Постанова
від 02.06.2017 по справі 820/1789/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 червня 2017 р.                                                                                 № 820/1789/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мельникова Р.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області до Виробничо-комерційного підприємства "Служба замовника" про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В :

Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Виробничо-комерційного підприємства "Служба замовника", ЄДРПОУ 31214436, штраф у розмірі 3400,00 грн до державного бюджету: МФО 851011, одержувач УК Харківського район, код одержувача 37999633, р/р 31110106700429, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що відповідачем у законодавчо встановлені строки не сплачено штрафні санкції у розмірі 3400,00 грн., а відтак позивач змушений звернутись до суду із даним позовом з метою стягнення такої заборгованості у судовому порядку.

Адміністративна справа розглядається в порядку скороченого провадження на підставі статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення та була отримана уповноваженим представником підприємства 10.05.2017 року згідно поштового повідомлення про вручення.

Враховуючи зазначене, відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання до суду заперечень проти позову або заяви про визнання позову.

          Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

22.07.2016 року проведено планову перевірку Виробничо-комерційного підприємства "Служба замовника" , результати чого оформлено актом № 1 від 22.07.2016 року.

За результатами перевірки встановлено:

- тарифи на ритуальні послуги для споживачів м. Мерефа економічно необґрунтовані;

- розрахункові матеріали тарифів на послуги з вивезення твердих та рідких побутових відходів для споживачів м. Мерефа на підприємстві відсутні;

- завищення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів для мешканців приватного сектору м. Мерефа.

Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області видано припис від 29.07.2016 № 1 про виконання вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін.

Відповідно до припису від ВКП "Служба замовника-" вимагалось:

1.          Усунути наслідки порушення порядку застосування тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів для мешканців приватного сектору м. Мерефа за період з 01.08.2015 до 30.06.2016 шляхом приведення розрахунків із споживачами у відповідність до діючого на вказаний період законодавства..

2.          Споживачам приватного сектору м. Мерефа здійснити перерахунки за період з 01.07.2013 по 30.06.2016 (в тому числі шляхом зменшення заборгованості за особовими рахунками). Про суму здійснення перерахунків повідомити Головне управління держпродспоживслужби в Харківській області.

3.          Здійснити розрахунки економічно обґрунтованих планових витрат на послуги з вивезення твердих та рідких побутових відходів споживачів м. Мерефа з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 26,07.2006 № 1010 і надати їх до Держпродспоживслужби України для одержання висновків та встановити їх в органах місцевого самоврядування відповідно до чинного законодавства.

4.          Здійснити розрахунки економічно обґрунтованих планових витрат на ритуальні послуги з урахуванням вимог наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11,2003 № 194 та встановити їх в органах місцевого самоврядування, відповідно до чинного законодавства.

5.          У місячний термін з моменту отримання припису повідомити Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області про вжиті заходи.

Керуючись ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі наказу від 24.10.2016 № 316 проведено позапланову перевірку щодо виконання припису від 29.07.2016 № 1, про що складено акт від 27.10.2016 № 7.

За результатами позапланової перевірки встановлено, що ВКП "Служба замовника" не виконано припис: не усунуто наслідки порушення порядку застосування тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів для мешканців приватного сектору м. Мерефа за період з 01.08.2015 по 30.06.2016; не приведені розрахунки із споживачами у відповідність до діючого на вказаний період законодавства. Сповивачам приватного сектору м. Мерефа не здійснено перерахунки. Також, не здійснено розрахунки економічно обґрунтованих планових витрат на послуги з вивезення твердих та рідких побутових відходів споживачам м. Мерефа з урахуванням вимог постанови Кабінету міністрів України від 26.07.2006 № 1010 та не здійснено розрахунки економічно обґрунтованих планових витрат на ритуальні послуги з урахуванням вимог наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 № 194, та не встановлено їх в органах місцевого самоврядування відповідно до чинного законодавства.

Відповідачем у місячний термін з моменту отримання припису не було повідомлено Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області про вжиті заходи.

За замістом ст. 1 зазначеного Закону, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини 2 статті 8 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", органи державного нагляду (контролю) та їх посадові особи під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), серед іншого зобов'язані: повно, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний нагляд (контроль) у межах повноважень, передбачених законом.

Поряд з цим, Законом України "Про ціни та ціноутворення" від 21.06.2012 № 5007-VI, врегульовано основні засади цінової політики та відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення.

За змістом ч.2 ст. 12 Закону України "Про ціни та ціноутворення", державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими.

Згідно ст. 18 Закону України "Про ціни та ціноутворення", уповноважені особи мають право, серед іншого, проводити у суб'єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки: достовірності зазначеної у документах інформації про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; одержувати відповідно до законодавства у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час проведення перевірки; одержувати безоплатно від суб'єктів господарювання, що перевіряються, копії документів та інші відомості, необхідні для здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, документів, що можуть підтверджувати їх порушення, платіжних доручень, квитанцій, що підтверджують факт перерахування до бюджету коштів у разі застосування адміністративно-господарських санкцій, а також довідки, підготовлені суб'єктами господарювання на їх вимогу; робити запити та одержувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в повному обсязі інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на них функцій; вимагати від суб'єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; надавати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Відповідно до п.4 ч.1 ст. 20 Закону України "Про ціни та ціноутворення", до суб'єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за: невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій - штраф у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Другим абзацом ч.2 статті 20 Закону України "Про ціни та ціноутворення" передбачено, що сума необґрунтованої виручки, одержаної суб'єктами господарювання, які на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача, повертаються споживачам.

Згідно ч.9 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності": розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов'язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки.

Частина 1 ст. 12 вищевказаного Закону передбачає, що за невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч.3 ст.12 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.01.2007 №877-V у разі несплати суб'єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа в порядку, передбаченому абзацами дванадцятим і тринадцятим частини дев'ятої статті 7 цього Закону, якщо розпорядчі документи не були оскаржені до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишені в силі, сума санкції стягується в судовому порядку.

Судом встановлено, що Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області винесено рішення від 02.11.2016 № 17 про застосування адміністративно- господарських санкцій за порушення державних дисципліни цін до ВКП "Служба замовника" у вигляді штрафу у розмірі 3400,00 грн.

ВКП "Служба замовника" оскаржено у судовому порядку вищевказане рішення. Постановою Харківського окружного адміністративного суд від 23.03.2017 по справі № 820/6279/16 відмовлено у задоволенні вимог про скасування рішення від 02.11.2016 № 17.

Поряд з цим, ВКП "Служба замовника" повідомлено суд про сплату штрафу за рішенням від 02.11.2016 № 17 про застосування адміністративно- господарських санкцій у розмірі 3400,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 734 від 05.05.2017 року на суму 3400,00 грн.

Таким чином, на момент розгляду справи штрафні санкції у розмірі 3400,00 грн. відповідачем самостійно сплачені, а відтак заборгованість перед бюджетом є погашеною, зауважень щодо чого позивачем до суду не надано.

У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п. 137 п. 1 ст.14 Податкового кодексу України орган стягнення - Державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених Податковим кодексом України та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на загальних засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 159-163, 167, 183-2, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області до Виробничо-комерційного підприємства "Служба замовника" про стягнення штрафу - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя                                                                       Р.В. Мельников

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2017
Оприлюднено15.06.2017
Номер документу67089647
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/1789/17

Постанова від 02.06.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 03.05.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні