Ухвала
від 26.05.2017 по справі 757/29366/17-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/29366/17-к

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 травня 2017 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю сторони кримінального провадження слідчого групи ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві провадження за клопотанням начальника відділення слідчого відділу Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_4 про призначення податкової перевірки,-

В С Т А Н О В И В :

Начальник відділення слідчого відділу Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді Печерського районного суду м. Києва з клопотанням, погодженим із прокурором, про призначення податкової перевірки, в обґрунтування якого зазначив наступне.

Слідчим відділом Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22014000000000152, внесеному до Єдиного реєстру досудових за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 15 ч. 2 ст. 110 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в квітні 2014 року службові особи Всеукраїнської громадської жіночої організації «Дар Життя», діючи за попередньою змовою із невстановленими особами, які перебували на території Російської Федерації, переслідуючи мету зміни меж території України, уклали із посадовими особами «Фонду підтримки та захисту прав співвітчизників, проживаючих за кордоном» (Російська Федерація, м. Москва) договір про надання грошових коштів в розмірі 8 млн. російських рублів (еквівалент майже 2 млн. гривень), які наприкінці квітня 2014 року надійшли на рахунок ВГЖО «Дар Життя», відкритий в ПАТ «Укрінбанк. В подальшому, після отримання на території України вказаних грошових коштів, вони мали бути використані для ведення пропагандистської роботи по дискредитації діючої влади, провокації збройних конфліктів між різними верствами населення України, розпалювання національної ворожнечі, інформаційної підтримки проведення в східних регіонах України всупереч положенням Конституції України так званих «референдумів» щодо приєднання адміністративно-територіальних одиниць України до Російської Федерації, що могло спричинити зміни існуючих меж території України та її державних кордонів.

Також, невстановленими особами вчиняються дії, направлені на забезпечення заходів, спрямованих на зміну меж території або державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, шляхом матеріального забезпечення протестних заходів у центральній частині м. Києва.

18.11.2016 у цокольному приміщенні ПФПУ «Міжнародний Центр культури та мистецтв профспілок України» («Жовтневий палац»), за адресою: м. Київ, алея Героїв Небесної Сотні, 1, під час огляду місця події виявлено та вилучено речі, які призначались для постійного проживання невстановлених осіб для організації та проведення акцій протесту з метою зміни меж території України на порушення порядку встановленого Конституцією України.

Представником ГО «Антикорупційний рух «Стоп корупція» до Печерського суду були надані копії документів про отримання вказаного майна від фізичних осіб ( ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ) у якості благодійної допомоги.

Допитані як свідки вказані особи відмовились повідомити обставини придбання і передачі відповідного майна.

Поданий керівником ГО «Антикорупційний рух «Стоп корупція» ОСОБА_8 до ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС України у м. Києві ЗВІТ про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2016 рік Громадської організації «Антикорупційний Рух «Стоп корупція» не містить відомостей про вказане вище майно у даної Громадської організації.

З метою встановлення обставин набуття права власності на відповідне майно Громадською організацією «Антикорупційний Рух «Стоп корупція» на адресу її керівника неодноразово скеровувалися запити про надання відомостей та копій фінансово-господарських документів. Однак, на даний час відповідні на такі запити та відомості щодо правомірності придбання матеріальних цінностей відсутні.

В ході допиту як свідка керівник ГО «Антикорупційний рух «Стоп корупція» ОСОБА_8 не зміг повідомити, якими документами підтверджується законність набуття майна та обставини його придбання, вказане майно Громадською організацією не обліковане, оскільки бухгалтерський облік не ведеться.

При цьому, Законом України «Про громадські об`єднання» встановлено, що громадські об`єднання зобов`язані вести бухгалтерський облік, фінансову та статистичну звітність, зберігати документи, в яких міститься інформація про діяльність, яка здійснена відповідно до мети (цілей) та завдань, забезпечити ведення обліку та зберігання не менше п`яти років усіх необхідних облікових документів стосовно внутрішніх та міжнародних операцій і надавати її компетентним державним органам на відповідний запит, а також готувати річні фінансові звіти із зазначенням детального аналізу доходів і витрат.

Крім того, Податковим кодексом України передбачено, що товари, які надходять як благодійна допомога, маркуються шляхом нанесення напису "Благодійна допомога. Продаж заборонено" таким чином, щоб під час огляду упаковки або безпосередньо товарів напис було видно повністю і чітко. На вилучених товарах таке маркування відсутнє.

Крім того, встановлено, що відповідне приміщення ПФПУ «Міжнародний Центр культури та мистецтв профспілок України» (Жовтневий палац), за адресою: м. Київ, алея Героїв Небесної Сотні, 1, ГО «Антикорупційний рух «Стоп корупція» використовувало незаконно, оформивши договір позички з орендарем ГО «Бюро підтримки бізнесу», яке не мало права передавати приміщення будь-кому.

Ч. 2 ст. 21 ЗУ «Про громадські об`єднання» встановлено, що громадське об`єднання має право бути учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права відповідно до законодавства, а також здійснювати підприємницьку діяльність відповідно до закону.

Крім того, ст. 23 вказаного Закону передбачено, що громадські об`єднання зобов`язані:

- вести бухгалтерський облік, фінансову та статистичну звітність, бути зареєстрованими в органах доходів і зборів та сплачувати до бюджету обов`язкові платежі відповідно до закону. Надання громадським об`єднанням, створеним ними юридичним особам (товариствам, підприємствам) пільг, у тому числі з оподаткування, здійснюється на підставах та в порядку, визначених законом.

- зберігати правоустановчі документи, документи, в яких міститься інформація про діяльність, яка здійснена відповідно до мети (цілей) та завдань.

- громадські об`єднання зобов`язані готувати річні фінансові звіти із зазначенням детального аналізу доходів і витрат.

- здійснювати заходи контролю, щоб забезпечити зарахування і витрачання повністю всіх коштів у спосіб, що узгоджується з цілями та завданнями заявленої діяльності громадського об`єднання.

- забезпечити ведення обліку та зберігання не менше п`яти років усіх необхідних облікових документів стосовно внутрішніх та міжнародних операцій і надавати її компетентним державним органам на відповідний запит, а також в інших випадках, передбачених законодавством.

Також, ст. 24 означеного закону встановлено, що громадська організація для виконання своєї статутної мети (цілей) має право володіти, користуватися і розпоряджатися коштами та іншим майном, яке відповідно до закону передане такому громадському об`єднанню його членами (учасниками) або державою, набуте як членські внески, пожертвуване громадянами, підприємствами, установами та організаціями, набуте в результаті підприємницької діяльності такого об`єднання, підприємницької діяльності створених ним юридичних осіб (товариств, підприємств), а також майном, придбаним за рахунок власних коштів, тимчасово наданим у користування (крім розпорядження) чи на інших підставах, не заборонених законом.

Таким чином, викладені обставини можуть свідчити про незаконне заволодіння представниками Громадської організації «Антикорупційний Рух «Стоп корупція» чужим майном, відсутність фінансово-господарських документів, бухгалтерського обліку, фінансової і податкової звітності, порушення вимог чинного законодавства України щодо ведення і подачі вказаних обліків і звітності, сплати податків.

Враховуючи викладене, а також беручи до уваги, що для перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності ГО «Антикорупційний рух «Стоп корупція» (код ЄДРПОУ 40419810, м. Київ, вул. Лютеранська, 30, кв. 44) в частині дотримання вимог податкового законодавства, з метою документального підтвердження господарських відносин, надання та отримання товарів, послуг, грошових коштів ГО «Антикорупційний рух «Стоп корупція» від ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліках, необхідно призначити документальну позапланову виїзну перевірку.

Заслухавши пояснення слідчого, який підтримав клопотання, вивчивши клопотання та долучені до нього матеріали кримінального провадження, приходжу до наступного висновку.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 3 КПК України, до повноважень слідчого судді суду першої інстанції належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

В якості правових підстав для призначення податкової перевірки слідчий у внесеному клопотанні посилається на положення ст.ст. 40, 93 КПК України, які регламентують порядок збирання доказів в кримінальному провадженні.

Згідно з пунктом 78.1.11. Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка проводиться у разі отримання судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови слідчого, прокурора, винесеної ними відповідно до закону.

Згідно з ч. 3 Закону України від 28.12.2014 р. № 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

Слідчим суддею за результатами розгляду клопотання не встановлено визначених п. 78.1.11. ПК України підстав, які б обумовлювали доцільність призначення на даній стадії досудового розслідування документальної позапланової виїзної перевірки ГО «Антикорупційний рух «Стоп корупція» (код ЄДРПОУ 40419810, 01024, м. Київ, вул. Лютеранська, 30, кв. 44).

Долученими до клопотання доказами не підтверджено, що майно, вилучене під час проведення обшуку 18.11.2016 у цокольному приміщенні ПФПУ «Міжнародний Центр культури та мистецтв профспілок України» («Жовтневий палац»), за адресою: м. Київ, алея Героїв Небесної Сотні, 1, за фактом чого здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні № 22014000000000152 , це те саме майно, яке фізичні особи надали ГО "Стоп Корупція. Відомості щодо ГО "Стоп Корупція" з цього приводу до Єдиного реєстру досудових розслідувань не внесені.

Не вбачаючи підстав для задоволення клопотання слідчого з огляду на вищевикладене, керуючись ст. ст. 3, 107, 376 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

В задоволенні клопотання начальника відділення слідчого відділу Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_4 про призначення податкової перевірки,-відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення26.05.2017
Оприлюднено03.03.2023
Номер документу67223084
СудочинствоКримінальне
Сутьпризначення податкової перевірки

Судовий реєстр по справі —757/29366/17-к

Ухвала від 26.05.2017

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Тарасюк К. Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні