Справа № 344/15174/16-а
Провадження № 2-а/344/243/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 червня 2017 року м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі:
головуючої - судді Татарінової О.А.,
секретаря Бухвак І.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до ОСОБА_1 комітету Івано-Франківської міської ради, ОСОБА_2 районної в м. Києві державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ТзОВ ГОЛДТІЕС , про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів, -
В С Т А Н О В И В:
Начальник ДПІ у м. Івано-Франківську звернувся з вказаним позовом до відповідачів, в обґрунтування якого покликався на те, що відповідно до витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 20.10.2016р. № НОМЕР_1 до ЄДР внесено запис 04.02.2016р., відповідно до якого внесені зміни до установчих документів ТзОВ ГОЛДТІЕС , які стосуються зміни місцезнаходження товариства. В рамках забезпечення комплексу заходів щодо обліку платників податків, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням та з метою підтвердження юридичної адреси платника податків, працівниками податкової інспекції здійснена перевірка фактичного місця ведення діяльності ГОЛДТІЕС та складено Акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності № 19 від 08.06.2016р., яким зафіксовано відсутність товариства за вказаною адресою. Окрім того, відповідно до даних Державного реєстру речових прав, приміщення за вказаною адресою належить ПАТ ВіЕс Банк , якому направлено письмовий запит щодо надання інформації стосовно укладення договорів оренди (суборенди) вказаного приміщення, розташованого за адресою: вул. Військових Ветеранів, 12 в м. Івано-Франківськ з наданням належним чином засвідчених копій підтверджуючих документів. У відповідь на запит ПАТ ВіЕс Банк заперечило будь-яку причетність до господарської діяльності ТзОВ ГОЛДТІЕС та укладення будь-яких договорів щодо передачі об'єктів нерухомості в оренду (суборенду).
На підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження відповідача проведено внесення змін до установчих документів та державна реєстрація відповідача за адресою: вул. Залізнична, 4 в м. Івано-Франківськ, 76018, що не відповідає нормам ЦК України, Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців . ДПІ у м. Івано-Франківську ГУ ДФС в Івано-Франківській області об'єктивно позбавлена можливості виконати свої функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, контрольно-перевірочної роботи, оскільки відомостей про фактичну адресу підприємством до контролюючих органів не надавалось. ОСОБА_3 витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням реєстраційної справи є виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради. Тому просив суд скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ ГОЛДТІЕС від 04.02.2016р., які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.
В судове засідання представник позивача не з»явився, надав суду заяву,в якій позовні вимоги підтримав, просив розглянути справу за відсутністю представника.
Представник відповідача ОСОБА_1 комітету Івано-Франківської міської ради в судове засідання не з'явився, однак 14.02.2017р. та 03.05.2017р. надіслав клопотання, в яких зазначив, що оскільки реєстраційні дії вчинялись державним реєстратором ОСОБА_2 районної в м. Києві державної адміністрації, тому просив суд справу розглядати у відсутності державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління реєстраційних процедур Івано-Франківської міської ради, та при постановленні рішення поклався на розсуд суду (а.с.29,30).
Представник відповідача ОСОБА_2 районної в м. Києві державної адміністрації в судове засідання не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, про причини неявки суду не повідомив, заяви про розгляд справи за його відсутності не подав.
Представник третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ТзОВ ГОЛДТІЕС в судове засідання також не з'явився
Дослідивши матеріали справи, суд вважає наступне.
ОСОБА_3 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1001571088 від 20.10.2016 року внесено запис від 04.02.2016 року, відповідно до якого внесено зміни до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю ГОЛДТІЕС , що стосуються, в тому числі, зміни місцезнаходження товариства (а.с.9-10).
Як вбачається з Акту обстеження суб'єкта підприємницької діяльності № 19 від 08.06.2016 року Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області було проведено перевірку місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю ГОЛДТІЕС , яким зафіксовано відсутність даного товариства за адресою: вул. Військових Ветеранів, 12 в м. Івано-Франківськ (а.с. 11).
Державною податковою інспекцією у місті Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області направлявся запит ПАТ ВіЕс Банк , на який надано відповідь №03-1/10922 від 23.06.2016 року, з якої вбачається, відсутність у банку інформації про місцезнаходження ТОВ ГОЛДЛЕС (код 39280904) та ТОВ ГОЛДТІЕС (код 39936376) та відсутність заключних договорів оренди (суборенди) приміщень за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Військових Ветеранів, 12 із вищевказаними підприємствами (а.с.12).
ОСОБА_3 ч. 2 ст. 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, місцезнаходження юридичної особи.
П. 1 ч. 4 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи, зокрема, заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Статтею 93 Цивільного кодексу України передбачено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Статтею 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань врегульований порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій, зокрема ч. 1 передбачено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації), а згідно ч. 2, порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.
Ст. 27 цього Закону передбачені підстави для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, до яких, зокрема, належать: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
У ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань викладені підстави для відмови у державній реєстрації.
Отже, зі змісту даних норм не вбачається такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за вказаною нею ж юридичною адресою.
Тому суд приходить до висновку про відсутність порушень державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю ГОЛДТІЕС .
Проте, державний реєстратор вніс до Державного реєстру запис, який фактично не відповідає дійсності, а тому відомості, надані юридичною особою, як встановлено позивачем, та підтверджується матеріалами справи, є недостовірними.
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю ГОЛДТІЕС було проведено внесення змін до установчих документів та державну реєстрацію зазначеного товариства за адресою: вул. Залізнична, 4 в місті Івано-Франківськ, що не відповідає нормам Цивільного кодексу України та Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .
Внаслідок вищезазначеного позивач позбавлений можливості виконувати функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, контрольно-перевірочної роботи, оскільки відомостей про фактичну адресу третьою особою до контролюючих органів не подавалось.
Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів в установленому порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Аналогічну правову позицію висловив і Вищий адміністративний суд України у постанові від 13 квітня 2016 року у справі № К/800/38990/15.
Відповідно до ст. 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , реєстраційна справа формується в паперовій та електронній формі після внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця. Реєстраційна справа має реєстраційний номер, що присвоюється при внесенні до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця. Реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб'єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця: щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях. Суб'єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб'єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи. Порядок формування та зберігання реєстраційних справ визначається Міністерством юстиції України.
ОСОБА_3 пункту 6.1 Порядку зберігання та пересилання реєстраційних справ юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10.02.2012 року № 238/5 (Наказ втратив чинність згідно з наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 року № 3267/5), діючого на час проведення державної реєстрації, підставою для передачі реєстраційних справ до іншого органу, що здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, є: реєстраційна дія, проведена державним реєстратором, що пов'язана зі зміною місцезнаходження юридичної особи, зміною місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, а пунктом 6.2 вказаного Порядку, передбачено, що за наявності підстави, що передбачена абзацом другим пункту 6.1 цього розділу, передача реєстраційних справ здійснюється державним реєстратором протягом десяти робочих днів з дати настання визначеної події поштовим відправленням за описом разом з актом прийому-передачі реєстраційної справи на зберігання до іншого органу, що здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (додаток 6), який складається у двох примірниках, по одному для державних реєстраторів.
Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
За таких обставин та з урахуванням доказів, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ДПІ у м. Івано-Франківську ГУ ДФС в Івано-Франківській області підлягають до задоволення.
На підставі вищевикладеного, відповідно до статті 67 Податкового кодексу України, статей 6, 9, 17, 25, 26, 27, 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , керуючись статтями 2, 6-14, 17, 18, 71, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Позов Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до ОСОБА_1 комітету Івано-Франківської міської ради, ОСОБА_2 районної в м. Києві державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ТзОВ ГОЛДТІЕС , про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів - задовольнити.
Скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ ГОЛДТІЕС від 04.02.2016р., які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, але якщо апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається через Івано-Франківський міський суд протягом 10 днів з дня її проголошення, а у разі прийняття постанови в письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий-суддя Татарінова О.А.
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2017 |
Оприлюднено | 16.06.2017 |
Номер документу | 67115552 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Татарінова О. А.
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Татарінова О. А.
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Домбровська Г. В.
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Бородовський С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні