Ухвала
від 13.03.2012 по справі 2-а-4036/09/1570
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 березня 2012 р.Справа № 2-а-4036/09/1570

Категорія:Головуючий в 1 інстанції: Аракелян М.М.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді -Коваля М.П.,

суддів -Потапчук В.О.,

-ОСОБА_1,

при секретарі -Журкіній І.І.,

за участю : представника апелянта -ОСОБА_2

представника Головного управління юстиції в Одеській області -ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_3 адміністративну справу за апеляційною скаргою Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 30 червня 2010 року по справі за позовом Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області до Красноокнянської районної організації політичної партії Совість України , треті особи: Красноокнянська районна державна адміністрація Одеської області, Головне управління юстиції в Одеській області, Красноокнянське районне управління юстиції Одеської області,- про припинення юридичної особи,-

В С Т А Н О В И Л А :

Котовська ОДПІ звернулася до суду з адміністративним позовом до Красноокнянської районної організації політичної партії Совість України , в якому позивач просить суд прийняти рішення про припинення Красноокнянської районної організації політичної партії Совість України .

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від ЗО червня 2010 року відмовлено повністю у задоволенні адміністративного позову.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням суду першої інстанції позивач подав апеляційну скаргу, згідно якої просив скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою задовольнити адміністративний позов повністю, посилаючись при цьому на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Сторони були сповіщені належним чином по час і місце судового розгляду справи, про що є докази в матеріалах справи: Котовська об'єднана державна податкова інспекція Одеської області та Головне управління юстиції в Одеській області сповіщені згідно поштових повідомлень, представники до суду прибули та надали свої пояснення; Красноокнянська районна державна адміністрація Одеської області, Красноокнянське районне управління юстиції Одеської області -сповіщені згідно поштових повідомлень (а.с.120, 121, 122), представники до суду не прибули та причини неявки суду не повідомили; Красноокнянська районна організація політичної партії Совість України сповіщена за допомогою виключних засобів зв'язку, на підставі ст. 38 КАС України, згідно телефонограми (а.с.115), а також згідно поштового повідомлення (а.с.114), представник до суду не прибув та причини неявки суду не повідомив.

Колегія суддів порадившись на місці та заслухавши думку прибувших учасників процесу, ухвалила слухати справу за відсутністю учасників процесу, які не прибули до суду, але сповіщені належним чином про час і місце судового засідання.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 та ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції залишає її без змін, якщо визнає, що судом першої інстанції ухвалене рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Судом першої інстанції встановлено, що Красноокнянська районна організація політичної партії Совість України зареєстрована як юридична особа 15.08.2007 р. Красноокнянською районною державною адміністрацією Одеської області, ідентифікаційний код - 35218722, що вбачається з Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 551869 (а.с.5). Згідно довідки № 01-08/287 від 16.12.2008 р.(а.с.10) Красноокнянська районна організація політичної партії Совість України станом на 16.12.2008 р. значиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. З даних, що містяться в довідці відділу статистики в Красноокнянському районному управлінні статистики від 16.12.2008 р. № 01-08/387, вбачається та не заперечується позивачем, що відповідач є за організаційно-правовою формою господарювання - політичною партією, вид діяльності за КВЕД 91.32.0. діяльність політичних організацій . 16.08.2007 р. відповідача взято на облік в Котовській ОДП (Красноокнянське відділення) за № 575, що вбачається з довідки № 55 від 16.08.2007 р. (а.с.11), на підставі даних отриманих з Єиного державного реєстру, про що повідомлено відповідача листом № 1449 від 31.08.2007 р. Згідно з довідкою Котовської ОДПІ № 6 від 09.01.2009 р. Красноокнянська районна організація політичної партії Совість України станом на 09.01.2009 р. не має податкового боргу перед бюджетом.

Як вбачається з матеріалів справи, 10.01.2009 р. працівниками Котовської ОДПІ складено акт щодо своєчасності подання звітності, яким встановлено, що Красноокнянська районна організація політичної партії Совість України з 16.08.2007 р. не подає податкову звітність, госпрозрахункову діяльність не здійснює.

Згідно доводів апеляційної скарги, позивач обґрунтовує свої вимоги посиланнями на порушення відповідачем приписів ст. 9 Закону України Про систему оподаткування , ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами та норм Господарського кодексу України.

Так, апелянт вимагає припинення юридичної особи Красноокнянської районної організації політичної партії Совість України на підставі ч. 2 ст. 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців .

Враховуючи специфіку виниклих правовідносин та виходячи з предмету спору, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що доводи апеляційної скарги не містять спростувань щодо висновків суду першої інстанції, з якими колегія суддів апеляційної інстанції погоджується та вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 755 підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. В преамбулі цього Закону встановлено, що цей Закон регулює відносини у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців.

При цьому відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №755 встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно зі ст. 3 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 755 передбачено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних .осіб - підприємців. Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій. Об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом. Міністерство юстиції України та його територіальні органи здійснюють реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, бірж, інших установ та організацій, визначених

законом, та видають свідоцтво про державну реєстрацію, оформлене державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи.

Таким чином, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що особливості державної реєстрації (тобто як створення, так і припинення) юридичних осіб - політичних партій встановлюються Законом України Про об'єднання громадян та Законом України Про політичні партії в Україні .

Згідно з ч. 2 ст. 1 Закону України Про об'єднання громадян від 16.06.1992 р. № 2460-ХІІ встановлено, що об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.

Приписами ч. 3 ст. 5 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 р. № 2365-ІІІ передбачено, що діяльність політичної партії може бути заборонена лише за рішенням суду. В першій інстанції справу про заборону політичної партії розглядає Верховний Суд України.

Згідно з ч. 7 та ч. 8 ст. 11 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 р. № 2365-ІІІ реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідними органами юстиції Міністерства юстиції України, якщо інший порядок не передбачений законом, лише після реєстрації політичної партії Міністерством юстиції України. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статусу юридичної особи, якщо це передбачено статутом партії. Первинні осередки політичної партії, яким статутом політичної партії не надається право юридичної особи, легалізують свою діяльність шляхом письмового повідомлення про утворення до відповідного органу юстиції Міністерства юстиції України в 10-денний строк з часу їх утворення. Про своє утворення первинні осередки політичної партії повинні у вказаний строк повідомити також відповідні місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 р. №2365-ІІІ політичні партії є неприбутковими організаціями.

Згідно зі ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 р. №2365-ІІІ політична партія зобов'язана щорічно опубліковувати в загальнодержавному засобі масової інформації фінансовий звіт про доходи і видатки, а також звіт про майно політичної партії.

Колегія суддів, з приводу доводів апелянта, вважає за необхідне зазначити, що зазначеною вище статтею встановлено єдиний обов'язковий вид фінансової звітності, тобто на політичну партію та її утворення не покладено обов'язок щодо подання органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності.

Приписами ст. 183 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 р. №2365-ІІІ встановлено, що державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють Міністерство юстиції України - за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії; Центральна виборча комісія та окружні виборчі комісії - за додержанням політичною партією порядку участі політичних партій у виборчому процесі. Політичні партії зобов'язані подавати на вимогу контролюючих органів необхідні документи та пояснення.

Згідно зі ст. 21 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 р. №2365-ІІІ політична партія може бути за поданням Міністерства юстиції України чи Генерального прокурора України заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії.

Відповідно до ст. 23 Закону України Про політичні партії в Україні політичні парти припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуск) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України.

Згідно ст. 24 Закону України Про політичні партії в Україні передбачено, що у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, не висування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються. Рішення Верховного Суду України про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів,

обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень політичної партії, припинення членства в політичній партії.

Колегія суддів, проаналізувавши вищезазначені приписи законодавства, дійшла обґрунтованого висновку про те, що примусове припинення діяльності районної організації політичної партії (або будь-якого іншого утворення політичної партії) можливий лише у випадку заборони діяльності самої партії або анулювання її реєстраційного свідоцтва і відбувається шляхом розпуску такої організації.

Враховуючи, що згідно з ч. 7 ст. 11 Закону України Про політичні партії в Україні № 2365-ІІІ набуття статусу юридичної особи будь-яким утворенням політичної партії може мати місце виключно після реєстрації такого утворення (в даному випадку - районної організації політичної партії) відповідним органом Мінюста України, припинення такої юридичної особи іншим шляхом, ніж передбачений цим Законом (а саме: саморозпуск чи розпуск у зв'язку з забороною політичної партії або анулюванням реєстраційного свідоцтва) є неприпустимим, оскільки суперечить закону.

Відповідно до ст.ст. 239, 247 Господарського кодексу України скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання є видом адміністративно-господарських санкцій, які застосовуються за порушення встановлених правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання, яким Красноокнянська районна організація політичної партії Совість України не є, отже Котовська ОДПІ не має повноважень на звернення до суду з позовом про припинення юридичної особи відповідача на підставі п. 17 ст. 11 Закону України Про державну податкову службу в Україні .

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України Про політичні партії в Україні № 2365-ІІІ втручання з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб у створення і внутрішню діяльність політичних партій та їх місцевих осередків забороняється, за винятком випадків, передбачених цим Законом.

Посилання на неподання відповідачем звітів про використання коштів неприбуткових організацій як підставу припинення цієї юридичної особи у зв'язку з викладеним не приймаються до уваги. Крім того, апелянтом не доведено, що відповідача включено до реєстру неприбуткових організацій згідно з п.п. 7.11.12 п.7.11 ст. 7 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств , а порушення термінів подання таких звітів згідно з пунктом 3 Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями тягне вирішення питання про виключення такої організації з реєстру неприбуткових організацій і не має наслідком припинення юридичної особи за ч.2 ст.38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців .

З огляду на невідповідність позовних вимог Котовської ОДПІ положенням законодавства є підстави для відмови у задоволенні позовних вимог про припинення юридичної особи Красноокнянської районної організації політичної партії Совість України .

Відповідно до ч. 1 ст. 70 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Згідно з ч.4 ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтвердь певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобі доказування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ти обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею цього Кодексу.

Таким чином, апелянтом не надано належних доказів у підтвердження обставин, якими апелянт обґрунтовує заявлені вимоги.

Решта доводів апеляційної скарги не впливають на результат вирішення спірного питання, при цьому, формальні порушення, на які апелянт посилається не є підставою для скасування правильно винесеного по суті судового рішення та не спростовують відповідних встановлених по справі.

Оскільки висновки суду першої інстанції обґрунтовані та відповідають чинне законодавству, а доводи апеляційної скарги їх не спростовують, колегія суддів на підставі ст. 200 КАС України приходить до висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, постанови суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 205,206, 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 30 червня 2010 року залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 30 червня 2010 року по справі за позовом Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області до Красноокнянської районної організації політичної партії Совість України , треті особи: Красноокнянська районна державна адміністрація Одеської області, Головне управління юстиції в Одеській області, Красноокнянське районне управління юстиції Одеської області,- про припинення юридичної особи -без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 20 днів після набрання чинності безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: /ОСОБА_4/

Суддя: /ОСОБА_5/

Суддя: /ОСОБА_1/

Повний текст ухвали апеляційного суду виготовлено 15.03.2012 року

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2012
Оприлюднено14.06.2017
Номер документу67049610
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4036/09/1570

Ухвала від 13.03.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні