Постанова
від 02.06.2017 по справі 805/1551/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 червня 2017 р. Справа №805/1551/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Аляб'єва І.Г., при секретарі судового засідання Филиппенко М.С.,

за участі представників:

позивача Рокецької Н.О.,

відповідача

Родинської міської ради Помялової Я.О.,

третьої особи Гречко Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 37 Оленка до Родинської міської ради, Відділу державної реєстрації Красноармійської районної державної адміністрації Донецької області, третя особа відділ освіти Покровської міської ради Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення, скасування державної реєстрації,

в с т а н о в и в:

Родинський комунальний дошкільний навчальний заклад № 37 Оленка (далі - РКДНЗ № 37 Оленка ) звернувся до суду з адміністративним позовом до Родинської міської ради, Відділу державної реєстрації Красноармійської районної державної адміністрації Донецької області (далі - Відділ державної реєстрації), третя особа відділ освіти Покровської міської ради Донецької області (далі - відділ освіти), у якому просять:

- визнати протиправним рішення Родинської міської ради від 26 січня 2017 року №7/19-6;

- скасувати рішення Родинської міської ради від 26 січня 2017 року №7/19-6;

- скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 37 Оленка .

Зазначали, що рішенням Родинської міської ради від 26 січня 2017 року №7/19-6 були внесені зміни та затверджено Статут РКДНЗ № 37 Оленка у новій редакції. Вважають, що відповідно до діючого законодавства розробка статуту покладається на дошкільний навчальний заклад, а тому Відповідач не мав права самостійно розробляти та затверджувати Статут без погодження з відповідним органом освіти.

Крім того, Позивач вважає, що Статут за своїм змістом не відповідає діючому законодавству, має низку недоліків та не може ефективно регулювати суспільні відносини.

Представник позивача у судове засідання з'явився, підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Представник Родинської міської ради у судове засідання з'явився, надав заперечення, у яких просить відмовити у задоволені позову виходячи з наступного.

В 2016 році з метою приведення до норм Податкового кодексу України відносно доходів закладу, які не підлягають розподілу та з метою приведення до норм закону України Про місцеве самоврядування для усунення розбіжностей та однакового розуміння прав та обов'язків власника дошкільного закладу, керівника закладу та інших учасників навчально-виховного процесу, виникла необхідність затвердження Статуту дошкільного закладу в новій редакції.

З цією метою Позивачу неодноразово були надіслані звернення і запрошення від Родинської міської ради, але вони були проігноровані або надавались формальні відписки.

Таким чином, керуючись статтею 65 Господарського кодексу України, Відповідач прийняв рішення щодо затвердження Статуту РКДНЗ № 37 Оленка в новій редакції.

Представник Відділу державної реєстрації у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи відповідач повідомлений належним чином, просив розглянути справу за їх відсутності.

Від Відділу державної реєстрації через відділ діловодства та документообігу надійшли заперечення, у яких вони зазначають, що документи щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи РКДНЗ № 37 Оленка були подані у відповідності до статей 15 та 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та зареєстровані відповідно до чинного законодавства.

Третя особа у судове засідання з'явилася, просила задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного суду України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Таким чином, суд дійшов висновку щодо можливості розгляду даної справи за відсутності представника відповідача.

Суд, розглянувши матеріали справи, оцінивши наявні докази за своїм внутрішнім переконанням, встановив наступне.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців та громадських організацій Родинський комунальний дошкільний навчальний заклад № 37 Оленка (код ЄДРПОУ 36889402) є комунальною організацією, засновником якої є Родинська міська рада (а.с.63-64).

Статут РКДНЗ № 37 Оленка , затверджений рішенням Родинської міської ради від 04 грудня 2009 року передбачає, що засновником дошкільного закладу є Родинська міська рада, а відділ освіти Красноармійської міської ради є головним розпорядником коштів та має право на оперативне управління дошкільним закладом (а.с.125)

Згідно рішення Родинської міської ради від 26 січня 2017 року № 7/19-6 затверджено в новій редакції Статут РКДНЗ № 37 Оленка , уповноважено керуючого справами виконкому ради ОСОБА_4 здійснити реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу (а.с.114).

З вказаного Статуту вбачається, що дошкільний заклад у своїй діяльності підзвітний та підконтрольний Родинській міській раді та міському голові, з питань фінансування - відділу освіти Покровської міської ради за узгодженням з Родинською міською радою (а.с.125).

Цей Статут був отриманий Позивачем 08 лютого 2017 року (а.с.96).

09 лютого 2017 року вбачаючи порушення процедури розробки, погодження та затвердження Статуту Позивач направив лист Відповідачу, де зазначає, що такий Статут не є незаконним та потребує доопрацювання (а.с.73).

У відповідь на зазначений лист Родинська міська рада повідомила, що у зв'язку з тим, що Позивач не надавав жодної інформації на неодноразові звернення, Родинська міська рада, як засновник має право на розробку цього документу (а.с.74).

Здійснивши оцінку обставин справи, надавши їм юридичної кваліфікації, суд прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з такого.

Спірні правовідносини врегульовані Законом України Про дошкільну освіту від 11 липня 2001 року № 2628-III (далі - Закон № 2628-III), Законом України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР), Постановою Про затвердження Положення про дошкільний навчальний заклад від 12 березня 2003 року № 305 (далі - Положення № 305).

Відповідно до статті 32 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження управління закладами освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Статтею 17 Закону № 280/97-ВР встановлено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Згідно з частиною другою статті 52 Закону № 280/97-ВР виконавчий комітет радикоординує діяльність відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади, заслуховує звіти про роботу їх керівників.

Стаття 13 Закону № 2628-III визначає, що дошкільний навчальний заклад є юридичною особою і діє на підставі статуту.

Статут дошкільного навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності розробляється відповідно до Конституції України, Закону України Про освіту , цього Закону, Положення про дошкільні навчальні заклади.

Дошкільний навчальний заклад незалежно від підпорядкування, типу і форми власності на основі Положення про дошкільні навчальні заклади розробляє статут, який затверджується засновником (власником), погоджується з відповідним органом управління освітою та реєструється місцевим органом виконавчої влади у порядку, встановленому законодавством України.

Відповідно до пункту 4 Положення № 305 дошкільний навчальний заклад є юридичною особою і діє на підставі статуту, який затверджується засновником (власником) за погодженням з відповідним органом управління освітою і реєструється місцевим органом виконавчої влади.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, обов'язок з розробки Статуту покладено на дошкільний навчальний заклад. Як вбачається з матеріалів справи, Статут був розроблений Родинською міською радою без участі РКДНЗ № 37 Оленка .

Окрім того, не була дотримана вимога пункту 4 Положення № 305 стосовно погодження Статуту з відділом освіти Покровської міської ради Донецької області.

Відповідач у судовому засіданні зазначав, що при Родинській міській раді не створено відповідного відділу освіти, а тому погодження Статуту з відділом освіти іншої міської ради не має правового підґрунтя.

До складу міста Покровська відповідно до Класифікатора об'єктів адміністративно-

територіального устрою України, затвердженого наказом Держстандарту України від 31 жовтня 1997 року №659, зі змінами та доповненнями, входять місто Родинське та селище Шевченко.

Суд наголошує, що відповідно до Статуту РКДНЗ № 37 Оленка , затвердженого рішенням Родинської міської ради від 04 грудня 2009 року відділ освіти Красноармійської міської ради має право на оперативне управління дошкільним закладом.

Виходячи з наведеного, Родинська міська рада при прийняті Статуту РКДНЗ № 37 Оленка у новій редакції повинна була перед реєстрацією погодити вказаний Статут з відділом освіти Покровської міської ради Донецької області.

Таким чином, суд вважає, що рішення Родинської міської ради від 26 січня 2017 року № 7/19-6 Про затвердження Статуту Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 37 Оленка є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно позовної вимоги Позивача щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 37 Оленка .

Статтею 73 Закону № 280/97-ВР передбачено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Зі змісту частини четвертої статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) вбачається, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:

- заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру;

- документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

- установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі.

З матеріалів справи вбачається, що документи щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи були подані у відповідності до статей 15 та 17 Закону № 755-IV.

Таким чином, суд не вбачає в діях державного реєстратора ознак протиправності, однак враховуючи, що рішення Родинської міської ради від 26 січня 2017 року № 7/19-6 Про затвердження Статуту Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 37 Оленка у ході розгляду справи було визнано протиправним та таким, що підлягає скасуванню, виникає необхідність скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 37 Оленка (запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 12711050004000943 від 03 лютого 2017 року).

Відповідно до статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 2, 8-11, 17, 69-71, 86, 94, 158-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 37 Оленка про визнання протиправним та скасування рішення, скасування державної реєстрації - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Родинської міської ради від 26 січня 2017 року № 7/19-6 Про затвердження Статуту Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 37 Оленка .

Скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 37 Оленка (запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 12711050004000943 від 03 лютого 2017 року).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Родинської міської ради на користь Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 37 Оленка суму судового збору у розмірі 800 (вісімсот) гривень 00 копійок.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Відділу державної реєстрації Красноармійської районної державної адміністрації Донецької області на користь Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 37 Оленка суму судового збору у розмірі 800 (вісімсот) гривень 00 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова у повному обсязі виготовлена та підписана 07 червня 2017 року.

Суддя Аляб'єв І.Г.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2017
Оприлюднено15.06.2017
Номер документу67088838
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1551/17-а

Постанова від 02.06.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні