Постанова
від 17.11.2009 по справі 2а-4904/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 листопада 2009 р. Справ а № 2а-4904/09/2370

м. Черкаси

Черкаський окружний адмі ністративний суд в складі:

головуючого - судді Лічеве цького І.О.,

при секретарі - Левчуку С.А .,

за участю представників ст орін: позивача - Лобунця А .В. за довіреністю; відповід ача - Щербакова М.А. за до віреністю, розглянувши у від критому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну с праву за позовом Державної і нспекції з контролю за цінам и в Черкаській області до зак ритого акціонерного товарис тва «Хімпобутсервіс» про стя гнення економічних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з кон тролю за цінами в Черкаській області звернулась до суду з адміністративним позовом до ЗАТ «Хімпобутсервіс» про ст ягнення економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін.

Позивач стверджував, що ві дповідач застосовував тариф и на проживання в гуртожитка х в розмірі, що перевищує вста новлений граничний рівень ци х тарифів. Далі позивач зазна чав, що 14 вересня 2009 р. ним було в инесено рішення яким до відп овідача застосовані економі чні санкції в розмірі 8 121 грн. 60 к оп.

Оскільки сума економічних санкцій відповідачем не спл ачена, позивач просив стягну ти її у судовому порядку.

Позивач, в судовому засіда нні, позовні вимоги підтрима в.

Відповідач позов визнав.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и подані документи і матеріа ли, оцінивши належність, допу стимість, достовірність кожн ого доказу окремо, а також дос татність і взаємний зв' язок доказів у їх сукупності, суд п риходить до наступного.

Закрите акціонерне товари ство є юридичною особою та з 18 вересня 2000 р. обліковується в Є диному державному реєстрі пі дприємств та організацій Укр аїни (ідентифікаційний код 3114 1651).

28 серпня 2007 р. створено відокр емлений соціально-побутовий підрозділ (філію) ЗАТ «Хімпоб утсервіс».

Згідно довідки з ЄДРПОУ № 02-2- 2310 одним з видів діяльності за значеного підрозділу є надан ня місць для тимчасового про живання.

Основні засади організаці йних, господарських відносин , що виникають у сфері надання та споживання житлово-комун альних послуг між їхніми вир обниками, виконавцями і спож ивачами, а також їхні права та обов'язки визначені Законом України «Про житлово-комуна льні послуги» від 24 червня 2004 р оку № 1875-IV (надалі за текстом - «Закон № 1875-IV»).

Згідно статті першої цього Закону житлово-комунальні п ослуги, це результат господа рської діяльності, спрямован ої на забезпечення умов прож ивання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях , будинках і спорудах, комплек сах будинків і споруд відпов ідно до нормативів, норм, стан дартів, порядків і правил.

Стаття друга Закону № 1875-IV вст ановлює, що одним з принципів державної політики у сфері ж итлово-комунальних послуг є регулювання цін/тарифів на ж итлово-комунальні послуги, п ерелік яких визначено цим За коном, з урахуванням досягну того рівня соціально-економі чного розвитку, природних ос обливостей відповідного рег іону та технічних можливосте й.

Відповідно до статті 14 Зако ну № 1875-IV житлово-комунальні по слуги залежно від порядку за твердження цін/тарифів на жи тлово-комунальні послуги под іляються на три групи. Зокрем а, до першої групи належать по слуги, ціни/тарифи на які затв ерджують спеціально уповнов ажені центральні органи вико навчої влади.

Порядок формування та затв ердження цін/тарифів на житл ово-комунальні послуги встан овлений статтею 31 Закону № 1875-IV я кою передбачено, що на кожний вид послуг першої і другої гр уп такий порядок визначаєтьс я Кабінетом Міністрів Україн и.

Спеціальним законом який в изначає основні принципи вст ановлення і застосування цін і тарифів та організацію кон тролю за їх дотриманням на те риторії республіки є Закон У країни «Про ціни і ціноутвор ення» від 3 грудня 1990 року № 507-XII ( надалі за текстом - «Закон № 507-XII»).

Відповідно до вимог статті 6 цього Закону в народному гос подарстві застосовуються ві льні ціни і тарифи та державн і фіксовані і регульовані ці ни, тарифи. Вільні ціни і тариф и, відповідно до норм статті 7 даного Закону, встановлюютьс я на всі види продукції, товар ів і послуг, за винятком тих, п о яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів.

Державне регулювання цін і тарифів, відповідно до вимог статті 8 Закону № 507-XII, здійснюєт ься шляхом встановлення держ авних фіксованих цін (тарифі в), граничних рівнів цін (тариф ів) або граничних відхилень в ід державних фіксованих цін і тарифів.

Визначення переліку проду кції, товарів і послуг, держав ні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затвердж уються відповідними органам и державного управління, від повідно до положень пункту 3 с татті 4 Закону № 507-XII, віднесено д о повноважень Кабінету Мініс трів України.

Відповідно до пункту 12 Повн оважень центральних органів виконавчої влади, Ради мініс трів Автономної Республіки К рим, обласних, Київської та Се вастопольської міських держ авних адміністрацій, виконав чих органів міських рад щодо регулювання цін і тарифів на окремі види продукції, товар ів і послуг, затверджених пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 25 грудня 1996 р. № 1548, Рад а міністрів Автономної Респу бліки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські д ержавні адміністрації регул юють (встановлюють), зокрема, г раничний розмір плати за про живання в гуртожитках (крім с тудентських гуртожитків) гро мадян України, осіб без грома дянства та іноземців, які зай мають приміщення, що знаходя ться у спільному користуванн і кількох осіб, які не перебув ають у сімейних відносинах.

Зазначене вище повноважен ня було реалізовано в розпор ядженні голови Черкаської об ласної державної адміністра ції від 23.10.2008 р. № 316 «Про встановл ення граничного розміру плат и за проживання в гуртожитка х» (зі змінами, внесеними розп орядженням № 165 від 15.06.2009 р.).

За змістом зазначеного роз порядження граничний розмір плати за проживання в гуртож итках встановлено у розмірі 120 грн. за ліжко-місце за місяць з урахуванням ПДВ.

Відповідно до ст. 13 Закону № 5 07-XII та Положення про Державну і нспекцію з контролю за цінам и, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 13.12.2000 р. № 1819, на позивача поклад ені контрольно-наглядові фун кції з питань додержання цен тральними та місцевими орган ами виконавчої влади, підпри ємствами, установами та орга нізаціями вимог щодо формува ння, встановлення та застосу вання цін і тарифів. У зв' язк у з чим йому надано право пров одити перевірки документів, пов'язаних з формуванням, вст ановленням і застосуванням ц ін і тарифів, на підприємства х, в установах та організація х незалежно від форм власнос ті, а також одержувати необхі дні довідки, приймати рішенн я про застосування до суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті передбачених чинним закон одавством економічних санкц ій за порушення порядку вста новлення і застосування цін.

З огляду на викладене посад овцями позивача 11 вересня 2009 р. була проведена перевірка до тримання відповідачем держа вної дисципліни цін, за наслі дками якої складений акт від 11.09.2009 р. № 2289 в якому відображено в исновок щодо порушення відпо відачем законодавства з пита нь ціноутворення в частині з астосування плати за прожива ння в гуртожитках в розмірі, щ о перевищує затверджений гра ничний рівень.

Підставою для такого висно вку стали встановлені факти застосування відповідачем в період з 01.01.2009 р. по 01.09.2009р. плати в р озмірі 200 грн. за одне ліжко-міс це з урахуванням ПДВ. Сума вир учки, необґрунтовано одержан ої відповідачем, склала 2 707 грн . 20 коп.

Висновки, викладені в акті п еревірки, та розрахунок необ ґрунтовано отриманої виручк и відповідачем не оспорювали сь.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону № 507-XII вся необґрунтовано одер жана підприємством, організа цією сума виручки в результа ті порушення державної дисци пліни цін підлягає вилученню в доход відповідного бюджет у залежно від підпорядковано сті підприємства, організаці ї. Крім того, в позабюджетні фо нди стягується штраф в подві йному розмірі необґрунтован о одержаної суми виручки.

Пунктом 1.4 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 3 грудня 2001 року № 298/519 (надалі за текстом - «Інструкція»), виз начено, що підставою для заст осування економічних санкці й за порушення державної дис ципліни цін є одержання суб'є ктами господарювання необґр унтованої виручки в результа ті порушення ними чинного в п еріоді, що перевіряється, пор ядку встановлення та застосу вання цін і тарифів, які регул юються уповноваженими орган ами відповідно до вимог зако нодавства.

На підставі вказаного акту перевірки і вищезгаданої ст атті Закону № 507-XII Державною ін спекцією з контролю за цінам и в Черкаській області було п рийнято рішення від 14 вересня 2009 р. № 1487 «Про застосування еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін». Згідно вказаному рішенню з п озивача підлягає вилученню в доход бюджету 2 707 грн. 20 коп. нео бґрунтовано одержаної вируч ки та стягненню 5 414 грн. 40 коп. шт рафу.

Відповідно до вимог пункту 3.5 Інструкції позивачем 15.09.2009 р. направлено відповідачу один примірник рішення разом з пр етензією про перерахування е кономічних санкцій, що підтв ерджується копією квитанції про відправлення поштової к ореспонденції.

Пунктом 3.6 Інструкції визна чено, що у разі невиконання рі шення, повного або частковог о відхилення претензії чи за лишення її без відповіді орг ан державного контролю за ці нами подає позов до суду про п римусове стягнення суми екон омічних санкцій.

Відповідач визначену за рі шенням суму економічних санк цій в добровільному порядку не сплатив.

З урахуванням викладеного , суд приходить до висновку, що визнання відповідачем позов у не суперечить закону і не по рушує чиї-небудь права, свобо ди чи інтереси, а тому знаходи ть позов таким, що підлягає за доволенню.

Відповідно до частини четв ертої статті 94 КАС України суд ові витрати, здійснені позив ачем - суб' єктом владних п овноважень, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС Ук раїни,

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з закритого акціо нерного товариства «Хімпобу тсервіс» (м. Черкаси, вул. Петр овського, 279, ідентифікаційний код 31141651) в дохід бюджету через Державну інспекцію з контрол ю за цінами в Черкаській обла сті (м. Черкаси, вул. Смілянськ а, 131, ідентифікаційний код 22791597) е кономічні санкції в сумі 8 121 (ві сім тисяч сто двадцять одна) г рн. 60 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, яка може бути подана до Київського апеляц ійного адміністративного су ду через Черкаський окружний адміністративний суд протяг ом десяти днів з дня складенн я постанови в повному обсязі . Апеляційна скарга на постан ову подається протягом двадц яти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова складена в повн ому обсязі 18 листопада 2009 р.

Суддя І.О.Лічев ецький

Дата ухвалення рішення17.11.2009
Оприлюднено04.06.2010
Номер документу6712616
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4904/09/2370

Постанова від 17.11.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні