Ухвала
від 14.06.2017 по справі 559/2247/16-к
ДУБЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 559/2247/16-к

Номер провадження 1-кс/559/421/2017

УХВАЛА

"14" червня 2017 р. Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

у складі:

слідчого судді ОСОБА_1

секретаря судового засідання ОСОБА_2

за участі:

слідчого ОСОБА_3

розглянувши в судовому засіданні в залі суду в м. Дубно клопотання слідчого СВ Дубенського ВП ГУНП в Рівненській області ОСОБА_3 погоджене з прокурором Дубенської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу у кримінальному провадженні №42016181100000002, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.01.2016, за ознаками вчинення злочинів, передбачених ч.1 ст.190, ч.3 ст.191 КК України, на проведення працівниками Головного управління ДФС у Рівненській області дослідження фінансово-господарських операцій щодо можливої легалізації коштів, одержаних злочинним шляхом ТБ «Капітал-контракт», -

ВСТАНОВИВ:

Клопотання обгрунтовується наступними доводами, у провадженні СВ Дубенського ВП ГУНП в Рівненській області знаходиться кримінальне провадження №42016181100000002 від 11.01.2016 за матеріалами, які надійшли із Господарського суду Рівненської області по справі №5019/1612/11 про банкрутство Відкритого акціонерного товариства «Дубенський м`ясокомбінат» з приводу встановлення факту вчинення шахрайських дій під час здійснення ліквідаційної процедури зазначеної юридичної особи арбітражним керуючим ОСОБА_5 .

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що постановою Господарського суду Рівненської області від 07.11.2012 Відкрите акціонерне товариство "Дубенський м`ясокомбінат" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_5 .

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України. Згідно ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання - передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів: документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора га ліквідаційного балансу.

Під час вивчення звіту ліквідатора, судом встановлено, що ліквідатором здійснено реалізацію майна на суму 1 810 280 грн. 00 коп., однак вимоги кредиторів, що включені до реєстру, залишились непогашеними, а саме:

- Управління пенсійного фонду України в Дубенському районі (ініціюючий кредитор) з грошовими вимогами в сумі 337 954 грн. 62 коп. - черговість задоволення вимог друга;

- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Дубенському районі з грошовими вимогами в сумі 5 312 грн. 25 коп. - черговість задоволення вимог друга;

- Рівненське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з грошовими вимогами в сумі 4 359 грн. 38 коп. - черговість задоволення вимог друга;

- Дубенський міськрайонний центр зайнятості з грошовими вимогами в сумі 19 275 грн. 68 коп. - черговість задоволення вимог друга;

- Впроваджувальна юридична фірма "Щит" з грошовими вимогами в сумі 31 950 грн. 26 коп. - черговість задоволення вимог четверта; судові витрати в сумі 125 грн. 00 коп. - черговість задоволення вимог перша;

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Архітектурно-Будівельний Комплекс" з грошовими вимогами в сумі 2 542 211 грн. 48 коп. - черговість задоволення вимог четверта; судові витрати в сумі 125 грн. 00 коп. - черговість задоволення вимог перша;

- Дубенська об`єднана державна податкова інспекція з грошовими вимогами в сумі 1 676 059 грн. З0 коп., в тому числі основний борг в сумі 1 183 046 грн. 34 коп. черговість задоволення вимог третя; неустойка (штраф, пеня) в сумі 493 012 грн. 96 коп. - черговість задоволення вимог шоста.

Водночас, витрати здійснені ліквідатором не підтверджені належними та допустимими доказами як того вимагає ГПК України. Однак, як вбачається з матеріалів справи на засіданні зборів комітету кредиторів ВАТ "Дубенський м`ясокомбінат" від 07.12.2015 р. кредитори у складі: УПФ України в Дубенському районі, РОВ ФСС ТВП, Дубенський МРЦЗ, Дубенська ОДПІ, ТзОВ "Архітектурно Будівельний комплекс" визнали роботу арбітражного керуючого ОСОБА_5 задовільною, погодили та затвердили звіт ліквідатора від 03.12.2015 р., а також розподіл коштів згідно поданого звіту, погодили та затвердили ліквідаційний баланс боржника ВАТ "Дубенський м`ясокомбінат" та зобов`язали арбітражного керуючого подати до господарського суду на розгляд і затвердження звіт ліквідатора від 03.12.2015 р. та ліквідаційний баланс.

Також, в ході здійснення реалізації майна на суму 1 810 280 грн. 00 коп., ОСОБА_5 було продано адміністративний будинок «А-11», площею 991,1 кв.м. учаснику торгів за ціною 263 000, 00 гривень, які в подальшому перераховано на рахунок Товарної біржі «Капітал-контракт», що також за адресою вулиця Кавказька, 2, в місті Рівне, що підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: документами по руху коштів по розрахункових рахунках Товарної біржі «Капітал-контракт», засновниками якої є ОСОБА_6 , ОСОБА_7 (у березні 2012 року також ОСОБА_8 ). В подальшому, згідно документів про надходження та використання коштів по рахунку ТБ «Капітал-контракт», відкритому в АТ «Банк Фінанси та Кредит», безпосереднім отримувачем коштів готівкою була ОСОБА_7 .

За результатами проведеної судово-економічної експертизи за матеріалами даного кримінального провадження, документально підтверджено перерахування Товарною біржою «Капітал Контракт» готівкових коштів на загальну суму 603621,52 грн., в тому числі на банківський рахунок Товарної біржі «Капітал Контракт» № НОМЕР_1 в сумі 247050, 00 грн., а також документально підтверджено одержання ОСОБА_7 грошових коштів на загальну суму 845033,00 грн.

Крім того, документально підтверджено операції щодо перерахування Товарною біржою «Капітал-Контракт» грошових коштів в сумі 247050,00 грн. з призначенням платежу «Поповнення картки № НОМЕР_2 Тамара Картапова».

Зазначені кошти в подальшому повинні були бути перераховані на ліквідаційний рахунок ВАТ "Дубенський м`ясокомбінат", звідки в подальшому розподіленні між кредиторами, відповідно до кредоторських зовбов`язань підприємства, що здійснено не було. Кошти було знято з рахунку готівкою керівником ТБ «Капітал-Контракт», яка являється тещею арбітражного керуючого ВАТ "Дубенський м`ясокомбінат". ОСОБА_5 , який, в свою чергу повинен мав би вжити заходів, щодо отримання виручених від продажу нерухомого майна на рахунок ВАТ "Дубенський м`ясокомбінат", однак цього не вчинив, що вказує на наявність попередньої змови з метою привласнення грошових коштів, отриманих від продажу нерухомого майна ВАТ "Дубенський м`ясокомбінат" між арбітражним керуючим ОСОБА_5 та керівником ТБ. «Капітал-Контракт» ОСОБА_7 .

Таким чином, під час досудового розслідування встановлено, що службовими особами ТБ «Капітал-контракт» здійснюється зняття готівки з банківських та карткових рахунків товарної біржі, і в подальшому їх легалізація.

Зважаючи на вищевикладене, з метою швидкого, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження та беручи до уваги, що для документального підтвердження дотримання чинного законодавства при здійсненні фінансових операцій та перевірки достовірності ведення бухгалтерського та податкового обліку необхідні спеціальні знання в області боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, якими володіють працівники Державної фінансової служби.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, товарна біржа «Капітал-контракт», Код ЄДРПОУ 38147906, знаходиться за адресою: вулиця Кавказька, 2, в місті Рівне, та перебуває на податковому обліку Державної податкової інспекції у м. Рівне Головного управління ДФС у Рівненській області.

Згідно п. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Дослідження щодо можливої легалізації коштів службовими особами ТБ «Капітал-контракт» при здійсненні фінансових операцій, може містити відомості які необхідні для дослідження фактичних обставин, проведення аналізу документації, з метою використання їх при призначенні судово-економічної та інших експертиз, які можуть бути використані як доказ в суді.

У разі відсутності дослідження щодо можливої легалізації коштів службовими особами ТБ «Капітал-контракт» при здійсненні фінансових операцій у матеріалах відповідного кримінального провадження, це істотно ускладнить забезпечення швидкого, повного всебічного та неупередженого розслідування даного злочину, що має на меті законне та своєчасне притягнення до кримінальної відповідальності осіб, які вчинили вищевказаний злочин.

Згідно статті 78 «Порядок проведення документальних позапланових перевірок» Податкового кодексу України, а саме ст.78.1.11 передбачає отримання судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Крім цього враховуючи положення ст. 107 КПК України слідчий просить проводити розгляд даного клопотання без застосування технічних засобів фіксації кримінального провадження.

Заслухавши слідчого, який повністю підтвердив наведені в обґрунтування клопотання доводи, та просив його задовольнити, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Порядок та підстави проведення перевірок врегульованіЗаконом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Згідно ч. 4ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів малого підприємництва двох робочих днів, якщо інше не передбачено законом.

Згідно із п. 2 ч. 1Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Згідно статті 78 «Порядок проведення документальних позапланових перевірок» Податкового кодексу України, а саме ст.78.1.11 передбачає отримання судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч. 2ст. 124 Конституції Україниюрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Відповідно до ч. 6ст. 9 КПК Україниу випадках, коли положення цьогоКодексуне регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1ст. 7 КПК України.

Таким чином, в ході досудового розслідування виникла необхідність проведення проведення працівниками Головного управління ДФС у Рівненській області дослідження фінансово-господарських операцій щодо можливої легалізації коштів, одержаних злочинним шляхом ТБ «Капітал-контракт», Код ЄДРПОУ 38147906, юридична адреса: Рівненська область, вулиця Кавказька, 2, в місті Рівне, в тому числі із контрагентами ВАТ «Дубенський м`ясокомбінат» код ЄДРПОУ 05501095 юридична адреса: (Рівненська область, м. Дубно, вул. Зазізнична, 46), за період часу з 01.01.2012.

На підставі викладеного, керуючись ч. 2ст. 93 КПК України, ч. 2ст. 124 Конституції України,Постановою КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року, cт.78 п.1.11 Податкового Кодексу України, слідчий суддя -

УХВАЛИВ:

Надати дозвіл у кримінальному провадженні №42016181100000002, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.01.2016, за ознаками вчинення злочинів, передбачених ч.1 ст.190, ч.3 ст.191 КК України, на проведення працівниками Головного управління ДФС у Рівненській області дослідження фінансово-господарських операцій щодо можливої легалізації коштів, одержаних злочинним шляхом ТБ «Капітал-контракт», Код ЄДРПОУ 38147906, юридична адреса: Рівненська область, вулиця Кавказька, 2, в місті Рівне, в тому числі із контрагентами ВАТ «Дубенський м`ясокомбінат» код ЄДРПОУ 05501095 юридична адреса: (Рівненська область, м. Дубно, вул. Зазізнична, 46), за період часу з 01.01.2012 по 14.06.2017, встановити строк проведення дослідження з 19.06.2017 по 03.07.2017.

Ухвала оскарженю не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження у суді.

Слідчий суддя:

СудДубенський міськрайонний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення14.06.2017
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу67110866
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —559/2247/16-к

Ухвала від 30.08.2017

Кримінальне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Ходак С. К.

Ухвала від 17.07.2017

Кримінальне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Кічата О. Ю.

Ухвала від 16.06.2017

Кримінальне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Кічата О. Ю.

Ухвала від 14.06.2017

Кримінальне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Ходак С. К.

Ухвала від 24.02.2017

Кримінальне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Ходак С. К.

Ухвала від 24.02.2017

Кримінальне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Ходак С. К.

Ухвала від 09.12.2016

Кримінальне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Ходак С. К.

Ухвала від 21.10.2016

Кримінальне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Ходак С. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні