу підприємства ТОВ БЦ Технобуд надійшла податкова вимога Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС в Київській області від 22.07.2016 року №1223-17/168 щодо податкового боргу ТОВ БЦ Технобуд у сумі 22705,19 грн. по сплаті орендної плати за землю (код бюджетної класифікації 18010600).

26.09.2016 Білоцерківською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було надіслано товариству Акт камеральної перевірки податкової звітності з орендної плати за землю юридичних осіб № 0000 520/10-02-12-02/33519672 від 19.09.2016 у зв'язку з несвоєчасною оплатою на суму 22705,20 грн. Відповідно до змісту акту, граничний термін сплати зазначено 03.03.2016, датою сплати зазначено 17.08.2016 року, у зв'язку з чим, прострочення оплати склало 534 календарних днів.

05 жовтня 2016 року ТОВ БЦ Технобуд отримало податкове повідомлення-рішення від 30.09.2016 року № 0014521202, яким донараховані штрафні санкції по орендній платі за землю в місто Білу Церкву.

17.08.2016 року ТОВ БЦ Технобуд було подано уточнюючу податкову декларацію №9276887877 з плати за землю (орендну плату за земельну ділянку) за 2015 рік, якою сума податкового зобов'язання зі сплати орендної плати за землю до Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області (1027 м. Біла Церква) зменшена до 0,00 грн. так, як Білоцерківська ОДПІ (1027 м. Біла Церква) не є належним отримувачем податкової декларації з плати за землю. Даний факт підтверджується Декларацією про плату за землю (уточнююча) ТОВ БЦ Технобуд від 17.08.2016 року.

12 серпня 2016 року товариство звернулось до ГУ ДФС у Київській області зі скаргою №4 на податкову вимогу №1223-17/168 від 22.07.2016 року Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС в Київській області та 07.09.2016 року товариством отримано рішення ГУ ДФС у Київській області № 2030/10/10-36-17-12 від 02.09.2016 року про продовження строку розгляду скарги до 15 жовтня 2016 року.

Товариство 07.10.2016 звернулось до ГУ ДФС у Київській області зі скаргою №6 з проханням приєднати скаргу №6 від 07.10.2016 до скарги №4 від 12.08.2016 року на податкову вимогу, визнати Акт камеральної перевірки податкової звітності з орендної плати за землю юридичних осіб № 0000 520/10-02- 12-02/33519672 від 19.09.2016 року таким що не відповідає законодавству та скасувати податкове повідомлення-рішення від 30.09.2016 №0014521202.

19 жовтня 2016 року товариством було отримано рішення про результати розгляду скарги №2369/10/10-36-17-12 від 11.10.2016 про відмову у задоволенні Скарги №4.

В подальшому 14.12.16 товариством було отримано рішення ГУ ДФС у Київській області №2647/10/10-36-10-01-04 від 07.12.2016, відповідно до якого, скаргу товариства №6 залишено без задоволення. В рішенні ГУ ДФС у Київській області №2647/10/10-36-10-01-04 від 07.12.2016 року відсутня інформація про відмову у об'єднанні скарг.

20 лютого 2017 року товариством було отримано рішення ДФС України про результати розгляду скарги №3213 від 16.02.2017, відповідно до якого, в задоволенні скарги №7 в частині скасування податкового повідомлення-рішення без задоволення, а в частині скасування податкової вимоги - без розгляду.

Після отримання акту, та у зв'язку з наполяганням Білоцерківської ОДПІ на наявність порушень, а також у зв'язку з відсутністю законодавчо закріпленого механізму відкликання помилково поданої податкової звітності, товариство звернулось до загальнодоступних рекомендацій, опублікованих на офіційному сайті ДФС України про необхідність повідомлення відповідної податкової інспекції про помилково подану податкову звітність.

Відповідно до зазначених рекомендацій ДФС України, товариство звернулось до Білоцерківської ОДШ ГУ ДФС у Київській області з листом про визнання звітності такої, що не є податковою.

У вказаному Листі товариство просить Білоцерківську ОДПІ не визнавати звітну податкову декларацію з плати за землю (орендну плату за земельну ділянку) за 2015 рік, подану до Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області (1027 м. Біла Церква) на загальну суму 22705,19 грн. як податкову, оскільки вказану звітність була подано помилково, її подання не повинно було відбутись та не потребувалось відповідно до закону.

Не зважаючи на даний лист податковий орган виніс податкове повідомлення-рішення від 30.09.2016 №0014521202, видане відповідно до акту, про зобов'язання товариства по сплаті 20% штрафу у розмірі 4541,04 грн..

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідноізпп. 14.1.72 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України земельний податок - це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Відповідно до положень ст. 16 ПК України платники податків зобов'язані :п.п. 16.1.2: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів ;п.п. 16.1.3: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів ;п.п. 16.1.4: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п.п.14.1.39 п.14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено в контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно із п.46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок, звіт - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п.48.1 ст. 48 ПК України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

Згідно з п.48.2 ст. 48 ПК України обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених заковом юридичних наслідків.

Згідно з п.49.2 ст. 49 ПК України платник додатків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Відповідно до п.п.49.18.3 п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених ним Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: - календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року .

Згідно з п.54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п.57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.288.7 ст. 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Згідно з п.286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченою статтею 46цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Суд встановив, що суму визначеного податкового зобов'язання по сплаті орендної плати за землю платник податків сплатив самостійно в установлений законом строк.

Судом також встановлено, що ТОВ БЦ Технобуд подано до відповідача уточнюючу податкову декларацію за 2015 рік № 9276887877, якою визначено до зменшення податкове зобов'язання із 22705,19 грн. до 0 (код контролюючого органу 1027 - м. Біла Церква). Дана декларація прийнята податковим органом. Крім того, суд зазначає що податковим органом не надано позивачу письмового повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації із зазначенням причин такої відмови. Отже така декларація вважається поданою, а зобов'язання по такій декларації є узгодженими.

Також, суд бере до уваги той факт, що позивач звернувся до податкового органу з листом про визнання звітності такої, що не є податковою.

Отже, позивач здійснював усі передбачені дії щодо повідомлення податкового органу про самостійно виявлено помилку.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що відповідач діяв протиправно щодо нарахування позивачу штрафу у розмірі 20% за платежем орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 4540,04 грн..

Згідно частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Суд дійшов висновку, що відповідач не навів жодного доказу правомірного винесення податкового повідомлення-рішення.

Отже, зважаючи на існування фактичних обставин справи на час вирішення цього спору, суд дійшов висновку про скасування податкового повідомлення-рішення від 30.09.2016 року №0014521202.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що викладені у позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а його вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір. Доказів понесення інших судових витрат позивач суду не надав. Таким чином, судові витрати щодо сплати судового збору підлягають присудженню на користь позивача.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області від 30.09.2016 №0014521202.

Стягнути з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю БЦ Технобуд (код ЄДРПОУ 33519672) сплачений судовий збір у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2017
Оприлюднено14.06.2017
Номер документу67048030
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1138/17

Постанова від 10.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 11.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 09.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 18.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Постанова від 31.05.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні