Постанова
від 09.11.2009 по справі 2а-5186/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 листопада 2009 року Справа № 2а-5186/09/2370

17 год. 00 хв. м. Че ркаси

Черкаський окружний адмі ністративний суд в складі:

головуючого - судді Гаращ енка В.В.

при секретарі - Бондар Т.П. ,

за участю

представників Смілянської ОДПІ: Коваленка В.В., Бон даренка О.М. - за довіренос тями,

представників ВКБП «Джміл ь ЛТД»: Жемелко Г.В., Крав ченко І.А. - за довіреностя ми;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Черкас и адміністративну справу за поданням начальника Смілянс ької об' єднаної державної п одаткової інспекції про прод овження терміну дії адмініст ративного арешту активів та заяви про арешт коштів ВКБП « Джміль ЛТД»,

ВСТАНОВИВ:

Начальник Смілянської об' єднаної державної податково ї інспекції звернувся до суд у з поданням про продовження терміну дії умовного адміні стративного арешту активів п латника податків та заявою п ро арешт коштів ВКБП «Джміль ЛТД», посилаючись на те, що йо го рішенням від 04.11.2009 року засто сований умовний адміністрат ивний арешт активів платника податків ВКБП «Джміль ЛТД» з підстав порушення останнім вимог підпункту “г” пункту 9.1. 2 ст. 9 Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» від 21.12.2000 року №2181-ІІІ (далі - Закон № 2181-ІІІ), а саме: н едопущення працівників суб' єкта звернення для проведенн я планової виїзної перевірки .

В судовому засіданні предс тавники Смілянської об' єдн аної державної податкової ін спекції подання підтримали т а пояснили суду, що рішенням н ачальника Смілянської ОДПІ з астосований умовний адмініс тративний арешт активів плат ника податків строком на 96 год ин, в зв' язку з відмовою плат ника податків допустити прац івників податкових органів д о проведення планової виїзно ї перевірки. Враховуючи ту об ставину, що звільнення актив ів ВКБП «Джміль ЛТД» з-під адм іністративного арешту призв еде до їх зникнення або знище ння, та враховуючи, що такий ар ешт можливий лише за відпові дним рішенням суду, просили п одання задовольнити та накла сти арешт на його активи та ро зрахункові рахунки в банківс ьких установах.

Представники ВКБП «Джміль ЛТД» проти задоволення пода ння начальника Смілянської О ДПІ про продовження терміну дії умовного адміністративн ого арешту активів платника податків та заяви про арешт к оштів платника податків запе речували та просили залишити їх без задоволення.

В обґрунтування свого запе речення зазначили, що не допу ск до проведення перевірки в иник в зв' язку з порушенням порядку її проведення, при ць ому не встановлено причини в ідмови від допуску, а також не зафіксовано відмову від доп уску відповідним актом, який повинен бути підписаний пра цівниками податкової служби при наявності свідків чи пон ятих. Крім того, зазначили, що акт перевірки №000984 від 30.10.2009 року , яким зафіксована відмова в д опуску до проведення перевір ки для ознайомлення не надал и, як і не надали для ознайомле ння протокол про адміністрат ивне правопорушення передба ченого ст. 163-3 КУпА П.

Заслухавши доводи предста вників сторін , оцінивши пись мові докази у справі в їх суку пності, суд приходить до наст упного.

Судом встановлено, що ВКБП « Джміль ЛТД» зареєстроване ви конавчим комітетом Смілянсь кої міської ради 19.02.1999 року, іде нтифікаційний код 14206426.

Відповідно до затверджено го робочого плану-графіку пр оведення перевірок щодо конт ролю за здійсненням розрахун кових операцій у сфері готів кового обігу, 30 жовтня 2009 ро ку працівники Смілянської об ' єднаної державної податко вої інспекції на підставі на правлень намагалися провест и планову перевірку кафе «Дж ем» в якому здійснює діяльні сть ВКБП «Джміль ЛТД», щодо до тримання останнім вимог Зако нів України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг» №265/95-ВР від 06.07.1995 року, «Про патентування деяких видів пі дприємницької діяльності» № 98/96-ВР від 23.03.1996 року, «Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів» №481/95-ВР від 19.12.1995 року та вимо г постанови Правління НБУ «П ро затвердження Положення пр о ведення касових операцій у національній валюті в Украї ні» №637 від 15.12.2004 року.

Директору ВКБП «Джміль ЛТД » Жемелко Г.В. були вручен і направлення на проведення перевірок, однак Жемелко Г. В. відмовила в допуску служ бових осіб державної податко вої служби до проведення пла нової виїзної перевірки, про що складений акт № 000984 від 30.10.2009 р ., а на керівника підприємства - протокол про адміністратив не правопорушення серії КН № 645763 від 30.10.2009 року.

В зв' язку з відмовою від пі дписання директором ВКБП «Дж міль ЛТД» акту перевірки № 0009 84 від 30.10.2009 р. посадовими особами Смілянської ОДПІ складений акт відмови від підписання № 53 від 30.10.2009 року.

04 листопада 2009 року начальни к Смілянської об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї виніс рішення про застосув ання умовного адміністратив ного арешту активів платника податків - ВКБП «Джміль ЛТД », строком до 96 годин, яке вруче не 05.11.2009 року під розписку.

В зв' язку із закінченням с троку умовного адміністрати вного арешту активів платник а податків, посадова особа де ржавної податкової інспекці ї звернулася з поданням про п родовження терміну дії умовн ого адміністративного арешт у активів платника податків та заявою про арешт коштів на рахунках, що були відкриті пл атником податків - ВКБП «Дж міль ЛТД», зокрема:

• ЧЕРК ГРУ ПАТ КБ «Приватб анк» м. Черкаси, МФО 354347 р/р 26000060191369 (код валюти 980).

• ЧЕРК ГРУ ПАТ КБ «Приватб анк» м. Черкаси, МФО 354347 р/р 26050060203058 (код валюти 980).

• ЧЕРК ГРУ ПАТ КБ «Приватб анк» м. Черкаси, МФО 354347 р/р 26158000922934 (код валюти 980).

• ФІЛІЯ ПАТ ПІБ в м. Черкас и, МФО 354091 р/р 26000301790724 (код валюти 980).

Відповідно до вимог підпу нкту 9.1.2. пункту 9.1. статті 9 Закон у № 2181-ІІІ, арешт активів може б ути застосовано за обставин, коли платник податків відмо вляється від проведення пере вірки за наявності законних підстав для її проведення аб о від допуску посадових осіб податкового органу до обсте ження приміщень, що використ овуються для одержання доход ів або пов'язані з отриманням інших об'єктів оподаткуванн я, електронних контрольно-ка сових апаратів, комп'ютерних систем, що застосовуються дл я розрахунків за готівку або з використанням карток плат іжних систем, вагокасових ко мплексів, систем та засобів ш трихового кодування.

Підпунктом 9.1.3. пункту 9.1. стат ті 9 Закону № 2181-ІІІ визначено, щ о арешт активів полягає у заб ороні вчиняти платником пода тків будь-які дії щодо своїх а ктивів, які підлягають таком у арешту, крім дій з їх охорони , зберігання та підтримання у належному функціональному т а якісному стані. Арешт може б ути накладеним на будь-які ак тиви юридичної особи, а для фі зичної особи - на будь-які її а ктиви, крім тих, що не підлягаю ть арешту згідно із законода вством.

В той же час, відповідно до п ункту 9.2. статті 9 Закону № 2181-ІІІ може бути застосований повн ий або умовний арешт. В свою че ргу, умовним арештом активів визнається обмеження платни ка податків щодо реалізації прав власності на такі актив и, яке полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозв олу керівника відповідного п одаткового органу на здійсне ння будь-якої операції платн ика податків з такими актива ми. Зазначений дозвіл може бу ти наданий керівником податк ового органу, якщо за висновк ом податкового керуючого зді йснення окремої операції пла тником податків не призведе до збільшення його податково го боргу або до зменшення ймо вірності його погашення.

Згідно підпункту 9.3.3. пункту 9.3. статті 9 Закону № 2181-ІІІ, керів ник відповідного податковог о органу (його заступник) має п раво звернутися до суду з под анням про продовження строку арешту активів платника под атків за наявності достатніх підстав вважати, що звільнен ня активів з-під адміністрат ивного арешту може загрожува ти їх зникненням або знищенн ям, а суд повинен прийняти від повідне рішення протягом 48 го дин від моменту отримання за значеного звернення.

Відповідно до вимог статті 11-1 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і» від 4 грудня 1990 року № 509-XII, план овою виїзною перевіркою вваж ається перевірка платника по датків щодо своєчасності, до стовірності, повноти нарахув ання та сплати ним податків т а зборів (обов'язкових платеж ів), яка передбачена у плані ро боти органу державної податк ової служби і проводиться за місцезнаходженням такого пл атника податків чи за місцем розташування об'єкта права в ласності, стосовно якого про водиться така планова виїзна перевірка.

В свою чергу відповідно до в имог зазначеної статті право на проведення планової виїз ної перевірки платника подат ків надається лише у тому вип адку, коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня проведе ння зазначеної перевірки над іслано письмове повідомленн я із зазначенням дати початк у та закінчення її проведенн я.

Відповідно до підпункту 9.1.1. пункту 9.1. статті 9 Закону № 2181-III а дміністративний арешт актив ів платника податків є виклю чним способом забезпечення м ожливості погашення його под аткового боргу, які б свідчил и про те, що існують достатні п ідстави вважати, що звільнен ня активів платника податків з-під адміністративного аре шту може загрожувати їх зник ненням або знищенням. Відпов ідно до наданої представника ми позивача в судовому засід ання довідки №11 від 09.11.2009 року, за значено, що податкова заборг ованість по платежах до бюдж ету відсутня. Крім того, з вказ аної довідки вбачається, що з а відповідачем рахується адм іністративний штраф в сумі 1348 грн. 95 коп. та 1000 грн. санкцій які не мають статусу податковог о боргу. Крім того, вказані сум и коштів оскаржені в судовом у порядку.

Згідно із підпунктом 1.3 стат ті 1 Закону України від 21.12.2000 р. N 218 1-III податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з ура хуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узг оджене платником податків аб о узгоджене в адміністративн ому чи судовому порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання. Оскільки штрафні (фінансові) санкції за поруше ння законодавства про порядо к застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг не належ ать до категорії податкових зобов'язань, отже, не набувают ь статусу податкового боргу.

Таким чином, заборгованіст ь по сплаті фінансових санкц ій за порушення законодавств а про порядок застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг не може бути підставою для застосування адміністратив ного арешту.

Крім того , відповідно до пу нкту 1.16 Методичних рекоменда цій щодо порядку взаємодії м іж підрозділами органів держ авної податкової служби при організації та проведенні пе ревірок платників податків, затверджених наказом ДПА Укр аїни від 27.05.2008 №355 (далі - Методичн і рекомендації), у разі якщо пл атник податків відмовляєтьс я від проведення планової аб о позапланової виїзної перев ірки за наявності визначених законами України підстав дл я їх проведення, посадовими о собами органу ДПС складаєтьс я акт про відмову від допуску до перевірки.

При цьому в акті зазначаєть ся про ознайомлення та вруче ння під розписку (чи відмову в ід ознайомлення та отримання ) платнику податків (посадови м особам платника податків) н аправлення на перевірку. В св ою чергу вказаних вимог поса довими особами Смілянської О ДПІ дотримано не було.

З підстав викладеного суд з находить подання начальника Смілянської об' єднаної дер жавної податкової інспекції про продовження терміну зас тосування умовного арешту ак тивів та заяви про арешт кошт ів на рахунках ВКБП «Джміль Л ТД» не вмотивованим та не обґ рунтованим, а відповідно так им, що не підлягає до задоволе ння.

На підставі викладеного, ке руючись Законом України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-І ІІ, ст.ст. 17, 70, 71, 89, 159 - 163, 254 КАС Украї ни, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні подання нач альника Смілянської об' єдн аної державної податкової ін спекції про продовження терм іну дії умовного адміністрат ивного арешту активів та зая ви про арешт коштів ВКБП «Джм іль ЛТД» - відмовити повністю .

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, яка може бут и подана до Київського апеля ційного адміністративного с уду через Черкаський окружни й адміністративний суд протя гом десяти днів з дня оголоше ння постанови. Апеляційна ск арга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження.

Суддя В.В . Гаращенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2009
Оприлюднено07.06.2010
Номер документу6712653
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5186/09/2370

Постанова від 09.11.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Гаращенко Валентин Валентинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні