Постанова
від 12.06.2017 по справі 816/648/17
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

12 червня 2017 рокум. ПолтаваСправа №816/648/17

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Кукоби О.О., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

В С Т А Н О В И В:

Полтавське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 7684,21 грн та пені у розмірі 46,05 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що відповідачем у 2016 році не виконано вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо забезпечення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Відповідач позов не визнав. У письмових запереченнях проти позову представник відповідача посилався на відсутність у ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" обов'язку створити у 2016 році робоче місце для працевлаштування особи з інвалідністю, оскільки середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за звітний період на підприємстві становила менше восьми осіб. Крім того, зазначив, що директору ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" з 01.12.2016 встановлено інвалідність.

У судовому засіданні 01.06.2017 представник позивача позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити з підстав, наведених у позовній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні 01.06.2017 проти позову заперечували, наполягали на відмові у задоволенні позовних вимог з мотивів, викладених у письмових запереченнях.

У судове засідання 12.06.2017 сторони явку уповноважених представників не забезпечили, надали до суду клопотання про розгляд справи без їх участі.

Згідно з частиною четвертою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Зважаючи на неявку в судове засідання жодної з осіб, які беруть участь у справі, відповідно до приписів частини першої статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося, суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.

ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" зареєстроване як юридична особа 01.06.2016, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис №1 074 102 0000 060283, код ЄДРПОУ 40525742.

Відповідачем 13.02.2017 до ПОВ ФСЗІ подано звіт за формою №10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2016 рік, вх. №1617 /а.с. 6/. За змістом вказаного звіту середньооблікова кількість штатних працівників підприємства у 2016 році становила 19 осіб, фонд оплати праці штатних працівників - 146,00 тис. грн; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" - одна особа, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, за 2016 рік - одна особа.

Разом з тим, стверджуючи про невиконання відповідачем у 2016 році нормативу працевлаштування інвалідів, позивач, виходячи з приписів статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", здійснив розрахунок адміністративно-господарських санкцій та пені /а.с. 7/ і звернувся до суду з позовом про їх стягнення.

Надаючи правову оцінку обґрунтованості позовних вимог, суд виходить з такого.

Спірні відносини врегульовано Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 №875-XII.

Згідно з частиною першою статті 17 вказаного Закону (в редакції, чинній на момент виникнення та реалізації спірних публічно-правових відносин) з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.

Як визначено частиною третьою статті 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

При цьому в силу положень частини першої статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Аналіз наведених положень Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" є підставою для висновку про те, що обов'язок зі створення робочого місця для працевлаштування особи з інвалідністю у роботодавця виникає у разі, коли середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за рік на підприємстві становить більше 8 осіб.

Так само, частиною першою статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" визначено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Як зазначено судом вище, ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" зареєстроване як юридична особа 01.06.2016.

Представники відповідача у судовому засіданні 01.06.2017 пояснили, що перші три працівники були прийняті на роботу у ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" 26.09.2016. На підтвердження вказаних доводів представники відповідача надали суду копії наказів від 26.09.2016 /а.с. 25-26/ та повідомлення про прийняття працівника на роботу /а.с. 42/.

У жовтні 2016 року ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" було прийнято на роботу 12 осіб /а.с. 43/.

Крім того, сім осіб прийняті на роботу наказами по підприємству від 31.10.2016 та приступили до роботи з 01.11.2016 /а.с. 44/.

Наказом по підприємству від 08.11.2016 №23-К на роботу прийнято гр. ОСОБА_1, останній приступив до роботи з 10.11.2016 /а.с. 30/. Гр. ОСОБА_2 прийнятий на роботу 29.11.2016, а до роботи приступив з 01.12.2016 /а.с. 27/.

У грудні 2016 року на роботу у ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" прийнято ще трьох осіб /а.с. 33, 36, 39/.

Станом на 31.12.2016 штатна чисельність працівників ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" становила 19 осіб.

Як пояснила в судовому засіданні 01.06.2017 головний бухгалтер ОСОБА_3, саме дану кількість штатних працівників нею помилково зазначено у звіті форми 10-ПІ, що поданий до ПОВ ФСЗІ.

Суд зауважує, що наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 №286 затверджено Інструкцію зі статистики кількості працівників, пунктом 2.1. якої визначено, що в облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані працівники, які уклали письмово трудовий договір (контракт) і виконували постійну, тимчасову або сезонну роботу один день і більше, а також власники підприємства, якщо, крім доходу, вони отримували заробітну плату на цьому підприємстві.

Пунктом 3.1. названої Інструкції визначено, що середня кількість працівників підприємства за період (місяць, квартал, з початку року, рік) визначається як сума таких показників: середньооблікової кількості штатних працівників; середньої кількості зовнішніх сумісників; середньої кількості працюючих за цивільно-правовими договорами.

Відповідно до підпункту 3.2.5. пункту 3.2. Інструкції зі статистики кількості працівників середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.

При цьому, підпунктом 3.2.6. пункту 3.2. цієї ж Інструкції визначено, що підприємство, що працювало неповний рік (сезонний характер виробництва або створення після січня, за винятком тих підприємств, які вимушено зупиняли виробництво з ініціативи адміністрації), середньооблікову кількість штатних працівників за рік визначає також шляхом підсумовування зазначеної кількості працівників за всі місяці роботи підприємства і ділення одержаної суми на 12 .

Судом встановлено, що ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" створено 01.06.2016, а фактично здійснює господарську діяльність з вересня 2016 року.

Залученими до матеріалів справи копіями звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за період з вересня по грудень 2016 року підтверджено, що у вересні 2016 року у ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" працювало три особи, у жовтні - 15 осіб, у листопаді - 27 осіб, у грудні - 23 особи /а.с. 53-64/.

Таким чином, виходячи з приписів підпункту 3.2.6. пункту 3.2. Інструкції зі статистики кількості працівників середньооблікова кількість штатних працівників у ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" за 2016 рік становитиме шість осіб /(3 + 15 + 27 + 23) : 12).

Наведене є підставою для висновку про відсутність у відповідача обов'язку зі створення у 2016 році робочого місця для працевлаштування інваліда та фактичного працевлаштування особи відповідної категорії.

Разом з тим, суд враховує, що директору ТОВ "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" ОСОБА_4 28.11.2016 встановлено другу групу інвалідності /а.с. 6 - зворот/.

Частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Приймаючи до уваги встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими врегульовано спірні відносини, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог ПОВ ФСЗІ.

Керуючись статтями 7-11, 41, 69-71, 86, 94, 122, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна фірма "Скіф Секьюріті" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання її копії з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.О. Кукоба

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2017
Оприлюднено15.06.2017
Номер документу67089544
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/648/17

Постанова від 12.06.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні