Ухвала
від 15.06.2017 по справі 819/787/17
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Справа № 819/787/17

15 червня 2017 року м.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючого судді Осташа А. В. за участю секретаря судового засідання Ліщинської М.М., представника відповідача Оленяка В.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі клопотання про закриття провадження в адміністративній справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кагро"

до Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області

про визнання протиправними дій, скасування наказу та приписів,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кагро" (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області (далі - відповідач) в якому просить:

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області щодо проведення обстежень земельних ділянок за кадастровими номерами:6123084800:01:001:1752-1762 на території Конюхівської сільської ради, 6123087100:01:001:0699 на території Потіцької сільської ради, 6123088200:01:001:1412 на території Глинської сільської ради, 6123080300:02:001:0420 і 6123080300:02:001:0401 на території Бишківської сільської ради та 6123080400:01:001:0941-0942 на території Будилівської сільської ради та складання актів обстеження даних земельних ділянок;

- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області №47-ДК від 06.04.2017;

- визнати протиправним та скасувати приписи Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області №31 від 26.04.2017, №32 від 26.04.2017, №33 від 26.04.2017, №34 від 26.04.2017, №35 від 26.04.2017, №36 від 26.04.2017, №37 від 26.04.2017, №38 від 26.04.2017, №39 від 26.04.2017, №40 від 26.04.2017.

В судове засідання представник позивача не прибув, проте через канцелярію суду подав письмове клопотання про закриття провадження у справі у зв'язку з тим, що даний спір не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства (аркуш справи 66).

Своє клопотання представник позивача мотивував тим, що приписи, які є предметом оскарження в даній справі є такими, що не підлягають до виконання та скасовані самим відповідачем, тому не мають правових наслідків для позивача, у зв'язку з чим на момент розгляду даної адміністративної справи адміністративним судом, в оспорюваних діях та рішеннях відповідача відсутні ознаки нормативно - правових актів, які є обов'язковими до виконання позивачем та прийняті відповідачем в межах їх компетенції. Тому враховуючи наведені обставини вважає, що дана справа не має характеру публічно-правового спору та відповідно до п.1 ч.1 статті 157 КАС України суд закриває провадження, зокрема, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, просив закрити провадження у справі №819/787/17.

Представник відповідача у вирішенні даного клопотання поклався на розсуд суду.

Розглянувши клопотання представника позивача, заслухавши пояснення представника відповідача стосовно заявленого клопотання, вивчивши матеріали справи, суд прийшов до переконання про відмову в задоволенні заявленого клопотання виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 1 статті 157 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 3, ч. 2 ст. 4 КАС України, справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Законодавство не містить визначення терміна "публічно-правовий спір". Для розгляду спору адміністративним судом необхідно встановити його публічно-правовий зміст (характер). Для з'ясування характеру спору суди повинні враховувати, що протилежним за змістом є приватноправовий спір. Це означає, що в основі розмежування спорів лежить поділ права на публічне та приватне.

Численні рекомендації Вищого адміністративного суду України, а також судова практика Верховного суду у подібних правовідносинах звертають увагу судів нижчих інстанцій на те, що вирішуючи питання про віднесення норми до публічного права, а спору до публічно-правового, суди повинні враховувати загальнотеоретичні та законодавчі критерії. Зокрема, за змістом п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України у публічно-правовому спорі, як правило, хоча б однією стороною є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.

Суди повинні звертати увагу на те, що спір набуває ознак публічно-правового за умов не лише наявності серед суб'єктів спору публічного органу чи посадової особи, а й здійснення ним (ними) у цих відносинах владних управлінських функцій.

Для цілей і завдань адміністративного судочинства владну управлінську функцію необхідно розуміти як діяльність усіх суб'єктів владних повноважень з виконання покладених на них Конституцією чи законами України завдань.

Суд критично оцінює твердження представника позивача про те, що дана справа про оскарження дій та рішень відповідача не має характеру публічно - правового спору, оскільки скасування приписів, які є предметом оскарження в даній адміністративній справі самим відповідачем не позбавляє його публічно - правового характеру.

Таким чином, перевіривши зазначені у заявленому клопотанні доводи на предмет їх відповідності вище викладеним нормам та з'ясованим судом обставинам, оцінивши докази, які уже містяться у матеріалах справи, суд прийшов до висновку про необґрунтованість заявленого клопотання та, як наслідок, відсутність підстав для його задоволення.

Враховуючи те, що суд прийшов до висновку про відмову у задоволені клопотання про закриття провадження у справі.

Керуючись ст.ст. 86, 160, 165 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "Кагро" про закриття провадження у справі на підставі п.1 ч.1 ст.157 КАС України та повернення судового збору відмовити.

Ухвала суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текс ухвали складений та підписаний 16.06.2017

Головуючий суддя Осташ А.В.

копія вірна

Суддя Осташ А.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2017
Оприлюднено23.06.2017
Номер документу67281099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/787/17

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ А.В.

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ А.В.

Ухвала від 23.05.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні