Головуючий у 1 інстанції - Голошивець І. О.
Суддя-доповідач - Васильєва І.А.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 червня 2017 року справа №805/583/17-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд: у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Васильєвої І.А.
Судді: Гайдар А.В.
Компанієць І.Д.
Секретаря судового засідання: Терезі Д.А.,
За участю представників:
позивача - Михайлова А.Л., Палехи В.В.,
відповідача - Колеснікової О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 01 березня 2017 року у справі № 805/583/17-а (головуючий І інстанції Голошивець І. О. ) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Перспектива до Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення ,-
ВСТАНОВИВ:
23 січня 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю Перспектива (далі - позивач, ТОВ Перспектива ) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (далі - відповідач, Костянтинівська ОДПІ ГУ ДФС) з вимогами: про визнання протиправним та скасування рішення № 0105271302-67 від 18 жовтня 2016 року про застосування на підставі ч. 10 та п. 2 ч. 11 статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 28 115,29 грн., з яких штраф сумі 25 793,85 грн. та пеня в розмірі 2 321,44 грн. (арк. справи 4-8).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 01 березня 2017 року адміністративний позов задоволений, скасовано рішення Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області № 0105271302-67 від 18 жовтня 2016 року про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю Перспектива штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 28 115,29 грн., з яких штраф в розмірі 10% у сумі 25 793,85 грн. та пеня в розмірі 2 321,44 грн. (арк. справи 138, 139-143).
Не погодившись із вказаним рішенням суду першої інстанції відповідачем (далі - апелянт, Костянтинівська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області) подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просив суд задовольнити апеляційну скаргу, а постанову суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити, оскільки позивач несвоєчасно сплатив єдиний внесок, а помилкове перерахування коштів з єдиного внеску коштів на невідповідні рахунки органу доходів і зборів у розмірах та у строк визначені Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не може розцінюватися як належне виконання платником зобов'язань зі сплати єдиного внеску, а тому сума єдиного внеску помилково сплаченого на інший рахунок не може вважатися своєчасно сплаченою, з урахуванням чого податкова вважає, що нею правомірно застосовані до позивача штрафні санкції та пеня у розумінні Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (арк. справи 146-148).
В судовому засіданні апелянт підтримав доводи апеляційної скарги, просив її задовольнити та прийняти нове рішення, яким постанову суду першої інстанції скасувати та відмовити у задоволенні позовних вимог. Представники позивача заперечували проти доводів апеляційної скарги, просили суд відмовити у її задоволенні, а рішення суду першої інстанції залиши без змін.
Відповідно до вимог частини 1 статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Дослідивши письмові матеріали справи, пояснення представника позивача та доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила, що Товариство з обмеженою відповідальністю Перспектива є юридичною особою, зареєстрованою в ЄДРПОУ 28 листопада 1997 року за № 1 242 120 0000 000086, включено до ЄДРПОУ за № 25118903 юридична адреса: 85108, Донецька область, м. Костянтинівка, с. Ілліча, вул. Дорожна, буд. 45, перебуває на обліку у відповідача як платник єдиного внеску (арк. справи 135-136).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем до контролюючого органу були подані звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за вересень 2013 року, відповідно до яких позивачем самостійно визначені до сплати зобов'язання зі сплати страхових внесків за вересень 2013 року у розмірі 437 187,44 грн. (арк. справи 11-15), суми яких були сплачені позивачем на поточний розрахунковий рахунок банку Костянтинівської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області за № 37191201000514, що підтверджується наявними у матеріалах справи платіжними дорученнями, та не заперечується сторонами (арк. справи 16-25).
При цьому, як вбачається з наявних в матеріалах даної справи скрин-шотів з сайтів з інформацією (про зміну розрахункових рахунків по сплаті єдиного внеску), з 01 жовтня 2013 року для сплати єдиного внеску відкриті нові рахунки, а саме: рахунок № 37191201000536 (арк. справи 99-112).
З урахуванням викладеного 30 жовтня 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю Перспектива листом № 345 звернулось до начальника Костянтинівської ОДПІ Кальченко Є.Б. з проханням перераховані кошти єдиного внеску на рахунок № 37191201000514 платіжними дорученнями; № 1974 від 07 жовтня 2013 року - 28130,00 грн.; № 1975 від 07 жовтня 2013 року - 290,00 грн.; № 1976 від 07 жовтня 2013 року - 3 800,00 грн., № 1977 від 07 жовтня 2013 року - 282 170,00 грн.; № 1978 від 07 жовтня 2013 року - 22 042,00 грн.; № 1979 від 07 жовтня 2013 року - 2 040,00 грн.; № 1980 від 07 жовтня 2013 року - 1 360,00 грн.; № 2135 від 18 жовтня 2013 року - 8 800,00 грн.; № 2136 від 18 жовтня 2013 року - 91 000,00 грн., перерахувати на рахунок № 37191201000536 (арк. справи 26, 62).
Згідно реєстру висновків про повернення надміру або помилково сплачених коштів єдиного внеску від 06 листопада 2013 року № 14-20 Костянтинівською ОДПІ перераховано 07 листопада 2013 року вказані кошти на вірний рахунок, що відображено в обліковій картці платника податків (арк. Справи 64-65, 72 - зворотній бік).
Проте 18 жовтня 2016 року № 0105271302-67 Костянтинівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області прийнято рішення на підставі ч.10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , яким до позивача за затримку 09 календарних днів (з 21.10.2013 року по 30.10.2013 року), застосовано штрафні санкції та нарахована пеня за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 28 115,29 грн., з яких: штраф 10% у розмірі 25 793,85 грн., та пеня - 2 321,44 грн. (арк. справи 9).
Не погодившись з прийнятим рішенням позивач подав скаргу до Головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області від 02 листопада 2016 року № 280 та до Державної фіскальної служби України від 07 грудня 2016 року № 317, за результатами розгляду яких скарги позивача залишені без задоволення, а оскаржуване рішення без змін (арк. справи 28-31, 32-34).
При цьому в позовній заяві на обґрунтування помилкового перерахування коштів на не той розрахунковий рахунок позивач наголошував на тому, що він не був належним чином проінформований про зміну відповідних рахунків, а ні відповідачем, а ні Державною фіскальною службою України.
Таким чином спірним питанням даної справи є фактична сплата позивачем єдиного внеску, та як наслідок наявність підстав та правомірність винесення контролюючим органом рішення про застосування штрафних санкцій та пені до позивача за несвоєчасну сплату єдиного внеску у відповідності до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .
З приводу викладеного колегія суддів зазначає, що спірні правовідносини у даному випадку регулюються спеціальним Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08 липня 2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464).
Пунктом 10 частини 1 статті 1 вказаного Закону визначено, що страхувальники - роботодавці та інші особи відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.
Відповідно абз. 1 пункту 1 статті 4 Закону визначено, що платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Пунктом 1 частини 2 статті 6 вказаного Закону № 2464 передбачено, що платник єдиного внеску зобов'язаний: зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до частини 8 статті 9 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Частиною 10 статті 9 вказаного Закону встановлено, що у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів вважається днем сплати єдиного внеску - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.
Відповідно до пункту 4 Порядку № 450 (ред. від 09.09.2013 року), повернення коштів здійснюється у випадках; надміру або помилково сплачених сум єдиного внеску, безпідставно стягнених сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій або інших коштів (далі - кошти) на відповідний рахунок органу доходів і зборів, відкритий в органі Казначейства за балансовим рахунком 3719; помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок органу доходів і зборів.
За правилами пункту 5 Порядку № 450 повернення коштів у випадках, передбачених пунктом 4 цього Порядку (окрім випадку надходження до органу доходів і зборів рішення суду про визнання безпідставним стягнення ним з юридичних і фізичних осіб сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій), здійснюється виключно на підставі заяви платника про повернення надміру або помилково сплачених коштів (далі - заява), яка подається в довільній формі до органу доходів і зборів.
У заяві обов'язково зазначаються: найменування платника (суб'єкта господарювання); код ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи; реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер), або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті); місцезнаходження та номер контактного телефону; причини повернення коштів; сума коштів, що підлягає поверненню; напрям перерахування коштів із зазначенням реквізитів рахунка одержувача коштів.
До заяви платник обов'язково додає оригінал або завірену ним копію розрахункового документа (квитанцію, платіжне доручення тощо), який підтверджує сплату коштів на рахунок відповідного органу доходів і зборів.
Відповідно до положень пункту 9 Порядку № 450, помилково сплачені суми єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок органу доходів і зборів перераховуються шляхом оформлення підрозділом фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку органу доходів і зборів розрахункового документа про перерахування коштів на відповідний рахунок органу доходів і зборів за заявою платника не пізніше двох робочих днів з дня надходження висновку, зазначеного у пункті 7 цього Порядку.
Як вказувалось судом вище, позивач до 20 жовтня 2013 року (а саме: 07 жовтня та 18 жовтня 2013 року) тобто у строки, встановлені законодавством перерахував суму грошових зобов'язань зі сплати єдиного внеску на поточний розрахунковий рахунок № 37191201000514, що підтверджується наявними у матеріалах справи платіжними дорученнями, (арк. справи 16-25), проте помилково, внаслідок необізнаності перерахував не на той рахунок, проте одразу дотримався приписів Порядку № 450 та звернувся до Костянтинівської ОДПІ із заявою від 30 жовтня 2013 року № 345 з проханням зробити перерахунок помилково плачених коштів з рахунку № 37191201000514 на актуальний рахунок сплати єдиного соціального внеску № 37191201000536, з огляду на що, колегія суддів вважає, що позивач фактично виконав свій обов'язок та усі залежні від нього заходи щодо своєчасного перерахування єдиного внеску, а здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання зі сплати єдиного внеску до державного бюджету не містять ознак бездіяльності платника податків, а лише є помилкою, яка повинна кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова, що на думку суду не може вважатись несплатою єдиного внеску у визначений податковим законодавством строк, та підставою для застосування штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску.
Вказана позиція також узгоджується з постановою ВСУ від 16 червня 2015 року по справі № 21-577а15.
Таким чином, оскільки позивачем фактично не порушені строки сплати єдиного внеску за вересень 2013 року і сплата грошових коштів з єдиного внеску здійснювалась позивачем у визначені законодавством строки за відповідний період, який передував сплаті, колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування рішення відповідача № 0105271302-67 від 18 жовтня 2016 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 28 115,29 грн., з яких штраф сумі 25 793,85 грн. та пеня в розмірі 2 321,44 грн., отже судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та прийнята постанова з додержанням норм матеріального та процесуального права, що у відповідності до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції без змін.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину ухвали.
На підставі викладеного, керуючись статтями 195, 196, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ :
Апеляційну скаргу Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 01 березня 2017 року у справі № 805/583/17-а, - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 01 березня 2017 року у справі № 805/583/17-а, - залишити без змін.
Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі.
Повний текст ухвали складений 14 червня 2017 року.
Головуючий суддя: Васильєва І.А.
Судді: Гайдар А.В.
Компанієць І.Д.
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2017 |
Оприлюднено | 20.06.2017 |
Номер документу | 67153804 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні