Справа № 160/374/17
Провадження № 1-кс/160/40/17
У Х В А Л А
12 червня 2017 року. смт. Локачі
Слідчий суддя Локачинського районного суду - ОСОБА_1 ,
за участю: секретаря - ОСОБА_2 ,
слідчого - ОСОБА_3 ,
розглянувши клопотання начальника слідчого СВ Локачинського ВП Горохівського ВП ГУНП у Волинській області про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017031060000030 від 17.05.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.197-1 КК України,
ВСТАНОВИВ:
09.06.2017 року начальник слідчого СВ Локачинського ВП Горохівського ВП ГУНП у Волинській області - ОСОБА_3 звернувся до суду із клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки у кримінальному провадженні № 42017031060000030, яке погоджено начальником Локачинського відділу Володимир-Волинської місцевої прокуратури ОСОБА_4 .
На обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що в провадженні СВ Локачинського ВП Горохівського ВП ГУНП України у Волинській області перебуває кримінальне провадження №42017031060000030 від 17.05.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.197-1 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що на території Локачинського району суб`єктами господарювання без правовстановлюючих документів використовуються земельні ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею близько 54га. Вказане може свідчити про самовільне зайняття цих земельних ділянок.
Зокрема, встановлено, що на території Затурцівської сільської ради КСП «Затурці» без правовстановлюючих документів використовує 36,8га, з яких 7,4га господарські будівлі та двори, 29,2 сільськогосподарські угіддя державної власності.
З пояснень керівника КСП «Затурці» ОСОБА_5 вбачається, що 11 червня 2010 року між КСП «Затурці» та регіональним відділенням Фонду державного майна України по Волинській області було укладено договір безоплатної передачі майна державного підприємства «Локачинське племпідприємство по племінній справі в свинарстві» у власність комунального сільськогосподарського підприємства «Затурці». У зв`язку із цим було складено акт приймання-передачі майна ДП. Згідно з вказаним договором та актом на право власності на майно ДП «Локачинське племпідприємство по племінній справі в свинарстві» перейшло до КСП «Затурці», оскільки КСП «Затурці» стало правонаступником державного підприємства.
ДП «Локачинське племпідприємство по племінній справі в свинарстві» 14.10.2009 розроблено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації та встановлення меж земельних ділянок в натурі та в подальшому виготовлено відповідні державні акти на право постійного користування відповідними земельними ділянками. Згідно з вказаними вище документами, площа земель сільськогосподарського призначення під господарськими будівлями та спорудами становить 7,65га.
Крім цього, КСП «Затурці», як правонаступник, отримало 84га земель сільськогосподарського призначення. В 2010 році частину даної земельної ділянки було розпайовано, в користуванні КСП «Затурці» залишилось 29га земель. На вказану земельну ділянку наявний державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, але площею 84га, а не 29га.
Просить надати дозвіл Головному управлінню Держгеокадастру у Волинській області (вул. Винниченка, Луцьк, Волинська обл., 43000) на проведення позапланової перевірки (в тому числі із нарахуванням збитків) з питань дотримання вимог земельного законодавства КСП «Затурці» (код ЄДРПОУ 13360591, місцезнаходження: 45523, Волинська обл., Локачинський район, с. Затурці, вул. 1 Травня, будинок, 70).
Відповідно до ч.1 ст.107 КПК України, рішення про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час досудового розслідування, в тому числі під час розгляду питань слідчим суддею, приймає особа, яка проводить відповідну процесуальну дію.
Від учасників процесу клопотань про застосування технічних засобів фіксування не надходило, а тому, вважаю за можливе проводити судове засідання без застосування технічних засобів фіксування.
Слідчий у судовому засіданні підтримав заявлене клопотання, просить його задовольнити, оскільки для повного та об`єктивного провадження досудового слідства йому необхідно отримати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог земельного законодавства КСП «Затурці», що за адресою: 45523, Волинська обл., Локачинський район, с. Затурці, вул. 1 Травня, будинок, 70).
Слідчий суддя, перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання, та дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши думку слідчого, дійшов наступного висновку.
Положення КПК України не відносять до компетенції слідчого судді вирішення питання щодо надання дозволу на проведення перевірки. Стаття 132 КПК України не передбачає такого заходу кримінального провадження, не регламентує порядок розгляду таких клопотань слідчого, обсяг доказування при розгляді такого клопотання, критерії, за якими слідчий суддя повинен визначати достатність підстав для надання дозволу на проведення перевірки.
Однак, згідно з ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, зокрема, шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів висновків ревізій та актів перевірок.
Визначений ст.40 КПК України, обсяг повноважень слідчого носить невичерпний характер. Слідчий, здійснюючи свої повноваження відповідно до вимог цього Кодексу, є самостійним у своїй процесуальній діяльності. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, службові особи, інші фізичні особи зобов`язані виконувати законні вимоги та процесуальні рішення слідчого (ч.5 ст.40 КПК України).
Проте, постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами за переліком згідно з додатком (за винятком перевірок стану підготовки до роботи енергетичних об`єктів суб`єктів електроенергетики та суб`єктів відносин у сфері теплопостачання) здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження.
Надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель i моніторинг ґрунтів здійснюються, зокрема, шляхом проведення перевірок.
Відповідно до п.2 ч.1, ч. 2 ч.4 ст.6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставами для здійснення позапланових заходів є виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов`язкової звітності, поданих суб`єктом господарювання. Проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, якщо інше не передбачається законом або міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного документа.
Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів малого підприємництва - двох робочих днів.
Згідно із ч. 6. ст. 9 КПК України, у випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені частиною першою статті 7 цього Кодексу, відповідно до яких зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження.
Таким чином, КПК України не відносить до компетенції слідчого судді вирішення питання щодо надання дозволу на проведення перевірки, однак слідчий як сторона обвинувачення, враховуючи положення Постанови КМУ від 13.08.2014 року № 408, не може самостійно вчинити таку процесуальну дію, а ним доведено наявність достатніх підстав про надання дозволу на проведення позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства КСП "Затурці", вважаю за доцільне з метою встановлення істини по справі надати дозвіл на проведення такої позапланової перевірки.
Керуючись ст. ст. 7, 9 КПК України, постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»,
постановив:
Клопотання начальника слідчого СВ Локачинського ВП Горохівського ВП ГУНП у Волинській області про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки у кримінальному провадженні № 42017031060000030 - задовольнити.
Надати дозвіл на проведення позапланової перевірки (в тому числі із нарахуванням збитків) з питань дотримання вимог земельного законодавства КСП «Затурці» (код ЄДРПОУ 13360591, місцезнаходження:45523, Волинська обл., Локачинський район, с. Затурці, вул. 1 Травня, будинок, 70).
Проведення позапланової перевірки доручити Головному управлінню Держгеокадастру у Волинській області (вул. Винниченка, Луцьк, Волинська обл., 43000) .
У ході проведення позапланової перевірки на вирішення Головному управлінню Держгеокадастру у Волинській області поставити питання, які зазначені в постанові слідчого про проведення позапланової, перевірки, щодо:
1) земельної ділянки, загальною площею 29,2га, без кадастрового номера, яка межує із земельними ділянками, що перебувають у приватній власності з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства із кадастровими номерами №0722482800:04:000:0607 ( ОСОБА_6 ), №0722482800:04:000:0499 ( ОСОБА_7 ), №0722482800:04:000:0498 ( ОСОБА_8 ), та розташована за межами населеного пункту на території Затурцівської сільської ради Локачинського району Волинської області;
2) земельних ділянок сільськогосподарського призначення загальною площею 7,4га, з кадастровими номерами №0722482400:01:000:0844, №0722482400:01:000:0843, №0722482400:07:000:0706, які розташованіза межами населеного пункту на території колишнього господарського двору на території Затурцівської сільської ради Локачинського району Волинської області.
Зобов`язати посадових осіб КСП «Затурці»забезпечити допуск працівників Головного управління Держгеокадастру у Волинській області до перевірки та надати доступ до всіх необхідних документів для її проведення.
Визначити строк проведення перевірки 10 робочих днів.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту її оголошення.
Слідчий суддя Локачинського районного суду ОСОБА_1
Суд | Локачинський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 67108155 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Локачинський районний суд Волинської області
Корнелюк В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні