Рішення
від 14.06.2017 по справі 516/51/17
ТЕПЛОДАРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ТЕПЛОДАРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=====================================================================

Справа № 516/51/17

Провадження № 2/516/60/17

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.06.2017 р. Теплодарський міський суд Одеської області у складі:

головуючої, судді - Мисливої Л.М.,

при секретарі - Саратовській Я.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Теплодарі цивільну справу за позовом Міського центру зайнятості м. Теплодар до ОСОБА_1, про стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Міський центр зайнятості м. Теплодар, звернувся до суду з вказаним позовом до відповідача ОСОБА_1, в якому просить стягнути з останнього на його користь грошові кошти, виплачені як допомога по безробіттю, в сумі 2532 грн. 13 коп. Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач перебував на обліку у Міському центрі зайнятості м. Теплодар, як безробітний, та з 04.10.2016р. по 02.12.2016р. отримував відповідну допомогу. Однак 01.02.2017р., в ході розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, стало відомо про те, що ОСОБА_1 18.10.2016р. уклав договір цивільно-правового характеру з ТОВ БКФ Базальт , та з цього періоду не мав права на отримання допомоги по безробіттю, але про дані обставини не повідомив позивача. В добровільному порядку вирішити зазначене питання не є можливим, що і стало підставою для звернення Міського центру зайнятості м. Теплодар з вказаним позовом до суду.

Позивач в судове засідання не з'явився, який був повідомлений належним чином про місце та час розгляду справи, до суду надійшла письмова заява про розгляд справи за відсутності його представника, з підтвердженням позовних вимог та не запереченням проти ухвалення заочного рішення по справі.

Відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився, який був повідомлений належним чином про місце та час розгляду справи.

З письмової згоди позивача суд ухвалює рішення при заочному розгляді справи відповідно до ст. 224 ЦПК України.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено в судовому засіданні, ОСОБА_1 з 04.10.2016р. по 02.12.2016р. перебував на обліку у Міському центрі зайнятості м. Теплодар, як безробітний, в зв'язку з чим отримував відповідну допомогу.

04.10.2016р. ОСОБА_1 звернувся із заявами до Міського центру зайнятості м. Теплодар із проханням до вирішення питання його працевлаштування надати йому статус безробітного та призначити виплату допомоги по безробіттю в розмірі, передбаченому Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , з 8-го дня після реєстрації; крім того зазначив про те, що ознайомлений з правами та обов'язками зареєстрованого безробітного та відповідальністю за подання недостовірних даних та документів, на підставі яких приймається рішення про надання статусу безробітного та призначення матеріального забезпечення. На підставі чого, спеціалістом Міського центру зайнятості м. Теплодар була створена відповідна персональна картка №152916100400001 та ОСОБА_1 з 04.10.2016р. надано статус безробітного, про що також вбачається з Витягу із наказів про прийняті рішення по особі від 07.10.2016р.

Згідно Наказу №1-св від 01.12.2016р. Про виконання Алгоритму послідовності дій щодо проведення розслідування страхових випадків по Міському центру зайнятості м. Теплодар, наказано провести розслідування страхових випадків щодо факту знаходження ОСОБА_1 в трудових відносинах з ТОВ БКФ Базальт під час перебування на обліку в МЦЗ м. Теплодар в жовтні - листопаді 2016р.

З акту №29/16 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 02.12.2016р. Міського центру зайнятості м. Теплодар вбачається, що в ході розслідування встановлено те, що при реєстрації безробітного ОСОБА_1, останнім були надані недостовірні дані відносно знаходження його у трудових відносинах з ТОВ БКФ Базальт , які не були відображені у трудовій книжці; під час звірки з електронною базою даних ДРЗДСС щодо сплати страхових внесків було встановлено, що особа була зайнятою на момент реєстрації в МЦЗ м. Теплодар. В зв'язку з чим, припинено реєстрацію безробітного за подання недостовірних даних, крім того зазначено, що ОСОБА_1 отримав допомогу безробітного обманним шляхом, у період з 11.10.2016р. по 01.11.2016р. в сумі 3772 грн. 47 коп., яка підлягає поверненню.

Відповідно до Наказу №2-св від 05.12.2016р. Про повернення коштів по Міському центру зайнятості м. Теплодар, наказано розрахувати суму заборгованості ОСОБА_1 перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та поставити на дебіторську заборгованість; крім того, підготувати листа ОСОБА_1 з пропозицією добровільного повернення коштів.

З листа Міського центру зайнятості м. Теплодар від 06.12.2016р., адресованого ОСОБА_1, вбачається вимога про відшкодування ним коштів, виплачених як допомога по безробіттю, в сумі 3772 грн. 47 коп.

З листа Міського центру зайнятості м. Теплодар від 27.12.2016р., адресованого ОСОБА_1, вбачається про прохання терміново з'явитися до даної установи для з'ясування питання, щодо знаходження його в трудових відносинах з ТОВ БКФ Базальт під час перебування на обліку в МЦЗ м. Теплодар в жовтні - листопаді 2016р.

19.01.2017р. Міським центром зайнятості м. Теплодар на адресу ТОВ БКФ Базальт був направлений запит стосовно надання роз'яснень та підтвердження інформації щодо фактичної дати початку трудових відносин з ОСОБА_1, та надання завірених копій відповідних документів.

З акту №02/17 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 01.02.2017р. Міського центру зайнятості м. Теплодар вбачається, що в ході розслідування встановлено те, що ОСОБА_1, перебуваючи на обліку в даній установі, як безробітний, отримував дохід в ТОВ БКФ Базальт з 01.10.2016р. за договором, а за даними ПФУ дата початку трудових відносин з 18.10.2016р. 31.01.2017р. отримано відповідь від ТОВ БКФ Базальт та копії відповідних документів, що підтверджують фактичну дату початку трудових відносин з ОСОБА_1 з 18.10.2016р. В зв'язку з чим, вирішено зробити перерахунок раніше встановленої суми боргу отриманої обманним шляхом допомоги по безробіттю, та повернути кошти за період з 18.10.2016р. по 01.11.2016р. в сумі 2572 грн. 14 коп.

03.02.2017р. по Міському центру зайнятості м. Теплодар був винесений Наказ №1-св Про повернення коштів , згідно з яким, наказано розрахувати суму заборгованості ОСОБА_1 перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та поставити на дебіторську заборгованість; крім того, підготувати листа ОСОБА_1 з пропозицією добровільного повернення коштів.

З листа Міського центру зайнятості м. Теплодар від 03.02.2017р., адресованого ОСОБА_1, вбачається вимога про відшкодування ним коштів, виплачених як допомога по безробіттю, в сумі 2532 грн. 13 коп.

Як вбачається з Витягу із наказів про прийняті рішення по особі: ОСОБА_1 від 16.03.2017р. Міського центру зайнятості м. Теплодар, наказом від 02.12.2016р. №НТ161202 припинено виплату допомоги по безробіттю; наказом від 02.12.2016р. №НТ161202 припинено реєстрацію безробітного.

Згідно довідки від 14.03.2017р. Міського центру зайнятості м. Теплодар, ОСОБА_1, станом на 01.02.2017р., має заборгованість перед даною установою за отримане матеріальне забезпечення за період з 18.10.2016р. по 01.11.2016р. в сумі 2532 грн. 13 коп.

У відповідності до ч. 1 ст. 4 Закону України Про зайнятість населення до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

Фінансування заходів щодо реалізації державної політики у сфері зайнятості населення здійснюється за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, Фонду соціального захисту інвалідів, Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та інших джерел відповідно до законодавства (ст. 20 Закону України Про зайнятість населення ).

За приписами ст. 43 Закону України Про зайнятість населення , статусу безробітного може набути, зокрема, особа працездатного віку до призначення пенсії, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи. Статус безробітного надається особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування.

Згідно ст. 44 Закону України Про зайнятість населення зареєстровані безробітні мають право, зокрема, наматеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та цього Закону. Зареєстровані безробітні зобов'язані, зокрема, інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону. Відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі, зокрема: зайнятості особи; встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких було прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення (виплати) матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг (ст. 45 Закону України Про зайнятість населення ).

Відповідно до ст. 34 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , Фонд має право, зокрема, стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.

Згідно ст. 36 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Частиною 1 ст. 1166 ЦК України визначено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

На підставі вищевикладеного, враховуючи встановлення факту подання відповідачем недостовірних даних, на підставі яких позивачем було прийнято рішення про надання йому статусу безробітного, призначення та виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, суд вважає можливим задовольнити позов та стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, на користь Міського центру зайнятості м. Теплодар, грошові кошти, виплачені як допомога по безробіттю, в сумі 2532 грн. 13 коп., оскільки вимоги позивача основані на законі та підтверджуються вищенаведеними доказами, дослідженими в судовому засіданні.

Відповідно до ч.3 ст. 88 ЦПК України, якщо позивача, на користь якого ухвалено рішення, звільнено від сплати судового збору, він стягується з відповідача в дохід держави пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог.

Керуючись ст.ст. 1, 4, 20, 22, 43, 44, 45 Закону України Про зайнятість населення від 05.07.2012р. № 5067-VI, ст.ст. 6, 7, 8, 22, 31, 34, 36, 39 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття від 02.03.2000р. № 1533-III, ст.1166 ЦК України, ст.ст. 10, 11, 88, 209, 212, 213, 214, 215, 218, 224, 226 ЦПК України,

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Міського центру зайнятості м. Теплодар до ОСОБА_1, про стягнення коштів, задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (ІН НОМЕР_1) на користь Міського центру зайнятості м. Теплодар (ідентифікаційний код 25048611), грошові кошти, виплачені як допомога по безробіттю, в сумі 2532 грн. 13 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 640 грн. судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України: одержувач: ВК у м. Теплодарі / м.Теплодар. Код ЄДРПОУ: 37722242. Банк одержувача: ГУ ДКСУ в Одеській області. МФО: 828011. Р/рахунок: №31215206700020. Код платежу: 22030101.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до апеляційного суду Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня проголошення рішення, через суд першої інстанції. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом 10 днів з дня отримання його копії.

Повне заочне рішення суду виготовлено 19.06.2017р.

Суддя

СудТеплодарський міський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення14.06.2017
Оприлюднено23.06.2017
Номер документу67258780
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —516/51/17

Ухвала від 12.05.2021

Цивільне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л. М.

Ухвала від 08.04.2021

Цивільне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л. М.

Ухвала від 22.02.2021

Цивільне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л. М.

Рішення від 14.06.2017

Цивільне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л. М.

Ухвала від 11.04.2017

Цивільне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні