ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 червня 2017 року Справа № 803/671/17
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Валюха В.М.,
розглянувши в місті Луцьку в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Ковельської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Сеол про стягнення податкового боргу ,
ВСТАНОВИВ:
Ковельська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області (далі - Ковельська ОДПІ, позивач) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Сеол (далі - ТзОВ Сеол , відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 10750,00 грн. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач зареєстрований суб'єктом підприємницької діяльності, взятий на податковий облік, зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України (далі - ПК України). За відповідачем рахується податковий борг в загальному розмірі 10750,00 грн., в тому числі: з податку на прибуток приватних підприємств - 1400,00 грн., з податку на додану вартість - 9350,00 грн. Позивачем відповідачу була надіслана податкова вимога № 1-23 від 31.01.2015, проте вказані заходи не спричинили погашення податкового боргу відповідачем. Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20, пункту 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Позивач просить стягнути із банківських рахунків ТзОВ Сеол податковий борг в сумі 10750,00 грн.
До судового засідання, призначеного на 14:30 20.06.2017, представник позивача подав до суду письмове клопотання про розгляд справи за його відсутності (а. с. 61).
Представник відповідача у судове засідання не прибув, при цьому повістка, яка надіслана рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а. с. 46-48), не була вручена представнику відповідача з незалежних від суду причин (а. с. 54), а тому відповідно до частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до частини шостої статті 128 цього ж Кодексу якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Таким чином, оскільки в судове засідання особи, які беруть участь у справі, не прибули, хоча сторони належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, при цьому, від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.
Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що ТзОВ Сеол зареєстроване як юридична особа, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 1002643124 від 01.06.2017 (а. с. 46-48). Відповідач 26.11.2001 взятий на облік як платник податків, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків № 1603171400257/351 від 22.04.2016 (а. с. 9), має відкриті рахунки в банківських установах (а. с. 8).
Станом на 17.05.2017 за відповідачем рахується податковий борг в загальному розмірі 10750,00 грн., в тому числі: з податку на прибуток приватних підприємств - 1400,00 грн., з податку на додану вартість - 9350,00 грн., про що зазначено Луцькою ОДПІ в розрахунку заборгованості по податках і платежах до бюджетів ТзОВ Сеол та підтверджується зворотнім боком облікової картки платника по вказаних платежах (а. с. 10, 37-38).
Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник внаслідок несплати відповідачем самостійно задекларованих платежів згідно з податковою декларацією від 14.04.2016, якою визначена сума податку, яка підлягає сплаті до бюджету за 2015 рік в сумі 380,00 грн. (а. с. 63-64), а також внаслідок несплати відповідачем штрафних санкцій, визначених податковим повідомленням-рішенням від 27.04.2016 № 0000411202 на суму 1020,00 грн. (а. с. 36), яке винесене на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток від 18.03.2016 № 424/03-06-1202-31716998 (а. с. 34-35), та яке відповідачем в адміністративному чи судовому порядку оскаржене не було.
Як вбачається із розрахунку заборгованості по податках і платежах до бюджетів та даних зворотного боку облікової картки платника ТзОВ Сеол з податку на прибуток приватних підприємств, податковий борг відповідача з цього платежу становить 1400,00 грн. (а. с. 10, 37).
Податковий борг з податку на додану вартість виник внаслідок несплати відповідачем штрафних санкцій, визначених податковими повідомленнями-рішеннями:
від 03.09.2015 № 0005981501 на суму 170,00 грн. (а. с. 33), яке винесене на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість від 03.09.2015 № 682/03-06-15.1-31716998 (а. с. 31-32);
від 28.09.2015 № 0007671501 на суму 1020,00 грн. (а. с. 30), яке винесене на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість від 25.09.2015 № 869/03-06-15.1-31716998 (а. с. 28-29);
від 29.10.2015 № 0008221501 на суму 1020,00 грн. (а. с. 27), яке винесене на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість від 28.10.2015 № 938/03-06-15.1-31716998 (а. с. 25-26);
від 01.12.2015 № 0008731501 на суму 1020,00 грн. (а. с. 24), яке винесене на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість від 01.12.2015 № 1010/03-06-15.1-31716998 (а. с. 22-23);
від 30.03.2016 № 0001431202 на суму 4080,00 грн. (а. с. 21), яке винесене на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість від 30.03.2016 № 459/03-06-15.01-31716998 (а. с. 19-20);
від 11.05.2016 № 0002741202 на суму 1020,00 грн. (а. с. 18), яке винесене на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість від 11.05.2016 № 612/03-06-12-01-31716998 (а. с. 16-17);
від 01.06.2016 № 0003111202 на суму 1020,00 грн. (а. с. 15), яке винесене на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість від 01.06.2016 № 690/03-06-12-01-31716998 (а. с. 13-14).
Вказані податкові повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному чи судовому порядку оскаржені не були.
Як вбачається із розрахунку заборгованості по податках і платежах до бюджетів та даних зворотного боку облікової картки платника ТзОВ Сеол , з податку на додану вартість податковий борг відповідача з цього платежу становить 9350,00 грн. (а. с. 10, 38).
Позивачем відповідно до статті 59 ПК України відповідачу була вручена податкова вимога № 1-23 від 31.01.2015 (а. с. 39).
Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом; податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Підпунктами 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання; грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 ПК України).
Згідно із підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пунктів 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Таким чином, оскільки за відповідачем рахується податковий борг, щодо наявності та розміру якого відповідачем не подано до суду письмових заперечень, не надано доказів його сплати, вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги підлягають до задоволення шляхом прийняття постанови про стягнення податкового боргу в загальному розмірі 10750,00 грн. з банківських рахунків ТзОВ Сеол .
Як передбачено частиною четвертою статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Відтак, сплачений позивачем судовий збір в сумі 1600,00 грн. платіжним дорученням № 132 від 12.04.2017 (а. с. 2) з відповідача стягненню не підлягає.
Керуючись статтями 41, 122, 128, 162, 163 КАС України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Сеол (45000, Волинська область, місто Ковель, вулиця Кутузова, будинок 16, ідентифікаційний код 31716998) у банках, що обслуговують такого платника податків, на користь Державного бюджету України податковий борг в розмірі 10750 гривень 00 копійок (десять тисяч сімсот п'ятдесят гривень нуль копійок).
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 254 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Суддя В.М.Валюх
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2017 |
Оприлюднено | 21.06.2017 |
Номер документу | 67236623 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні