Справа № 758/11248/16-п
Категорія 430
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 березня 2017 року cуддя Подільського районного суду м.Києва Зубець Ю. Г., з участю представника Енергетичної митниці ДФС Кононенко О.С., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2, розглянувши матеріали, які надійшли від Енергетичної митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця Полтавської обл., громадянина України, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2
- за ст. 472 Митного кодексу України ,-
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до протоколу №0024/903030000/16 про порушення митних правил від 19.04.2016 до митного поста Куп'янськ-енергетичний Енергетичної митниці ДФС декларантом ФОП ОСОБА_3. (код НОМЕР_1, АДРЕСА_1) громадянином України ОСОБА_3 було подано електронну митну декларацію (далі - ЕМД) в митному режимі імпорт типу ІМ 40 ДЕ якій присвоєно № 903060000/2016/002589 на товар газ вуглеводневий скраплений марки СПБТ , вагою 140240 кг (273 906 л.), який переміщувався в залізничних вагон-цистернах № № 54645858, 50516509,77709699, 57759276.
Разом з тим, до митного оформлення були надані наступні документи: контракт від 05.01.2016 рок) № 0501-2016 з додатком від 01.04.2016 №7/1, залізнична накладна № 21353522, інвойс від 08.04.2016 №119К, Договір про надання послуг по декларуванню та митному оформленню від 11.02.2016 № 11/02-16, сертифікат відповідності № ИА1.190.0020035-16, паспорти якості від 07.04.2016 № 21, 22, 23, 24 з довідками - доповненнями та доповнення до паспортів якості від 07.04.2016 №328.
Продавцем товару є ЬРО Могауіа 8Е (ул. Бискупски Двур 2095/8, г. Прага, 11000, Чешская Республика ). Відправником товару є Жовтнева філія з транспорту газу ВАТ СГ-ТРАНС ( 452620, Республіка Башкортостан, м. Жовтневий, вул. Гафурі, 75 А, Російська Федерація . Одержувачем товару є ТОВ Пропан Трейд ( код ЄДРПОУ 34951714, 61057, м. Харків, пров. Театральний, 4). Декларантом товару є ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_1, АДРЕСА_1).
Згідно з поданою ЕМД № 903060000/2016/002589 від 19.04.2016 року у гр. 31 декларантом ФОП ОСОБА_3 громадянином України ОСОБА_3 було вказано товар: Газ вуглеводневий скраплений марки СПБТ, ГОСТ 20448-90 зі зм.1,2. Густина газу при 15 градусах цельсія дорівнює: 512. Масова частка компонентів, %: сума пропана; пропілена-79,1-79,5 в т.ч. пропана-77,09-79,45 сума бутана; бутилена-17-20,6 Торгівельна марка: немає даних. Виробник: ТОВ "Туймазинське ГПП" Країна виробництва:КИ" . Кількість відповідно до гр. 47 ЕМД 273 906 літрів.
* При здійсненні митного контролю з вагон- цистерни № 54645858 за Актом про взяття проб і зразків товарів для митного оформлення від 22.04.2016 було відібрано проби та зразки товару та направлено запит до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС (далі - СЛЕД ДФС) від 22.04..2016 № 8 (лист від 22.04.2016 № 28-70-65/116/14-16) та на підставі п. 21 статті 356 Митного кодексу України товар було випущено за тимчасовою декларацією (ІМ40 ТН) від 22.04.2016 № 903060000/16/002750.
За результатами висновку СЛЕД ДФС від 10.05.2016 № 142005701-0337 (лист № 3158/94-94- 57-01-3 від 10.05.2016) було встановлено хімічний склад вказаного товару та зазначено, що густина за температу ри 15 °С становить 502,036 кг/ м.куб.
Отже, при зміні густини товару, змінюється кількість товару в додатковій одиниці виміру яка є вирішальною для визначення основи нарахування акцизного податку.
Таким чином, відповідно до службових записок начальника митного поста Купянськ- енергетичний від 26.05.2016 №28-70-65/154/14-16 та від 31.05.2016 № 28-70-65/162/14-16 згідно визначених показників густини, зазначених у висновку СЛЕД ДФС від 10.05.2016 № 142005701-0337 (лист № 3158/94-94-57-01-3 від 10.05.2016, кількість товару у вагон-цистерні № 54645858 за ЕМД № 903060000/2016/002589 від 19.04.2016 змінюється з 64023,438 до 65294 л. та відповідно загальна кількість товару за вказаною митною декларацією змінюється з 273 906 л. до 275 177 л. (різниця складає 1271 л.).
Відповідно до Закону України від 24.12.2015 № 909-УІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" з 01.03.2016 основа нарахування акцизного податку розраховується за кожну 1 тис. літрів, приведених до температури 15 °С.
Згідно зі ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно зі ст. 260 Митного кодексу України, якщо декларант або уповноважена ним особа не володіє точними відомостями про характеристики товарів, необхідні для заповнення митної декларації у звичайному порядку, вона може подати органу доходів і зборів тимчасову митну декларацію.
Правом проведення фізичного огляду та відбором проб та зразків товару, згідно п 3.9 Розділу 3 Загального додатку Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур від 18.05.1973 (дата набрання чинності для України 15.09.2011) та частини 2 статті 266 Митного кодексу України декларант ФОП ОСОБА_3. громадянин України ОСОБА_3 не скористався.
Відповідно до ч. 4 ст. 266 Митного кодексу України, у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену Митним кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Разом з тим, зі слів декларанта ФОП ОСОБА_3. громадянин України ОСОБА_3 ( він був впевнений в достовірності відомостей зазначених у товаросупровідних документах) тому після попередньої митної декларації (ІМ40 ЕЕ) від 15.04.2016 № 903060003/2016/002482 і подав митну декларацію (ІМ40 ДЕ) від 19.04.2016 № 903060000/2016/002589, тим самим підтверджуючи наявність точних та достовірних відомостей (кількісної характеристики) про товар, необхідних для заповнення митної декларації у звичайному порядку.
Таким чином, декларант ФОП ОСОБА_3. громадянин України ОСОБА_3 у порушення вимог частини 1 статті 257 Митного кодексу України не задекларував у електронній митній декларації від 19.04.2016 № 903060000/2016/002589 вказаний вище товар, тобто не заявив за встановленою формою точні та достовірні відомості (кількість) про товар Газ вуглеводневий скраплений марки СПБТ 1271 л. (вартість буде встановлено додатково), який був переміщений через митний кордон України та підлягав обов'язковому декларуванню.
Отже, декларант ФОП ОСОБА_3. громадянин України ОСОБА_3 вчинив порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена статтею 472 Митного кодексу України .
Представник Енергетичної митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що громадянин ОСОБА_3 порушив митні правила, у зв'язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил №0024/903030000/16 за ст. 472 Митного Кодексу України. Зазначив, що громадянин ОСОБА_3 не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Представник особи, який притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 просила закрити провадження у справі за відсутністю в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472 Митного Кодексу України, наполягаючи на тому, що ОСОБА_3 надав до митного органу митну декларацію, в якій зазначив найменування товару, відомості про його кількість, характеристики, вартість, що в своїй сукупності відповідають найменуванню, характеристикам, кількості та вартості, зазначених у товаросупровідних документах.
Вважає, що в діях ОСОБА_3 не було умислу на вчинення правопорушення, передбаченого ст.472 Митного Кодексу України, його дії не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, чи до незабезпечення дотримання заходів тарифного або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Заслухавши пояснення представника Енергетичної митниці ДФС Кононенко О.С., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 розглянувши отримані матеріали, приходить до висновку, що провадження у справі підлягає закриттю з наступних підстав.
За диспозицією ст.472 Митного Кодексу України, недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто не заявлена за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України. Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.
Правила декларування визначені ст.ст. 257-269 Митного Кодексу України.
Згідно ч.1 ст.257 Митного Кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій), точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
19.04.2016 року ОСОБА_3 подав до митного поста Куп'янськ-енергетичний Енергетичної митниці ДФС митну декларацію (ІМ 40 ДЕ), яка зареєстрована за №9030300000/2016/002589.
Крім того, що стосується самого митного оформлення товару, то сама по собі зміна густини впливає лише на основу нарахування акцизного збору та жодним чином не впливає ані на класифікацію товару згідно УКТЗЕД, ані на митну вартість.
Вказане узгоджується вимогами ч. 1 ст.268 Митного Кодексу України, згідно якої допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного реагування зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбаченим цим кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених ч.3 ст.268 Митного Кодексу України.
Відповідно до ч.7 ст.257 Митного Кодексу України, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог МК України та інших законодавчих актів.
З аналізу тексту ст.257 МК України вбачається, що звичайний торговельний опис товарів, які відомості про товар, які підлягають обов'язковому декларуванню, повинен давати змогу ідентифікувати та класифікувати зазначений товар.
Судом встановлено, що у митній декларації у відповідності до ст.257 МК України, була виконана процедура декларування. В митній декларації зазначався перелік відомостей, який є необхідним для цілей справлення платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог Митного Кодексу України.
Об'єктивною стороною є протиправні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, що полягають у недекларуванні товару, тобто активна поведінка особи.
Необхідно врахувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких не можливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це може бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержання, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності, недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.
Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину, чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввести на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивести з України.
Разом з цим, митним органом не доведено ознак суб'єктивної сторони. Відсутність хоча б однієї ознаки складу адміністративного правопорушення виключає адміністративну відповідальність.
Дослідженні в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях ОСОБА_3 складу правопорушення, передбаченого ст.472 Митного Кодексу України, виходячи з наступного.
Відповідно до п.1ч.1 ст.57 МК України встановлено, що основним методом за яким здійснюється визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції).
Доказів на спростування даних обставин, митним органом не надано.
Отже, будь-яких дій ОСОБА_3 які б були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об'єктивну сторону правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, судом не встановлено.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, при митному оформлені товару були подані всі документи, передбачені як обов'язкові, які були оформлені у встановленому порядку передбачено чинним законодавством.
Також згідно ст.ст. 345-355 МК України митні органи мають право здійснювати митний контроль правильності заповнення митних декларацій, декларації митної вартості та достовірності зазначених у них даних, законності ввезення товарів на митну територію України тощо, результати якої оформляються актом (довідкою), в яких за наявності зазначаються такі факти.
Однак в матеріалах справи не містять доказів, тобто фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку було б можливо стверджувати про вчинення ОСОБА_3 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України, які незадекларовані та не заявлені за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, оскільки товар було задекларовано на підставі товаросупровідних документів, що були подані відправником ТОВ Пропан Трейд .
Згідно положень пп. а ч. 1 ст. 247 КУпАП, відсутність події і складу адміністративного правопорушення є підставою для закриття провадження.
За таких обставин провадження по даному адміністративному матеріалу відносно ОСОБА_3 за ст. 472 Митного кодексу України підлягає закриттю, у зв'язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи викладене , керуючись ст.ст. 458,472, 527-529 Митного кодексу України ,-
П О С Т А Н О В И В:
Провадження по справі відносно ОСОБА_3 за ст. 472 Митного кодексу України - закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва протягом десяти діб з дня винесення постанови. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя Ю.Г. Зубець
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2017 |
Оприлюднено | 16.06.2017 |
Номер документу | 67141059 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Подільський районний суд міста Києва
Зубець Ю. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні