Постанова
від 07.06.2017 по справі 822/1316/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1316/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 червня 2017 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіЛабань Г.В. при секретаріВересняк А.А. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного дошкільного виховного закладу "Гармонія" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

ВСТАНОВИВ:

Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом до Приватного дошкільного виховного закладу "Гармонія" про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 6178,57 грн. та пені в розмірі 66,96 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що всупереч вимогам статей 19, 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , підприємство самостійно не сплатило адміністративно-господарські санкції за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідами. Просить стягнути адміністративно-господарські санкції та пеню.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі, просила позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила та просила суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує на те, що протягом 2016 року відповідачем подавалися відомості щодо наявності можливості працевлаштування інваліда, однак робоче місце залишалось вакантним у зв'язку з не направленням для працевлаштування інвалідів уповноваженим органом. Фактів відмови підприємства в працевлаштуванні інвалідів, центром зайнятості не зафіксовано. Вину у вчиненні правопорушення відповідач заперечує, вимоги позивача вважає неправомірними. Крім того наголосила, що вимоги статті 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні не поширюються на установи, підприємства, організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, відтак до відповідача не може бути застосовано адміністративно-господарські санкції.

Суд заслухав пояснення учасників судового процесу, дослідив докази по справі, вважає що адміністративний позов необхідно задовольнити з наступних підстав.

Згідно ст.18 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Відповідно до ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ст.20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів має розраховуватися виходячи з середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік (тобто від загальної чисельності працюючих).

Суд встановив, що 27.01.2017 відповідач подав до Фонду соціального захисту інвалідів звіт форми №10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2016 рік, відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 14 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, - не зазначено; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону - 1 чол.; середньорічна заробітна плата штатного працівника - 12357,00 грн.; сума адміністративно-господарських санкцій - не зазначено.

На підставі звіту позивач застосував до відповідача адміністративно-господарські санкції в сумі середньорічної заробітної плати штатного працівника за не створення 1 робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 6178,57 грн., а за порушення строків їх сплати за період з 19.04.2017 до 15.05.2016 нарахував пеню в розмірі 120% річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (27 днів прострочення платежу) яка становить 66,96 грн.

Згідно діючого законодавства органами, що сприяють працевлаштуванню інвалідів є державна служба зайнятості, управління праці та соціального захисту населення.

Відповідно до п.4 ч.3 ст.50 Закону України Про зайнятість населення роботодавці зобов'язані своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про: попит на робочу силу (вакансії); заплановане масове вивільнення працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників підприємств, установ, організацій, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання за два місяці до вивільнення.

Згідно ч.6 ст.53 Закону України Про зайнятість населення у разі неподання або порушення роботодавцем установленого порядку подання даних, передбачених абзацом 3 п.4 ч. 3 ст.50 цього Закону, стягується штраф у чотирикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.

Відповідно до Порядку подання форми звітності № 3-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії) , затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України № 316 від 31.05.2013 року, форма звітності № 3-ПН заповнюється роботодавцем.

Відповідно до абз.3 п.2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №70 від 31.01.2007 року, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці щомісячно подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Згідно абз. 1 п.3 Порядку роботодавець, який має відокремлені підрозділи, подає звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів, підготовлений з урахуванням даних цих підрозділів. У разі зміни їх кількості роботодавець разом із звітом про зайнятість і працевлаштування інвалідів подає відомості про такі підрозділи за формою, затвердженою Мінпраці.

Водночас, дослідивши звіти, які подавались відповідачем, суд встановив наступне. Звітність за формою 3-ПН у 2016 році подавалась відповідачем лише 1 раз 27.12.2016 на 1 вакансію - помічника вихователя.

Доказів подання звітів у січні-листопаді 2016 року матеріали справи не містять.

Отже, ні центр зайнятості, ні інші органи, на які законом покладено обов'язок працевлаштування інвалідів, не могли сприяти відповідачу у працевлаштуванні інвалідів, оскільки не мали протягом 2016 року належної та своєчасної інформації щодо наявності у останнього відповідних вакансій для такої категорії громадян.

Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку, що відповідачем вчинено правопорушення, а саме не здійснено працевлаштування інвалідів відповідно до встановленого нормативу. Відповідач не довів, що ним вжито усіх залежних від нього заходів щодо недопущення господарського правопорушення.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Матеріали справи та пояснення сторін свідчать, що названі санкції відповідачем не сплачено, отже, позивачем обґрунтовано пред'явлено вимоги про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені.

Стосовно твердження представника відповідача, що Приватний дошкільний виховний заклад "Гармонія" є тією установою, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів і на яку вимоги статті 20 Закону не поширюються, суд зазначає наступне.

Так, дійсно, відповідно до ч.1 ст.20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні визначено, що положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Однак суд встановив, що відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Приватний дошкільний виховний заклад "Гармонія" є приватною організацією, засновником якої є фізична особа - ОСОБА_3, вона ж є і директором і підписантом, вид діяльності - код КВЕД 85.10 - дошкільна освіта.

Відповідно до ч.3 ст.39 Закону України "Про дошкільну освіту" джерелами фінансування дошкільного навчального закладу є кошти:

засновника (власника);

відповідних бюджетів (для державних і комунальних дошкільних навчальних закладів);

батьків або осіб, які їх замінюють;

добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб;

інші кошти, не заборонені законодавством України.

Аналіз вказаної норми закону дає можливість суду зробити висновок, що відповідний бюджет, як джерело фінансування дошкільного навчального закладу стосується лише державних і комунальних дошкільних навчальних закладів.

Представник відповідача не надав суду беззаперечних доказів того, що Приватний дошкільний виховний заклад "Гармонія" є тією організацією, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. У зв'язку з чим суд вважає твердження представника відповідача про те, що положення ч.1 ст.20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні не поширюється на Приватний дошкільний виховний заклад "Гармонія" таким, що не відповідає дійсності.

Відповідно до ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

За таких обставин позов заявлений обґрунтовано, підтверджений належними доказами, відповідає чинному законодавству, а тому підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.158 - 163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Приватного дошкільного виховного закладу "Гармонія" (код ЄДРПОУ 26382097) адміністративно-господарські санкції в розмірі 6178 (шість тисяч сто сімдесят вісім) грн. 57 коп. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 66 (шістдесят шість) грн. 96 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 09 червня 2017 року

Суддя /підпис/Г.В. Лабань "Згідно з оригіналом" Суддя Г.В. Лабань

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2017
Оприлюднено14.06.2017
Номер документу67048702
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1316/17

Постанова від 07.06.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні