Постанова
від 12.06.2017 по справі 826/3299/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 12 червня 2017 року                                                    № 826/3299/17 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Аблова Є.В., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Державної служби України з безпеки на транспорті до ТОВ «БОНА ПЛЮС» про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великогабаритним засобом у розмірі 10077,52 грн.,- В С Т А Н О В И В: З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Державна служба України з безпеки на транспорті до ТОВ «БОНА ПЛЮС» про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великогабаритним засобом у розмірі 10077,52 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем у законодавчо встановлений тридцятиденний строк не було сплачено визначену в розрахунку від 30.08.2016 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування    суму у розмірі 353,97 євро. В наданих суду письмових запереченнях представник відповідача зазначив, що відповідач не отримував плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, на який посилається позивач, а відтак був позбавлений на його судове оскарження та у відповідача, на його думку, не виникло порушення щодо несплати плати за проїзд. Крім того, позивач зазначив, що сертифікат зважування вантажних транспортних засобів позивачем не надавався. Відповідно до частини 4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів. Розглянувши подані документи і матеріали, судом встановлено наступне. Як вбачається з матеріалів справи, 30.08.2016 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області у пункті габаритно-вантажного контролю авто дорога М05 Київ-Одеса 451 км. Проведено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки MERSEDES-BENZ, модель AXOR 1823, реєстраційний №АА1622МХ, що належить відповідачу. За результатами проведення контролю складено акт №0001363 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 30.08.2016 року, на підставі яких проведено рахунок від 30.08.2016 року плати за проїзд великогабаритних та (або) великогабаритних засобів автомобільними дорогами загального користування та нараховано плату за проїзд 353,97 євро. Як зазначив позивач, товариством з обмеженою відповідальністю "БОНА ПЛЮС" не було сплачено    плату за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування відповідно до розрахунку від 30.08.2016 року, у зв'язку з чим позивач звернувся з позовом до суду. Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, а також враховуючи визнання відповідачем позовних вимог, суд вважає позов таким, що  підлягає задоволенню з наступних підстав. Пунктом 1 Положення про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті затвердженого  Указом Президента України № 387/2011    від 06.04.2011  встановлено, що Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури України. Укртрансінспекція входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, на перевезення яким видано ліцензію, міському електричному, залізничному транспорті, експлуатації автомобільних доріг загального користування (далі - автомобільний, міський електричний, залізничний транспорт та ведення дорожнього господарства). Згідно з пунктом 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті затвердженого  Постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006  органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління. Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок (перевірок на дорозі). Положення про формений одяг, службове посвідчення, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку посадової особи та працівника Укртрансінспекції затверджує Мінінфраструктури. Планові, позапланові та рейдові перевірки можуть проводитися із залученням спеціалістів органів внутрішніх справ і науково-дослідних установ (за погодженням з їх керівниками) з питань, що належать до їх компетенції. Підпунктом 3 пункту 2 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні    Загальні питання затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007  встановлено, що габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху. Частиною другою  статті 29 Закону України "Про дорожній рух "  встановлено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України. Статтею 33 Закону України "Про автомобільні дороги"  встановлено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Пунктом 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами затверджених  постановою Кабінету Міністрів України № 30 від 18.01.2001  встановлено, що транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5  Правил дорожнього руху. Згідно з пунктом 22.5    Правил дорожнього руху, затверджених  постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001  за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Частиною третьою  статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт"  встановлено, що у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків. Відповідно до пункту 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони затверджених  постановою Кабінету Міністрів України № 198 від 30.03.1994  перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об'єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначається окремими актами законодавства. Пунктом 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами затверджених  постановою Кабінету Міністрів України № 30 від 18.01.2001  встановлено, що рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів. Дозвіл оформлюється підрозділами Державтоінспекції на підставі погоджувальних документів з власниками вулично-дорожньої мережі, залізничних переїздів, мостового господарства, служб міського електротранспорту, електромереж, електрифікації, електрозв'язку, в яких визначаються умови і режим проїзду зазначених транспортних засобів. Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5  Правил дорожнього руху  на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд. Згідно з пунктом 28 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні    Загальні питання затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007  плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень. Відповідно до пункту 311  зазначеного Порядку якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням. Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки. Пунктом 27    Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні    Загальні питання затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007  плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у  статті 5 Закону України "Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України", справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд. Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку. Відповідно до наявних в матеріалах справи копій довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю    від 30.08.2016, акту №0001363 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 30.08.2016 встановлено факт надання відповідачем послуг з перевезення вантажу з порушенням вагових параметрів. Відповідно до розрахунку від 30.08.2016 плати за проїзд великовагових та(або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування позивачу нараховано плату за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу у розмірі 353,97 Євро, що відповідно до офіційного курсу встановленого національним банком України на 30.08.2016 складає 10077,52 грн. Відповідна сума станом як на момент звернення до суду, так і на момент розгляду справи відповідачем сплачена не була. При цьому, суд звертає увагу, що перевізник зобов'язаний внести плати протягом 30 календарних днів з моменту визначення такої плати, а відтак доводи відповідача щодо неотримання розрахунку плати за проїзд великовагових та(або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, а тому і несплати такої плати, не беруться судом до уваги.      З огляду на зазначене, керуючись статтями  69-71,  94,  160-165,  167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,- ПОСТАНОВИВ: Позовні вимоги Державної служби України з безпеки на транспорті задовольнити повністю. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «БОНА ПЛЮС» (04073, м. Київ, вул. Фрунзе, 160А, 414, код ЄДРПОУ 32663999) на користь Державної служби України з безпеки на транспорті 10077,52 грн. (десять тисяч сімдесят сім грн. 52 коп.), що еквівалентно 353,97 євро (триста п'ятдесят три євро 97 центів) відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на день проведення розрахунку 30.08.3016 року, в дохід Державного бюджету України (р/р 31311309700111 ГУ ДКСУ у Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37913781, призначення платежу – плата за проїзд). Відповідно до  статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України  постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Суддя                                                                                                Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.06.2017
Оприлюднено19.06.2017
Номер документу67153328
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3299/17

Постанова від 12.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 07.03.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні